-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код CPV 09310000-5 «Електрична енергія»
Завершена
33 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 330 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 330 000.00 UAH
Період оскарження:
01.07.2021 16:29 - 28.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога щодо надання аналогічних договорів з ОСР
Номер:
42148ce8bbc94ee5a8d35476ad97113e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-01-002262-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо надання аналогічних договорів з ОСР
Вимога:
Шановний Замовнику, вимагаємо внести зміни до ТД та усунути дискримінаційні вимоги. Вимога щодо надання листа в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі її використання)*, з інформацією про виконання Учасником аналогічного за предметом закупівлі договору про постачання електричної енергії споживачу, який є оператором системи розподілу електричної енергії, в кількості не менше одного та копії підписаного та скріпленого печатками сторін (в разі їх використання)*, Договору (Договорів), зазначеного в листі, завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (в разі її використання)*, і є дискримінаційною, оскільки обмежує коло учасників лише тими, хто вже має досвід виконання договорів саме з операторами систем розподілу. Разом з тим, укладання та виконання саме таких договорів НІЯКИМ чином не підтверджує якість надання послуг учасниками. Усі договори на постачання електричної енергії за своєю правовою природою є подібними та мають однакові умови. Саме тому учасник, який укладав раніше договори з оператором системи розподілу не обов’язково є компетентнішим, ніж учасник, який має досвід виконання договорів з будь-якими іншими споживачами приватної чи державної форми власності.
Дана вимога також не підтверджена жодною адекватною та обґрунтованою необхідністю та порушує Закон України «Про публічні закупівлі» та чинне законодавство України, адже вона сприяє обмеженню конкуренції, дискримінує потенційних учасників та не містить під собою жодного законодавчого обґрунтування.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Отже, виходячи з вище викладеного, вимагаємо усунути ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів саме договорами з операторами систем розподілу.
У випадку незадоволення нашої вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України та інших контролюючих органів за захистом своїх порушених прав та інтересів та задля недопущення порушення законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.07.2021 16:10
Вирішення:
Доброго дня.
На Ваше звернення повідомляємо про таке.
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником. Відповідно до аб.4 ч.2 ст.16 Закону, Замовник може встановити як кваліфікаційний критерій наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому, Законом не встановлений перелік документів, які підтверджують відповідність такому критерію, а в ст.16 не встановлено жодних обмежень для Замовника, або уточнень, як у разі встановлення всіх інших кваліфікаційних критеріїв. В той же час, відповідно до ч.3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тобто перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію про наявність досвіду, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та потреб Замовника.
Вимога Замовника обумовлена насамперед тим, що ВАТ «Тернопільобленерго» є оператором системи розподілу електричної енергії і зобов’язане забезпечити безпечне, надійне та ефективне функціонування системи розподілу, а також довгострокову спроможність системи розподілу задовольняти обґрунтований попит на розподіл за допомогою перспективного планування заходів та інвестицій для забезпечення достатньої потужності системи розподілу та надійності її функціонування.
Водночас, операторів системи розподілу на ринку електричної енергії є чимало. Всі вони, вже не один рік, проводять закупівлю електроенергії відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” у різних постачальників. Тому підтвердження відповідності встановленому в тендерній документації критерію не є дискримінаційним.
В той же час, невиконання або неналежне виконання Учасником умов договору, в тому числі і через відсутність в Учасника досвіду роботи з операторами системи розподілу електричної енергії, може поставити під загрозу діяльність ВАТ «Тернопільобленерго» як оператора системи розподілу і, в свою чергу, - безперебійний розподіл електричної енергії до всіх споживачів Тернопільської області.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.08.2021 18:00
Вимога
Вирішена
Виключення дискримінаційних вимог щодо центру обслуговування споживачів
Номер:
b7ebaf353e05455ebdcb655f009e6f7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-01-002262-a.c1
Назва:
Виключення дискримінаційних вимог щодо центру обслуговування споживачів
Вимога:
Шановний Замовнику!
Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Так, відповідно до п. 7 Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації, учасники у складі пропозиції повинні надати довідку про створення Учасником на території Тернопільської, Львівської або Івано-Франківської областей власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.
Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Тернопільської, Львівської або Івано-Франківської областей, або посадової особи, з робочим місцем на території Тернопільської, Львівської або Івано-Франківської областей, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів.
Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства).
Більше того, наявність центрі в даних областях ніяким чином не впливає на оперативність реагування постачальника на потреби замовника.
Тому вимагаємо змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.07.2021 15:29
Вирішення:
Доброго дня.
На Ваше звернення повідомляємо про таке. На найближчому засіданні тендерного комітету ВАТ «Тернопільобленерго» буде розглянуто можливість внесення змін в тендерну документацію на закупівлю товару – ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код CPV 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія).
Статус вимоги:
Задоволено