-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро
Торги не відбулися
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
23.06.2021 10:32 - 05.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Номер:
0fbf5cdc78bc4626b7e693e8871cd685
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-23-000674-a.c1
Назва:
Щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Вимога:
Повне найменування: Управління з питань самоорганізації населення Дніпровської міської ради, ЄДРПОУ 44124263
Місцезнаходження: Юридична адреса: просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., Україна, 49000
Посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками: начальник тендерно-договірного відділу
Клімова Наталія Анатоліївна
Тел. 093 181 6334
nk44124263@gmail.com
ВИМОГА
в порядку ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»
В порядку ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, та у відповідності до п. 1 розділу ІІ тендерної документації на закупівлю послуг з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро (ДК 021:2015:71310000-4: Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва), надалі - Тендер, звертаємось до вас як до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення Тендеру.
СУТЬ ПОРУШЕНЬ
1) У п. 5.5.4. розділу ІІІ Тендерної документації зазначено, що «Учасник повинен надати зареєстровану декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра».
Згідно з інформацією про Тендер, оприлюдненою в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є, цитую: «Послуги з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро (ДК 021:2015:71310000-4: Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва)».
Враховуючи той факт, предметом закупівлі не являються роботи, наявність такої вимоги щодо надання учасником декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра є незаконною та дискримінаційною. Адже така вимога може стосуватися виключно суб’єктів господарювання які виконують роботи на висоті. Для суб’єктів господарювання, які не виконують роботи, а надають послуги вимоги щодо охорони праці на висоті понад 1,3 метри не застосовуються.
Більше того, послуги з проведення енергетичного аудиту відсутні у вичерпному Переліку «Видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці» зазначені в Постанові Кабінету Міністрів України №1107 від 26 жовтня 2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що вкотре підтверджує незаконність даної умови зазначеної в Тендерній документації.
Тому, керуючись прямою нормою Закону, а саме ч. 4 ст. 5, де зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а також керуючись Постановою КМУ №1107 від 26 жовтня 2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», в якій у вичерпному Переліку відсутні послуги з проведення енергетичного аудиту як такі, що повинні виконуватись на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці,
ВИМАГАЄМО:
в порядку ч. 1 ст. 24 Закону, усунути порушення під час проведення Тендеру в частині незаконної вимоги щодо надання Учасником зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра (п. 5.5.4. розділу ІІІ Тендерної документації).
2) У п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації зазначено, що Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі має надати інформаційну довідку, у формі пояснювальної записки, складена у довільній формі про те що, тендерна пропозиція Учасника відповідає технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі.
Учасник подає інформаційну довідку щодо, проведення обстеження об’єкту та наявності вихідної документації для виконання робіт. Інформація надається у вигляді звіту з первинного обстеження з Актом огляду підписаного відповідальною особою зі сторони замовника. В кожному звіті надати перелік наявної на об’єкті вихідної документації та енергоспоживання за 2019-2020 рік.
На кожен окремий об’єкт складається окремий документ та подається Учасником у складі тендерної пропозиції. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати опис методології виконання робіт.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вказаним вимогам та Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Проте, заявляємо, що дана вимога є явно дискримінаційна по відношенню до суб’єктів господарювання, які є територіально віддалені від об’єктів, щодо яких оголошено відкриті торги на закупівлю послуг з проведення енергетичного аудиту.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційність, недискримінаційності учасників та рівного ставлення до них!.
Дана вимога звісно ставить в конкурентно вигідніші умови тих учасників закупівлі, які здійснюють свою господарську діяльність в м. Дніпро та/або Дніпропетровська область. Адже для оперативного обстеження 62-ох об’єктів та формування відповідних Актів огляду по кожному з них, а також отримання по цих об’єктах вихідної документації та енергоспоживання за 2019-2020 рік потрібні значні часові, трудові та фінансові затрати, пов’язані з довготривалим відрядженням працівників.
Більше того, така вимога є недоцільною з тієї точки зору, що усі потенційні учасники торгів змушені робити одне і теж обстеження та надавати звіт з первинного обстеження з відповідними Актами огляду та документацією про енергоспоживання за 2019-2020 роки та на виході отримувати одинакові результати, оскільки енергоспоживання за попередні періоди є фіксованою та сталою величиною. Вимога щодо такого роду дослідження повинна ставитися уже до переможця торгів, який фактично буде надавати послуги з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро.
У зв’язку із вищенаведеним, беручи до уваги наявність у Тендерній документації дискримінаційних вимог по відношенню до учасників торгів,
ВИМАГАЄМО:
в порядку ч. 1 ст. 24 Закону усунути порушення під час проведення Тендеру в частині вимоги щодо подачі Учасником інформаційної довідку щодо, проведення обстеження об’єкту та наявності вихідної документації для виконання робіт, наданої у вигляді звіту з первинного обстеження з Актом огляду підписаного відповідальною особою зі сторони замовника. В кожному звіті надати перелік наявної на об’єкті вихідної документації та енергоспоживання за 2019-2020 рік, та відповідно забрати з п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації дані дискримінаційні умови.
Дана вимога щодо усунення вищезазначених порушень під час проведення Тендеру надсилається через електронну систему закупівель в строк який не перевищує 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції та повинна бути оприлюднена в електронній системі закупівель. Замовник, за результатами звернення вправі внести відповідні зміни до тендерної документації (ч. 2 ст. 24). Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.06.2021 16:35
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо наступне.
1. Відповідно до п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю "Послуги з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро" згідно оголошення про проведення відкритих торів UA-2021-06-23-000674-a, Замовником вимагається надати зареєстровану декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт на висоті понад 1,3 метра.
Додатком 3 до тендерної документації визначено, що звіт з енергетичного аудиту повинен включати:
1) дані про дах: тип, конструкція (матеріал прошарків та їх товщина), геометричні та теплотехнічні характеристики;
Повідомляємо, що згідно НПАОП 0.00-1.15-07 роботи на висоті - роботи, що виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні грунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше.
Оскільки Додатком 3 визначається інформація, для збору якої необхідно виконати обстеження, для якого необхідний вихід працівника Учасника на дах будівлі, що підпадає під визначення «робіт на висоті» (відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше), то згідно із Законом України «Про охорону праці»: набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, просимо учасників забезпечити відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці для мінімізації ризику виникнення нещасних випадків та дотримуватись принципу пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Зауважуємо, що Замовником при розробці тендерної документації в повному обсязі збережені наступні принципи:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю "Послуги з проведення енергетичного аудиту житлових будинків у м. Дніпро" згідно оголошення про проведення відкритих торів UA-2021-06-23-000674-a, Замовником вимагається подання Учасником інформаційної довідки щодо проведення обстеження об’єкту та наявності вихідної документації для виконання робіт. Інформація надається у вигляді звіту з первинного обстеження з Актом огляду підписаного відповідальною особою зі сторони замовника. В кожному звіті надати перелік наявної на об’єкті вихідної документації та енергоспоживання за 2019-2020 рік.
На кожен окремий об’єкт складається окремий документ та подається Учасником у складі тендерної пропозиції.
Вищевказану вимогу Замовник не вважає дискримінаційною по відношенню до Учасників закупівлі, зважаючи на наступне:
Відповідно до переліку 63 об’єктів, які підлягають проведенню енергетичного аудиту до 31.12.2021 року - вищевказана інформаційна довідка необхідна Замовнику для підтвердження того, що учасник торгів має достатню кількість кваліфікованого персоналу для надання послуг відповідно до повного переліку об’єктів, відносно яких необхідно провести енергоаудит та надати необхідний (згідно із Додатком 3) перелік документів в повному обсязі до кінця 2021 року.
Наведена інформаційна довідка допомагає Учасникам зрозуміти, який об’єм надання послуг передбачений договором, в якому стані знаходиться той чи інший об’єкт, в якому стані знаходиться вихідна інформація для проведення енергоаудиту, чи вистачить наявної вихідної інформації Учаснику для виконання енергетичного аудиту без виконання додаткових робіт, не передбачених предметом закупівлі, чи вистачить у учасника персоналу для того, щоб зібрати повний перелік необхідної вхідної інформації та завершити надання послуг до 31.12.2021 року. Доцільність наведеної вимоги визначає низка нормативних документів (які зазначені в п.1 Додатку 3), а саме:
згідно із Законом України «Про енергетичну ефективність будівель», Стаття 8. Енергетичний сертифікат: в енергетичному сертифікаті зазначаються фактичні або проектні характеристики огороджувальних конструкцій та інженерних систем будівлі, фактичне питоме енергоспоживання будівлі (крім об’єктів нового будівництва);
згідно із Наказом Про затвердження Методики визначення енергетичної ефективності будівель від 11.07.2018 № 169: У разі відсутності необхідної проектної документації характеристики будівлі визначають за результатами виявлення фактичного стану будівлі відповідно до розділів 6, 7 та 9 ДСТУ Б EN 15603:2013 «Енергетична ефективність будівель. Загальне енергоспоживання та проведення енергетичної оцінки» (EN 15603:2008, IDT) (далі - ДСТУ Б EN 15603), розділу 4 ДСТУ-Н Б А.2.2-5:2007 «Настанова з розроблення та складання енергетичного паспорта будинків при новому будівництві та реконструкції» (далі - ДСТУ Н Б А.2.2-5), розділів 5 та 7 ДСТУ-Н Б А.2.2-13:2015 «Енергетична ефективність будівель. Настанова з проведення енергетичної оцінки» (далі - ДСТУ-Н Б А.2.2-13), ДСТУ Б EN ISO 13790:2011 «Енергоефективність будинків. Розрахунок енергоспоживання на опалення та охолодження» (EN ISO 13790:2008, IDT) (далі - ДСТУ Б EN ISO 13790).
згідно із Наказом Про затвердження Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності та форми енергетичного сертифіката від 11.07.2018 № 172 в енергетичному сертифікаті зазначається така інформація: фактичні або проектні характеристики огороджувальних конструкцій - дані щодо геометричних та теплофізичних характеристик окремих огороджувальних конструкцій, визначені проектною документацією або за результатами сертифікації енергетичної ефективності будівлі, енергоспоживання будівлі - дані щодо розрахункового та фактичного обсягів споживання енергії будівлею на рік. Для будівель, що експлуатуються, за результатами технічних обстежень складається розрахункова модель для оцінки енергоспоживання будівлею при розрахунку показів енергетичної ефективності будівлі. Отримані результати розрахунку енергоспоживання будівлею порівнюються з фактичним споживанням за показаннями засобу обліку та проводиться процедура перевірки розрахункової моделі будівлі. Проведення перевірки здійснюється відповідно до вимог розділу 9 ДСТУ Б EN 15603.
Таким чином, проведення первинного обстеження об’єкту та наявність у учасника інформації щодо обсягу та стану вихідної інформації для виконання робіт не лише дозволяє Замовнику отримати підтвердження щодо наявності в учасника процедури достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, гарантії щодо вчасного виконання робіт та гарантії щодо відсутності ризику зриву виконання договору через відсутність необхідної для виконання робіт вхідної інформації, а й отримати найбільш вигідну тендерну пропозицію, оскільки після формування інформаційної довідки Учасником буде чітко зрозумілий обсяг робіт з енергетичного аудиту та обсяг робіт із збору вихідної інформації.
Інформаційна довідка є запорукою того, що учасник, оглянувши об’єкти, розрахує свої можливості та персонал щодо виконання робіт з енергетичного аудиту 63 об’єктів у повному обсязі до 31.12.2020 р.
Зауважуємо, що розділ V Оцінка тендерної пропозиції визначає наступне:
Учасник бере на себе всі витрати, пов’язані з підготовкою та подачею своєї тендерної пропозиції, а Замовник не відповідає та не несе зобов’язань щодо цих витрат, незалежно від характеру проведення та результатів розгляду тендерної пропозиції, за виключенням випадків, передбачених чинним законодавством України.
Таким чином, Замовником при розробці тендерної документації в повному обсязі збережені наступні принципи:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.07.2021 00:04