• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Труби

Тендерні пропозиції, підготовлені учасниками-резидентами України, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою

Завершена

22 983 569.22 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 114 917.85 UAH
Період оскарження: 29.06.2021 12:54 - 26.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

срок поставки продукції

Номер: 7c93501c8323403994e99693aa1dc5ab
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-29-003958-c.b3
Назва: срок поставки продукції
Вимога:
Щодо поставки товару не пізніше 31.08.2021 року свідчить про те, що у даній публічній закупівлі можуть взяти участь лише той учасник, який заздалегідь знав про проведення даної публічної закупівлі, у такі строки може бути поставлений лише товар, що вже є готовою продукцією на складі, бо середньозважений час виробництва труб зазвичай становить не менше 45–60 днів, а тому це є дискримінаційною умовою щодо інших потенціальних учасників, так як вони не мають у даний час на своєму складі труби, які є предметом закупівлі. Враховуючи надто стислі строки проведення даної публічної закупівлі, дана обставина є порушенням одного із основних принципі здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників, оскільки труби, що вимагаються Замовником будуть індивідуально замовлені та вироблені відповідно до технічного завдання, тому що даний товар, що замовляє Замовник не є «популярним». Вироблення товару орієнтовано в першу чергу на внутрішній ринок. Продукція, відповідає та виготовляється згідно технологій ДСТУ ГОСТ 617: 2007, ГОСТ 17217-79, ДСТУ ГОСТ 10092:2007, а отже завчасне виготовлення або закупівля таких труб, у разі не заключення договору за результатом відповідної закупівлі, може призвести до значних збитків у потенційного Учасника. Тому зваженими та прозорими були б строки поставки труб у термін — до 60 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Аналогічної думки дотримується АМКУ у своєму рішенні № 7006-р/пк-пз від 05.10.2017. На момент оприлюднення процедури закупівлі Замовник не завжди може правильно визначити початок строку поставки товарів, оскільки йому невідома кількість учасників, що братимуть участь у закупівлі, чи буде оскарження процедури закупівлі тощо. Як наслідок, може виникнути ситуація, коли строк укладення договору про закупівлю, наприклад у зв’язку з тривалим розглядом тендерних пропозицій та оскарженням рішення замовника, зміниться на неочікувано пізню дату, що може призвести до того, що строк поставки товарів зазначений в оголошенні, буде раніше дати укладеного сторонами договору про закупівлю. На випадок, якщо замовник виявить бажання укласти, наприклад, договір про закупівлю з простроченою датою поставки та у день оприлюднення договору про закупівлю внести зміни до нього шляхом укладення додаткової угоди, котра унормовує таке відхилення, то може зіштовхнутись з такими ризиком, як у разі проведення моніторингу закупівлі аудитором може бути встановлено факт укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та / або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Таке порушення може призвести до накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб у розмірі 25 500–51 000 грн згідно зі статтею 16414 КУпАП. За ті самі дії протягом року — 51 000–85 000 грн; За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації у частині збільшення терміну поставки продукції. У разі відхилення нашої вимоги, будемо змушені звертатися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) забезпечує недискримінацію учасників, а саме: вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах; замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Замовник, оголошуючи тендер, відповідно до ст. 21 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює строк поставки товару. Жодних обмежень щодо встановлення Замовниками конкретних строків постачання товару при їх закупівлі закон не містить, отже, цей строк встановлюється Замовником самостійно, з урахуванням особливостей специфіки його діяльності, та залежно від власної потреби. Вимога щодо необхідності строку поставки товару Постачальником до 31.08.2021 року жодним чином не дискримінує та не обмежує конкуренцію серед учасників, а лише встановлює конкретний строк, протягом якого Замовник має необхідність отримати товар, закупівлю якого здійснює. Замовник у своїй діяльності дотримується виключно норм чинного законодавства, жодним чином не дискримінує Учасників процедури закупівлі. ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі відокремленого підрозділу «Атоменергомаш» здійснює розробку та виготовлення теплообмінного і тепломеханічного обладнання, елементів трубопроводів АЕС, деталей ТВС; виконання агрегатного ремонту теплообмінного обладнання для АЕС;виготовлення металоконструкцій, контейнерів для РАВ і ВЯП, теплової ізоляції, дверей протипожежних, арматурних канатів СПЗО для АЕС; виготовлення спеціальних та будівельних конструкцій. Метою діяльності здійснення господарської діяльності з забезпечення виробництва електричної та теплової енергії за затвердженими в установленому порядку планами та графіками та забезпечення рівня ядерної та радіаційної безпеки відповідно до вимог законодавства, норм і правил у сфері використання ядерної енергії. На даний час існує нагальна потреба в швидкій закупівлі товару передбаченого предметом закупівлі, що зумовлює стислі терміни проведення закупівлі. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля оголошена відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, та строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 30 днів з дня його оприлюднення. Зважаючи на умови діяльності підприємства та необхідні стислі терміни проведення закупівлі, тендерним комітетом вживаються всі, передбачені чинним законодавством, методи та дії для проведення закупівель у максимально швидкі строки, зокрема, буде забезпечено якнайшвидше проведення кваліфікації та підписання договору у даній процедурі. З огляду на вказане, продовження термінів поставки до зазначених Вами не задовольняє потреб Замовника.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Що до внесення змін до ТД

Номер: 027fda0d49994a30bd1704cfa0cae1b3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-29-003958-c.b2
Назва: Що до внесення змін до ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до запропонованих вимог, від 11.07.2021р., вимагається надати для учасника, який не є виробником продукції: надати оригінал гарантійного листа виробника, щодо підтвердження можливості постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником. Також надати копію документу, який підтверджуює стосунки із виробником, а саме лист виробника про представництво його інтересів учасником або договір з виробником в яких обов’язково повинно бути вказано: повноваження учасника, щодо приймання участі у закупівлях та поставки продукції виробника. Документ обов’язково має містити гарантії виробника щодо якості продукції та повинен бути дійсним на весь термін постачання продукції. На думку Учасника, наведені вище вимоги обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами), ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників торгів, у тому числі потенційного Учасника. Тому що потенційні учасники торгів, які не є виробниками товару, можуть купувати товар у інших організацій-посередників, які частіше пропонують кращі умови, ніж виробники. Отже дана вимога дуже звужує коло потенційних учасників. На думку Учасника, дії Замовника спрямовані на задовільнення даної вимоги та внесення змін до тендерної документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – принцип недискримінації учасників, а також створюють нерівні умови для продавців труб (потенційних учасників) на цьому ринку. Аналогічної думки дотримується АМКУ у своїх рішеннях № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018, № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018. Враховуючи наведене, Замовник має відхилити зазначену вимогу через її суперечливість Закону України «Про публічні закупівлі» та не вносити змін до ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідності до п.3 ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". У відповідності до ч. 3 ст. 22 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі відокремленого підрозділу «Атоменергомаш» не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги за предметом закупівлі не містять посилання на конкретні торговельну марку, фірму або виробника, та ніяким чином не обмежують коло потенційних учасників. Закон не обмежує коло учасників виключно виробниками певних товарів (робіт, послуг), надаючи можливість брати участь у процедурі закупівлі усім господарюючим суб'єктам, у тому числі і тим, які не є виробниками, за умови їх відповідності кваліфікаційним критеріям та вимогам, установленим Законом, що зазначено у п. 37 ст. 1 Закону «Учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі». Задоволення вимоги щодо підтвердження зв’язку з виробником зумовлено необхідністю закупівлі якісного та не контрафактного товару, що можливо зробити шляхом надання від виробників товару підтвердження поставки товару та підтвердженням надання гарантій на товар не тільки від Учасників, а й від безпосередньо виробників товару, що закуповується. Вимоги щодо надання від Учисників закупівлі в складі тендерних пропозицій гарантійних листів від виробників та документів що підтверджують стосунки із виробником забезпечить участь в закупівлі учасників, які запропонують до постачання якісний товар для портеб ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі відокремленого підрозділу «Атоменергомаш» та максимально мінімізує ризик подальшої заміни переможцем закупівлі неякісного товару в рамках виконання договору про закупівлю. Так, виконання взятих на себе зобов’язань за договором буде виконувати переможець торгів, і гарантійний лист та документи що підтверджують стосунки із виробником ніяким чином не вплине на добросовісність їх виконання. Проте, гарантійний лист виробника та документи що підтверджують стосунки із виробником свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. На підтвердження недискримінаційності даної вимоги взяті до уваги рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Підтвердження зв'язку з виробником.

Номер: 1014d2b8f75f426faddd7fa909278ad1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-29-003958-c.c1
Назва: Підтвердження зв'язку з виробником.
Вимога:
З метою запобігання закупівлі фальсифікованих товарів та недопущення до участі в закупівлі недобросовісних постачальників (учасників), просимо внести зміни до тендерної документації шляхом встановлення вимоги щодо надання у складі пропозиції документів, що підтверджують зв'язок з виробником та походження товару, а саме: надати оригінал гарантійного листа виробника, щодо підтвердження можливості постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником. Також надати копію документу, який підтверджуює стосунки із виробником, а саме лист виробника про представництво його інтересів учасником або договір з виробником в яких обов’язково повинно бути вказано: повноваження учасника, щодо приймання участі у закупівлях та поставки продукції виробника. Документ обов’язково має містити гарантії виробника щодо якості продукції та повинен бути дійсним на весь термін постачання продукції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені зміни найближчим часом
Статус вимоги: Задоволено