-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20: Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ». Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка». (ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки.)
детальніше див. тендерну документацію Джерело фінансування – власні кошти Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Умови надання забезпечення тендерної пропозиції: згідно п. 2,3 Розділу III Тендерної документації
Завершена
3 150 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 750.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 6 750.00 UAH
Період оскарження:
25.06.2021 16:19 - 11.07.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
da7c659f94ab403bbe66ff4472cc955b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-004450-b.c3
Назва:
СКАРГА на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
№ 20/08-1 від 20.08.2021р.
До Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45,
м. Київ-35, 03680
тел.: (044) 594-64-12
факс: (044) 520-10-42
http://www.amc.gov.ua
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект»
Ідентифікаційний код юридичної особи - 41957180
Місцезнаходження: 49038, м. Дніпро,
вул. Боброва, 14
Засоби зв’язку:
тел. 050-226-99-44
Е-mail:yug.pk95@gmail.com
Замовник закупівель: Акціонерне товариство «Українська залізниця» (в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця»
Ідентифікаційний код юридичної особи – 40081200
Місцезнаходження: 65012, м. Одеса,
вул. Пантелеймонівська, 19
Засоби зв’язку:
тел. (048)727-14-30
Е-mail: ntvk@odz.gov.ua
Інформація про закупівлю: ID:UA-2021-06-25-004450-b
Ідентифікатор закупівлі: 5630691a589c45628efc864d079633bf
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника:
11.08.2021 року
Плата за подання скарги: 8 100,00 грн. (Вісім тисяч сто гривень 00 копійок)
СКАРГА
на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
25.06.2021 року Акціонерним товариством «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі – Замовник) на веб - порталі публічних закупівель «PROZORRO» розміщено оголошення про проведення процедури публічних закупівель за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ».
• Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка» (надалі – Лот №2).
(ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки).
Разом із цим, Замовник розмістив тендерну документацію на означену процедуру закупівель, згідно якої встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 15.07.2021 року.
Приймаючи до уваги той факт, що предметом закупівлі були «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ».
• Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка».
(ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки) Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» надало свою тендерну пропозицію та Товариством прийнято участь у вказаній процедурі публічних закупівель UA-2021-06-25-004450-b.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ТОВ «СТАНТЕХСЕРВІС»;
2. ТОВ «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект»;
3. ТОВ «Українська верстатобудівна компанія»;
4. ПП «Каскад-пластік».
За результатами розгляду та оцінки Замовником тендерних пропозицій інших учасників, проведення електронного аукціону та визначення його переможця за Лотом №2, яким стало ТОВ «СТАНТЕХСЕРВІС», наше підприємство вбачає чисельні порушення Замовником вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що полягають у наступному:
У відповідності до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Відповідно до ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, учасники процедури публічних закупівель при поданні документів до тендерної процедури, повинні неухильно дотримуватись кваліфікаційних критеріїв, встановлених як Законом так і тендерною документацією, яка затверджена рішенням тендерного комітету із закупівлі товарів, робіт і послуг по напрямках фінансування «капітальні інвестиції» та «ремонти» від 24.06.2021 року, протокол №58.
Надалі наводимо детальне обґрунтування порушень Замовником вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
ЩОДО ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ТОРГІВ (ЛОТ №2):
Порушення №1
П.п.5.6 п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції»:Замовником зазначено наступне: Інші документи, які повинен подати Учасник торгів: 5.6 Копію дозволу (дійсного на весь період надання послуг) на виконання робіт на висоті понад 1,3 м виданого державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України (або державною службою України з питань праці), або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, або копії
документів, що підтверджують можливість застосування принципу мовчазної згоди відповідно закону України «Про дозвільну систем у сфері господарчої діяльності» ( копія заяви з описом прийнятих документів та відміткою про дату їх прийняття, копія листа дозвільного органу стосовно провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності за принципом мовчазної згоди).
Надані дозвільні документи повинні мати дійсний термін дії на весь строк надання послуг.
Якщо строк дії цих документів закінчується до кінцевої дати надання послуг, учасник повинен надати гарантійний лист, що документи будуть надані не пізніше закінчення терміну дії чинних.
Так, ТОВ «Стантехсервіс» у складі своєї тендерної пропозиції було надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.07.2021 року.
Відповідно до чинного законодавства декларація є документом дозвільного характеру, отже як зазначено в тендерній документації повинна мати дійсний термін дії на весь строк надання послуг, тобто до 24.12.2021 року включно.
Проте, в наданій Декларації не зазначений термін її дії. Навіть якщо Декларація видана безстроково про цей факт ТОВ «Стантехсервіс» потрібно було засвідчити у гарантійному листі, в якому б було зазначено, що Декларація видана безстроково, однак точно буде дійсною на весь строк надання послуг, тобто до 24.12.2021 року включно.
Порушення №2
П.п. 5.3.п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено, що Учасник повинен подати копії документів на підтвердження повноваження представника учасника, щодо підпису документів тендерної пропозиції (один із наступних документів – виписки з протоколу засновників, наказу про призначення, довіреності, доручення або іншого документу, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника на підписання документів).
Так, ТОВ «Стантехсервіс» у складі своєї тендерної пропозиції були надані наступні документи на підтвердження повноважень директора щодо підпису тендерної пропозиції:
1. Статут ТОВ «Стантехсервіс»;
2. Наказ №1/3 ТОВ «Стантехсервіс» від 18.01.2016 року про призначення директора;
3. Рішення єдиного учасника №8 ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» від 15.04.2021 року про продовження повноважень директора.
Згідно з реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником ТОВ «Стантехсервіс» є ТОВ «Промін Буд Сервіс» (код ЄДРПОУ – 40777092) єдиним засновником якого в свою чергу є Цвильов Андрій Едуардович, а директором є Секретар Олег Олегович.
З наданого Рішення єдиного учасника №8 ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» від 15.04.2021 року про продовження повноважень директора ТОВ «Стантехсервіс» вбачається, що воно прийняте й підписане єдиним учасником ТОВ «Промін Буд Сервіс», однак це рішення є неправомірним, оскільки власник підприємства реалізує своє право на управління підприємством через уповноважені ним органи згідно зі статутом підприємства, в даному випадку через директора ТОВ «Промін Буд Сервіс» Секретар Олега Олеговича. Тобто рішення щодо продовження повноважень директора ТОВ «Стантехсервіс» повинно бути ухвалено саме ТОВ «Промін Буд Сервіс» за підписом директора цього Товариства Секретар Олега Олеговича.
Відтак, ТОВ «Стантехсервіс» не надало належних доказів підтвердження повноваження представника учасника.
Порушення №3
З п. 8.7.12 Статуту ТОВ «Стантехсервіс» випливає наступне: до компетенції Загальних зборів учасників відноситься: прийняття рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець кварталу, що передує укладенню угоди.
Укладення договору про тендерну закупівлю у відповідності до п. 8.7.12 Статуту потребує згоди на прийняття рішення про надання згоди.
Так, ТОВ «Стантехсервіс» не було надано жодних документів, з яких можливо б було встановити чому дорівнює 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець кварталу, що передує укладенню угоди, так само як і не надано рішення Загальних зборів учасників про надання згоди директору Товариства на вчинення правочину, підписання тендерної пропозиції тощо.
ЩОДО НЕВІДПОВІДНОСТІ УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ (ЛОТ №2):
Порушення №4
ТОВ «Стантехсервіс» надано Калькуляцію на послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 по Лоту №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка» №1407/21-11 від 14.07.2021 року в якій зазначено, що загальна вартість витрат (включаючи прямі витрати на оплату праці, відрахування на соціальні заходи, покупні комплектуючі та матеріали, загальновиробничі витрати, інші супутні витрати, адміністративні витрати, прибуток) складають суму без ПДВ 1 350 000,00 грн.
При цьому ціна тендерної пропозиції ТОВ «Стантехсервіс» становить суму 1 000 000,00 грн.
Відтак очікувані витрати значно перевищують ціну тендерної пропозиції, з чого випливає, що ТОВ «Стантехсервіс» зазначено недостовірну ціну тендерної пропозиції, що є суттєвим при визначенні результатів процедури закупівлі. Так само можна зробити висновок про те, що ТОВ «Стантехсервіс» не надало Калькуляцію, яка б відповідала тендерній пропозиції, що є порушення п.п. 5.4.п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції».
Все зазначене вище, свідчить про невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Частиною 9 статтею 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозиційзамовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
10. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
11. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Відповідно до ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився.
Тобто, Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» на підставі ст. 31 Закону зобов’язано було відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Стантехсервіс» з причин невідповідності кваліфікаційним критеріям тендерної документації, невідповідності умовам технічної специфікації за Лотом №2.
З урахуванням вищевикладеного, процедура публічних закупівель за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка» (ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки).
проведена Замовником з істотними порушеннями статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог власної тендерної документації.
Враховуючи викладене, прийняте рішення порушує права Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель, а отже
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про намір укладення договору з ТОВ «Стантехсервіс», викладене у Протоколі розгляду тендерних пропозицій № 149 від 10.08.2021 року та зобов’язати розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Стаття 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає право учасників публічних закупівель на оскарження дій Замовника і порядок подання таких скарг.
Органом оскарження, відповідно до ст. 1 закону є Антимонопольний комітет України.
Дата акцепта: 11.08.2021 року о 14:33
Період подачі оскарження: по 22.08.2021 року до 00:00
З урахуванням викладених обставин на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» , -
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект».
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20: Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка» (UA-2021-06-25-004450-b).
3. Зобов’язати Замовника Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» скасувати рішення про намір укладення договору з ТОВ «Стантехсервіс», викладене у Протоколі розгляду тендерних пропозицій № 149 від 10.08.2021 року та зобов’язати розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Усі документи на які Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» посилається у даній скарзі, розміщено у відкритому доступі на веб - порталі публічних закупівель «PROZORRO».
З повагою,
Генеральний Директор
ТОВ «ВПКК «ЮГ-Путькомплект» Ткачук В.В
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА до АМКУ ЛОТ 2.PDF 20.08.2021 13:40
- Квитанція оплата скарги АМКУлот 2.pdf 20.08.2021 15:01
- sign.p7s 20.08.2021 15:05
- рішення від 26.08.2021 № 19261.pdf 27.08.2021 11:52
- інформація про перенесення розгляду скарги від 02.09.2021 № 14043.pdf 03.09.2021 11:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.09.2021 № 20789.pdf 14.09.2021 14:32
- рішення від 13.09.2021 № 20789.pdf 16.09.2021 16:48
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c2 (ЛОТ№2).doc 30.08.2021 17:37
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c3 (ЛОТ№2).pdf 30.08.2021 17:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2021 15:28
Дата розгляду скарги:
02.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2021 11:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.09.2021 16:48
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
45817af6036847c8a5307edb4be5895b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-004450-b.c2
Назва:
СКАРГА на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
№ 20/08 від 20.08.2021р.
До Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45,
м. Київ-35, 03680
тел.: (044) 594-64-12
факс: (044) 520-10-42
http://www.amc.gov.ua
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект»
Ідентифікаційний код юридичної особи - 41957180
Місцезнаходження: 49038, м. Дніпро,
вул. Боброва, 14
Засоби зв’язку:
тел. 050-226-99-44
Е-mail:yug.pk95@gmail.com
Замовник закупівель: Акціонерне товариство «Українська залізниця» (в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця»
Ідентифікаційний код юридичної особи – 40081200
Місцезнаходження: 65012, м. Одеса,
вул. Пантелеймонівська, 19
Засоби зв’язку:
тел. (048)727-14-30
Е-mail: ntvk@odz.gov.ua
Інформація про закупівлю: ID:UA-2021-06-25-004450-b
Ідентифікатор закупівлі: 5630691a589c45628efc864d079633bf
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника:
11.08.2021 року
Плата за подання скарги: 10 800,00 грн. (Десять тисяч вісімсот гривень 00 копійок)
СКАРГА
на порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
25.06.2021 року Акціонерним товариством «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі – Замовник) на веб - порталі публічних закупівель «PROZORRO» розміщено оголошення про проведення процедури публічних закупівель за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ» (надалі – Лот №1).
• Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка».
(ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки).
Разом із цим, Замовник розмістив тендерну документацію на означену процедуру закупівель, згідно якої встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 15.07.2021 року.
Приймаючи до уваги той факт, що предметом закупівлі були «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ».
• Лот №2 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Знам’янка».
(ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки) Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» надало свою тендерну пропозицію та Товариством прийнято участь у вказаній процедурі публічних закупівель UA-2021-06-25-004450-b.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ТОВ «СТАНТЕХСЕРВІС»;
2. ТОВ «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект»;
3. ТОВ «Українська верстатобудівна компанія»;
4. ПП «Каскад-пластік».
За результатами розгляду та оцінки Замовником тендерних пропозицій інших учасників, проведення електронного аукціону та визначення його переможця за Лотом №1, яким стало ТОВ «СТАНТЕХСЕРВІС», наше підприємство вбачає чисельні порушення Замовником вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що полягають у наступному:
У відповідності до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Відповідно до ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, учасники процедури публічних закупівель при поданні документів до тендерної процедури, повинні неухильно дотримуватись кваліфікаційних критеріїв, встановлених як Законом так і тендерною документацією, яка затверджена рішенням тендерного комітету із закупівлі товарів, робіт і послуг по напрямках фінансування «капітальні інвестиції» та «ремонти» від 24.06.2021 року, протокол №58.
Надалі наводимо детальне обґрунтування порушень Замовником вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
ЩОДО ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ТОРГІВ (ЛОТ №1):
Порушення №1
П.п.5.6 п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції»:Замовником зазначено наступне: Інші документи, які повинен подати Учасник торгів: 5.6 Копію дозволу (дійсного на весь період надання послуг) на виконання робіт на висоті понад 1,3 м виданого державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України (або державною службою України з питань праці), або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, або копії
документів, що підтверджують можливість застосування принципу мовчазної згоди відповідно закону України «Про дозвільну систем у сфері господарчої діяльності» ( копія заяви з описом прийнятих документів та відміткою про дату їх прийняття, копія листа дозвільного органу стосовно провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності за принципом мовчазної згоди).
Надані дозвільні документи повинні мати дійсний термін дії на весь строк надання послуг.
Якщо строк дії цих документів закінчується до кінцевої дати надання послуг, учасник повинен надати гарантійний лист, що документи будуть надані не пізніше закінчення терміну дії чинних.
Так, ТОВ «Стантехсервіс» у складі своєї тендерної пропозиції було надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.07.2021 року.
Відповідно до чинного законодавства декларація є документом дозвільного характеру, отже як зазначено в тендерній документації повинна мати дійсний термін дії на весь строк надання послуг, тобто до 24.12.2021 року включно.
Проте, в наданій Декларації не зазначений термін її дії. Навіть якщо Декларація видана безстроково про цей факт ТОВ «Стантехсервіс» потрібно було засвідчити у гарантійному листі, в якому б було зазначено, що Декларація видана безстроково, однак точно буде дійсною на весь строк надання послуг, тобто до 24.12.2021 року включно.
Порушення №2
П.п. 5.3.п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено, що Учасник повинен подати копії документів на підтвердження повноваження представника учасника, щодо підпису документів тендерної пропозиції (один із наступних документів – виписки з протоколу засновників, наказу про призначення, довіреності, доручення або іншого документу, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника на підписання документів).
Так, ТОВ «Стантехсервіс» у складі своєї тендерної пропозиції були надані наступні документи на підтвердження повноважень директора щодо підпису тендерної пропозиції:
1. Статут ТОВ «Стантехсервіс»;
2. Наказ №1/3 ТОВ «Стантехсервіс» від 18.01.2016 року про призначення директора;
3. Рішення єдиного учасника №8 ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» від 15.04.2021 року про продовження повноважень директора.
Згідно з реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником ТОВ «Стантехсервіс» є ТОВ «Промін Буд Сервіс» (код ЄДРПОУ – 40777092) єдиним засновником якого в свою чергу є Цвильов Андрій Едуардович, а директором є Секретар Олег Олегович.
З наданого Рішення єдиного учасника №8 ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» від 15.04.2021 року про продовження повноважень директора ТОВ «Стантехсервіс» вбачається, що воно прийняте й підписане єдиним учасником ТОВ «Промін Буд Сервіс», однак це рішення є неправомірним, оскільки власник підприємства реалізує своє право на управління підприємством через уповноважені ним органи згідно зі статутом підприємства, в даному випадку через директора ТОВ «Промін Буд Сервіс» Секретар Олега Олеговича. Тобто рішення щодо продовження повноважень директора ТОВ «Стантехсервіс» повинно бути ухвалено саме ТОВ «Промін Буд Сервіс» за підписом директора цього Товариства Секретар Олега Олеговича.
Відтак, ТОВ «Стантехсервіс» не надало належних доказів підтвердження повноваження представника учасника.
Порушення №3
З п. 8.7.12 Статуту ТОВ «Стантехсервіс» випливає наступне: до компетенції Загальних зборів учасників відноситься: прийняття рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець кварталу, що передує укладенню угоди.
Укладення договору про тендерну закупівлю у відповідності до п. 8.7.12 Статуту потребує згоди на прийняття рішення про надання згоди.
Так, ТОВ «Стантехсервіс» не було надано жодних документів, з яких можливо б було встановити чому дорівнює 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець кварталу, що передує укладенню угоди, так само як і не надано рішення Загальних зборів учасників про надання згоди директору Товариства на вчинення правочину, підписання тендерної пропозиції тощо.
ЩОДО НЕВІДПОВІДНОСТІ УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ (ЛОТ №1):
Порушення №4
П.п. 5.4.п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено, що Учасник повинен подати Калькуляцію по послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20 по кожному лоту окремо з розшифруванням по статтях витрат без ПДВ (з ПДВ). Розшифрування до калькуляції по статті витрат запасні частин, матеріалів та обладнання повинно мати повні найменування запасних частин, матеріалів та обладнання (марку, тип або креслення).
Крім того, п. 6 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» встановлено, що інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі, викладені в Додатку № 1 до Тендерної документації. 2. Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі та інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, які наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації (у разі потреби).
Невід’ємною частиною тендерної документації є Додаток №1 Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20 (Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ».
Так, ТОВ «Стантехсервіс» надано Калькуляцію на послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 по Лоту №1– Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ» №1407/21-8 від 14.07.2021 року (надалі – Калькуляція) в якій зазначено, що в графі «Найменування витрат» пункт «Покупні комплектуючі та матеріали» вартість становить 727 840,84 грн. та окремо надано Специфікацію на запасні частини з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ», заводський номер 67, 1992 року випуску, інвентаризаційний номер 1430405000254 від 14.07.2021 року №1407/21-10 (надалі – Специфікація).
Відтак, в Специфікації повинні бути наведені Вартість запасних частин без ПДВ (грн.) та Загальна вартість без ПДВ (грн.), проте ТОВ «Стантехсервіс» не навів вартість деяких запасних частин, а саме:
№
з/п Найменування вузла верстата Перелік послуг Тип, розмір Кількість Вартість без ПДВ (грн.) Загальна вартість без ПДВ (грн.)
1.10. Електропривід Ремонт - 3 шт. - -
1.11. Органиуправління пульта керування ПК Ремонт ПК 2 шт. - -
2.20 Циліндр рами Ремонт Dнар. – 320 мм.,dвн. – 160 мм. 1 шт. - -
2.21 Циліндрпінолі Ремонт Dнар. – 150 мм.,dвн. – 80 мм. 2 шт. - -
2.22 Циліндрбокових опор Ремонт Dнар. – 90 мм. 2 шт. - -
2.23 Циліндрвертикальних опор Ремонт Dнар. – 90мм.,dвн. – 75 мм. 2 шт. - -
2.24 Циліндррейок Ремонт Dнар. – 65мм.,dвн. – 45 мм. 2 шт. - -
2.25 Циліндрзатисканняпінолей Ремонт Dнар. – 60мм.,dвн. – 40 мм. 2 шт. - -
3.1 Привідоберту фрез Ремонт КЖ20ТФ1 250.000 2 шт. - -
3.4 Притискнийпристрій Ремонт КЖ20ТФ1 600.000 1 шт. - -
3.5 Привідпереміщенняцентрових бабок Ремонт КЖ20ТФ1 210.000 1 шт. - -
3.6 Привідпереміщеннядомкратівпередніх Ремонт КЖ20ТФ1 150.000 1 шт. - -
3.7 Привідпереміщеннядомкратівзадніх Ремонт КЖ20ТФ1 160.000 1 шт. - -
3.8 Привідобертуроликів Ремонт КЖ20ТФ1 110.000 2 шт. - -
Тож, якщо ТОВ «Стантехсервіс» не зазначило вартість наведених вище запасних частин неможливо встановити дійсну вартість витрат по цій статті, що в подальшому може призвести до збільшення вартості послуг.
Порушення №5
ТОВ «Стантехсервіс» надано Калькуляцію на послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 по Лоту №1– Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ» №1407/21-8 від 14.07.2021 року в якій зазначено, що загальна вартість витрат (включаючи прямі витрати на оплату праці, відрахування на соціальні заходи, покупні комплектуючі та матеріали, загальновиробничі витрати, інші супутні витрати, адміністративні витрати, прибуток) складають суму без ПДВ 1 800000,00 грн.
При цьому ціна тендерної пропозиції ТОВ «Стантехсервіс» становить суму 1 500000,00 грн.
Відтак очікувані витрати значно перевищують ціну тендерної пропозиції, з чого випливає, що ТОВ «Стантехсервіс» зазначено недостовірну ціну тендерної пропозиції, що є суттєвим при визначенні результатів процедури закупівлі. Так само можна зробити висновок про те, що ТОВ «Стантехсервіс» не надало Калькуляцію, яка б відповідала тендерній пропозиції, що є порушення п.п. 5.4.п.5 розділу 3 тендерної документації «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції».
Все зазначене вище, свідчить про невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Частиною 9 статтею 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
10. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
11. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Відповідно до ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився.
Тобто, Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» на підставі ст. 31 Закону зобов’язано було відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Стантехсервіс» з причин невідповідності кваліфікаційним критеріям тендерної документації, невідповідності умовам технічної специфікації за Лотом №1.
З урахуванням вищевикладеного, процедура публічних закупівель за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20:
• Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ».
(ДК 021:2015 - 50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки).
проведена Замовником з істотними порушеннями статей 5, 16, 17, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог власної тендерної документації.
Враховуючи викладене, прийняте рішення порушує права Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі принципів здійснення закупівель, а отже Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про намір укладення договору з ТОВ «Стантехсервіс», викладене у Протоколі розгляду тендерних пропозицій № 149 від 10.08.2021 року та зобов’язати розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Стаття 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає право учасників публічних закупівель на оскарження дій Замовника і порядок подання таких скарг.
Органом оскарження, відповідно до ст. 1 закону є Антимонопольний комітет України.
Дата акцепта: 11.08.2021 року о 14:07
Період подачі оскарження: по 22.08.2021 року до 00:00
З урахуванням викладених обставин на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» , -
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект».
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за найменуванням предмета закупівлі «Послуги з капітального ремонту верстатів КЖ-20: Лот №1 – Послуги з капітального ремонту верстату КЖ-20 виробничого підрозділу «Локомотивне депо Подільськ» (UA-2021-06-25-004450-b).
3. Зобов’язати Замовника Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Одеська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» скасувати рішення про намір укладення договору з ТОВ «Стантехсервіс», викладене у Протоколі розгляду тендерних пропозицій № 149 від 10.08.2021 року та зобов’язати розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Усі документи на які Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-проектно-комерційна компанія «ЮГ-Путькомплект» посилається у даній скарзі, розміщено у відкритому доступі на веб - порталі публічних закупівель «PROZORRO».
З повагою,
Генеральний Директор
ТОВ «ВПКК «ЮГ-Путькомплект» Ткачук В.В
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА до АМКУ ЛОТ 1.PDF 20.08.2021 13:27
- Квитанція оплата скарги АМКУ лот 1.pdf 20.08.2021 15:01
- sign.p7s 20.08.2021 15:06
- рішення від 26.08.2021 № 19315.pdf 27.08.2021 13:01
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 02.09.2021 №14039.pdf 03.09.2021 13:26
- інформація про перенесення розгляду скарги від 07.09.2021 № 14075.pdf 07.09.2021 16:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.09.2021 № 20768.pdf 14.09.2021 14:53
- рішення від 13.09.2021 № 20768.pdf 16.09.2021 16:21
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c2 (ЛОТ№1).docx 30.08.2021 17:07
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c2 (ЛОТ№1).pdf 30.08.2021 17:07
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c2 (ЛОТ№2).doc 30.08.2021 17:17
- Пояснення на скаргу №UA-2021-06-25-004450-b.c3 (ЛОТ№2).pdf 30.08.2021 17:17
- Протокол_скасув_рішення_АМК_Лот_1_відх_1_уч_ка_кап_рем_т_верстатів_КЖ_20_Т_30092021.docx 01.10.2021 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2021 15:28
Дата розгляду скарги:
02.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2021 13:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.09.2021 16:21
Дата виконання рішення Замовником:
01.10.2021 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20768-р/пк-пз від 13.09.2021 скасовано рішення про визначення переможцем та про намір укласти договір з учасником – переможцем торгів Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАНТЕХСЕРВІС» код згідно з ЄДРПОУ 30354307, протокол розгляду тендерних пропозицій № 149 від 10.08.2021.
Вимога
Залишено без розгляду
Додати документи згідно Постанови 77 КМУ
Номер:
7b62b37e99c74207bd83d5fbc1d047c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-004450-b.b1
Назва:
Додати документи згідно Постанови 77 КМУ
Вимога:
Додати документи згідно Постанови 77 КМУ
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (1).pdf 04.07.2021 23:56
- на вимогу по тендеру №12644594.pdf 07.07.2021 13:28
Дата подачі:
04.07.2021 23:56
Вирішення:
Оскільки предметом закупівлі є капітальний ремонт верстатів КЖ-20, Замовник вважає недоцільним внесення змін до тендерної документації.
Заступник голови тендерного комітету О.А. Шаповал
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.07.2021 10:01