-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015 – 32350000-1 "Частини до аудіо- та відеообладнання" (Плівка суха медична та медична рентген плівка)
Плівка суха медична та медична рентген плівка
Завершена
1 666 967.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 334.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 334.84 UAH
Період оскарження:
29.06.2021 16:45 - 11.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
fbd350ab3ec74b318599275df7462aa9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-29-007736-c.c1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, які порушують принципи публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За позицією №4 Додатку 2 замовником встановлені вимоги до плівки, яка відноситься до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». Прим цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від будь-кого.
Медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиціях №1-3, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку.
Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом).
Крім того, вищезгадана відмінність плівок для сухого друку полягає в тому, що така плівка спеціально розроблена для застосування в спеціалізованій камері або для медичної або стоматологічної візуалізації, особливо в тих випадках, коли необхідно в процесі спостереження коригувати ситуацію. Плівка зазвичай має специфічні властивості зберігання, які визначають термін зберігання отриманого зображення.
Тож, внесення цієї плівки є свідомим маніпулюванням для штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників).
Адже за позиціями №1-3 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників.
Окрім того, для підсилення неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників, Документацією (Додаток 2) передбачена вимога, згідно якої учасник має надати З метою запобігання поставки Замовнику фальсифікованого товару, Учаснику необхідно надати оригінал гарантійного листа виробника або представництва, філії виробника, дилера/бізнес-партнера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, яким підтверджується можливість поставки якісного оригінального товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника торгів. В зазначеному листі обов'язково зазначити замовника процедури, назву товару та його кількість.
Щодо необхідності встановлення вимоги про надання «гарантійного листа» від виробника, слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено.
Отже, знов-таки, завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» продукції в позиціях за №1-3, з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників).
Наголошуємо, що згідно ст. 22 Закону про закупівлі технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, а у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим. Так, з одного боку, Замовником не надано жодного обґрунтування необхідності зазначення конкретної назви (торговельної марки) товару (а така необхідність відсутня, а отже обґрунтування неможливе), а з іншого боку, в будь-якому випадку Замовником надається неправомірна перевага учасникам, які запропонують саме той товар, що визначений Замовником в медико-технічних вимогах, оскільки для пропозиції іншого товару встановлюється додатковий тягар доведення його еквівалентності, що дає можливість маніпулювання такою умовою Замовником, в т.ч. для цілей відхилення запропонованої іншої «небажаної» продукції від іншого «небажаного» постачальника.
Підсумовуючи вищевикладене, можна стверджувати, що ця закупівля є нічим іншим, ніж «завуальованим» наміром Замовника закупити конкретну продукцію конкретного виробника (чи у конкретного кола суб’єктів господарювання) без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. Ці факти можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
На підставі вищевикладеного, а також з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, непрозорості та упередженості при оцінці тендерних пропозицій ВИМАГАЄМО внести відповідні зміни в Додаток 2 до Тендерної документації, яким передбачити два лота по цій закупівлі, а саме Лот 1 за позицією №№1-3 Додатку 2, та Лот 2 з позицією №4 Додатку 2. Крім того, вимагаємо видалити з Додатку 2 тендерної документації, вищевказану вимогу щодо надання гарантійного листа від виробника.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.07.2021 17:27
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Комунальне підприємство «Центральна міська лікарня м.Олександрії» Олександрійської міської ради (далі – Замовник) - є опорною лікарнею - базовою лікувально-профілактичною установою міста та лікарнею першої хвилі, яка надає допомогу хворим на короновірусну інфекцію. Це багатопрофільна лікарня, яка надає цілодобово 24/7 кваліфіковану та спеціалізовану лікарську допомогу як планову, так і екстрену, жителям міста та навколишніх районів. КП «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради входить до Переліку закладів охорони здоров’я, що визначені для госпіталізації пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого розпорядженням Керівника робіт з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, пов’язаної із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, від 08 травня 2020 року №25. Основним завданням, як держави, МОЗ так і нашого медичного закладу – забезпечити відповідним якісним лікуванням кожного, хто цього потребує. А для цього лікарня повинна бути забезпечена витратними матеріалами, у тому числі і рентгенівською плівкою.
Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник визначає предмет закупівлі у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Керуючись пунктом 3 частини І. Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України "Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі" від 15.04.2020 року №708 (далі – Порядок визначення предмету закупівлі) предмет закупівлі товару, що закуповується для потреб комунального підприємства Замовник визначено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
Відповідно до пункту 5 частини І Порядку визначення предмету закупівлі Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Таким чином визначення окремих частих (лотів) предмету закупівлі є правом Замовника та не являється обов’язком.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» очікувана вартість предмету закупівлі товару: «код за ДК 021:2015 – 32350000-1 "Частини до аудіо- та відеообладнання" (Плівка суха медична та медична рентген плівка)» визначена методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Вивчаючи ринок зазначеного предмету закупівлі, можна стверджувати, що коло виробників плівки, кожного пункту зазначеного у Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, не обмежено одним господарюючим суб’єктом.
Вимога, встановлена у Додатку 2 до тендерної документації, щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції гарантійного листа виробника або представництва, філії виробника, дилера/бізнес-партнера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, яким підтверджується можливість поставки якісного оригінального товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника торгів, встановлена Замовником для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару.
Дана вимога до Учасників є необхідною та правомірною з огляду на практику недопоставок товару, поставок неналежної якості товару певними суб’єктами господарювання. Як підтверджує практика, без надання учасниками торгів додаткових гарантій виконання майбутніх поставок товарів від виробників чи офіційних представників, ризики невиконання учасниками переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими при поставці подібного товару.
Наразі в країні гостро постало питання щодо випадків постачання імпортних, дороговартісних медичних виробів та виробів медичного призначення в обхід офіційних (сертифікованих) представників, загострюється проблема фальсифікованого товару, що в майбутньому може призвести до незворотніх наслідків, адже мова йде про життя та здоров’я людини. Вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель, та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, якщо такі учасники на законних підставах імпортують, постачають та реалізовують відповідний товар. Замовник не обмежує коло учасників, діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі", чинного законодавства України та в інтересах Олександрійської територіальної громади.
Крім того, Ваше твердження щодо "вдалого" поєднання штучного розширення предмету даної закупівлі, шляхом включення "ексклюзивних" позицій, з вимогою про надання гарантійного листа з метою "вирішення" завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника також є неправдивим і носить характер припущення, або навіть умисного викривлення ситуації.
З огляду на відсутність будь-яких фактичних доказів нашої неконкурентної поведінки чи наявності ознак неконкурентних, узгоджених дій з будь-яким потенційним учасником процедури закупівлі, чи порушень законодавства щодо визначення предмету закупівлі, Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено