• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт спортзалу Пустомитівського ЗЗСО № 2 І-ІІІ ступенів Пустомитівської міської ради Львівської області (Код ДК 021:2015: 45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

477 133.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 385.67 UAH
Період оскарження: 24.06.2021 15:33 - 01.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаціних вимог

Номер: 36c8087093f742c796b3b0ac4eb53d52
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-24-002544-a.b1
Назва: Щодо дискримінаціних вимог
Вимога:
Доброї пори, доби. Відповідно до п. 11 ч. 3 розділу І Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) учасник повинен провести обстеження фактичного даху. Для підтвердження надається звіт про проведення технічного обстеження за підписом учасника та замовника, який надається у складі пропозиції. Дана вимога є безпідставною, оскільки згідно Додатку 3 до Оголошення не передбачено жодних робіт, які стосувалися ремонту саме даху. Вважаємо, що дана вимога значно обмежує кількість потенційних учасників даної закупівлі та є дискримінаційною, а також прямо порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Так, згідно з п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об'єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Крім того, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тобто подання у складі пропозиції документів, що підписуються не учасником, а Замовником спрощеної закупівлі (оскільки даний звіт про технічне обстеження повинен бути підписаний саме Замовником), є порушенням законодавства про публічні закупівлі та Конституції України, оскільки у складі пропозиції, яка подається учасником, мають бути надані документи, які підписані замовником. Обстеження фактичного даху потенційним Учасником разом із Замовником до закінчення строків для подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз’яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписання акту про огляд об’єкта, що також порушує положення Конституції України, оскільки, як раніше зазначалось, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а замовник зазначивши дану вимогу діяв не відповідно до законодавства про публічні закупівлі. Вважаємо, Ваші дії, як Замовника, щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними Учасниками щодо обстеження фактичного даху та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість Учасників та їх склад. Звертаємо Вашу увагу, що для коректного розрахунку вартості тендерної пропозиції, визначення обсягів та етапів виконання необхідних робіт, а також для ознайомлення Учасником з фактичними обсягами робіт, Замовнику необхідно, відповідно до положень ст. 14 Закону, зазначити технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі у оголдошенні. Так, відповідно до до п.3. ч.3. ст. 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Відповідно до ч.1. ст.23 цього Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Аналізуючи вище зазначені положення ст. 14 та 23 Закону, можна дійти висновку, що законодавцем передбачено порядок подання інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі про фактичний обсяг робіт, для того, щоби Учасник зміг ознайомитись з цими технічними та якісними характеристиками, у тому числі і з фактичними обсягами робіт. Встановлення Вами, як Замовником, вимоги щодо надання учасником звіту про проведення технічного обстеження, який має бути підписаний Вами, як Замовником, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника, попри те, що тендерна пропозиція подається лише Учасником спрощеної закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 5 ст. 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.. Ваші дії в частині встановлення у Оголошенні про надання звіту про проведення технічного обстеження за підписом учасника та замовника порушує вимоги ч. 4 ст. 5 та ч. 5ст. 14 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з їх участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону. Також додатково повідомляємо, аналогічна вимога тендерної документації, була визнана дискримінаційною рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 ІІ; 4. Рішення від 26.08.2020 № 16106. Вище зазначена практика АМКУ вказує на те, що вимога про надання документа , який стосується огляду об’єкта та має бути підписаній замовником є дискримінаційною та такою, що порушує законодавство про публічні закупівлі. Просимо Вас виключити вимогу передбачену п. 11 ч. 3 розділу І Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: «Учасник повинен провести обстеження фактичного даху. Для підтвердження надається звіт про проведення технічного обстеження за підписом учасника та замовника, який надається у складі пропозиції».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Замовник вніс зміни в оголошення в цій частині з метою усунення технічної помилки. Під час оголошення цієї закупівлі, Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Відповідно до статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Отже, Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту оголошення, яка не суперечить законодавству. Також повідомляємо, що ця вимога була встановлена для правильного складання Учасником ціни своєї пропозиції та належного оформлення кошторисної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.07.2021 10:54