• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення експертизи по об'єкту: «Капітальний ремонт покрівлі начального корпусу ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей» розташованого за адресою: Дніпропетровська обл. м. Марганець вул. Єдності буд. 41

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження: 25.06.2021 15:04 - 02.07.2021 15:01
Вимога
Вирішена

Порушення вимог, установлених Законом України "Про публічні Закупівлі"

Номер: 029beafc230946f880dabe7d9bc64111
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-25-007634-c.b1
Назва: Порушення вимог, установлених Законом України "Про публічні Закупівлі"
Вимога:
Замовником Державний професійно-технічний навчальний заклад "Марганецький професійний ліцей" було опубліковано 31 червня 2021 року спрощену закупівлю на: «Виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення експертизи по об'єкту: «Капітальний ремонт покрівлі начального корпусу ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей» розташованого за адресою: Дніпропетровська обл. м. Марганець вул. Єдності буд. 41». Кінцевим строком подання тендерних пропозицій визначено 9 липня 15:01, після проведення електронного аукціону, який відбувся 12 липня 2021 року, пропозицію ТОВ «ГІП «ГІПРОПРОМ БУД» було визначено як найбільш економічно вигідну пропозицію. Але Замовником було прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ «ГІП «ГІПРОПРОМ БУД» згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №8 від 16.07.2021 року та перейти до розгляду наступної найбільш економічно-вигідної пропозиції ТОВ «Грайдіс». Згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №9 від 22.07.2021 року ТОВ «Грайдіс» було визнано переможцем даної закупівлі UA-2021-06-25-007634-c, з чим ТОВ «ГІП «ГІПРОПРОМ БУД» не погоджується з огляду на наступне: 1. Згідно Додатку 3 Перелік документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, а саме п.8: «8. Довідка про наявність в учасника закупівлі працівника(ів) відповідної кваліфікації, який(і) має(ють) необхідні знання та досвід, згідно форми Додатку №4. У довідці учасник обов’язково має зазначити інформацію про головного архітектора проекту або головного інженера проекту, а також інформацію про експерта будівельного, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, підписують кошторис (згідно п. 8 переліку документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника) та будуть залучатись до виконання проектних робіт. Надати скан-копію діючого кваліфікаційного сертифікату, зазначеного в довідці, головного архітектора проекту або головного інженера проекту та експерта будівельного виданого Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України або Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія проектувальників у будівництві». У разі проходження переатестації надати свідоцтва.» Тобто Учасник повинен був зазначити в довідці головного інженера проекту/ головного архітектора проекту та експерта будівельного, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, підписують кошторис (згідно п. 8 переліку документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника). ТОВ «Грайдіс» надає інформацію про головного інженера проекту – Махновський В.Л. та експерта будівельного - Махновський В.Л.. Учасник надає на підтвердження сертифікати та кошторис, в якому зазначено, що кошторис склав Махновський В.Л., але даний кошторис не підписаний Махновським В.Л., що не відповідає умовам тендерної документації Замовника, а саме Додатку 3 п.8. (підписують кошторис (згідно п. 8 переліку документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника). Тобто пропозицію ТОВ «Грайдіс» Замовник повинен був відхилити згідно п.13 ст. 14 Закону України «Про публічні Закупівлі». 2. Згідно Додатку 3 Перелік документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, а саме п.9: «9. Довідка про наявність в учасника закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів), згідно форми Додатку №5. Аналогічним(и) слід вважати договір(вори), в рамках якого(их) виконувались роботи з розробки проектно-кошторисної документації для виконання робіт капітального ремонту будь – якої будівлі (житлової або соціальної сфери) з урахуванням архітектурно-планувальних вимог, які пропонується виконати згідно технічного завдання. У довідці зазначаються (не менше 2-х) аналогічний(і) договір(и) за останні 2 (два) роки. На підтвердження до зазначених у довідці договорів надати скан-копію(ї) аналогічного(их) договору(ів) та скан-копію(ї) акту(ів) виконаних робіт, інформацію щодо якого(их) вказано у довідці про виконання аналогічного(их) договору(ів).» Учасник ТОВ «Грайдіс» надає в своїй пропозиції інформацію про такі аналогічні договори: - Виготовлення проектно-кошторисної документації та отримання експертного звіту кошторисної частини проектної документації за об'єктом: «Капітальний ремонт покрівлі навчального корпусу КЗО «Дніпропетровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат №4 І-ІІІ ступенів» ДОР» за адресою: м. Дніпро, вул. Ростовська, 15» - Розробка проектно-кошторисної документації по об'єкту: «Капітальний ремонт м'якої покрівлі з утепленням в допоміжних приміщеннях спортивної зали Комунального закладу освіти «Нікопольська загальноосвітня санаторна школа-інтернет І-ІІІ ступенів «Гармонія» Дніпропетровської обласної ради», за адресою: 53210, Україна, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Бориса Мозолевського, 30» Останній з яких не відповідає архітектурно-планувальним вимогам, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника, а саме Додатку 3 п.9. Тобто пропозицію ТОВ «Грайдіс» Замовник повинен був відхилити згідно п.13 ст. 14 Закону України «Про публічні Закупівлі». 3. Згідно Додатку 3 Перелік документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, а саме п.5: «5. Свідоцтво або Витяг з реєстру платників ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку). У разі, якщо учасник перебуває на іншій системі оподаткування – надати інформаційний лист, завірений підписом уповноваженої особи учасника.» ТОВ «Грайдіс» надає в своїй пропозиції «6 Інформаційна довідка про систему оподаткування» в якій Учасник зазначає, що він є платником податку на прибуток на загальних підставах, не є платником ПДВ та не є платником єдиного податку. Але згідно інформації, яка знаходиться у відкритому доступі, з Державної податкової служби https://tax.gov.ua/businesspartner ТОВ «Грайдіс» станом на 21.07.2021р. перебуває на обліку в органах доходів та зборів, тобто виходячи з цього учасник повинен був надати або Витяг з реєстру платників ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) або платника єдиного податку (якщо учасник є платником єдиного податку). Та і взагалі згідно Закону суб'єкти господарювання можуть знаходитися або на загальній системі оподаткування, сплачуючи податок на прибуток та ПДВ або на спрощеній системі, сплачуючи тільки єдиний податок. Суб'єкт господарювання не може сплачувати тільки податок на прибуток. Виходячи з вищенаведеного ТОВ «Грайдіс» надав недостовірну інформацію, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Пропозицію ТОВ «Грайдіс» Замовник повинен був відхилити згідно п.13 ст. 14 Закону України «Про публічні Закупівлі». Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Враховуючи вищевказане, та норми чинного законодавства, вважаємо, що Замовник порушив основні принципи закупівлі визначені Законом України «Про публічні закупівлі»: - максимальна економія; - недискримінація учасників; - проведення об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям та зловживанням, НАГОЛОШУЄМО, що відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України «Про публічні закупівлі» за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України. Відповідно до ст. 164-14 КУпАП порушення законодавства про закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від 1 500,00 (тисячі п’ятсот) до 3 000,00 (трьох тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі UA-2021-06-25-007634-c ТОВ «Грайдіс». У разі незадоволення даної вимоги, ТОВ «ГІП «ГІПРОПРОМ БУД» вимушений буде звернутись до Держаудитслужби з проханням перевірити дану закупівлю на відповідність вимогам, установленим Законом України «Про публічні закупівлі» та скаргою до правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник ТОВ «ГІП «ГІПРОПРОМ БУД» на Вашу вимогу поданою 26.07.21, 16:38 відповідаємо наступне: По першому питанню: При детальному та правильному вивченні Оголошення про проведення процедури закупівлі через систему електронних закупівель видно наступне, а саме: «8. Довідка про наявність в учасника закупівлі працівника(ів) відповідної кваліфікації, який(і) має(ють) необхідні знання та досвід, згідно форми Додатку №4. У довідці учасник обов’язково має зазначити інформацію про головного архітектора проекту або головного інженера проекту, а також інформацію про експерта будівельного, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, підписують кошторис (згідно п. 8 переліку документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника) та будуть залучатись до виконання проектних робіт. Надати скан-копію діючого кваліфікаційного сертифікату, зазначеного в довідці, головного архітектора проекту або головного інженера проекту та експерта будівельного виданого Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України або Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія проектувальників у будівництві». У разі проходження переатестації надати свідоцтва. У випадку залучення сторонньої організації учасник надає належним чином завірену скан-копію договору про надання послуг (виконання робіт) експертом будівельним, в якому обов’язково має зазначатись інформація про те, що експерт залучається, для проведення виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва.»; «13. Кошторис, який повинен відповідати технічному завданню замовника (Додаток №1), надається Учасником через електронну систему закупівель у строк, який не перевищує термін подання пропозицій. *Сума розрахунку кошторису не повинна відрізнятися від електронної цінової пропозиції учасника та цінової пропозиції учасника, згідно форми Додатку №2.» Тобто вимагається надати Довідку про наявність в учасника закупівлі працівника(ів) відповідної кваліфікації, скан-копії діючих кваліфікаційних сертифікатів, зазначених в довідці, кошторис. В оголошенні не має вимоги в своїй пропозиції надати кошторис підписаний уповноваженою особою та головним архітектором проекту або головним інженером проекту. В своїй пропозиції учасник ТОВ «Грайдіс» надав Довідку про наявність в учасника закупівлі працівника(ів) відповідної кваліфікації, скан-копії діючих кваліфікаційних сертифікатів, кошторис підписаний учасником, також вся пропозиція підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП/ЕЦП) уповноваженої особи учасника закупівлі. По другому питанню: При детальному та правильному вивченні Оголошення про проведення процедури закупівлі через систему електронних закупівель видно наступне, а саме: «9. Довідка про наявність в учасника закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів), згідно форми Додатку №5. Аналогічним(и) слід вважати договір(вори), в рамках якого(их) виконувались роботи з розробки проектно-кошторисної документації для виконання робіт капітального ремонту будь – якої будівлі (житлової або соціальної сфери) з урахуванням архітектурно-планувальних вимог, які пропонується виконати згідно технічного завдання. У довідці зазначаються (не менше 2-х) аналогічний(і) договір(и) за останні 2 (два) роки. На підтвердження до зазначених у довідці договорів надати скан-копію(ї) аналогічного(их) договору(ів) та скан-копію(ї) акту(ів) виконаних робіт, інформацію щодо якого(их) вказано у довідці про виконання аналогічного(их) договору(ів).» Тобто вимагається надати до довідки не менше 2-х аналогічних договорів для виконання робіт капітального ремонту. В своїй пропозиції учасник ТОВ «Грайдіс» надав 2-ва аналогічних договори на «Капітальний ремонт покрівлі навчального корпусу КЗО «Дніпропетровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат №4 І-ІІІ ступенів» ДОР» та «Капітальний ремонт м’якої покрівлі з утепленням в допоміжних приміщеннях спортивної зали Комунального закладу освіти «Нікопольська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів «Гармонія» Дніпропетровської обласної ради». По третьому питанню: Для реєстрації платником ПДВ особа передусім повинна перебувати на обліку в контролюючому органі за основним місцем обліку (абз. 2 п. 3.2 розділу ІII Порядку, затвердженого наказом Мінфіну 14.11.2014 №1130). Реєстрація платником ПДВ буває обов’язкова і добровільна (ст. 181, 182 ПКУ). Реєструватися платником ПДВ обов’язкового, якщо загальний обсяг здійснених протягом останніх 12 календарних місяців оподатковуваних постачальницьких операцій (без урахування ПДВ) перевищив 1 млн грн. Якщо цей обсяг менший, суб’єкт господарювання працює без ПДВ-реєстрації до досягнення мільйонного порогу або, за бажанням, добровільно реєструється платником ПДВ. Податкове законодавство не містить перешкод щодо цього. Платником ПДВ може бути будь-яка юридична особа, створена у будь-якій організаційно-правовій формі (пп. «а» пп. 14.1.139, п. 180.1 ПКУ). Платниками податку на додану вартість можуть бути фізичні та юридичні особи платники єдиного податку третьої групи, що обрали ставку єдиного податку у розмірі 3 відсотки доходу, а також сільськогосподарські товаровиробники – платники єдиного податку четвертої групи. Для цілей оподаткування податком на додану вартість відповідно до п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу платником податку, зокрема, є будь – яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник такого податку. У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V Податкового кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 Податкового кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи (п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу). Застосування спрощеної системи оподаткування регламентовано главою 1 розд. XIV Податкового кодексу. Статтею 297 Податкового кодексу, зокрема передбачено, що платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім ПДВ, що сплачується фізичними особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, а також що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи. Згідно із п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі: 3 відсотки доходу – у разі сплати ПДВ згідно з Податковим кодексом; 5 відсотків доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку. Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана: а) суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником ПДВ відповідно до розд. V Податкового кодексу, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування; б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотків, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку; в) суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником ПДВ, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником ПДВ відповідно до розд. V Податкового кодексу (п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу). Інформацію з даного питання можна знайти на Загальнодоступному інформаційно –довідковому ресурсі (категорія 101.01.01). Отже виходячи з вище наведеного фізичні та юридичні особи можуть бути: - на загальній системі оподаткування не платники ПДВ, або платники ПДВ; - платники єдиного податку - не платники ПДВ третьої групи які сплачують ЄП за ставкою 5%, або платники ПДВ третьої групи які сплачують ЄП за ставкою 3%. В своїй пропозиції учасник ТОВ «Грайдіс» надав Інформаційну довідку про систему оподаткування в якій зазначає, що є платником податку на прибуток на загальних умовах, не є платником ПДВ або платником єдиного податку. Виходячи з вище наведеного Державний професійно-технічний навчальний заклад «Марганецький професійний ліцей» свої дії вважає правомірними та не має підстав для скасування пропозиції учасника ТОВ «Грайдіс».
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні