-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 (CPV) - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус)
мова українська
Завершена
25 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 126 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 126 000.00 UAH
Період оскарження:
24.06.2021 18:26 - 13.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
c04c20167106499ba786d14396a5d4b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-24-003360-a.b5
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови, що викладені у файлах, що додаються. Скарга у форматі електронного документа та ПДФ.
Пов'язані документи:
Учасник
- 7. ТУ автобуси ЗАЗ тип А08.pdf 21.07.2021 10:26
- 1. ТД Шкільний автобус.doc 21.07.2021 10:26
- 5. Сертифікат типу.PDF 21.07.2021 10:26
- скарга_Житомир_вих21 від 20.07.2021.p7s 21.07.2021 10:26
- 6. Сертифікат відповідності завершеного КТЗ (ЗАЗ А08А2В-10).pdf 21.07.2021 10:26
- вих.21_скарга_20.07.pdf 21.07.2021 10:26
- 4. Розрахунок питомих показників.pdf 21.07.2021 10:26
- 2. ДСТУ_7013-2009.pdf 21.07.2021 10:26
- 1.1. Додаток 3 Тех вимоги.docx 21.07.2021 10:26
- 3. Лист Weich.pdf 21.07.2021 10:26
- Рішення від 23.07.2021 № 16911.pdf 26.07.2021 10:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.08.2021 № 17806.pdf 04.08.2021 17:04
- рішення від 03.08.2021 №17806.pdf 06.08.2021 12:59
- Пояснення АМКУ 03.08.2021 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.07.2021 10:53
Дата розгляду скарги:
03.08.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.07.2021 10:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.08.2021 12:59
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2021 17:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.07.2021 № 17524-р/пк-пз та від 03.08.2021 № 17806 –р/пк-пз Департаментом освіти і науки Житомирської обласної адміністрації внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «ДК 021:2015 (CPV) - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус)», номер закупівлі - UA-2021-06-24-003360-a.
Скарга
Виконана замовником
сертифікат відповідності
Номер:
df2a15e577c341a68866ee134d2b21f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-24-003360-a.b4
Назва:
сертифікат відповідності
Скарга:
сертифікат відповідності
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 19.07.2021 12:14
- сертифікат типу 19.07.2021 12:14
- сертифікат відповідності 19.07.2021 12:14
- рішення від 21.07.2021 № 16627.pdf 22.07.2021 11:24
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2021 № 17524.pdf 02.08.2021 17:58
- рішення від 30.07.2021 № 17524.pdf 04.08.2021 13:29
- Пояснення АМКУ 03.08.2021 16:45
- Пояснення АМКУ 03.08.2021 16:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.07.2021 13:37
Дата розгляду скарги:
30.07.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2021 11:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.08.2021 13:29
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2021 17:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.07.2021 № 17524-р/пк-пз та від 03.08.2021 № 17806 –р/пк-пз Департаментом освіти і науки Житомирської обласної адміністрації внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «ДК 021:2015 (CPV) - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус)», номер закупівлі - UA-2021-06-24-003360-a.
Вимога
Залишено без розгляду
вимога про усунення порушень
Номер:
5c5b3c5f38f44129b6a8726066325cbe
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-24-003360-a.a3
Назва:
вимога про усунення порушень
Вимога:
вимога про усунення порушень
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога замовнику 15.07.2021 16:29
Дата подачі:
15.07.2021 16:29
Вирішення:
Шановний замовнику! Дякуємо за звернення. Звертаємо Вашу увагу на той факт, що замовником самостійно визначається перелік документів, які підтверджують фінансову спроможність учасника торгів. За умови, що вказана у п.4 додатку 1 звітність не надається вашим підприємством, просимо надати довідку в довільній формі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.08.2021 08:00
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
fd5058165950447da80cf9bc6c1870e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-24-003360-a.c2
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Шановний замовнику! Звертаємо вашу увагу на юридичну практику визнання вимог, що вами зазначаються в тендерній документації, дискримінаційними.
У рішеннях Антимонопольного комітету України при оскарженні у закупівлях UA-2021-04-06-001364-c , UA-2021-04-16-001016-b було визнано дискримінаційними умови, що не передбачені ДСТУ 7013:2009 "Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги". У рішенні суду у справі 640/9921/19, що розглядалась Верховним судом України, було визнано, що не вбачається наявності обґрунтованих у замовника підстав для визначення у тендерній документації таких характеристик товару. При цьому, суд постановив, що відсутня будь-яка правова норма, у відповідності до якої, наявність двох учасників які відповідають критеріям тендерної документації, автоматично вказує на відсутність дискримінації інших виробників, які виробляють таку ж саму продукцію.
Враховуючи зазначене, вимоги вашої тендерної документації щодо не менше 3 місць для супроводжуючих осіб; робочий об’єм двигуна – не менше 5500 см³ ; габаритні розміри до автобуса: довжина- від 8000 до 8600 мм; ширина – від 2300 до 2500 мм; висота – від 2700 до 3000 мм. є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ та призведуть до оскарження закупівлі і втрати часу замовником.
З огляду на зазначене, просимо усунути дискримінаційні умови тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.07.2021 15:56
Вирішення:
Зазначаємо, що всім вимогам документації в сукупності відповідає продукція щонайменше двох виробників, що спростовує твердження щодо наявності дискримінаційних умов. Також, звертаємо вашу увагу, що немає обмежень щодо пропозиції товару - еквіваленту, який по своїм технічним характеристикам буде не гірший ніж вказано в документації. Слід відзначити, що в сертифікатах визначаються не всі технічні характеристики шкільних автобусів, а лише основні. Форми сертифікатів типу та сертифікатів відповідності транспортних засобів чітко визначені законодавством: Додатки 6 та 9 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженим Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 № 521. Тому на підтвердження наявності продукції двох виробників, що відповідає умовам тендерної документації: автобус ЕТАЛОН А08116Ш та БОГДАН А224.12. Наголошуємо, що оскаржувані технічні вимоги до предмету закупівлі по об’єму двигуна, пасажиромісткості є важливими споживчими характеристиками шкільних автобусів, які мають значення для замовника при подальшій експлуатації предмета закупівлі. Є суттєва різниця в експлуатації автобусів з різним об’ємом двигуна та різною пасажиромісткістю.
Стандарт ДСТУ 7013:2009 Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» визначає законодавчо встановлені мінімальні вимоги до шкільних автобусів, які забезпечують, без яких автобус не може взагалі вважатися шкільним. Але ч. 3 ст. 22 Закону надає повноваження замовнику визначати не тільки вимоги, що передбачені законодавством, але й право включати ті вимоги, що замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При підготовці тендерної документації в якості необхідних вимог серед інших були визначені 3 місця для супроводжуючих осіб, об’єму двигуна не менше 5500 куб.см., пневматичної системи гальмування. Так, кількість місць для школярів та супроводжуючих осіб розраховувалася не за мінімально можливими показниками, а виходячи з потреб освітніх закладів. Серед школярів підвозяться не тільки старші класи, а й учні початкової школи, які потребують більше супроводжуючих дорослих для дисципліни та безпеки перевезень. Тим більше, що шкільний автобус використовується і для поїздки школярів на екскурсії, змагання, олімпіади, тощо. Безпека перевезень школярів є пріорітетом, тому для нас важливо наявність не менше трьох місць для супроводжуючих осіб. Цими супроводжуючими особами є педагогічний склад закладів освіти. Вимога щодооб’єму двигуна пов’язана не зі швидкістю руху автобусу, а з його потужністю, яка необхідна, щоб їздити по дорогам сільської місцевості, що на сьогодні не є ідеальними, а в зимовий період за умов снігопадів потужність двигуна вирішує взагалі можливість виїзду автобусу на маршрут. Потужність малого об’єму двигуна досягається за рахунок використання його в постійному режимі на великих обертах, що знижує моторесурс двигуна, пришвидшує його фізичний знос та призводить до поломок і необхідності проведення ремонтів. Це - простій шкільного автобусу і необхідність своєчасного пошуку оренди іншого транспорту на період ремонту, щоб забезпечити можливість дітей дістатися до навчального закладу, а також витрати на проведення ремонту, що в сукупності є неефективним використанням бюджетних коштів.
Як вже зазначалося, ДСТУ визначає основні мінімальні технічні характеристики для шкільних автобусів. Це не означає, що замовникам заборонено визначати додаткові критерії безпеки руху, надійності та пасажиромісткості, в разі наявності продукції декількох виробників, що відповідають таким критеріями можуть забезпечити конкуренцію на торгах.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.08.2021 08:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови
Номер:
b29a9405688f442c81530162456924bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-24-003360-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний замовник! Звертаємо увагу, що технічні параметри вашої закупівлі встановлені таким чином, що дозволяють брати участь лише окремим виробникам. Зокрема, вимога щодо об’єму двигуна та місць для супроводжуючих осіб: «Додаток 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, п.2 «Пасажиромісткість – не менше 25 місць для школярів та не менше 3 місць для супроводжуючих осіб.; п.5.3 Об’єм двигуна - не менше 5500 куб.см.». Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Принцип пропорційності передбачає, що вимоги, які висуваються до потенційних учасників процедур закупівель мають бути необхідними та достатніми по відношенню до предмета закупівлі (виконання договору). Таким чином, вимоги тендерної документації обмежують можливість участі в закупівлі учасників, що можуть запропонувати якісні автобуси розроблені відповідно до новітніх технологій. За цих умов, вами як замовником, порушуються основні принципи закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Вимагаємо внести зміни у Додаток 3 тендерної документації, до пунктів 2 та 5.3, виклавши їх в наступній редакції: «п.2. Пасажиромісткість – не менше 25 місць для школярів та не менше 2 місць для супроводжуючих осіб» та «5.3. Об’єм двигуна - не менше 5000 куб.см.». В іншому випадку будемо звертатись зі скаргою до АМКУ та звертати увагу суспільства шляхом розголосу в медіа просторі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 4 30.06.2021 16:05
Дата подачі:
25.06.2021 13:49
Вирішення:
Зазначаємо, що всім вимогам документації в сукупності відповідає продукція щонайменше двох виробників, що спростовує твердження щодо наявності дискримінаційних умов. Також, звертаємо вашу увагу, що немає обмежень щодо пропозиції товару - еквіваленту, який по своїм технічним характеристикам буде не гірший ніж вказано в документації. Слід відзначити, що в сертифікатах визначаються не всі технічні характеристики шкільних автобусів, а лише основні. Форми сертифікатів типу та сертифікатів відповідності транспортних засобів чітко визначені законодавством: Додатки 6 та 9 Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженим Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 № 521. Тому на підтвердження наявності продукції двох виробників, що відповідає умовам тендерної документації: автобус ЕТАЛОН А08116Ш та БОГДАН А224.12. Наголошуємо, що оскаржувані технічні вимоги до предмету закупівлі по об’єму двигуна, пасажиромісткості є важливими споживчими характеристиками шкільних автобусів, які мають значення для замовника при подальшій експлуатації предмета закупівлі. Є суттєва різниця в експлуатації автобусів з різним об’ємом двигуна та різною пасажиромісткістю.
Стандарт ДСТУ 7013:2009 Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» визначає законодавчо встановлені мінімальні вимоги до шкільних автобусів, які забезпечують, без яких автобус не може взагалі вважатися шкільним. Але ч. 3 ст. 22 Закону надає повноваження замовнику визначати не тільки вимоги, що передбачені законодавством, але й право включати ті вимоги, що замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При підготовці тендерної документації в якості необхідних вимог серед інших були визначені 3 місця для супроводжуючих осіб, об’єму двигуна не менше 5500 куб.см., пневматичної системи гальмування. Так, кількість місць для школярів та супроводжуючих осіб розраховувалася не за мінімально можливими показниками, а виходячи з потреб освітніх закладів. Серед школярів підвозяться не тільки старші класи, а й учні початкової школи, які потребують більше супроводжуючих дорослих для дисципліни та безпеки перевезень. Тим більше, що шкільний автобус використовується і для поїздки школярів на екскурсії, змагання, олімпіади, тощо. Безпека перевезень школярів є пріорітетом, тому для нас важливо наявність не менше трьох місць для супроводжуючих осіб. Цими супроводжуючими особами є педагогічний склад закладів освіти. Вимога щодооб’єму двигуна пов’язана не зі швидкістю руху автобусу, а з його потужністю, яка необхідна, щоб їздити по дорогам сільської місцевості, що на сьогодні не є ідеальними, а в зимовий період за умов снігопадів потужність двигуна вирішує взагалі можливість виїзду автобусу на маршрут. Потужність малого об’єму двигуна досягається за рахунок використання його в постійному режимі на великих обертах, що знижує моторесурс двигуна, пришвидшує його фізичний знос та призводить до поломок і необхідності проведення ремонтів. Це - простій шкільного автобусу і необхідність своєчасного пошуку оренди іншого транспорту на період ремонту, щоб забезпечити можливість дітей дістатися до навчального закладу, а також витрати на проведення ремонту, що в сукупності є неефективним використанням бюджетних коштів.
Як вже зазначалося, ДСТУ визначає основні мінімальні технічні характеристики для шкільних автобусів. Це не означає, що замовникам заборонено визначати додаткові критерії безпеки руху, надійності та пасажиромісткості, в разі наявності продукції декількох виробників, що відповідають таким критеріями можуть забезпечити конкуренцію на торгах.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.08.2021 08:00