• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Капуста білокачанна, Капуста молода, Кабачок, Цибуля, Абрикос, Морква, Персик, Буряк, Огірки, Помідори, Перець болгарський, Банани, Апельсини, Яблука, Нектарини, Лимони, Зелень(кріп,петрушка), Баклажан, Салат, Часник)

Завершена

80 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження: 26.06.2021 14:43 - 02.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо дискримінаційних умов

Номер: 91b6ac649eb64b52ae05ab8c3009e2f0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-26-000152-c.c1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних умов
Вимога:
Вимога щодо дискримінаційних умов Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель «ProZorro», замовником Позашкільний оздоровчо-виховний заклад "Лунка" за спрощеною процедурою UA-2021-06-26-000152-c ● aa9d30ff727248c4a5a44f32e3fa6e27 предмет закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи з боку Замовника допущено грубі порушення принципів здійснення публічних закупівель виходячи з наступних обставин: В документації на закупівлю овочів, фруктів та горіхів встановлені дискримінаційні умови та умови, що обмежують конкуренцію та суперечать вимогам закону. Відповідно до пп 2.1. п. 2 додатку 1 документації, на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасник зобов’язаний надати: 2.1. Довідка в довільній формі про підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, при цьому, аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір на постачання протягом 2018-2020 років товару за кодом ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), інформація про який знаходиться у публічному доступі, за істотними умовами договору (вартість кожного договору не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні) загальна кількість не 2 (двох) за кожен рік. Загальний досвід роботи Учасника має бути не менше 4 років. По - перше, Замовник вимагає по 2 аналогічних договори за кожен рік, проте, це суперечить вимогам частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої достатньо, щоб Учасник підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання хоча б одного аналогічного договору. Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше двох виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Доказом цього твердження є рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України щодо процедури UA-2017-03-10-000350-a; UA-2017-02-03-000072-c тощо. По - друге, Замовник вимагає, щоб вартість кожного договору не менше 100% від очікуваної вартості закупівлі вказаної в оголошенні, що також є дискримінаційною вимогою. Звертаємо Вашу увагу, що розповсюдженим засобом дискримінації є встановлення певного необґрунтованого вартісного обсягу предмета закупівлі. Аналогічна ситуація розглянута у рішеннях АМКУ № 5889-р/пк-пз від 18.06.2018р. та № 5458-р/пк-пз від 07.06.2018р. щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі шляхом включення до документації дискримінаційних та необґрунтованих вимог щодо підтвердження постачання аналогічного товару в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі, та щодо закупівлі UA-2019-04-22-000637-a з позитивним рішенням АМКУ щодо усунення дискримінаційних умов. Крім того дискримінаційною вимогою є вимога наявності досвіду роботи Учасника не менше 4 років що обмежує коло учасників, які спроможні виконати умови договору в повному обсязі та зазначеної якості. Враховуючи зазначене, просимо Замовника усунути дискримінаційні умови та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства Залишення даної вимоги без задоволення свідчитиме про порушення з боку Позашкільного оздоровчо-виховного закладу "Лунка" таких принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Під час розгляду вашого звернення (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (далі – Закону). За результатами розгляду, повідомляємо, що Замовником здійснюється закупівля товарів, виходячи з власної потреби та з урахуванням ст.14 Закону. По суті вимоги повідомляємо наступне, що Замовником під час формування документації до оголошення спрощеної процедури закупівлі, встановлено кваліфікаційні критерії та інші вимоги з урахуванням положень ст. 16 Закону, зокрема вищезазначеною статтею встановлено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так під час формування Документації з урахуванням предмету закупівлі, керуючись абз. 3 ч. 2 ст. 16 Закону Замовником передбачено загальна вимога щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Згідно п. 2.1 Додатку № 2 Документації, встановлено перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону, зокрема: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Більше того, і іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України дефініція поняття «аналогічний договір» не встановлена. Отже, перелік та зміст документів, щодо відповідності Учасника вищезазначеному кваліфікаційному критерію визначається Замовником. Зазначена вимога потребує більш конкретизації для учасників, як приклад щодо аналогії предмету договору, що є аналогією предмет закупівлі - назва, тип предмету закупівлі та / або кількості предмету закупівлі згідно технічного завдання? Крім того, аналогічність виконання договорів, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого), свідчить про досвід роботи з бюджетними закладами, що відрізняється від виконання аналогічних договорів з суб’єктами господарської діяльності приватної власності. Додатково повідомляємо що вимога встановлена нами - «щодо кількості, вартості договору, джерело походження коштів (бюджетні)» є необхідністю, так як в публічній інформації бюджетної організації буде можливо перевірити всю інформацію по виконанню самого договору, внесення змін до нього, а по комерційних організації такої можливості не має. При виконання даної вимоги документації у майбутньому замовник може бути впевнений у повному та всебічному виконанню зобов’язань, які бере на себе учасник. Замовник стверджує, що під час встановлення кваліфікаційних критеріїв неможливо врахувати досвід роботи, кількість договорів, їх суми та період реєстрації всіх потенційних учасників, які мають бажання та можливість виконання умов договору. Наголошуємо, що вимога про надання вищезазначених документів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель. Поряд з тим, Вами не доведено, що досвід виконання аналогічних договорів безпосередньо може виконати лише один учасник, а відтак позиція щодо встановлення дискримінаційних вимог за умовами документації ґрунтується виключно на суб’єктивних припущеннях, що не може бути взяти до уваги. Крім того наголошуємо, що не спроможність виконання Вами кваліфікаційних вимог не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність вимогам Замовника до учасників. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників. Таким чином, замовник не порушив вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Документації. З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено