Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів – Самбір – Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Львівській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі — банківська гарантія) з накладеним кваліфікованим електронним підписом гаранта (далі — Банк-гарант) відповідно до вимог чинного законодавства. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України. У разі відсутності або непідтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897) та відповідно до Форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897) (Додаток № 10 до тендерної документації). Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом завіреним печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом, повинна бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 – URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 – ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена замовником. Реквізити замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Львівській області, IBAN UA968201720355179011088001058 у ГУДКСУ у Львівській області, МФО – 820172, ЄДРПОУ – 25253009.
Завершена
693 465 611.11UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 467 328.06 UAH
Період оскарження:25.06.2021 12:57 - 22.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог в тендерній документації
Номер:ddee0b49739346f1b5fa2c4c9c4c7976
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-06-25-001649-a.a2
Назва:СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог в тендерній документації
Скарга:
31.07.2021 № 3856 Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
________________________________________
Вул. Митрополита В.Липківського,45 м. Київ,03035
Суб’єкт оскарження
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ШЛЯХОВИК-Т»
48101, вул. Січових Стрільців, 63/1, м. Теребовля
Тернопільської області
ЄДРПОУ: 42844920
E-mail: shliakhovykt@gmail.com
Тел.: 095-694-14-99
Найменування Замовника рішення і дії якого
оскаржуються
Служба автомобільних доріг у Львівській області
ЄДРПОУ – 25253009
Тел.: 380322457832
Е-mail.: SADLO-TENDER@UKR.NET
79053, Україна , Львівська область обл.,
м. Львів, вул. В.Великого, 54
Закупівля
UA-2021-06-25-001649-a
1 послуга:
«Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів-Самбір-Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)»
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог в тендерній документації
Частина 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає, що Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Проте, окремі, встановлені Замовником за даним предметом закупівлі умови та вимоги суперечать таким вимогам Закону, є дискримінаційними.
25.06.2021 Службою автомобільних доріг у Львівській області (далі-Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення №UA-2021-06-25-001649-a про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом закупівлі: «Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів-Самбір-Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)».
Впродовж періоду подання тендерних пропозицій Замовником неодноразово (19.07.2021, 20.07.2021, 28.07.2021) вносились зміни до тендерної документації, якими змінювались вимоги до учасників.
Востаннє Замовником внесено зміни до тендерної документації 28.07.2021 за три години до закінчення терміну подання тендерних пропозицій.
Вивченням змін до тендерної документації з’ясовано, що такі стосуються підтвердження учасниками своєї відповідності кваліфікаційним критеріям, в тому числі – наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Зокрема, замовником доповнено перелік необхідного обов’язкового обладнання, наявність якого повинні підтвердити учасники та змінено види аналогічних робіт, наявність досвіду виконання яких повинні підтвердити учасники.
При цьому, раніше (19.07.2021, 20.07.2021) замовник не вбачав необхідності внесення змін, зокрема, в частині досвіду виконання аналогічних робіт, а відтак є незрозумілим і необґрунтованим чому в останній момент перед закінченням терміну подання тендерних пропозицій, замовник змінює одні види аналогічних робіт на інші. При цьому самі вимоги до аналогічного договору є дискримінаційними.
На наше переконання такі зміни покликані штучно звузити коло потенційних учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі. Зокрема, внесені зміни вимагають від учасників залучення додаткових транспортних засобів і обладнання, і як наслідок додаткових людських ресурсів; наявності іншого аналогічного досвіду в порівнянні з попередніми редакціями тендерної документації, а незначний період до закінчення терміну подання тендерних пропозицій (05.08.2021) унеможливлює виконання де-якими потенційними учасниками, в тому числі ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» вимог тендерної документації замовника в частині внесених змін, а відтак призводить до дискримінації учасників.
Наявність таких дискримінаційних вимог, які, в тому числі, є результатом внесених 28.07.2021 змін до тендерної документації, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону перешкоджає реалізації нашого права на участь у цій закупівлі.
Перше: Дискримінаційні умови тендерної документації в частині вимоги, що кількість машиністів та водіїв повинна бути не меншою кількості машин і механізмів, зазначених в довідці про наявність обладнання / технологій
28.07.2021 замовником внесено зміни до п.п.1.1. п.1 Додатку №1 до тендерної документації, а саме доповнено перелік обов’язкового обладнання (55 одиниць), наявність якого повинні підтвердити учасники в складі тендерної пропозиції ще двома транспортними засобами – машина для улаштування тонкошарових покриттів з литих емульсійно-мінеральних сумішей та машина плавильно-заливна.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» немає у власності чи користуванні на умовах оренди таких транспортних засобів (машина для улаштування тонкошарових покриттів з литих емульсійно-мінеральних сумішей та машина плавильно-заливна), тому змушене залучити такі на підставі Договорів надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020 відповідно.
Внесенні замовником зміни в частині збільшення кількості одиниць обов’язкового обладнання призводить до необхідності залучення додаткових людських ресурсів для обслуговування і керування такими транспортними засобами та надання в складі тендерної пропозиції підтвердження наявності таких працівників.
Так, відповідно до п.2 Додатку №1 до тендерної документації: «Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід наступними інформацією та документами: 2.1. Довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та її документальним підтвердженням…Учасники обов’язково включають у Довідку працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі в кількості осіб, не менше, ніж зазначено нижче, а саме:……. Машиністи та водії в кількості, достатній для керування машинами і механізмами, зазначеними в довідці про наявність обладнання / технологій (але у будь-якому разі, кількість таких працівників повинна бути не меншою кількості машин і механізмів, зазначених в довідці про наявність обладнання / технологій).
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має працевлаштованих водіїв, машиністів для керування і обслуговування власних та орендованих транспортних засобів і механізмів необхідних для надання послуг за предметом закупівлі згідно визначеного замовником переліку, проте, немає працевлаштованих машиністів дорожньо-транспортних (дорожньо-будівельних) машин, водіїв для забезпечення їх участі в керуванні додатково залученими транспортними засобами, відповідно до внесених 28.07.2021 змін до тендерної документації.
Разом з цим, відповідно до Договорів надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020 за якими залучаються машина для улаштування тонкошарових покриттів з литих емульсійно-мінеральних сумішей та машина плавильно-заливна послуги Стороною Виконавця надаються транспортними засобами разом із екіпажем, який їх обслуговує.
Відповідно до ст.902 Цивільного кодексу України, яка регламентує порядок виконання Договору надання послуг - Виконавець повинен надати послугу особисто.
Отже, навіть при наявності достатньої кількості власних машиністів такі не будуть залучені до керування транспортними засобами, залученими за Договорами надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020.
Проте, такі обставини не враховані замовником при формулюванні вимог тендерної документації в частині підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання та досвід в частині кількості машиністів та водіїв, яка повинна бути не меншою кількості машин і механізмів, зазначених в довідці про наявність обладнання / технологій.
В цей же час, відповідно до вимог п.2.1. Додатку №1 до тендерної документації: «В якості документального підтвердження наявності в учасника працівників зазначених у Довідці, учасник надає: сканкопії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці».
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» немає жодних правовідносин з працівниками сторони «Виконавця» за Договорами надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020, а відтак не може підтвердити наявність таких працівників відповідно до умов тендерної документації.
Таким чином, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» маючи в розпорядженні, відповідно до внесених замовником змін від 28.07.20211 транспортні засоби (машина для улаштування тонкошарових покриттів з литих емульсійно-мінеральних сумішей та машина плавильно-заливна), додатково залучені за Договорами надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020. немає можливості взяти участь в закупівлі через відсутність в Товаристві водіїв, машиністів у кількості не меншій аніж кількість машин і механізмів необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, і це при тому, що працівники ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» не залучатимуться до керування транспортними засобами (механізмами) якими надаються послуги Виконавцем за Договорами надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021 та №01-11/20 від 30.11.2020.
Отже, вимога Замовника щодо наявності в Учасника водіїв, машиністів у кількості не меншій аніж кількість машин і механізмів необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, з огляду на викладені вище обставини, суперечить вимогам ст.902 ЦК України та всупереч вимог ст.22 Закону штучно обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації Учасників, позбавляє ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» можливості взяти участь у цій закупівлі.
Аналогічною з цього питання є правова позиція Колегії АМКУ, викладена, зокрема, в рішенні №7373-р/пк-пз від 16.04.2020 та інших.
Друге: Дискримінаційні умови тендерної документації в частині вимоги щодо виду аналогічного договору.
Відповідно до п.3 Додатку №1 до тендерної документації замовник вимагає від учасників підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
В п.3.1. Замовник визначає: «Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення. Учасник вказує у Довідці та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) в обсязі 100% від об’ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах як основні відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації), а саме:
- ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття – 3 000 м2;
- холодне фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою – 33 000 м2;
- очищення доріг снігоочисником плужним від снігу який щойно випав – 3 500 км;
- розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю – 24 932 000 м2;
- подрібнення порослі трактором з дереподрібнюючим обладнанням – 25 000 м2;
- влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем – 7 000 м2;
- влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші – 14 560 м2.».
При цьому, звертаю увагу Колегії, що саме змінами від 28.07.2021 учасників зобов’язано підтвердити наявність досвіду виконання таких видів аналогічних робіт, як влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем; влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має належний, документально підтверджений досвід виконання на автомобільних дорогах загального користування державного значення (Договір підряду №43-03/20 від 24.03.2020, додається до скарги), аналогічних робіт, визначених замовником, окрім робіт - влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем; влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші, необхідність підтвердження виконання яких визначено змінами, внесеними до тендерної документації 28.07.2021.
Водночас, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має досвід виконання аналогічних робіт - влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем; влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші в рамках Договору підряду з поточного дрібного ремонту на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення (Договір №2-04/09/19 від 04.09.2019), однак, вимоги замовника до аналогічного договору в частині виду (класу) автомобільних доріг – лише автомобільні дороги загального користування державного значення, не дає змоги ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» підтвердити досвід виконання аналогічних робіт вказаним вище Договором.
Разом з цим, звертаю увагу Колегії на наступне.
І) Відповідно до ст.ст.5,8 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні дороги державного та місцевого значення відносяться до одного виду автомобільних доріг – автомобільні дороги загального користування.
ІІ) Технологія виконання робіт з капітального/поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, за своїми технічними, якісними характеристиками, технологією і складністю виконання є аналогічною до виконання робіт з капітального/поточного ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, чи інших доріг, визначених ст.5 Закону України «Про автомобільні дороги».
ІІІ) Відповідно до п.2.1 Проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації) Підрядник повинен надати передбачені цим Договором послуги Замовнику, якість та технологія яких відповідає Технічній специфікації, вимогам державних стандартів України та наступних нормативно-технічних документів з усіма змінами та доповненнями: Закон України «Про автомобільні дороги»; Закон України «Про дорожній рух»; Правила дорожнього руху, що затверджені Постановою КМУ від 10 жовтня 2001 року № 1306 «Про Правила дорожнього руху»; Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198; Наказ Державного агентства автомобільних доріг України від 21.01.2015 № 7 «Про забезпечення якості при виконанні дорожніх робіт»; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва; СОУ 45.2-00018112-028:2008 Забезпечення якості при будівництві, ремонті та експлуатаційному утриманні автомобільних доріг та мостових споруд; НПАОП 63.21-1.01-09 Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг; ДСТУ 3587-97 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану; П Г.1-218-113:2009 Технічні правила ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування України; П Г.1-218-118:2005 Єдині правила зимового утримання автомобільних доріг; ДСТУ 2587:2010 Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування; ДСТУ 8749:2017 Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт; ДСТУ 8751:2017 Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Загальні технічні вимоги; ДСТУ 4036-2001 Безпека дорожнього руху. Вставки розмічальні дорожні. Загальні технічні умови; ДСТУ 4100:2014 Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування; ДСТУ 4241:2003 Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні та інформаційні табло зі змінною інформацією. Загальні технічні умови; ДСТУ 7168:2010 Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні тимчасові. Загальні технічні умови; ДСТУ Б В.2.3-11-2004 Споруди транспорту. Огородження дорожнє перильного типу. Загальні технічні умови; ДСТУ Б В.2.3-12-2004 Огородження дорожнє металеве бар’єрного типу. Загальні технічні умови. Зміна №1; СОУ 42.1-37641918-105:2013 Класифікація робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування; СОУ 45.2-00018112-037:2009 Матеріали протиожеледні для боротьби із зимовою слизькістю. Класифікація. Технічні вимоги. Методи випробувань; СОУ 45.2-00018112-061:2011 Будівельні матеріали. Суміші органо-мінеральні дорожні з фрезерованих матеріалів дорожніх одягів, виготовлені за методом холодного ресайклінгу. Технічні умови; СОУ 45.2-00018112-057:2010. Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон на основі модифікованих полімерами бітумів; ДСТУ Б В.2.7-119:2011 Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови; ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг».
Отже замовником визначено нормативні документи яким повинна відповідати якість робіт та технологія їх виконання.
Разом з цим, жоден із наведених нормативних документів не ставить якість робіт (послуг), технологію їх виконання в залежність від їх виконання на автомобільних дорогах загального користування державного чи місцевого значення, чи інших видах автомобільних доріг. Якість послуг/робіт, технологія їх виконання, тощо є аналогічними, в незалежності від того на яких автомобільних дорогах (загального користування – державного чи місцевого значення, інших видах доріг) вони надаються/виконуються.
З огляду на викладене, встановлена замовником вимога до аналогічного договору в частині класу (виду) автомобільних доріг, а саме ЛИШЕ автомобільні дороги загального користування державного значення, виконання ремонту на яких вважатиметься належним підтвердженням відповідності цьому кваліфікаційному критерію значно обмежує конкуренцію, оскільки учасники, які мають досвід виконання аналогічних робіт, що виконувались на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, чи на інших видах доріг, (як зазначалось вище якість таких робіт, технологія виконання, тощо не відрізняються від тих, які б були виконані на автомобільних дорогах загального користування державного значення) не мають можливості взяти участь за цим предметом закупівлі. В тому числі, така обставина позбавляє ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» можливості взяти участь в цій закупівлі, незважаючи на те, що Товариство має належний документально підтверджений досвід виконання аналогічних робіт, однак не може взяти участь в закупівлі, оскільки не може підтвердити відповідність визначеній Замовником дискримінаційній вимозі щодо предмету аналогічного договору в частині виду автомобільних доріг - ЛИШЕ автомобільні дороги загального користування ДЕРЖАВНОГО значення.
Відтак, вищезазначена вимога/умова про підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – наявність досвіду виконання аналогічного договору, в частині виду (класу) автомобільних доріг - лише автомобільні дороги загального користування державного значення є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
За таких умов, взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення.
Такою ж, із зазначеного питання, є позиція Антимонопольного комітету України, зокрема викладена в рішеннях №759-р/пк-пз від 23.01.2019, № 7688-р/пк-пз від 22.04.2020, № 5735-р/пк-пз від 25.03.2020 та інших.
Треттє: Дискримінаційні умови тендерної документації в частині вимоги щодо обсягу виконання аналогічних робіт за аналогічним договором.
Відповідно до п.3 Додатку №1 до тендерної документації замовник вимагає від учасників підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
В п.3.1. Замовник визначає: «Аналогічним за предметом закупівлі буде вважатись укладений протягом останніх 5 (п’яти) років договір про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення та/або договір в складі якого надавались послуги / виконувались роботи з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення. Учасник вказує у Довідці та надає документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) в обсязі 100% від об’ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах як основні відповідно до Технічної специфікації (Додаток № 3 до тендерної документації), а саме:
- ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття – 3 000 м2;
- холодне фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою – 33 000 м2;
- очищення доріг снігоочисником плужним від снігу який щойно випав – 3 500 км;
- розподілення протиожеледних матеріалів по покриттю – 24 932 000 м2;
- подрібнення порослі трактором з дереподрібнюючим обладнанням – 25 000 м2;
- влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем – 7 000 м2;
- влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші – 14 560 м2.».
При цьому, звертаю увагу Колегії, що саме змінами від 28.07.2021 учасників зобов’язано підтвердити наявність досвіду виконання таких видів аналогічних робіт, як влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем- 7 000 м2; влаштування тонкошарового покриття з литої емульсійно-мінеральної суміші - 14 560 м2.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має документально підтверджений досвід виконання аналогічних робіт (Договір підряду №43-03/20 від 24.03.2020, Договір субпідряду №1-03/09/21 від 03.09.2019, додаються до скарги), у визначених замовником обсягах, окрім робіт - влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем.
При цьому, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» має документально підтверджений досвід виконання робіт з влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем в обсязі – 6600м.кв., що складає 94,28% від об’ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах, або всього лиш на 400м.кв. менше, аніж вимагається замовником.
При цьому, звертаю увагу Колегії на те, що виконання певного виду робіт в обсязі меншому, аніж вимагає замовник не викликано фактичною неспроможністю учасників, зокрема, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» виконати такий вид робіт в більшому обсязі, а пов’язано виключно із об’єктивними обставинами, такими, як відсутність договорів на виконання такого виду робіт, відсутність фінансування замовника, тощо.
Не піддається будь-якому розумному сумніву та обставина, що якщо ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» виконало роботи з влаштування верхнього шару покриття із ЩМА асфальтоукладачем в обсязі – 6600м.кв., то воно має досвід виконання такого виду робіт і фактично спроможне виконати такі роботи у будь-яких обсягах.
З огляду на викладені обставини, встановлена замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) в обсязі 100% від об’ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації є необґрунтованою, такою що штучно обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
За таких умов, участь в закупівлі не зможуть взяти учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору в обсязі меншому, аніж 100% від об’ємів основних видів робіт, визначених замовником в тендерній документації в натуральних величинах. В тому числі, наявність такої дискримінаційної умови позбавляє можливості ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» взяти участь у цій закупівлі.
Аналогічною, з цього питання, є правова позиція Колегії АМКУ, викладена, зокрема, в рішеннях № 759-р/пк-пз від 23.01.2019, № 7688-р/пк-пз від 22.04.2020, № 5735-р/пк-пз від 25.03.2020 та інших.
Передбачене ст.16 Закону право Замовника на встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію покликане забезпечити участь в торгах Учасників які мають необхідні матеріально-технічні, людські, фінансові ресурси та необхідний досвід виконання аналогічних робіт, а відтак фактично спроможні виконати роботи/надати послуги за тим чи іншим предметом закупівлі. Встановлення того чи іншого кваліфікаційного критерію повинно бути обґрунтованим і не може бути використане Замовником для штучного обмеження кола учасників.
Наведене вище, поза всяким розумним сумнівом свідчить про те, що тендерна документація Замовника за предметом закупівлі: «Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів-Самбір-Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» (закупівля №UA-2021-06-25-001649-a) містить вимоги/умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель.
Відповідно до абз.2 ч.15 ст.18 Закону повідомляю про бажання ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» взяти участь в розгляді скарги.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись ст.ст.3,5,18,22 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень Службою автомобільних доріг у Львівській області процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-06-25-001649-a.
3. Зобов’язати Службу автомобільних доріг у Львівській області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів-Самбір-Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-06-25-001649-a, а саме:
3.1. Виключити з п.2.1 Додатку №1 до тендерної документації положення про те, що кількість машиністів та водіїв повинна бути не меншою кількості машин і механізмів, зазначених в довідці про наявність обладнання / технологій.
3.2. Внести зміни до п.3.1. Додатку №1 до тендерної документації шляхом розширення тлумачення аналогічного договору надавши можливість учасникам підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічних робіт договорами про надання послуг / виконання робіт з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг визначених ст.5 Закону України «Про автомобільні дороги».
3.3. Виключити з п.3.1. Додатку №1 до тендерної документації положення про необхідність підтвердження обсягів виконання аналогічних робіт.
Перелік документів, що підтверджують наявність порушених прав і охоронюваних законом інтересів (копії додаються до скарги):
- Тендерна документація (редакція від 28.07.2021)
- Перелік змін до тендерної документації від 28.07.2021
- Проект договору (Додаток №5 до тендерної документації)
- Договір підряду №43-03/20 від 24.03.2020,
- Договір субпідряду №2-04/09/19 від 04.09.2019,
- Договір надання послуг №01-11/20 від 30.11.2020,
- Договір надання послуг №1-29/07/21п від 29.07.2021.
З повагою,
Директор ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» Карпець М.І.
Дата прийняття скарги до розгляду:31.07.2021 23:13
Дата розгляду скарги:12.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:04.08.2021 14:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:17.08.2021 13:00
Дата виконання рішення Замовником:18.08.2021 17:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18535-р/пк-пз від 12.08.2021р. Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: «Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів – Самбір – Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», згідно переліку змін, що додається.
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т", Дацків Галина Василівна 380987457844,380995320063 shliakhovykt@gmail.com
resolved
Вимога
Вирішена
Щодо внесення змін в тендерну документацію
Номер:20575c753d9c419c96214882172e7781
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-06-25-001649-a.c1
Назва:Щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Згідно з вимогами тендерної документації, Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність фінансової спроможності сканкопією фінансової звітності за останній річний завершений звітний період, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув, в обсязі річного доходу (виручки) не менше, ніж 50% суми очікуваної вартості цієї закупівлі а саме:
а саме:
- сканкопією Балансу (форма №1), з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий;
- сканкопію Звіту про фінансові результати (форма №2) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий.
З урахуванням того, що строк поставки товарів (надання послуг) запланований на період до 31.12.2024 , розрахункова сума закупівлі на 1 рік становитиме 231 155 203,70 грн. з ПДВ, (693 465 611,11 /3). Потреба у наявності річного доходу в учасника , що більш ніж в 1,5 рази перевищує очікувану річну програму виконання робіт жодним чином не обґрунтована Замовником і суперечить Методичним рекомендаціям щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1572 від 17.08.2020.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни в тендерну документацію, оскільки вимога підтвердження фінансової спроможності буде дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників які мають за останній звітний період річний дохід який перевищує розрахункову суму закупівлі за 1 рік 231 155 203,70 грн, однак є меншою за 50% очікуваної вартості цієї закупівлі , що становить 346 732 805,5 грн..
Оскільки закупівля послуг(робіт) проводиться на період до 31.12.2024р., для недопущення дискримінації учасників, просимо зазначити в тендерній документації, що учасник може підтвердити фінансову спроможність шляхом надання сканкопій фінансової звітності за 3 останніх річних завершених звітних періоди, для яких встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув, в обсязі сумарного доходу (виручки) за 3 останніх річних завершених звітних періоди не менше, ніж 50% суми очікуваної вартості цієї закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:15.07.2021 17:45
Вирішення:Замовником буде внесено зміни в цій частині тендерної документації, в разі необхідності таких.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо порушення законодавства та допуск до аукціону іншого учасника
Номер:f8a3e509e75149f7949a694a60508ed1
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-06-25-001649-a.c4
Назва:СКАРГА щодо порушення законодавства та допуск до аукціону іншого учасника
Скарга:
Оскаржуваним Рішенням замовник всупереч принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, в порушення вимог Закону та вимог тендерної документації допустив до проведення аукціону тендерну пропозицію ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ», яка не відповідає вимогам Закону та вимогам і умовам тендерної документації замовника та, за наявності порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, не відмінив процедуру закупівлі.
Дата прийняття скарги до розгляду:17.10.2021 23:14
Дата розгляду скарги:27.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:20.10.2021 19:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:01.11.2021 12:03
Задовільнена:Так
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т", Дацків Галина Василівна 380987457844,380995320063 shliakhovykt@gmail.com
declined
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства та допуск до аукціону іншого учасника
Номер:6e7f151da4bc4996af2fdac88e48d682
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "Автомагістраль-Південь"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-06-25-001649-a.b3
Назва:СКАРГА щодо порушення законодавства та допуск до аукціону іншого учасника
Скарга:
Замовник всупереч принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, в порушення вимог Закону та вимог тендерної документації допустив до проведення аукціону тендерні пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ», ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ», які не відповідають вимогам Закону та вимогам і умовам тендерної документації замовника.
Дата прийняття скарги до розгляду:22.09.2021 22:14
Дата розгляду скарги:05.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:27.09.2021 10:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:08.10.2021 16:16
Дата виконання рішення Замовником:11.10.2021 17:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22628-р/пк-пз від 05.10.2021р. Замовником скасовано рішення про допущення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ" до аукціону за процедурою закупівлі — "Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Львівської області: Н-13 Львів – Самбір – Ужгород км 0+000 – км 62+724; км 64+169 – 146+204 (ДК 021:2015: 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-25-001649-a.
Задовільнена:Так
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т", Дацків Галина Василівна 380987457844,380995320063 shliakhovykt@gmail.com