-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Акрилова фарба білого кольору для розмічання проїзної частини автомобільних доріг Двокомпонентний пластик холодного нанесення білого кольору для розмічання проїзної частини автомобільних доріг
Завершена
3 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Період оскарження:
25.06.2021 11:23 - 22.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень
Номер:
1614395544bd40edb2d572a83df5134e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-003465-c.a1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
Доброго дня.
Наша організація має намір взяти участь у закупівлі, але ми вважаєм, що тендерна документація по закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, та містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушено вимоги частини четвертої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" та принципи здійснення закупівель визначені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" а саме:
недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішенням №7973-р/пк-пз від 14.04.2021 визнала незаконною вимогу тендерної документації щодо відповідності матеріалів для дорожньої розмітки не діючим в Україні стандартам, а саме EN 1436 та EN 13197
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
видалити в тендерній документації вимогу до предмету закупівлі щодо відповідності матеріалів стандарту EN1436 та інших показників у відповідності до цих стандартів.
В Україні діють свої нормативні документи (СОУ) щодо відповідності матеріалів для дорожньої розмітки
Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.07.2021 14:42
Вирішення:
Доброго дня!
Щодо європейського стандарту EN 1436 повідомляємо:
Враховуючи п. 29 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закону), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Враховуючи п.6 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Подані тендерні пропозиції , якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній тендерній документації, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч.3 ст.5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 Закону.
Європейський стандарт EN 1436 «матеріали дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги, та методи випробувань» містить вимоги, яким повинна відповідати якість дорожніх матеріалів в суху і мокру погоду із забезпечення (підтвердженням) гарантії їхньої якості, оскільки Україна є асоційованим членом Європейського союзу Українське законодавство не заперечує застосовувати у перевірці якості європейські стандарти. Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України « Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти національним органом стандартизації.
В європейських країнах крім або в якості національних стандартів обов’язково приймають європейську директиву EN 1436, крім того всі європейські виробники дорожньо – розміточних матеріалів сертифіковані по EN 1436. При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 « Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг». Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою EN 1436. Випробування згідно EN 1436 передбачає наступні параметри якості – довговічність, світло повертання в часі в суху та мокру погоду, коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо - розміточним матеріалом в суху та мокру погоду. Данні показники є обов’язковими та впливають на якість, довговічність розмітки, забезпечують безпеку руху в будь-яку погоду. Сертифікація згідно EN 1436 є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо - розміточних матеріалів, для забезпечення довготривалої безпеки руху. Встановлення вимоги надання свідоцтва на матеріали відповідності до стандарту EN 1436 не є дискримінаційною вимогою для учасників, а є вимогою до якості наданих послуг та стосується усіх учасників. Замовником з урахуванням вимог Закону та з метою задоволення потреб територіальної громади міста Одеси у забезпеченні безпеки дорожнього руху встановлено такі вимоги до предмета закупівлі, виконання яких учасниками надасть можливість отримати якісний, довговічний матеріал, якій відповідає європейським стандартам та дозволить більш раціонально використовувати матеріальні ресурси установи.
Замовником розглянуто Рішення № № 7973-р/пк-пз від 14.04.2021 Постійно діючої адміністративна колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з якого вбачається наступне:
1. Предметом закупівлі по якому прийнято дане рішення була закупівля послуг. Даною процедурою є закупівля товару, отже, вимоги до товару та до надання послуг суттєво різняться.
2. У самому Рішенні зазначено, що відповідно до Наказу Національного органу стандартизації ("Державне підприємство "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості") прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 серпня 2021 року: ДСТУ EN 1436:2020 (EN 1436:2018, IDT) Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційні властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань — Вперше. Отже, ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості», на яке посилався Скаржник по даному Рішенні, може видавати свідоцтва про випробування у відповідності до стандарту EN 1436/
Вищезазначене свідчить про абсолютну можливість виконання вимог ТД щодо якості матеріалів та наявність досвіду і прикладів відповідності тих чи інших матеріалів встановленим вимогам, що підтверджує можливість проведення сертифікації на відповідність встановленому стандарту як в Україні, так і за її межами, а так само придбання якісних матеріалів, які відповідають встановленим вимогам - як в Україні, так і за її межами.
Крім цього, замовник має право сам визначати якісні та кількісні характеристики закупівлі, яку проводить. Учаснику не забороняється звернутись до ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» та отримати документ, який надасть підтвердження відповідності критеріїв якості його товару, щодо стандарту EN 1436.
Вищевикладене доводить, що Замовником з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою задоволення потреб у забезпеченні безпеки дорожнього руху встановлено такі вимоги до предмета закупівлі (зокрема, вимоги щодо якості використовуваних матеріалів), виконання яких учасниками надасть Замовнику можливість отримати якісний, довговічний матеріал, якій відповідає європейським стандартам та дозволить більш раціонально використовувати матеріальні ресурси, забезпечить більш тривалий період експлуатації розмітки при виконанні її якісними матеріалами. Встановлення таких вимог жодним чином не встановлює дискримінацію щодо потенційних учасників, в тому числі до Скаржника, адже як згадано вище, останній має право звернутися до відповідної установи з метою отримання відповідного документу.
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога є необґрунтованою та безпідставною та підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено