-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Я.Мудрого в селищі Березина, Вінницького району, Вінницької області.
Завершена
1 077 095.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 385.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 385.48 UAH
Період оскарження:
25.06.2021 09:42 - 02.07.2021 09:45
Вимога
Вирішена
Усунення невідповідностей в закупівлі
Номер:
8a7898a8b6dd4df0a0a0a9286200fd77
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-25-000651-b.c1
Назва:
Усунення невідповідностей в закупівлі
Вимога:
Замовником допущено ряд помилок та невідповідностей в закупівлі, а саме:
«Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Я.Мудрого в селищі Березина, Вінницького району, Вінницької області.»
1. Назва предмета закупівлі відрізняється в оголошенні від заповнених електронних полів.
Перейшовши за посиланням UA-2021-06-25-000651-b бачимо закупівлю за предметом: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Я.Мудрого в селищі Березина, Вінницького району, Вінницької області.», а відкривши оголошення про проведення спрощеної закупівлі, то чітко видно, що предмет закупівлі інший: «ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Я.Мудрого в селищі Березина , Вінницького району, Вінницької області).
Звертаємо увагу Замовника, що Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом «Про публічні закупівлі».
Істотними умовами договору є:
1. Предмет договору;
2. Ціна, визначена в договорі;
3. Строк дії договору.
Згідно частини 5 статті 42 Закону та пункту 6.4. Розділу 6 оголошення про проведення спрощеної закупівлі Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до оголошення та зазначити вірний предмет закупівлі.
2. Строки виконання згідно оголошення про проведення спрощеної закупівлі та згідно електронної системи.
При підготовці пропозиції виникла проблема, адже терміни виконання робіт зазначені різні:
- у системі – до 31.12.2021 року;
- в оголошенні - 30 днів з дня підписання договору;
- у проекті договору – 30 календарних днів з дня підписання договору.
Просимо вжити заходів та привести у відповідність істотну умову, адже 30 днів і до кінця року це різні речі, що суттєво впливають на визначення вартості пропозиції.
3. Дискримінаційна вимога Замовника щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Додатком 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію – наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій має надати довідку за формою наведеною в Додатку №2.
Також, Замовником зазначено мінімально – необхідну кількість матеріально – технічної бази, яка обов’язково має бути наявна в учасника для надання послуг за предметом закупівлі та включена до довідки про наявність обладнання та матеріально – технічної бази, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі згідно проектно-кошторисної документації, становить:
Бульдозери, потужнiсть 79 кВт [108 к.с.]
Автогудронатор, мiсткiсть 3500 л
Автогрейдер середнього типу, потужнiсть 99 кВт [135 к.с.]
Котки дорожнi самохiднi вібраційні гладковальцеві, маса 8 т
Котки дорожнi самохiднi вібраційні гладковальцеві, маса 13 т
Котки дорожнi самохiднi на пневмоколiсному ходу, маса 16 т
Асфальтоукладальники, продуктивність 100 т/год
При ознайомленні та проведенні аналізу технічного завдання виконання робіт, учасник вказує у довідці про наявність обладнання перелік техніки та обладнання, яких достатньо для виконання відповідного обсягу робіт. При виконанні робіт можливо використовувати техніку з аналогічними технічними та якісними характеристиками, застосування якої надає можливість якісно виконати роботи у відповідності до нормативних вимог, відповідно вказана мінімально необхідна кількість техніки є необгрунтованим та неправомірно встановленим Замовником. Таким чином Замовник намагається штучно створити перешкоди для інших учасників для участі у закупівлі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають у наявності саме таку техніку, яку зазначив Замовник, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Для прикладу:
- Замовник вимагає від учасників підтвердити наявність техніки - Бульдозери, потужнiсть 79 кВт [108 к.с.]. Чому саме 79 кВт (108 к.с.)??? Учасник має в наявності достатню кількість бульдозерів, але потужність відрізняється.
Бульдозер Cat D6K2 XL (або LGP) має потужність 97 кВт (125) к.с.. але з таким бульдозером пропозиція учасника буде відхилена.
Під таку вимогу підходить лише такий бульдозер - Komatsu D39-22 2 Гусеничний бульдозер (79 кВт (108 л.с.), що є дискримінаційною вимогою по відношенню до учасників.
- Замовником встановлено вимогу до автогудронатора, що місткість має бути 3500 л.
В учасника є декілька автогудронаторів місткістю – 4000 л., 5000 л. та 8000 л. Встановивши таку вимогу Замовник звузив потенційне коло учасників.
- Автогрейдер середнього типу, потужнiсть 99 кВт [135 к.с.]
Замовник порушив пункти 3 та 4 частини 1 статті 5 Закону - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
4. Дискримінаційна вимога Замовника щодо наявності наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
В довідці щодо наявності наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід необхідно зазначити наявність в учасника працівників, які працюють на підприємстві не менше 3-х років на посаді «робітник». Для підтвердження досвіду надати копії трудових книжок, засвідченні уповноваженою посадовою особою учасника та скріплені печаткою (за наявності). Відсутність на підприємстві працівників зі стажем роботи менше трьох років на посаді «робітник» розцінюється як невідповідність кваліфікаційним критеріям.
Частина 5 Статті 14 Закону - Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 14.06.1999 року за № 144 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України, посада "Робітник" відсутня, а є категорія "Робітники".
Крім того, рекомендуємо Замовнику вичитати нормативну документацію щодо «не менше 3-х років на посаді «робітник», адже дана вимога не тільки є дискримінаційною, а й нікчемною.
5. Невірне визначення предмета закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 року.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (згідно з п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону).
Отож проектування, будівництво, капітальний ремонт та інші будівельні роботи відносяться до робіт і визначаються не за класифікаторами, а за об'єктом будівництва згідно ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва" та галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт". Також при визначенні предмета закупівлі для робіт необхідно зазначати код класифікатора 021:2015 (за показником 2-5 цифри).
Закупівля (ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-25-000651-b) оголошена за кодом ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт), що не відповідає тим роботам, що зазначені у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та технічному завданні, адже Замовник закуповує роботи з капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Я. Мудрого в селищі Березина, Вінницького району, Вінницької області.
Аналізуючи код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт було встановлено, що Замовник зазначив невірний код ДК, а враховуючи те, що Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
У разі неможливості виправлення допущених Замовником порушень, рекомендуємо скасувати дану закупівлю на підставі пункту 2 частини 17 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
У разі невиконання Замовником норм чинного законодавства, ігнорування наданої нами інформації та доказів, надання відповіді вибірково (ігнорування незручних пунктів) чи формальні відписки, ми продовжимо захищати свої законні інтереси, у передбачені законодавством способи.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога якушенці.docx 01.07.2021 16:40
Дата подачі:
01.07.2021 16:40
Вирішення:
Дякуємо за зауваження, було внесено зміни до документації! В Додатку 2 зазначено мінімально-необхідну кількість матеріально- технічної бази згідно проектно-кошторисної документації, якщо учасник в довідці зазначить техніку-еквівалент це не буде причиною для відхилення. Для якісної роботи нам потрібен кваліфіковий підрядник з кваліфікованими працівниками, які мають достатній стаж роботи. Згідно статті 22 п.3 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники самостійно встановлюють кваліфікаційні критерії до учасників З метою забезпечення виконання робіт належної якості та у встановлені терміни. Стаття 16 п.1 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Щодо строку дії договору, в електронній системі вказано строк дії договору до 31.12.2021 року і в проекті договору пункт 20 підпункт 20.1 вказано: Цей Договір набирає чинності з моменту його укладення, і діє до 31 грудня 2021 року, але у будь-якому разі до повного виконання Сторонами взятих зобов’язань. Строком Договору є час, протягом якого Сторони будуть здійснювати свої права та виконувати свої обов′язки відповідно до Договору.
Статус вимоги:
Задоволено