• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021: 2015: 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія)

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження: 01.07.2021 11:35 - 18.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: ef8d96edb11e441ba939fd0de63970e4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-01-000899-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Під час аналізу умов закупівлі, згідно предмету закупівлі ДК 021: 2015: 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-07-01-000899-a ) встановлено наявність дискримінаційного положення, що полягає в наступному: відповідно до Додатку 6 до Тендерної документації (пп.2.2. п.2), замовником встановлена вимога , а саме: “З метою відповідності діяльності учасника законодавства про охорону праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника (інженера з охорони праці), який працює не менше одного року на товаристві учасника, має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання, підтвердження знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці (з підтвердженням наявності 4 групи з електробезпеки) та пожежної безпеки (з наданням: скан копій відповідних наказів щодо посади, призначення на посаду та інструкцій; копій протоколів засідання комісій, посвідчень)”. Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних вимог. Навчання та перевірку знань з електробезпеки повинні проходити, зокрема: особи, які призначаються відповідальними за електрогосподарство споживача, з числа працівників, які мають групу з електробезпеки не нижче IV, якщо у споживача використовуються електроустановки II та III категорій з надійності електропостачання на напругу до 1000 В; відповідно, якщо наявні електроустановки понад 1000 В - у відповідальної особи повинна бути V група з електробезпеки; електротехнологічні працівники виробничих цехів та дільниць, які здійснюють експлуатацію електротехнологічних установок, повинні мати групу з електробезпеки не нижче IL; керівники структурних підрозділів, яким безпосередньо підпорядковані електротехнологічні працівники. Вони повинні мати групу з електробезпеки не нижчу, ніж у підлеглих працівників, і здійснювати технічне керівництво цими працівниками та контроль за їхньою роботою. Відповідно до вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів — НПАОП 40.1-1.21-98 – "четверта група до і вище 1000 В" присвоюється персоналу, який безпосередньо і самостійно здійснює роботи у високовольтних установках (напругою більше 1000 В). Тобто, виходячи з вищенаведеного, 4 група електробезпеки повинна бути у відповідального за електрогосподарство, якщо у споживача використовуються електроустановки II та ІІІ категорій з надійності електропостачання на напругу до 1000В. Зазначаємо, що учасник не зобов'язаний мати в штаті інженера з охорони праці саме з підтвердженням наявності 4 групи з електробезпеки. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та виключити вищевказані вимоги з Додатку 6 до тендерної документації. 2.Встановлено наявність дискримінаційного положення, що полягає в наступному: відповідно до Додатку 6 до Тендерної документації (п.п. 4.2 п.4) Замовник вимагає «Надати Лист про надання інформації з Центрального управління Служби безпеки України про те, що Служба безпеки України у межах своєї компетенції, визначеної Законами України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню)доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та «Про боротьбу з тероризмом», не повідомлялася про замороження активів учасника та що діяльність учасника не розглядається Службою безпеки України,яка така, що пов'язана з провадженням терористичної діяльності. Вся інформація, яка зазначена в листі Центрального управління Служби безпеки України, повинна бути актуальною на момент її подання, але в будь-якому випадку датованою не раніше від дати публікації оголошення про закупівлю.» Відповідно до положень статей 24 та 25 Закону України “Про Службу безпеки України” СБ України не уповноважена на ведення обліку інформації про стан активів (замороження) Учасника та причетності його до терористичної діяльності. Вважаємо, що замовник дискримінує учасників, оскільки вимагає документ, який неможливо отримати, оскільки Служба безпеки України не уповноважена в межах своїх повноважень відповідно до законодавства України на ведення обліку інформації про стан активів (замороження) Учасника та причетності його до терористичної діяльності та не уповноважена надавати консультації щодо пропозицій які виносяться на розгляд Ради національної безпеки та оборони України. Керуючись Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", Служба Безпеки України не зобов'язана інформувати осіб, які стали об'єктом перевірки і надавати їм відповідні листи, та, більше того, Служба Безпеки України, не зобов'язана інформувати всіх осіб, які звертаються до неї щодо незастосування до них відповідних заходів та санкцій. Повідомляємо, що на неодноразові звернення за подібною інформацією, жодної відповіді від СБУ не було надано. Таким чином, учасники не мають можливості отримати запитуваний Замовником у ТД лист від СБУ. Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. Відповідно до частини 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Вичерпні переліки юридичних та фізичних осіб, до яких згідно з Законом застосовано обмежувальні заходи, наведені у додатках до рішень Ради національної безпеки і оборони України, що являє собою публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та яку Замовник не вправі вимагати, у відповідності з частиною 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Із переліком осіб, пов’язаних із здійсненням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції можна ознайомитись за посиланням https://www.sdfm.gov.ua/assets/userfiles/Terror/BlackListFull.pdf Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 вказаного Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Аналогічної позиції дотримується Колегія АМКУ, зокрема, в рішенні № 17734-р/пк-пз від 21.09.2020 р., в рішенні від 07.12.2020 № 22594, в яких Замовника було зобов’язано внести зміни до Документації з аналогічних підстав. Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу документації).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зміни внесено до тендерної документації від 09.07.2021 року.
Статус вимоги: Задоволено