• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Канцелярські товари

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що складаються безпосередньо Учасником, викладаються української мовою.

Завершена

124 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 623.00 UAH
Період оскарження: 30.06.2021 10:12 - 12.07.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження відхилення

Номер: 3cf639f590114620a95cbd7bddc01dbc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-30-001382-c.c1
Назва: Оскарження відхилення
Вимога:
Замовник в пункті 1.4 тендерної документації вимагав накласти на тендерну пропозицію КЕП (Кваліфікований електронний підпис), який відповідає вимогам законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". На сьогодні удосконалений КЕП, яким підписано пропозицію учасником ТОВ «Юніканц» повністю відповідає вимогам закону "Про електронні довірчі послуги" , і він Кваліфікований, про що каже відомості про сертифікат від ЦЗО. Він хоч і удосконалений але він залишається КВАЛІФІКОВАНИМ. Нема статті закону згідно якої цей ключ не є Кваліфікований. Лист повідомлення від Міністерства цифрової трансформації не є нормативним документом. На сьогодні не Удосконаленим КЕПом є тільки захищений КЕП, але замовник не вимагав підписувати ЗАХИЩЕНИМ КВАЛІФІКОВАНИМ ЕЛЕКТРОНИМ ПІДПИСОМ. У зв’язку з цим вважаю відхилення пропозиції не законним і вимагаю повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «Юніканц». У разі відхилення скарга буде подана з юридичним супроводом до АМКУ
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розглянувши вимогу ТОВ «ЮНІКАНЦ» - учасника закупівлі канцелярських товарів ДК 021:2015:30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне офісного устаткування та приладдя різного» (ID: UA-2021-06-30-001382-c), тендерна пропозиція якого була відхилена згідно з рішенням тендерного комітету Чернігівського обласного центру зайнятості від 20.07.2021 №33-2021, надаємо додаткову інформацію про причини невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Розміщення інформації в електронній системі закупівель учасником здійснюється відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Згідно із Законом України «Про електронні довірчі послуги»: - засоби кваліфікованого електронного підпису повинні забезпечувати захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб; - кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Враховуючи вищезазначене, особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису. Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів. Відповідно до Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193, під час перевірки удосконаленого електронного підпису за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки. Враховуючи вищевикладене, учасники мають право використовувати як кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) так і удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (далі – УЕП). Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 1.4. частини 1 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції – «Тендерна пропозиція Учасника має відповідати ряду вимог: - документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; - якщо документи у складі тендерної пропозиції завантажені тільки у вигляді сканкопій, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (далі - КЕП) на тендерну пропозицію в цілому; - якщо документи у складі тендерної пропозиції Учасника завантажені тільки у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо; - якщо документи у складі тендерної пропозиції Учасника завантажені тільки у вигляді сканкопій та у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо та на тендерну пропозицію в цілому.» Тобто, Чернігівським обласним центром зайнятості, як замовником, зазначена у тендерній документації конкретна вимога стосовно типу електронного підпису. Звертаємо увагу на те, що на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) опублікована інформація стосовно звернення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз’яснення, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) з’являється інформація, що тип носія «незахищений», тип підпису «удосконалений». Відповідно до повідомлення Міністерства цифрової трансформації України, викладеного в листі від 16.02.2021 №1/06-3-1587, якщо за результатами перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим. Учасником закупівлі – ТОВ «ЮНІКАНЦ» на тендерну пропозицію накладений електронний підпис, за результатами перевірки якого на сайті ЦЗО встановлено, що: - тип носія особистого ключа – незахищений; - тип підпису – удосконалений. Таким чином, рішення тендерного комітету про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІКАНЦ» на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, через невідповідність Учасника встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до Учасника відповідно до законодавства є правомірним.
Статус вимоги: Відхилено