-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Миючі засоби
Завершена
199 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 992.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 992.00 UAH
Період оскарження:
22.06.2021 14:42 - 29.06.2021 10:00
Вимога
Відхилено
Порушення замовника з ознаками "договорняка"
Номер:
d4a582eb08694aa38d10cc1e3c170753
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-22-008342-c.a1
Назва:
Порушення замовника з ознаками "договорняка"
Вимога:
Шановний Замовник . В Законі України «Про публічні закупівлі» , а саме в абзаці 3 ст.2 "Сфера застосування Закону" чітко написано , цитую - "Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини , замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару". Який саме принцип Ви порушуєте ? Принцип , суть якого викладена в п.3 ст.22 Закону , знову цитата - "Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Звертаємо Вашу увагу на те, що бюджет Вашої закупівлі перевищує 50 000грн, відповідно закупівля вважається допороговою на яку не поширюється дія п.4 ст.14 Закону який дає право Замовнику не приймати до розгляду пропозиції Учасників, які запропонували еквіваленти . Від Вашої документації за "кілометр тхне" корупційною змовою з виробником "Українські Хімічні технології" або їхнім диллером, адже достатньо домовитись з виробником про те щоб гарантійні листи виробника або офіційного представника існували тільки в одному екземплярі і цього буде достатньо для "перемоги" в Вашій закупівлі з націнкою 70-80% (вирахувано по формулі "ціни в інтернеті -20%") .
Відповідно до п. 6.2 Порядку під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. максимальна економія та ефективність;
3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4. недискримінація учасників;
5. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій;
6. запобігання корупційним діям і зловживанням.
Шановний Замовник, Ви грубо порушуєте норми діючого законодавства та існуючі принципи здійснення закупівель, що містить ознаки корупції за яке законом «Про запобігання корупції» встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність за надання переваги одному потенційному Учаснику порівняно з іншими . Стаття 1 ЗУ «Про запобігання корупції» під корупцією розуміється використання особами, зазначеними і перерахованими у відповідному нормативному акті, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди вказаній особі, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей.
Відповідно ст. 364 Кримінального кодексу України зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб, використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, карається виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Нагадуємо також про відповідальність Уповноваженої особи Замовника, яку вона несе згідно абз. 3 ч. 1 ст. 2 та абз.11 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, зі змінами, чия діяльність або бездіяльність трактується як адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Зразок рішення суду із притягненням до подібної відповідальності - http://reyestr.court.gov.ua/Review/72100568.
З метою захисту прав Учасників торгів, сприяння відкритості то прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції відповідно до п. 14.1 Порядку, недопущення вчинення порушень бюджетного законодавства, що може призвести до незаконного витрачання бюджетних коштів -
вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги з додатку №1 Оголошення та надати право учасникам пропонувати Вам еківаленти .
В випадку ігнорування Вами нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутися з заявами в КМДА, Національне антикорупційне бюро України та в інші спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції .
Пов'язані документи:
Замовник
- Відпрвідь на скаргу.pdf 01.07.2021 14:14
Дата подачі:
28.06.2021 14:22
Вирішення:
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Порядок проведення спрощених закупівель визначений в статті 14 Закону. Абзацом другим частини четвертої статті 14 Закону передбачено: у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ ВКАЗАТИ, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно до частини першої статті 22 Закону тендерна документація оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. В нашому випадку застосована спрощена закупівля згідно статті 14 Закону.
Таким чином, Законом України «Про публічні закупівлі» дозволяється при проведенні СПРОЩЕНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у вимогах до предмета закупівлі вказувати конкретну торгову марку.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що визначення поняття «корупція» міститься в частині першій статті 1 Закону України «Про запобігання корупції», а саме: корупція - використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей.
Враховуючи вище викладене, посилання в технічній документації на конкретну торгівельну марку предмету закупівлі не утворює складу корупційного правопорушення.
Статус вимоги:
Відхилено