-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Охорона приміщень працівниками охоронних служб та технічними засобами
Завершена
72 476.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 362.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 362.40 UAH
Період оскарження:
29.06.2021 16:52 - 03.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
d488a7a605254e88a7b75f6b91c594e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-29-007847-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
У розділі І Кваліфікаційних критеріїв Учасника п.7. довідки (складається Учасником в довільній формі) про виконані аналогічні договори за предметом закупівлі. Для підтвердження інформації Учасник в складі пропозиції надає скан-копії виконаних в повному обсязі договорів відповідно предмету закупівлі (в кількості не менше 2-х), за бюджетні/державні кошти, які були укладені протягом 2012-2020 р.р., окрім того, в підтвердження виконання цих договорів у повному обсязі, Учасник надає щодо кожного договору копії актів приймання-передання наданих послуг. Аналогічним договором вважається договір з охорони приміщень працівниками охоронних служб та технічними засобами;
Відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, маткріально- технічної бази та технологій; 2)наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до Словника української мови. Академічний тлумачний словник: Аналогічний - який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий. Предметом даної закупівлі є охоронні послуги, відповідно аналогічним договором буде договір про надання послуг охорони обєктів, майна, життя тощо. Звертаємо увагу, що Закон України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII не визначає додаткових вимог до аналогічного договору, зокрема таких як - термін надання послуг, обєкт охорони, кількість постів, форма власності обєкта тощо.Тому припис Замовника про те що, аналогічний досвід має бути таким, що був укладений Учасником та виконаний за бюджетні/державні кошти є неправомірним. Зокрема стаття 13 Конституції України передбачає, що "Усі субєкти права власності рівні перед законом". Частина 2 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII також визначає, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Охорона майна, обєктів, життя є однаково важливими на будь-якому обєкті, незалежно від джерела фінансування, тоді чому Замовник вимагає досвід виконання аналогічних договорів за бюджетні/державні кошти, в чому відмінність надання охоронних послуг установ, що фінансуються за бюджетні/державні кошти та за кошти приватних осіб. Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки ми є субєктом охоронної діяльності , який має достатній досвід охорони саме приватних установ, але не можемо прийняти участь у даній закупівлі, оскільки не відповідаємо кваліфікаційним критеріям. Також звертаємо увагу Замовника на позитивне рішення аналогічної скарги до АМКУ №9809-р/пк-пз від 05.05.2021 по закупівлі UA-2021-04-09-002522-a.c1, де Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ зобовязала Замовника усунути аналогічні невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Отже, на підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обгрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Вимагаємо від Замовника виключити з тендерної документації вимогу про надання аналогічного договору виконанного за бюджетні/державні кошти.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.07.2021 12:53
Вирішення:
Шановний Учасник! Замовник розуміє Ваші вимоги, оскільки підприємства, що не підпадають під вимоги статті 2 Закону при оплаті послуг керуються ЦК України, ГК України, нормами ПК України та іншим чинним законодавством України, в тому числі - БК України в частині видатків відповідно кошторису.
При оголошенні тендерної документації на закупівлю ДК 021: 2015 - 79710000-4 Охоронні послуги
(Охорона об’єкту працівниками охоронних служб) замовник керівався виключно вимогами Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Пунтом 21 статті 1 Закону передбачено, що послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Замовник, в розуміння статті 2 Закону є державною установою, що фінансується за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом. Джерелами фінасування Фонду є і в тому числі кошти державного бюджету, що спрямовуються до Фонду у випадках установлених чинних законодавством України. Видатки бюджету Фонду щодо забезпечення виплати допомоги по безробіттю є захищеними. Фінансування цих видатків проводиться у першочерговому порядку. До коштів Фонду застосовується казначейське обслуговування в порядку, передбаченому для обслуговування Державного бюджету України.
У своїй діяльності замовник чіткого розмежовує видатки за економічними характеристиками операцій і перед початком здійснення видатків замовник визначає економічну сутність та найменування предмета закупівлі для товарів, робіт і послуг згідно з положеннями Закону. Відповідно до найменування та виду предмета закупівлі визначають його економічну сутність та відповідний код на підставі Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету. Коди економічної класифікації видатків (надалі — КЕКВ) можна розподілити на групи залежно від того, що є предметом закупівлі: товари, роботи або послуги. Відповідно до КЕКВ замовник бере на себе відповідне фінансове зобовязання із врахуванням БК України та вимог органів казначейства України.
Замовник в оголошенні в розділі «Умови оплати» та в пунктом 4.3. Розділу 4 ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ Проект Договору Додатку 3 до тендерної документації замовник чітко передбачив строк оплати - протягом 70 банківських дня (за умови наявності коштів!) і те, що працює в межах тимчасового кошторису.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 2 БКУ зобов’язання — це будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому. Поряд з цим ч. 1 ст. 48 БКУ передбачено, що розпорядники бюджетних коштів, яким є замовник, беруть фінансові зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах видатків, встановлених кошторисом (за даних умов – тимчасовим). Згідно з ч. 4 ст. 48 БКУ зобов’язання, взяті замовником без відповідних видатків кошторису, не вважаються фінансовими зобов’язаннями замовника і не підлягають оплаті.
З вищезазначеного слідує, що учасник зобовязаний при обмеженому фінансування та при оплаті за якісно та в повному обсязі надані послуги охорони в строк 70 банківських дня (3,5 місяців) за один звітний період (календарний місяць) надати послуги охорони в повному обсязі відповідно до вимог тендерної документації/договору. Окрім того, замовник за умов обмеженого фінансування, не несе жодної відповідальності.
За цих умов та відповідно до статті 22 Закону, замовник розмістив інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації та які гарантують йому надання якісних та в повному обсязі в строки надані послуги.
Замовником не встановлено жодних дискримінуючих вимог, адже наша вимога така, яку може легко виконати більше ніж 2 підрядники в Україні. Це не специфічний вид робіт, у якому є обмежене коло виконавців аби стверджувати, що така вимога є дискримінацією. З наведеним рішенням АМКУ замовник теж ознайомився. Це рішення є недоречним у цьому випадку, оскільки, предметом тієї закупівлі є дуже специфічна послуга, і вимога щодо надання аналогічного договору кардинально відрізняється від нашої. Замовник просить лише те що аналогічний досвід має бути таким ,що був укладений Учасником та виконаний за бюджетні / державні кошти . У тому числі звертаємо увагу, що це рішення прийняте від 02.04.2020 року, а це за попередньою редакцією Закону України «Про публічні закупівлі», де замовник міг просити лише один аналогічний договір. Зараз, у редакції Закону від 19.04.2020 року, у статті 16 міститься інформація щодо вимоги наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Тепер редакція закону звучить як «договору (договорів)», тобто Замовник цілком законно може вимагати від учасника наявність декількох аналогічних договорів. Дана вимога чітко відповідає вимогам статті 16 Закону про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Аналогічного договору Замовника закупівель, а не аналогічного договору Учасників.
Відповідно до статті 16 Закону замовник має право вимагати підтвердження досвіду від учасника в частині виконання надання таких же самих послуг. Законом не передбачено механізм, яким Замовник може це вимагати. Він встановлює кваліфікаційні критерії на свій розсуд. Це ПРАВО замовника вимагати повністю виконання договору за бюджетні / державні кошти відповідно до предмету закупівлі. Немає жодної норми в Законі, яка б обмежувала Замовника в цьому рішенні. До того ж Замовником НЕ ВСТАНОВЛЕНО обмеження у часових рамках щодо виконання договору (наприклад, за період 2012-2020 роки).
Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Тому сам по собі договір не може підтвердити факт виконання аналогічних домовленостей сторін.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Тендерна документація замовника не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників тому вимоги Учасника є безпідставними.
Статус вимоги:
Відхилено