-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
"Нафта і дистиляти"
Завершена
552 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 764.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 764.25 UAH
Період оскарження:
18.06.2021 12:51 - 01.07.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо бюджету закупівлі
Номер:
78db472bb6a844a6a8b7a03a0f0d40c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-18-007308-c.c1
Назва:
Вимога щодо бюджету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю КОД ДК 021:2015:«Нафта і дистиляти – 09130000-9», затвердженої Протокольним рішенням від 18.06.2021 року № 105 (далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якими її положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав Учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене. Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 552 850 грн. з ПДВ при плановому обсязі закупівлі 21 260 л а отже, очікувана вартість за 1 л складає 26.00 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку Учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості палива, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань Замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними Учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій Замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості палива, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на палива ділити на необхідні обсяги палива. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. Замовники також можуть промоніторити актуальні середні ринкові ціни пального на веб-сайті Мінфін «https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/rovenskaya/»
Середні ціни на пальне станом на 18.06.2021 року у Рівненській області:
Вид палива Ціна (грн.)
Бензин А-92: 28,19 грн.
Дизельне паливо: 27,52 грн.
Також Замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку палива. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на паливо, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на паливо ближче до дати завершення тендера. Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на палво і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених. До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через півтори, два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку палива характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на паливо на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку палива. Отже, застосуванням даного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», та задля припинення Дискримінації потенційних Учасників, вимагаємо від Замовника Перерахувати бюджет закупівлі згідно середніх ринкових цін, та викласти Тендерну документацію в новій редакції, з метою усунення порушень. В інакшому випадку - будемо вимушені звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.06.2021 16:48
Вирішення:
Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації щодо очікуваної вартості предмета закупівлі, яка не суперечить законодавству України про публічні закупівлі. Наголошуємо, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі, власних потреб, предмет закупівлі за кодом - ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92, дизельне паливо), вид отримання – талони.
В частини 4 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено: для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань Замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними Учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій Замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Зазначаємо, що відкриті торги по закупівлі даного виду товару проводяться з метою безперебійного, своєчасного перевезення учнів шкільними автобусами. Виходячи з наявних кошторисних призначень визначено очікувану вартість закупівлі.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та враховуючи те, що в нашому регіоні наявні лише три АЗС, відповідно, при визначені умов тендерної документації враховувалась найнижча ціна розташованих АЗС.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб заявник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідок невідповідності кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Враховуючи вищенаведене, прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Заявника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено