• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне пальне; Бензин А – 92)

Завершена

1 734 774.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 673.87 UAH
Період оскарження: 29.06.2021 10:39 - 11.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: a6a96e490fda415f9fa098b10f26788c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-29-000778-b.a1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Уповноваженій особі КП «МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ» Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно п.2 розділу 3 тендерної документації (далі – Документація) Учасник в складі пропозиції повинен надати інформаційну довідку у довільній формі, що підтверджує наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації для виконання умов договору. Окрім того, в цій же довідці необхідно надати 1.інформацію про працівників відповідної кваліфікації на прикладі однієї АЗС, які мають необхідні знання та досвід, для виконання умов договору за предметом закупівлі, де зазначається: посада, ПІБ та досвід роботи на займаній посаді. 2.Довідка подається за підписом Учасника та має бути підтверджена скан-копіями трудових книжок або трудових договорів, наказами про призначення або витягами з наказів про призначення. 3.Крім цього, на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних», Учасник надає Лист - згоду на ім'я замовника на оброблення, використання, поширення персональних даних та доступ до них відповідно до норм чинного законодавства від кожної особи, зазначеної у довідці за її особистим підписом або завірена Учасником копія Листа-згоди з вказанням коду закупівлі. Вищезазначені вимоги Документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС. Учасники, які реалізують нафтопродукти через партнерські АЗС використовують потужності та персонал третіх осіб – партнерів, а тому не є розпорядниками інформації про працівників партнерських АЗС, не мають та згідно чинного законодавства не повинні мати трудові книжки працівників АЗС, накази про їх призначення, та відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» не можуть бути володільцями персональних даних працівників партнерських АЗС. Вимога щодо надання інформації про суб'єктів персональних даних – працівників АЗС, які належать іншим юридичним або фізичним особам ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону. Таким чином, участь в цій процедурі закупівлі можуть взяти лише учасники, які мають ВЛАСНІ або ОРЕНДОВАНІ АЗС та з працівниками яких у учасника укладені трудові або цивільно-правові договори. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб - підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС. Як зазначається в Реокмендаціяї АМКУ від 09.04.2020 №17-рк головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Таким чином, включивши до Документації вимогу щодо надання учасником інформації про працівників АЗС, трудових книжок цих працівників, наказів про їх призначення працівників АЗС та їхньої згоди на обробку персональних даних, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень, а саме: в розділу 3 тендерної Документації щодо надання учасником в складі пропозиції інформації про працівників АЗС, трудових книжок цих працівників, наказів про їх призначення працівників АЗС та їхньої згоди на обробку персональних даних вилучити. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено