• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації). ДК 021:2015: (CPV) -79710000-4

Торги не відбулися

665 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 325.00 UAH
Період оскарження: 30.06.2021 15:58 - 12.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено

скарга

Номер: 216f3d9827ba4637880ba6872dce13c6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-30-003269-b.b1
Назва: скарга
Скарга:
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ Постійно діюча адміністративна комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ (ЗАЯВНИК) САЗОНОВ ВОЛОДИМИР ВОЛОДИМИРОВИЧ (винахідник, власник патенту на корисну модель №118627) 76026, вул. Довженка 9б,кв.79, м. Івано-Франківськ ЗАМОВНИК ЗАКУПІВЛІ ВІДДІЛ ОСВІТИ СИХІВСЬКОГО ТА ЛИЧАКІВСЬКОГО РАЙОНІВ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДЕПАРТАМЕНТУ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ЛЬВІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ адреса: проспект Червоної Калини,66, м. Львів, Львівська область, 79049, код ЄДРПОУ 41321310 інші засоби зв’язку невідомі Процедура закупівлі, що оскаржується: ID UA-2021-06-30-003269-b https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-06-30-003269-b СКАРГА на дії замовника публічної закупівлі Відділом освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 30.06.2021 опубліковано оголошення про проведення закупівлі Охоронних послуг (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації), ДК 021:2015: (CPV) -79710000-4. Ознайомившись із тендерною документацією, розміщеною за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-06-30-003269-b , мною було встановлено, що предмет закупівлі передбачає надання охоронних послуг за принципом запатентованої корисної моделі «Охоронна система «Аресконт»© №118627 (Зареєстровано в Держаному реєстрі патентів України на корисні моделі 10.08.2017р.). Я, Сазонов Володимир Володимирович, є власником авторських прав на охоронну систему згідно патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронну систему «Аресконт»© від 10.08.2017, виданого Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент) та Свідоцтва про реєстрацію авторського права на Науковий твір «Проект Сазонова В.В.» №7 1159 від 27.03.2017, виданого Державною службою інтелектуальної власності. При проведенні спірної закупівлі UA-2021-05-12-001147-c на послуги Замовник зобов’язаний враховувати наявність державного захисту інтелектуальної власності в Україні на таку корисну модель та обов’язково передбачати в тендерній документації посилання на документи, які підтверджують право учасника тендерних торгів на використання патенту на корисну модель № 118627 за умови наявного Ліцензійного договору. Відділ освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради має намір у своїй господарській діяльності використовувати запатентовану корисну модель № 118627 під назвою «Охоронна система «Аресконт»©, оскільки Замовник описує в тендерній документації спосіб дії даної охоронної системи у вимогах для Учасника торгів, без зазначення її назви, а переможець торгів повинен здійснити її встановлення в закладах дошкільної освіти і отримуватиме щомісячний платіж за використання даної системи. Жодних прав на використання Патенту у Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради немає. З огляду на викладене, відсутність у тендерній документації посилання на документи, які підтверджують право учасника тендерних торгів на використання Патенту на корисну модель № 118627 є порушенням чинного законодавства та авторського права Скаржника. Водночас, Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» зазначає, що недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності. Сазонов В.В., як власник Патенту на корисну модель, сплачує за цей Патент податок державі, держава гарантує недоторканність авторських прав та гарантує чесність в господарській діяльності всіх суб’єктів даних відносин. Законом України «Про захист від недобросовісної конкуренції» в статті 4 «Неправомірне використання позначень» вказано «Неправомірним є використання імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів і періодичних видань, інших позначень без дозволу (згоди) суб'єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх або схожі на них позначення у господарській діяльності, що призвело чи може призвести до змішування з діяльністю цього суб'єкта господарювання. В статті 5 цього ж Закону України зазначено, що введення у господарський обіг (в нашому випадку встановлення і запуск «Охоронної системи «Аресконт»©) під своїм позначенням товару (тобто самої «Охоронної системи «Аресконт»©, яка є товаром) іншого виробника (виробником може бути тільки уповноважені особи) шляхом змін чи зняття позначень виробника без дозволу уповноваженої особи є власне і неправомірним її використанням. Саме в Технічних вимогах, Додатку №5 до тендерної документації, Замовник зазначає вимоги до обладнання, які і являють собою точну формулу корисної моделі «Охоронна системи «Аресконт», але ніде не зазначається назва цього обладнання в сукупності, як корисна модель. Отже, відсутність у тендерній документації на закупівлю охоронних послуг для підпорядкованих Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради дошкільних навчальних закладів посилання на документи, які підтверджують право учасника тендерних торгів на використання патенту на корисну модель № 118627 робить неможливим встановлення та використання в закладах Замовника охоронної системи без порушення авторського права. Необхідним зазначити є те, що на момент подання даної Скарги використання запатентованої «Охоронної системи «Аресконт» підпорядкованими Відділу освіти Сихівського та Личаківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради дошкільними навчальними закладами уже здійснюється без законних на те підстав, чим порушуються мої авторські права на Винахід. Вважаю необхідним вказати, що в 2021 році аналогічні закупівлі здійснювалися Відділом освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, оголошення UA-2021-03-03-002172-b та Департаментом освіти та науки Івано-Франківської міської ради, оголошення UA-2021-04-05-007326-с, Відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, оголошення UA-2021-05-12-001147-с, Відділом освіти Бориславської міської ради оголошення № UA-2021-05-13-004534-b, предмет яких (детальний опис відображено в Технічних вимогах до Тендерної документації) тотожний корисній моделі «Охоронна система «Аресконт»© та предмету закупівлі, що оскаржується. Вказані закупівлі були оскаржені мною з підстав невідображення в тендерній документації посилання на патент та порушення правил ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі». Рішенням Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №7054-р/пк-пз від 06.04.2021 та №10632-р/пк-пз від 14.05.2021 скарги задоволено та зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, що стосуються посилання на патент №118627. Слід також наголосити, що згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником, як виняток і, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Застосування переговорної процедури закупівлі обов’язкове, якщо є необхідність захистити права інтелектуальної власності. При цьому, важлива наявність виключного права у певного суб’єкта господарювання виконати/надати/поставити конкретний предмет закупівлі. І хоча законодавець прямо не вказує на таку необхідність, вона випливає зі змісту відносин, пов’язаних із необхідністю захистити права інтелектуальної власності під час здійснення публічних закупівель. Захистом прав інтелектуальної власності є правове забезпечення недоторканності цих прав, їх непорушності, а в разі порушення, застосування заходів примусового характеру, спрямованих на відновлення цих прав. Тобто, проведення переговорної процедури закупівлі саме по собі спрямоване на забезпечення недоторканості та непорушності прав інтелектуальної власності. Забезпечити недоторканість та непорушність прав інтелектуальної власності під час публічних закупівель є можливим лише у разі проведення переговорної процедури. Проведення переговорної процедури у таких випадках зумовлюється ще й тим, що окрім належного власника, користувача цими правами інші особи не мають право надавати послуги із використанням об’єкта прав інтелектуальної власності. Спеціальне регулювання правовідносин, пов’язаних із корисними моделями, закріплює Закон України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі». Так, ч. 1 ст. 1 цього Закону передбачено, що корисна модель – результат інтелектуальної, творчої діяльності людини в будь-якій сфері технології. У свою чергу, патент на корисну модель є охоронним документом, що засвідчує пріоритет, авторство і права на корисну модель. Відповідно до ч. ч. 2, 5, 6 ст. 6 Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» об’єктом корисної моделі, правова охорона якій надається згідно з цим Законом, може бути пристрій або процес (спосіб). Обсяг правової охорони, що надається, визначається формулою корисної моделі. Тлумачення формули здійснюється в межах опису корисної моделі та відповідних креслень. Патент надає його володільцю виключне майнове право перешкоджати використанню корисної моделі, у тому числі забороняти таке використання, крім випадків, якщо таке використання не визнається згідно із Законом про корисні моделі порушенням прав, що випливають з державної реєстрації корисної моделі (ч. 5 ст. 28 Закону про корисні моделі). Отже використання корисної моделі без відповідного дозволу позбавляє логіки проведення публічних закупівель у будь-який інший спосіб, окрім переговорної процедури закупівлі, оскільки лише в такому разі можливим є укладення договору з володільцем чи належним користувачем об’єкта права інтелектуальної власності. За таких умов замовник, плануючи закупівлю товарів, робіт, послуг не повинен допустити порушення прав володільця патенту чи інших осіб. За наявності ситуації, коли використовувати (надавати/поставляти/виконувати) предмет закупівлі може лише певний суб’єкт господарювання, є необхідність захистити права інтелектуальної власності шляхом проведення переговорної процедури закупівлі. Таким чином усувається сенс проводити процедуру закупівлі на конкурентних засадах. У спірному випадку, замовник закупівлі, всупереч наведеним правилам законодавства не виконав обов’язку на проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури, хоч предмет закупівлі містить ознаки запатентованої корисної моделі. З огляду на викладене, враховуючи відсутність в тендерній документації посилання на патент №118627, яким захищено мої права на корисну модель «Охоронна система «Аресконт»©, недотримання замовником обов’язку щодо застосування встановленої ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорної процедури є порушенням чинного законодавства та авторського права. Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: Зобов’язати Замовника скасувати публічну закупівлю UA-2021-06-30-003269-b та застосувати переговорну процедуру закупівлі відповідно до правил ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі». ДОДАТКИ: - копія Патенту на корисну модель №118627 «Охоронна система «Аресконт»; - копія свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір № 75800 від 10.01.2018р; - копія висновку науково-правової експертизи №9643 від 04.02.2021; - рішення Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №7054-р/пк-пз від 06.04.2021; - рішення Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №10632-р/пк-пз від 14.05.2021. - рішення Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №11811-р/пк-пз від 18.06.2021. - рішення Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №13810-р/пк-пз від 18.06.2021 Винахідник ________________ Сазонов В.В.
Дата розгляду скарги: 22.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.07.2021 22:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.07.2021 19:26
Автор: САЗОНОВ ВОЛОДИМИР ВОЛОДИМИРОВИЧ, Володимир +380681885486 fop_sazonov76@ukr.net