-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько-Угерського під земного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-06-15-012873-b , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько-Угерського під земного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів»». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Завершена
2 745 141.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 27 451.41 UAH
мін. крок: 1% або 27 451.41 UAH
Період оскарження:
25.06.2021 09:51 - 02.07.2021 16:00
Вимога
Відхилено
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції
Номер:
d436721ac7884edb88e9f3b432e22f48
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-000482-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції
Вимога:
Акціонерним товариством «Укртрансгаз» (далі- Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-25-000482-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогазмонтаж» (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію. Предмет закупівлі: Код ДК 021:2015 - 45000000-7 – Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько Угерського підземного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт).
Аукціон по даному предмету закупівлі відбувся 12.07.2021 року і з цієї дати розпочалась кваліфікація переможця.
Замовником 26.07.2021 року Скаржника визнано переможцем закупівлі «Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько-Угерського під земного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт) та прийнято рішення про намір укласти договір.
17.08.2021 року Замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника на підставі пункту 3 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі у зв′язку з тим, що Скаржник відмовився від укладення договору про закупівлю.
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі України» з наступних підстав.
В протоколі Замовника №1001_21_120_СП-р2.1 від 17.08.2021 року як підстава для відхилення пропозиції вказано:
«Відповідно до частини п’ятнадцять статті 14 Закону «Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, якого визначено переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів». Останнім днем для укладення договору про закупівлю, згідно норм діючого законодавства, є 15.08.2021.
Учасником ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ", якого визначено переможцем спрощеної закупівлі, надано для підписання заповнені зі своєї сторони два примірники договору про закупівлю з додатками, які не відповідають проекту договору про закупівлю, оприлюдненому в електронній системі закупівель, в частині предмету договору, а саме: № етапу п.1, графа
«Найменування робіт» таблиці Додатку 2 до договору «Календарний графік виконання робіт» 2 додано додатковий вираз найменування етапу робіт – «Вишукувальні роботи», що є невідповідністю в цій частині. ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ", у строк, відведений нормами діючого законодавства для укладення договору (до 15.08.2021), не подав на адресу Замовника АТ «Укртрансгаз» договір, умови якого відповідають вимогам оголошення спрощеної закупівлі, оприлюдненого в електронній системі закупівель, що за собою призвело до неукладення договору про закупівлю з вини учасника, та, відповідно, розцінено Замовником як відмова переможця від підписання договору про закупівлю.»
З такими твердженнями Замовника неможливо погодитись в силу положень ст. 254 ЦК України. Пунктом 5 даної статті передбачено, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Відповідно до частини 15 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.
Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.
Частиною 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Особливості щодо початку та закінчення перебігу строків при укладенні договорів про закупівлю Закону України «Про публічні закупівлі» не встановлено, визначено лише строк укладення таких договорів - 20 днів з моменту оприлюднення наміру про укладення.
Таким чином, на відносини щодо укладення договорів про закупівлю поширюється дія ЦК України в частині початку перебігу та закінчення строків (ст. 254 ЦК України).
З урахуванням та системним тлумаченням вищевикладених норм останнім днем строку на укладення договору з Замовником був перший робочий день - понеділок 16.08.2021 року, оскільки закінчення строку припадало на вихідний – неділю 15.08.2021 року.
Скаржник у будь-якому випадку не погоджується з твердженням Замовника, що підписаний договір, який був ним наданий Замовнику для підписання, не відповідає проекту договору про закупівлю UA-2021-06-25-000482-a.
В підтвердження наміру укласти даний договір Скаржником 16.08.2021 року було надано Замовнику виправлений Додаток 2 до договору «Календарний графік виконання робіт», який повністю відповідає проекту, що був розміщений в електронній системі закупівель. На підтвердження даних обставин надаємо копію листа Скаржника № Т-23-8 від 13.08.2021 року з підписаним додатком 2 до договору із відміткою Замовника про отримання.
Таким чином, Скаржником своєчасно було надано Замовнику підписаний проект договору, а його дії не можна розцінювати як відмову від укладення договору про закупівлю.
В свою чергу Замовником при прийняття рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Нафтогазмонтаж» порушено вимоги ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі України» та безпідставно застосовано пункт 3 частини 13 даної статті, що призвело до порушення права та законних інтересів Скаржника.
На підставі ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду .
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Код ДК 021:2015 - 45000000-7 – Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько Угерського підземного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт), згідно оголошенню в електронній системі закупівель №UA-2021-06-25-000482-a.
3. Скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Нафтогазмонтаж» по предмету закупівлі Код ДК 021:2015 - 45000000-7 – Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько Угерського підземного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт), згідно оголошенню в електронній системі закупівель №UA-2021-06-25-000482-a, що оформлене Протоколом АТ «Укртрансгаз» №1001_21_120_СП-р2.1 від 17.08.2021 року.
Додатки: 1. Копію листа Скаржника № Т-23-8 від 13.08.2021 року з відміткою про отримання Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від Нафтогазмонтаж 20.08.2021 15:01
Дата подачі:
20.08.2021 15:02
Вирішення:
Ваша вимога від 15:02 год. 20.08.2021 по предмету закупівлі «Проектно-вишукувальні роботи по об'єкту: «Реконструкція установки регенерації діетиленгліколю цеху №1 Більче-Волицько-Угерського під земного сховища газу (блок №№ 1, 2) в адміністративних межах Стрийського району, Львівської області, за межами населених пунктів» (Будівельні роботи та поточний ремонт)» (номер оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу - UA-2021-06-25-000482-a) відхиляється та не підлягає задоволенню.
Під час розгляду зазначеного у вимозі-скарзі від 20.08.2021 № 336 питання щодо відхилення пропозиції Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗМОНТАЖ", код ЄДРПОУ 31462406 (далі – ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ"), якого було визначено переможцем спрощеної закупівлі, інформуємо наступне:
За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник АТ «Укртрансгаз» 26.07.2021 рішенням Уповноваженої особи (протокол № 1001_21_120_СП-р2) визначив переможцем спрощеної закупівлі учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗМОНТАЖ", код ЄДРПОУ 31462406 (далі – ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ"), а також 26.07.2021 о 10 год. 48 хв. в електронній системі закупівель оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до частини п’ятнадцять статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) «Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, якого визначено переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів». Таким чином, законодавець чітко визначив спеціальну норму щодо строку, який Замовник не має право змінювати.
Отже, Законом встановлено імперативну спеціальну норму, згідно з якою останнім днем для укладення договору про закупівлю, згідно норм діючого законодавства, є строк - не пізніше ніж через 20 днів, тобто в випадку даної закупівлі до 15.08.2021 включно.
ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ" у строк, відведений нормами діючого законодавства для укладення договору, - до 15.08.2021 подав на адресу Замовника договір, умови якого не відповідали вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі оприлюдненого в електронній системі, що в свою чергу є порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Із врахуванням зазначеного вище, Учасником-переможцем порушено вимоги пункту 7 статті 33 Закону: «У разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею».
Поданням договору про закупівлю в редакції, яка не відповідала вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оприлюдненому в електронній системі закупівель, ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ", такими діями, зумовив неможливість укладення договору про закупівлю, у строк відведений нормами діючого законодавства для укладення договору - не пізніше ніж через 20 днів, а це 15.08.2021 включно, з вини учасника, що згідно частини сьомої статті 33 Закону розцінено Замовником як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та стало підставою для відхилення пропозиції такого учасника.
Відтак, спеціальною нормою Закону заборонено укладення договору про публічні закупівлі, умови якого відрізняються від оприлюднених умов, та також укладення договору з порушенням строків, що означатиме нікчемність такого договору, відповідно до статті 43 Закону.
Щодо посилання ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ" на пункт 5 статті 254 ЦК України, вважаємо за необхідне зазначати наступне:
Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг.
Закон містить спеціальні та загальні норми. Спеціальні норми Закону є домінуючими над загальними.
Питання спрощених закупівель регулюється спеціальними нормами Закону статті 14.
Відповідно до ч. 15 ст. 14 Закону Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Особливістю Закону є спеціальна норма щодо строку укладення договору про закупівлю - не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їх протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права. Колізія норм права вирішується шляхом вибору того нормативного акта, який має бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту). При розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом. Розв’язання колізій кодексів з іншими законами здійснюється шляхом застосування правил подолання темпоральних (пріоритет норми акта, що був прийнятий пізніше) та змістовних (пріоритет спеціальної норми) колізій норм права. Аналогічна правова позиція викладена в рішенні АМКУ від 12.03.2019 № 2740-р/пк-пз.
Посилання ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ" на загальні правила щодо обчислення строків, які встановлені частиною 5 статті 254 Цивільного Кодексу України «Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, то днем закінчення строку є перший за ним робочий день.)», не можуть бути прийняті до уваги, так як наприклад механізм обчислення строків, передбачений Цивільним Кодексом України, не поширюється на правовідносини щодо строків оскарження публічних закупівель.
Таким чином, відповідно до спеціальних норм Закону, перенесення строку не відбувається, тому учасник повинен був вчинити необхідну дію до 24:00 15.08.2021 - останнього дня її вчинення.
ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ" не довів та документально не підтвердив неможливість виконання наведених вище умов, в строки визначені Законом, натомість свідомо додав у договір про закупівлю додатковий вираз найменування етапу робіт – «Вишукувальні роботи» № етапу п.1, графи «Найменування робіт» таблиці Додатку 2 до договору «Календарний графік виконання робіт».
З метою виконання та дотримання частини п’ятнадцятої ст. 14 та частини сьомої ст.33 Закону, Замовник був зобов’язаний відхилити пропозицію учасника ТОВ "НАФТОГАЗМОНТАЖ".
Отже, вимога про скасування протокольного рішення про відхилення пропозиції переможця спрощеної закупівлі є безпідставною та відхиляється (не підлягає задоволенню).
Статус вимоги:
Відхилено