• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція газорозподільної станції "Дмитрівка" в Кропивницькому районі Кіровоградської області (Будівельні роботи та поточний ремонт)

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-05-26-005302-b, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації

Кваліфікація

від початку періоду пройшов 1 071 робочий день

30 247 208.25 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 302 472.08 UAH
Період оскарження: 18.06.2021 12:27 - 15.07.2021 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга щодо порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 138a6235d51040afbc2d81779899690f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-18-006704-c.c1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
18 червня 2021 року в системі електронних закупівель Prozorro Замовником, Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (надалі – Замовник, ТОВ «Оператор ГТС України»), було оприлюднено оголошення про проведення закупівлі № UA-2021-06-18-006704-c по предмету закупівлі з кодом ДК 021:2015:45000000-7 «Реконструкція газорозподільної станції «Дмитрівка» в Кропивницькому районі Кіровоградської області (Будівельні роботи та поточний ремонт)». У відкритих торгах заявили про участь шість учасників: ТОВ «ІВП ТРІАДА», ТОВ «МБС-ІНЖИНІРІНГ», ТОВ «НОРДІК-БУД», ТОВ «Схід-Теплоремонт», ТОВ Будівельна транспортна компанія «ЕТАЛОН» та ПрАТ «Факел». Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 20.07.2021 р., оприлюдненого Замовником в ЕСЗ 16 серпня 2021 року, тендерну пропозицію учасника ПрАТ «Факел», яка є економічно найвигіднішою, було відхилено Замовником з підстав: 1). зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі; 2). встановлення Замовником факту невиконання учасником процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з ТОВ «Оператор ГТС України», що призвело до його дострокового розірвання і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Зокрема, Замовник при відхиленні тендерної пропозиції ПрАТ "Факел" зазначив, що : (цитата) « (учасник) Зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону, Не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Відповідно ч.3 ст.22 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 5 Розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі передбачені в статті 17 Закону. Відповідно до ч.2 статті 17 Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. В зв’язку з неналежним виконанням своїх зобов’язань ПрАТ «ФАКЕЛ» за договором підряду від 14.05.2020 № 2005000178 (згідно Графіку виконання робіт загальний строк виконання робіт становить 330 календарних днів (строк виконання робіт за 1 етапом – 90 календарних днів , за 2 етапом - 240) з дати отримання від Замовника письмового розпорядження (дозволу) на початок виконання робіт, дозвіл на початок виконання робіт Замовником було надано 20.05.2020), укладеного за результатами закупівлі UA-2020-01-30-004034-c по об’єкту: «Технічне переоснащення ГПА ГТ-750-6 ст.№5, шляхом заміни регенератора компресорної станції Лубни Лубенського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів», між ТОВ «Оператор ГТС України» (надалі - Замовник) договір достроково розірвано 04.02.2021 року. Станом на цю дату ПрАТ «ФАКЕЛ» проєкно-кошторисна документація не була скоригована, повторна експертиза не була проведена, будівельні роботи по об’єкту не розпочались. Замовником застосовано штрафні санкції та направлено ПрАТ «ФАКЕЛ» Претензію №10 на суму 15 210,37 грн. щодо зобов’язань сплатити на користь Замовника пеню у сумі 8 710,21 грн. та штраф у сумі 6 500,16 грн. (№ТОВВИХ-21-2576 від 01.03.2021). На момент прийняття даного рішення Замовником отримано Висновок експерта №11/1-187 від 11.06.2021, в якому розглядались наступні питання: 1. Чи підтверджується документально виконання підрядником – ПрАТ «Факел» будівельних робіт за укладеним Договором підряду від 14.05.2020 №2005000178 між ПрАТ «Факел» та ТОВ «Оператор ГТС України» по об’єкту: «Технічне переоснащення ГПА ГТ-750-6 ст.№5, шляхом заміни регенератора компресорної станції Лубни Лубенського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів» за період з 14.05.2021 року по 12 травня 2021 року. 2. Якщо так, то на яку суму документально підтверджується виконання робіт станом на 12 травня 2021 року. Висновки експерта по цим питанням: По першому питанню: Документально не підтверджується виконання підрядником ПрАТ «Факел» будівельних робіт за укладеним Договором підряду від 14.05.2020 №2005000178 між ПрАТ «Факел» та ТОВ «Оператор ГТС України» по об’єкту: «Технічне переоснащення ГПА ГТ-750-6 ст.№5, шляхом заміни регенератора компресорної станції Лубни Лубенського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів» за період з 14.05.2021 року по 12 травня 2021 року. По другому питанню: Зважаючи на не підтвердження документально виконання робіт та розрахунків за них по договору підряду №2005000178 від 14.05.2020 укладеного між ПрАТ «Факел» та ТОВ «Оператор ГТС України» по об’єкту: «Технічне переоснащення ГПА ГТ-750-6 ст.№5, шляхом заміни регенератора компресорної станції Лубни Лубенського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів» за період з 14.05.2021 року по 12 травня 2021 року, взагалі документально не підтверджуються. Також Замовником ТОВ «Оператор ГТС України» подано Позовну заяву № 911/1791/21 щодо стягнення коштів в сумі 15 210, 37 грн. які були виставлено, як штрафні санкції за Претензією №10 за Договором № 2005000178 від 14.05.2020 Кошти в сумі 15 210, 37 грн. які були виставлено, як штрафні санкції за Претензією №10 за Договором № 2005000178 від 14.05.2020 станом на момент прийняття рішення на поточний рахунок ТОВ «Оператор ГТС України» не надходили. Таким чином, Замовником встановлено факт невиконання учасником процедури закупівлі своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з ТОВ «Оператор ГТС України», що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Відповідно до п. 1.1. частини І Додатку 2 до тендерної документації вимагалось надання «Оригіналу та/або електронної копії та/або сканованої копії гарантійного листа учасника, що складений за формою, яку наведено у додатку 1.1 до тендерної документації». ПрАТ «ФАКЕЛ» в складі пропозиції надано гарантійний лист (файл «3.Гарантійний лист»), де відповідно до абз.2 листа він гарантує відсутність неврегульованих претензій, фактів неналежного виконання договірних зобов'язань між ПрАТ «ФАКЕЛ», учасником даної процедури закупівлі, та Замовником, ТОВ «Оператор ГТС України», - за всіма договорами, що були укладені із Замовником протягом 3-х років до дати подання тендерної пропозиції, в т.ч. не перебуває в обставинах, передбачених частиною 2 статті 17 Закону. Враховуючи вищенаведене, Учасник ПрАТ «ФАКЕЛ» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону.» (кінець цитати). Таким чином, приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел", Замовник констатує як вже існуючій факт невиконання з боку ПрАТ "Факел" договору від 14.05.2020 року №2005000178, укладений з тим самим Замовником, та факт застосування Замовником штрафних санкцій. Однак, на думку ПрАТ "Факел" (надалі – Скаржника), покладення Замовником в основу свого рішення про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел" неіснуючих фактів є незаконним, протирічить принципам здійснення публічних закупівель і не може слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції в розумінні статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, Замовник безпідставно стверджує про зазначення у тендерній пропозиції ПрАТ "Факел" недостовірної інформації. ПрАТ «Факел» вважає, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій, опублікованого в ЕСЗ 16.08.2021 року, є протиправним, не відповідає приписам законодавства в сфері публічних закупівель, внаслідок чого порушені права та законні інтереси ПрАТ «Факел» щодо добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Позиція ПрАТ «Факел» обґрунтовується наступним. І. Щодо підстав відхилення тендерної пропозиції згідно із статтею 17 та статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником зазначено, що «…Тендерна пропозиція учасника ПРАТ "ФАКЕЛ" відхиляється у відповідності до абз. 3 п. 1 ч. 1 (не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства) ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна пропозиція учасника ПРАТ "ФАКЕЛ" відхиляється у відповідності до частини 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Скаржник не погоджується з висновком Замовника про наявність підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел". Так відповідно до абз.1 ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник у п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації зазначив, що підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі передбачені в статті 17 Закону; Інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників та переможця торгів встановленим вимогам згідно статті 17 Закону викладено у додатку 2 до Тендерної документації, серед іншої інформації у пп. 1.1 та пп.1.2 п.1 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та у Додатку 3 до тендерної документації (для переможця). ПрАТ "Факел" зазначає, що відповідно до ч. 2 статті 17 Закону Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Конструкція цієї норми дозволяє дійти висновку, що застосувати частину 2 статті 17 вищевказаного Закону можливо лише за наявності трьох передумов у їх сукупності, а саме: 1) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов'язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, 2). таке невиконання зобов'язання призвело до дострокового розірвання цього договору, 3). було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Замовник, відхиляючи тендерну пропозицію ПрАТ "Факел", зазначив, що договір № 2005000178 від 14.05.2020 року, укладений з цим самим Замовником, був достроково розірваний 04.02.2021 року шляхом направлення Замовником на адресу ПрАТ "Факел" односторонньої відмови від договору. Також Замовник зазначив, що ним направлено на адресу ПрАТ "Факел" претензію № 10 від 01 березня 2021 року та застосовані штрафні санкції. ПрАТ "Факел" вважає думку Замовника про невиконання умов раніше укладеного договору передчасною та такою, що не відповідає фактичним обставинам справи з огляду на таке. Скаржник наголошує на тому, що одностороння відмова ТОВ «Оператор ГТС України» від договору № 2005000178 від 14.05.2020 року є незаконною і необґрунтованою. З цього приводу ПрАТ "Факел" направив на адресу ТОВ «Оператор ГТС України» лист від 26.02.2021 р. вих. № 106/257 «Щодо виконання зобов’язань за договором № 2005000178 від 14.05.2020 року», в якому навів обґрунтування своєї позиції щодо незаконності односторонньої відмови Замовника, оскільки у даних правовідносинах мало місце прострочення кредитора (тобто Замовника). Відповідь Замовника на вказаний лист до теперішнього часу не направлена на адресу Скаржника. Наявність факту прострочення кредитора виключає законність та можливість застосування до боржника (тобто ПрАТ "Факел") штрафних санкцій. З листа ПрАТ "Факел" від 26.02.2021 р. вих. № 106/257 «Щодо виконання зобов’язань за договором № 2005000178 від 14.05.2020 року» (копія якого додається до скарги) вбачається прострочення саме Замовника з виконання свого зобов'язання щодо проведення корегування проектної документації, наслідком чого стала неможливість ПрАТ "Факел" виконувати свої подальші зобов'язання за договором, зокрема, проведення експертизи відкоригованої проектної документації. В результаті відбулося перенесення остаточних строків виконання зобов’язань підрядника за договором №2005000178 від 14.05.2020 року. Отже твердження Замовника про невиконання ПрАТ "Факел" умов раніше укладеного договору №2005000178 від 14.05.2020 року спростовується фактом прострочення самим Замовником свого зобов'язання щодо проведення корегування проектної документації за цим договором і виключає законність та можливість застосування до Скаржника (підрядника) штрафних санкцій, оскільки в даному випадку мало місце прострочення кредитора (тобто Замовника у даній закупівлі). Також ПрАТ "Факел" звертає увагу на те, що третя передумова, наявність якої є обов’язковою для застосування Замовником частини 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», не виконана, а отже відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел" в процедурі закупівлі № UA-2021-06-18-006704-c на підставі ч. 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». В якості контраргументів до твердження Замовника про «застосування штрафних санкцій» ПрАТ "Факел" зазначає про таке. Статтею 216 Господарського кодексу України передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором. За приписами статті 217 ГК України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. Господарські санкції застосовуються у встановленому законом порядку за ініціативою учасників господарських відносин. Штрафні санкції є одним з видів господарських санкцій. Як вбачається з вищенаведених норм законодавства, результатом застосування штрафних санкцій має стати для порушника настання несприятливих економічних наслідків. Отже логічним буде висновок про те, що термін «застосування штрафних санкцій» означає процедуру з кількома варіантами дій, як з боку кредитора, так і з боку боржника. Саме застосування штрафних санкцій не є односторонньою дією кредитора. Наприклад, кредитор (у нашому випадку Замовник) може ініціювати початок процедури «застосування штрафних санкцій» шляхом направлення претензії боржнику (позасудовий порядок врегулювання), або може звернутися з позовом до судових органів для стягнення штрафних санкцій в судовому порядку. Водночас з боку кредитора теоретично можливе задоволення претензії в повному обсязі, або задоволення частково, або відмова у задоволенні претензії в повному обсязі. В судовому ж порядку, безумовно, буде використовуватись принцип змагальності сторін у доведенні тих обставин, на які вони посилатимуться як на підставу своїх позовних вимог або заперечень проти позовних вимог, і саме в судовому процесі боржник матиме можливість довести неправомірність заявлених до стягнення штрафних санкцій. Отже, беззаперечно, «застосування штрафних санкцій» не є односторонньою дією кредитора у вигляді направлення претензії, а обов’язково потребує зустрічної дії боржника – визнання або невизнання претензій кредитора. Якби застосування штрафних санкцій передбачало односторонню дію кредитора, то кредитор набув би невиправдано домінуючого положення по відношенню до боржника, оскільки боржник в цьому випадку позбавляється свого конституційного права на захист своїх прав та інтересів. На підтвердження наведених висновків свідчить і норма статті 232 ГК України, відповідно до якої учасник господарських відносин може заявити вимогу щодо сплати штрафних санкцій за господарське правопорушення. Але таке заявлення вимоги є лише ініціативою кредитора щодо початку процедури застосування штрафних санкцій. Тобто початок процедури «застосування штрафних санкцій» починається саме з вимоги кредитора. Закінченням такої процедури буде саме фактичне настання негативних економічних наслідків для боржника, що є можливим лише у разі фактичної сплати таких санкцій боржником на користь кредитора або у разі встановлення чіткого розміру штрафних санкцій у судовому рішенні. В даному випадку за договором № 20050000178 від 14.05.2020 року застосування штрафних санкцій не відбулось, оскільки Замовник лише ініціював початок процедури стягнення штрафних санкцій шляхом направлення претензії. При цьому правомірність направлення такої претензії викликає сумнів, оскільки договором № 20050000178 від 14.05.2020 року не передбачений претензійний порядок врегулювання спору. Стосовно посилання Замовника на подання ним позовної заяви № 911/1791/21 до ПрАТ «Факел» про стягнення коштів в сумі 15 210,37 грн. слід зазначити про його передчасність, оскільки на даний час у даній судовій справі відсутнє судове рішення, яке набрало законної сили. В даному випадку можливо вказувати лише на те, що Замовник ініціював в судовому порядку початок процедури стягнення штрафних санкцій шляхом подання позовної заяви. Судовий розгляд передбачає дотримання принципу змагальності сторін, тому Замовнику необхідно буде в судовому процесі довести, що у даних правовідносинах не мало місце прострочення кредитора. Тому на даний час зарано стверджувати про «застосування штрафних санкцій» до ПрАТ «Факел». Більш того, ПрАТ "Факел" наголошує, що не порушив своїх зобов’язань за договором №20050000178 від 14.05.2020 року, оскільки був позбавлений можливості виконувати свої зобов'язання саме через прострочення Замовника, що виключає можливість Замовника нараховувати штрафні санкції. Резюмуючи наведене, ПрАТ "Факел" зазначає, що стверджувати про «застосування штрафних санкцій» можливо лише у разі визнання вимоги або фактичної сплати боржником на користь кредитора суми штрафних санкцій, а також акцентує увагу на тому, що відсутність фактів порушень умов договору №20050000178 від 14.05.2020 року з боку боржника (ПрАТ "Факел") унеможливлює нарахування Замовником штрафних санкцій. Враховуючи наведене, ПрАТ "Факел" зазначає про відсутність підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел" у закупівлі № UA-2021-06-18-006704-c. Тому рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "ФАКЕЛ" у процедурі закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c, викладене в протоколі розкриття тендерних пропозицій, є незаконним і порушує принципи здійснення публічних закупівель, а отже має бути скасоване. Повертаючись до зазначеного раніше факту прострочення Замовника, ПрАТ "Факел" вважає за необхідне окремо зупинитися на несправедливій і незаконній вимозі Замовника про стягнення штрафних санкцій за раніш укладеним з тим самим Замовником договором № 2005000178 від 14.05.2020 року. Так за наслідками проведеної процедури закупівлі №UA-2020-01-30-004034-c по предмету закупівлі «Технічне переоснащення ГПА ГТ-750-6 ст.№5, шляхом заміни регенератора компресорної станції Лубни Лубенського лінійного виробничого управлення магістральних газопроводів (Будівельні роботи та поточний ремонт)» між ПрАТ "Факел" та ТОВ «Оператор ГТС України» був укладений договір від 14.05.2020 року № 2005000178. Відповідно до п. 1.2. договору № 2005000178 склад, обсяг робіт, етапність, характеристики та технічні вимоги до виконання таких робіт визначаються відповідно до вимог затвердженої Замовником проектно-кошторисної документації. Пунктом 4.3. зазначеного договору передбачено, що у випадку, якщо Підрядник в складі Робіт використовує обладнання іншого виробника, відмінне від зазначеного у розробленій Замовником Проектно-кошторисній документації, то Підрядник повинен забезпечити внесення змін у Проектно-кошторисну документацію, та забезпечити проведення її повторної експертизи за власний рахунок. При цьому строк виконання Робіт та строк дії договору не може збільшуватись (подовжуватись) більше як на три місяці. За наслідками двосторонніх перемовин Замовник (ТОВ «Оператор газотранспортної системи України») своїм листом № ТОВВИХ-20-7898 від 07.07.2020 року (копія листа додається) повідомив ПрАТ "Факел" про те, що не заперечує щодо коригування проектної документації силами свого управління проектно-кошторисних робіт та просив надати всю необхідну для коригування інформацію на адресу начальника управління Носенко М.О. Зазначений лист Замовника був отриманий ПрАТ "Факел" 21.07.2020р. за вх.№ 604. Таким чином, ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» з 07.07.2020 року взяв на себе зобов'язання відкоригувати проектну документацію в межах договору від 14.05.2020 року № 2005000178. Разом з тим проведення експертизи відкоригованого робочого проекту покладено на ПрАТ "Факел". З метою сприяння Замовнику в проведенні коригування проектної документації ПрАТ "Факел" на запити Замовника в найкоротші строки надавав всю необхідну документацію та інформацію, зокрема: - листом ПрАТ "Факел" від 01.09.2020 р. вих. № 630/1116 на адресу ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» надані монтажні креслення робоча версія; схеми електричні зовнішніх підключень (ліва та права сторона); схеми технологічні (ліва та права сторона); - листом ПрАТ "Факел" від 15.09.2020 р. вих. №102/1218 на адресу ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» наданий паспорт на модуль теплообмінний МТО, що монтуються в корпусах утилізаторів; - листом ПрАТ "Факел" від 09.10.2020 р. вих. №102/1341 на адресу ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» наданий Технічний звіт за результатами обстеження і оцінки технічного стану будівельних конструкцій (опорних залізобетонних конструкцій) регенератора ГПА ГТ-750-6 ст. № 5; - листом ПрАТ "Факел" від 16.10.2020 р. вих. №630/1365 на адресу ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» наданий на заміну раніше направленого Технічний звіт за результатами обстеження і оцінки технічного стану будівельних конструкцій (опорних залізобетонних конструкцій) регенератора ГПА ГТ-750-6 ст. № 5). Копії зазначених листів додаються до скарги. Таким чином, ПрАТ "Факел", виконуючи досягнуті з ТОВ «Оператор ГТС України» домовленості, виконав всі залежні від нього дії, направлені на сприяння Замовнику в проведенні коригування проектно-кошторисної документації, та надав всю запитувану Замовником документацію. З урахуванням того, що ПрАТ "Факел" зобов’язаний власними силами та за власний рахунок провести експертизу відкоригованої проектно-кошторисної документації, ПрАТ "Факел" листом від 27.10.2020 р. вих. №630/1428 (копія додається) на адресу ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» просив повідомити реальні строки завершення роботи управлінням проектно-кошторисних робіт ТОВ «ОГТС України». Станом на 13.04.2021 року відповіді на зазначений лист від ТОВ «Оператор ГТС України» не надходило. Також від Замовника не надійшла і відкоригована проектно-кошторисна документація. З наведеного вбачається прострочення Замовника у наданні ПрАТ "Факел" відкоригованої проектної документації для подальшого проведення ПрАТ "Факел" відповідної експертизи проекту. Саме з цих підстав нарахування штрафних санкцій Замовником за договором № 2005000178 від 14.05.2020 року є незаконним. З цього приводу ПрАТ "Факел" наразі захищає свої права та інтереси в судовому порядку. ІІ. Щодо наявної практики АМКУ щодо аналогічних підстав відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел". У попередній процедурі закупівлі №UA-2021-01-18-001884-с пропозиція ПрАТ "Факел" була неправомірно відхилена Замовником ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» з підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме з підстав дострокового розірвання договору №2005000178 від 14.05.2020 року та ніби то застосування до ПрАТ "Факел" штрафних санкцій. Звертаємо увагу, що в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел" у даній процедурі закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c замовником зазначено, що раніше укладений між ТОВ «Оператор ГТС України» договір № 2005000178 від 14.05.2020 р. достроково розірвано 04.02.2021 року та до ПрАТ "Факел" застосовані Замовником штрафні санкції. ПрАТ "Факел" у попередній процедурі закупівлі №UA-2021-01-18-001884-с подав скаргу до адміністративної колегії АМКУ щодо оскарження підстав відхилення його тендерної пропозиції. 29.03.2021 року адміністративною колегією АМКУ винесене рішення № 6293-р/пк-пз, відповідно до якого орган оскарження встановив неправомірність відхилення Замовником пропозиції ПрАТ "Факел" через не доведення Замовником факту застосування штрафних санкцій за даним договором. Зазначене рішення колегії АМКУ було опубліковане 01 квітня 2021 року. Замовник, приймаючи 16.08.2021 року рішення про відхилення пропозиції ПрАТ "Факел" у процедурі № UA-2021-06-18-006704-c з тих самих підстав, що і в процедурі № UA-2021-01-18-001884-с, мав розуміти неправомірність свого рішення стосовно ПрАТ "Факел". Однак Замовник, ігноруючи наявне рішення колегії АМКУ з встановленим фактом неправомірності відхилення пропозиції ПрАТ "Факел", повторно з тих самих підстав прийняв неправомірне рішення. Таке упереджене ставлення до ПрАТ "Факел", на нашу думку, може пояснюватися виключно тим, що Замовник бажає надати переваги іншим учасникам даної процедури закупівлі, що, безумовно, є дискримінацією учасників закупівлі. ІІІ. Щодо зазначення учасником ПрАТ "Факел" у тендерній пропозиції «недостовірної» інформації. Замовник, оцінюючи тендерну пропозицію ПрАТ «Факел», посилається на зазначення ПрАТ «Факел» у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно зх ч. 15 статті 29 Закону, а саме учасником у процедурі закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c завантажено файл «3.Гарантійний лист.pdf» від 14.07.2021р. вих.№630/1138. У зазначеному листі у ПрАТ "Факел" гарантував «відсутність неврегульованих претензій, фактів неналежного виконання договірних зобов'язань між ПрАТ «Факел» , учасником даної процедури закупівлі, та Замовником, ТОВ «Оператор ГТС України», - за всіма договорами, що були укладені із Замовником протягом 3-х років до дати подання тендерної пропозиції, в т.ч. не перебуває в обставинах, передбачених частиною 2 статті 17 Закону» Замовник безпідставно вважає, що вищенаведений абзац з Гарантійного листа ПрАТ "Факел" містить недостовірну інформацію. В обґрунтування свого висновку «про недостовірність інформації» Замовник посилається на невиконання ПрАТ "Факел" раніше укладеного договору та наявність між сторонами порушеної судової справи щодо стягнення з ПрАТ "Факел" штрафних санкцій. Слід зазначити, що відповідно до ч. 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Отже підтвердити певну інформацію, надану учасником закупівлі, можуть тільки органи державної влади, підприємства, установи, організації і виключно в межах їх компетенції. Замовник з метою встановлення факту «недостовірності інформації» використав виключно своє уявлення про наслідки правовідносин між ПрАТ "Факел" та ТОВ «Оператор ГТС України» в межах договору № 2005000178 від 14.05.2020 р. і не звертався з будь-якими запитами до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції . А відтак не можна стверджувати про те, що факт «недостовірності наданої учасником інформації» виявлений Замовником згідно з ч. 15 статі 29 Закону України «Про публічні закупівлі». На переконання ПрАТ "Факел" в даній ситуації Замовник має хибне уявлення про правові наслідки невиконання раніше укладеного договору № 2005000178 від 14.05.2020 р., оскільки невиконання цього договору відбулося саме через прострочення кредитора (тобто Замовника) і за даним договором відсутній факт застосування до ПрАТ "Факел" штрафних санкцій. Правове обґрунтування зазначеної позиції ПрАТ "Факел" вже неведене у розділі І даної Скарги. Таким чином, ПрАТ "Факел" розуміючи правові наслідки прострочення кредитора в межах договору № 2005000178 від 14.05.2020 р., зазначив у гарантійному листі про відсутність неврегульованих претензій, фактів неналежного виконання договірних зобов'язань між ПрАТ «Факел» , учасником даної процедури закупівлі, та Замовником, ТОВ «Оператор ГТС України», - за всіма договорами, що були укладені із Замовником протягом 3-х років до дати подання тендерної пропозиції, в т.ч. не перебуває в обставинах, передбачених частиною 2 статті 17 Закону, що і відповідає дійсності. Замовник в порушення ч. 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» самостійно зробив висновки про «недостовірність наданої інформації», оскільки не звернувся до відповідних органів за підтвердженням цієї інформації в межах їх компетенції.. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Порушуючи будь-який із зазначених принципів на будь-якій стадії процедури закупівлі, замовник перетворює таку процедуру на протиправну, результати якої, безумовно, є недійсними. Враховуючи викладене, рішення Замовника у формі протоколу розкриття тендерних пропозицій у процедурі закупівлі № UA-2021-06-18-006704-c, оприлюдненого 16 серпня 2021 року про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ "Факел", суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує право ПрАТ «Факел» на недискримінацію в процедурі закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій всіх учасників в межах добросовісної конкуренції. На підставі викладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПрАТ "Факел" ПРОСИТЬ: 1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c в частині відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «Факел» в межах процедури закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c. 2. Зобов’язати Замовника ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «Факел» в межах процедури закупівлі №UA-2021-06-18-006704-c.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.08.2021 18:55
Дата прийняття рішення по скарзі: 13.09.2021 15:51
Автор: Приватне акціонерне товариство "ФАКЕЛ", Севостьянов Юрій 38(04565)6-71-23 KIV@FAKEL.UA https://www.fakel.ua