-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Науково - технічні послуги в галузі інженерії (Назва послуг кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1.Послуга з розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель, які перебувають у постійному користуванні (за межами населених пунктів) для ведення лісового господарства - 71350000-6)
Завершена
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
22.06.2021 18:11 - 15.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні критерії
Номер:
685db1286eca4dd39e614b6abd506a45
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-22-012923-c.a1
Назва:
Дискримінаційні критерії
Вимога:
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2021-06-22-012923-c Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Боярська лісова дослідна станція» (далі – Замовник) проводить закупівлю послуг: код за ДК 021:2015:71350000-6: Науково-технічні послуги в галузі інженерії (Послуга з розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель, які перебувають у постійному користуванні (за межами населених пунктів) для ведення лісового господарства). Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Вимоги до ТД викладені у ст. 22 Закону. Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У пункті 1. «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 3 ТД, Замовник встановив вимогу: «відповідне ліцензійне програмне забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах геоінформаційних систем (ГІС)» та «відповідне ліцензійне програмне забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі», є дискримінаційною по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, адже для виконання послуг цілком достатньою є вимога «програмного забезпечення, що є необхідним для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою – ГІС 6, Digitals тощо». У пункті 2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 3 ТД, Замовник встановив вимогу: «наявність в штаті (за основним місцем роботи): ..4. інженер-геоінформатик / інженер з комп’ютерних систем – не менше 1-ї особи.» та «копії документів, що підтверджують наукову ступінь доктора (кандидата) історичних наук/ доктора (кандидата) архітектури, а також документів, що підтверджують досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини вказаних працівників». Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників. Згідно із ст 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Кількісний склад та освітньо-професійна підготовка працівників визначена статтями 26, 66 Закону України «Про землеустрій» та статтею 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Вимога, щодо наявності в учасника інженера-геоінформатика, спеціаліста з науковою ступінню доктора (кандидата) історичних наук/ доктора (кандидата) архітектури, а також документів, що підтверджують досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини вказаних працівників є відверто дискримінаційною по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, зокрема до Скаржника. Дана вимога штучно обмежує потенційне коло учасників, які можуть надавати послуги з предмету закупівлі вчасно та у повному обсязі. Позбавляє нас, як Учасника можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Вимога щодо Стажу роботи працівників у штаті Учасника повинен бути не менше 1 місяця до дати оголошення закупівлі також створює штучні перепони для прийняття участі в закупівлі. Вимагаємо вилучити дані критерії з ТД, або надати їх законне обгрунтування.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 30.06.2021 16:33
Дата подачі:
25.06.2021 19:27
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відносно частини 1 пункту 2 Вимоги, повідомляємо наступне. Щодо наявності інженера-геоінформатика / інженера з комп’ютерних систем зазначаємо, що статтею 5 та відповідним Додатком до Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» від 13.04.2020 №554-IX (надалі – Закон про НІГД) визначено, що до базових геопросторових даних відносяться відомості про, зокрема, земний покрив та ґрунти, земельні ділянки та кадастрове зонування (сформовані земельні ділянки та їх частини, земельні угіддя, масиви земель сільськогосподарського призначення, кадастрові зони та квартали), земельні угіддя, типи землекористування (функціональні зони, категорії земель за цільовим призначенням, види цільового призначення земель та земельних ділянок). Як вбачається з Розділу «Документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами надання послуг» Технічного завдання до Тендерної документації, ним, окрім іншого, передбачається створення в рамках даної закупівлі саме базових геопросторових даних. Відповідно до ст.1 Закону про НІГД, виробник геопросторових даних (далі - виробник даних) - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, фізична або юридична особа, що здійснює виробництво та/або оновлення геопросторових даних та метаданих. Таким чином, виконавець за даною закупівлею є одночасно виробником геопросторових даних в розумінні Закону про НІГД. Відповідно до ст.1 Закону про НІГД, держатель геопросторових даних (далі - держатель даних) - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, фізична або юридична особа, що замовляє, отримує та/або володіє геопросторовими даними та метаданими. Відповідно до ч.4 ст.6 Закону про НІГД та п.36 Постанови КМУ від 26 травня 2021 р. № 532 «Про затвердження Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних» (надалі – Постанова № 532), органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані, а фізичні та юридичні особи мають право оприлюднювати за допомогою сервісів національного геопорталу метадані, які є у їх володінні. Таким чином, Замовник за даною закупівлею є одночасно держателем геопросторових даних в розумінні Закону про НІГД, та, відповідно, має право на оприлюднення результатів проведеної інвентаризації земель за допомогою сервісів національного геопорталу. Відповідно до п. 38 Постанови №523, держателі геопросторових даних, які виробляють, отримують чи оновлюють геопросторові дані за рахунок коштів державного бюджету або в інший передбачений законодавством спосіб, повинні забезпечити збереження даних за допомогою власних програмно-технічних засобів захисту інформації. Відповідно до п. 55 Постанови №523, держателі даних зобов’язані забезпечувати доступ до наборів геопросторових даних та геоінформаційних сервісів, здійснювати обмін і використовувати їх для забезпечення державних потреб, функціонування і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних. Відповідно до Розділу «Нормативна база» Технічного завдання до Тендерної документації, послуги слід надати відповідно до Земельного кодексу України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про державний земельний кадастр», та інших чинних нормативно-правових документів, діючих у цій сфері (тобто, також у відповідності до Закону про НІГД та Постанови №523). Таким чином, необхідність наявності у потенційного Виконавця робіт такого спеціаліста як інженер-геоінформатик/інженер з комп’ютерних систем прямо обумовлена технічними завданнями на виконання послуг та чинним законодавством України в сфері геопросторових даних. Потенційний Виконавець фактично буде зобов’язаний здійснити створення базових геопросторових даних з обов’язковим застосуванням геоінформаційних систем, і вказане неможливо здійснити без наявності в штаті відповідних спеціалістів у сфері ГІС.
Відносно частини 1 пункту 1 Вимоги, повідомляємо наступне. Зважаючи на викладене вище, виконавець за даною закупівлею є одночасно виробником геопросторових даних в розумінні Закону про НІГД, а результати робіт за даною закупівлею передбачають створення базових геопросторових даних. Більш того, відповідно до п. 2.1 Наказу Мінагрополітики від 11.02.2014 № 65 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» (надалі – Наказ щодо топографо-геодезичних робіт), виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, зокрема, спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних. Таким чином, необхідність наявності у потенційного Виконавця робіт відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах геоінформаційних систем (ГІС) прямо обумовлена чинним законодавством України в сфері геопросторових даних та топографо-геодезичних і картографічних робіт. Потенційний Виконавець фактично буде зобов’язаний здійснити створення базових геопросторових даних з обов’язковим застосуванням геоінформаційних систем, і вказане неможливо здійснити без наявності у виконавця відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах геоінформаційних систем (ГІС).
Відносно частини 2 пункту 1 Вимоги, повідомляємо наступне. Відповідно до Розділу «Основні обсяги надання послуг» Технічного завдання до Тендерної документації, виконавцем будуть виконані наступні роботи: підготовка геодезичних даних, складання програми проекту виробництва вишукувань, прокладання прив’язочних теодолітних ходів, кадастрова зйомка ділянки у масштабі 1:500 на незабудованій території, координування меж з визначенням площ. Таким чином, виконавець в рамках предмету даної закупівлі здійснює топографо-геодезичні роботи. Відповідно до п. 2.1 Наказу щодо топографо-геодезичних робіт, виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, зокрема, спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних. Таким чином, необхідність наявності у потенційного Виконавця робіт відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі прямо обумовлена чинним законодавством України в сфері топографо-геодезичних і картографічних робіт. Потенційний Виконавець фактично буде зобов’язаний здійснити створення топографічної основи у масштабі 1:500, і вказане неможливо здійснити без наявності у виконавця відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі.
Відносно частини 3 пункту 2 Вимоги, повідомляємо наступне. Частиною 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зокрема щодо наявності у виконавця відповідних спеціалістів. Зі змісту Консультації Мінекономрозвитку на запит 229/2016 (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff), вбачається, що зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Вимога щодо стажу роботи працівників відповідної кваліфікації не менше 1 місяця до дати подання тендерної пропозиції не є дискримінаційною, водночас замовник таким чином страхує себе від недобросовісних учасників, які приймають до свого штату працівників лише для участі у закупівлі.
Окрім того, ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Отже, Учасник, який хоче підтвердити можливість реального надання ним послуг, має можливість або надати документи щодо наявного в нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та працівників, які мають необхідні знання та досвід, або залучити обладнання, матеріально-технічну базу та технології та працівників, які мають необхідні знання та досвід (взяти в оренду тощо) за період подачі тендерних пропозицій, або залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців відповідно до ч.3 ст. 16 Закону.
Виходячи з вказаного, наведені умови Тендерної документації жодним чином не є дискримінаційними, не порушують прав та законних інтересів Учасників та не позбавляють їх можливості подати власну тендерну пропозицію.
Відносно частини 2 пункту 2 Вимоги, повідомляємо наступне. Після проведення відповідних процедур тендерним комітетом, до тендерної документації будуть внесені зміни відносно кваліфікаційного критерію щодо наявності спеціаліста з науковою ступінню доктора (кандидата) історичних наук/ доктора (кандидата) архітектури, а також відносно кваліфікаційного критерію щодо наявності в Учасника документів, що підтверджують досвід роботи у сфері дослідження та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини.
Дякуємо за звернення!!!!
Статус вимоги:
Задоволено