• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Комунальна установа Сумський спеціальний реабілітаційний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34» Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Раскової, 130 (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Код ДК 021:2015 – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 383 667.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 918.34 UAH
Період оскарження: 25.06.2021 12:58 - 08.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 80a2543b2fcc4587a04ad5ba5037a8a3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-25-005315-c.a1
Назва: Скарга щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
До Антимонопольного комітету України 03035, м. Київ, вул. Митрополива Василя Липківського (Урицького) 45 Приватна фірма «Тімвел» Код ЄДРПОУ 23046766 Адреса: 40009, м. Суми, вул. Ярослава Мудрого, 68 Телефон (0542) 22-22-05 Замовник: Комунальна установа Сумський спеціальний реабілітаційний навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад №34" Сумської міської ради Код ЄДРПОУ: 21111206 Місцезнаходження замовника: 40020, Сумська обл., місто Суми, вулиця Раскової, будинок 130 Контактна особа замовника: Шрамко Людмила Михайлівна +380542 245 933 shramko34@ukr.net Відомості про процедуру закупівлі: Вид процедури: відкриті торги Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-25-005315-c ID: d85ebd10e4364297a4aa808b396697cb Скарга щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель Замовником було розпочато процедуру закупівлі відкриті торги згідно предмету закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Комунальна установа Сумський спеціальний реабілітаційний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 34» Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Раскової, 130 (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Код ДК 021:2015 – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)» ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-25-005315-c. Приватна фірма «Тімвел» (надалі - Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно вимог оголошення та тендерної документації подала тендерну пропозицію. Уповноваженою особою Замовника розглянуто Протоколом №13 від 02 серпня 2021 року тендерну пропозицію Приватної фірми «Тімвел» протягом одного робочого дня та прийнято рішення про відхилення. Причиною відхилення в протоколі зазначено наступне: «Учасник Приватна фірма «Тімвел» подав довідку №183 від 08.07.2021 174.-188. Довідки ст. 17.pdf - в якій зазначено що у «Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім нерезидентів)», але при перевірці зазначеної інформації, виявилося, що дані відомості відсутні, і учасник подав завідомо недостовірну інформацію». Скаржник не згоден з таки рішенням Замовника та надає обґрунтуванні заперечення щодо відхилення тендерної пропозиції. 1. По-перше згідно чинного законодавства України інформація про кінцевого бенефіціарного власника має бути внесена протягом 3 (трьох) місяців починаючи з 11 липня 2021 року. Законодавчою підставою цьому є те що 16 березня 2021 року Мінфін наказом № 163 затвердив «Положення про форму та зміст структури власності» (далі – Положення), яке було опубліковане 11 червня 2021 року і, відповідно, набирає чинності з 11 липня 2021 року. Таким чином, починаючи з 11 липня 2021 року протягом 3 (трьох) місяців (тобто до 11 жовтня 2021 року) більшість юридичних осіб, чиї засновники (власники, учасники, члени керівних органів тощо) підпадають під визначення кінцевих бенефіціарних власників, зобов’язані внести інформацію про КБВ до ЄДР. Тому, уповноважена особа не маючи юридичного обґрунтування прийняла незаконне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Приватної фірми «Тімвел». 2. По-друге, згідно з пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об'єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об'єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності. Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" термін "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення". Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" кінцевий бенефіціарний власник - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція. Кінцевим бенефіціарним власником є: для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння); для трастів, утворених відповідно до законодавства країни їх утворення, - засновник, довірчий власник, захисник (за наявності), вигодоодержувач (вигодонабувач) 8 або група вигодоодержувачів (вигодонабувачів), а також будь-яка інша фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність трасту (в тому числі через ланцюг контролю/володіння); для інших подібних правових утворень - особа, яка має статус, еквівалентний або аналогічний особам, зазначеним для трастів. Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи. Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов'язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов'язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння. При цьому кінцевим бенефіціарним власником не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є комерційним агентом, номінальним власником або номінальним утримувачем, або лише посередником щодо такого права; Таким чином, зазначена вище норма стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи. Таким чином, зазначена вище норма пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи і не застосовується якщо засновником юридичної особи є фізичні особи. Згідно із Листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302- 06/38247-06 щодо застосування законодавства у сфері закупівель, який адресований органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери закупівель: "Уразі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається". Враховуючи наведене, засновником Приватної фірми «Тімвел», тендерна пропозиція якого була відхилена, є фізична особа. Отже, тендерна пропозиція Приватної фірми «Тімвел» була незаконно відхилена на вказаній вище підставі. Також, Скаржником проаналізовано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо таких самих порушень замовниками законодавства і відхиляння тендерних пропозицій учасників з підстав відсутності інформації про кінцевого бенефіциарного власника. У всіх рішення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України були прийняті відповідні рішення та було встановлено, що тендерні пропозиції були незаконно відхилені: 1. Рішення №4881 -р/пк-пз від 12.03.2021 року. 2. Рішення № 9550 - р/пк-пз від 29.04.2021 року. 3. Рішення №4110 - р/пк-пз від 03.03.2021 року. 4. Рішення №7345 - р/пк-пз від 08.04.2021 року. 5. Рішення №8222 - р/пк-пз від 16.04.2021 року. 6. Рішення №8821 - р/пк-пз від 22.04.2021 року. 7. Рішення №4581 - р/пк-пз від 10.03.2021 року. Беручи до уваги усе вище зазначене, робимо висновок, що Замовником порушено статті 5, 17, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, відхиляти тендерну пропозицію учасника за підставами згідно статті 17 даного Закону Замовник може лише в разі наявності таких підстав. Тому тендерна пропозиції Приватної фірми «Тімвел» відхилена безпідставно та з грубим порушення прав Скаржника. Замовником порушено такі основні принципи здійснення закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Таким чином, з метою дотримання охоронюваних Законом прав Скаржника Замовник повинен відмінити рішення про відхилення тендерної пропозиції Приватної фірми «Тімвел» та визнати нас переможцем процедури закупівлі. Враховуючи вищевикладене, просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі оголошеної та проведеної Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 02 серпня 2021 року про відхилення тендерної пропозиції Приватної фірми «Тімвел» (рішення прийняте Протоколом №13 від 02 серпня 2021 року). 4. Зобов’язати Замовника до моменту опублікування рішення Органу оскарження щодо даної скарги зупинити оголошену закупівлю відкриті торги за тим же самим предметом закупівлі опубліковану 03 серпня 2021 року за номером в електронній системі закупівель UA-2021-08-03-011883-b. Додатки: 1. Докази сплати коштів за подачу скарги. Приватна фірма «Тімвел» ________________ Тимчук О. О.
Дата розгляду скарги: 25.08.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2021 11:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2021 19:51
Дата виконання рішення Замовником: 30.08.2021 13:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення АМКУ Рішення від 25.08.2021 № 19194 дискваліфікація учасника ПП "Тімвел" відмінена, чим замовник виконує рішення антимонопольної коллегії.
Автор: ПРИВАТНА ФІРМА "ТІМВЕЛ", Олександр Тимчук +380660866221 germes.pp@gmail.com