• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 1 - Яловичина крупно-кускова без кістки, печінка яловичини; Лот 2 - Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка; Лот 3 -Яловичина крупно-кускова без кістки; Лот 4 - Яловичина крупно-кускова без кістки; Лот 5 - Яловичина крупно-кускова без кістки)

Для потреби клінічних лікарень на залізничному транспорті «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця»

Завершена

1 360 392.19 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 675.20 UAH
Період оскарження: 17.06.2021 14:44 - 03.07.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції ФОП "МАКАРОВА ІРИНА ГЕОРГІЇВНА"

Номер: 28bed2dc1432438f84a8a5a9bc10627a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-17-003782-c.c5
Назва: Неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції ФОП "МАКАРОВА ІРИНА ГЕОРГІЇВНА"
Скарга:
Неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції ФОП "МАКАРОВА ІРИНА ГЕОРГІЇВНА"
Дата розгляду скарги: 16.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2021 10:32
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.09.2021 19:01
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.09.2021 19:01
Автор: ФОП "МАКАРОВА ІРИНА ГЕОРГІЇВНА", Ірина Георгіївна Макарова +380981195694 irina180871@fm.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: a0730b9c935741e39d511eed572a018d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-17-003782-c.a4
Назва: Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» 17 червня 2021 року Філією «Центр охорони здоров’я» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі Код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка) для потреб Харківських клінічних лікарень №1 та №2 на залізничному транспорті філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» (далі - лот №2), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-17-003782-c. 12 липня 2021 року відбувся аукціон за вказаною закупівлею. В аукціоні, відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій, у лоті №2 брали участь: Найменування учасника Початкова ціна пропозиції, грн. з ПДВ Остаточна пропозиція, грн. з ПДВ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "ХАЗАР" ЛТД 498 767,10 498 767,10 Фізична особа-підприємець Агапов Олександр Сергійович 489 825,00 489 825,00 ФОП КУХЛЄЄВА СОФІЯ ІВАНІВНА 498 812,00 424 255,39 ФОП "МАКАРОВА ІРИНА ГЕОРГІЇВНА" 445 387,50 423 965,00 28 липня 2021 року за результатами розгляду тендерних пропозицій за лотом №2 було встановлено, що подана тендерна пропозиція учасника фізичної особи-підприємця Агапова Олександра Сергійовича (далі – ФОП Агапов О.С., учасник) з ціною – 489 825,00 грн. з ПДВ відповідає вимогам тендерної документації, та цього ж дня тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення визначити його переможцем торгів. 28 липня 2021 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ФОП Агаповим О.С. та завантажено протокол №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії "Центр охорони здоров'я" АТ "Укрзалізниця" від 28 липня 2021 року (далі – протокол). Питання 3 вказаного протоколу містить інформацію про прийняття тендерним комітетом Замовника рішення про визначення ФОП Агапова О.С. переможцем відкритих торгів № UA-2021-06-17-003782-c за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка), для потреби Харківських клінічних лікарень на залізничному транспорті №1, №2 філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця». ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД не погоджується з прийнятим тендерним комітетом Замовника рішенням про визначення переможця, вважаємо дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД, в частині об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, оскільки тендерна пропозиція ФОП Агапова О.С. не відповідає вимогам, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та вимогам тендерної документації (далі - ТД), та суперечать основним засадам проведення публічних закупівель, що призводить до неправомірності обрання Переможця, чим порушують права інших учасників процедури закупівлі, з наступних підстав: 1. Відповідно до пункту 6 частини «Інші вимоги» Додатку 4 до тендерної документації (далі - ТД), було визначено документи, які учаснику необхідно надати: Учасник, в складі технічної частини пропозиції повинен надати наступні документи та інформацію: - копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва харчових продуктів (стосується виробників товару), у разі якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; - копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів (стосується Учасників, які не є виробниками товару), у разі якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; - копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, у разі якщо це передбачено вимогами ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». У складі тендерної пропозиції, учасником було надано: -Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл 1.техніча специфікація, стор. 6-8); -Договір поставки від 25.05.2021 року (файл 1.техніча специфікація, стор. 54-55). Відповідно до документів наданих у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Агаповим О.С., вбачається, що учасник не є виробником запропонованого товару, у зв’язку з чим відповідно до вимог Тендерної документації, учасник повинен надати копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/або реалізації харчових продуктів. У складі тендерної пропозиції ФОП Агапова О.С. містяться наступні документи: - Договір оренди нежитлових приміщень від 16 січня 2020 року, укладений між ФОП Агаповим О.С. та ФОП Закопайло Оленою Вікторівною, відповідно до якого ФОП Агапову О.С. передаються нежитлові приміщення з метою використання для здійснення підприємницької діяльності. Окремо зазначимо, що у разі надання на підставі договору оренди чи інших договорів у тимчасове користування приміщень та обладнання, за умови збереження виду діяльності і стану цих приміщень та обладнання від орендаря або іншого користувача, отримання експлуатаційного дозволу з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження оператором ринку є обов’язковим (відповідно до частини четвертої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»). Відповідно до частини 1 статті 283 Господарського кодексу України, визначено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності. Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», визначено, оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Таким чином, вбачається що у володінні ФОП Агапова О.С. є приміщення розташоване за адресою Харківська обл., м. Куп’янськ, м-н Ювілейний, 1, яке використовується для обігу та/або зберігання, та/або реалізації харчових продуктів, та учасник ФОП Агапов О.С. в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» є оператором ринку харчових продуктів. Відповідно до статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов’язані отримати експлуатаційний дозвіл на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку. Також слід відмітити, що оператор ринку харчових продуктів, який провадить діяльність, що відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов'язаний подати до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, яка використовується на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів, відповідно до Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39. Предметом даної закупівлі є харчові продукти тваринного походження, на підставі чого на виконання умов тендерної документації та статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» учасник зобов’язаний був надати експлуатаційний дозвіл на потужність, яку він використовує для обігу предмета закупівлі із зазначенням оператора ринку, тобто експлуатаційний дозвіл повинен бути виданий – ФОП Агапову С.О. як оператору ринку. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Агапов О.С. на виконання умов тендерної документаціїї не надав експлуатаційний дозвіл, також слід відмітити, що в Реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл (https://dpss.gov.ua/diyalnist/reyestrividkritidani) та в Реєстрі потужностей операторів ринку (https://dpss.gov.ua/diyalnist/reyestrividkritidani) інформація щодо ФОП Агапова О.С. відсутня. Тобто оператор ринку ФОП Агапов О.С. на теперішній час здійснює обіг харчових продуктів без реєстрації потужностей, що суперечить вимогам діючого законодавства. Оскільки тендерною документацію встановлена конкретна вимога щодо надання копії експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів (стосується Учасників, які не є виробниками товару), ФОП Агапов О.С. не виконав вимогу Замовнику, у зв’язку з чим тендерна пропозиція повинна бути відхилена Замовником. Враховуючи вищезазначене, не відхиливши учасника з зазначеної підстави, замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», спотворив результати процедури закупівлі та порушив право на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасника, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції і, внаслідок цього, були порушені права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД. 30 липня 2021 року ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД виявивши зазначену невідповідність вимогам тендерної документації звернувся до Замовника через електронну систему закупівель щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі» номер вимоги: UA-2021-06-17-003782-c.a2. 02 серпня 2021 року Замовником була оприлюднена відповідь, відповідно в якій Замовник зазначає, що «на думку замовника ФОП Агапов О.С. не здійснює виробництво та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження і може провадити свою діяльність без отримання експлуатаційного дозволу». Зазначена відповідь підтверджує факт необ’єктивного та упередженого визначення переможцем зазначеної процедури закупівлі ФОП Агапов О.С. 2. Відповідно до пункту 6 частини «Інші вимоги» Додатку 4 до тендерної документації (далі - ТД), було визначено документи, які учаснику необхідно надати: Учасник, в складі технічної частини пропозиції повинен надати серед іншого наступні документи та інформацію: - копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, у разі якщо це передбачено вимогами ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». У складі тендерної пропозиції, учасником було надано: -Договір про надання транспортно-експедиторських послуг від 22 січня 2021 року (файл 1.технічна специфікація.pdf стор. 16-18). Відповідно до вищезазначеного документа наданого у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Агаповим О.С., вбачається, що учасник для обігу харчових продуктів залучає ФОП Жиліна О.С. Згідно пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» під обігом розуміється реалізація та/або зберігання харчових продуктів для цілей реалізації, включаючи пропонування до реалізації та/або іншої форми передачі, реалізації, розповсюдження або будь-яку іншу форму передачі незалежно від її здійснення на платній чи безоплатній основі. У той же час, відповідно до пункту 75 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» реалізація - це передача, обмін, поставка за договором та відчуження іншим шляхом харчового продукту від однієї особи до іншої безвідносно від того, чи відбулася реалізація платно та/або в іншій формі. Відповідно до Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39 визначено, що державній реєстрації підлягає кожна окрема потужність оператора ринку. Відповідно до п. 69 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», транспортні засоби також відносяться до потужностей оператора ринку. Оператор ринку харчових продуктів, який провадить діяльність, що відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов'язаний подати до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, яка використовується на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів, відповідно до Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 №39. Відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність. Таким чином, вбачається, що учасник ФОП Агапов О.С. у складі тендерної пропозиції повинен був надати копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів щодо ФОП Жиліна О.С. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Агапов О.С. на виконання умов тендерної документації не надав копію рішення про державну реєстрацію потужностей ФОП Жиліна О.С., також слід відмітити, що в Реєстрі потужностей операторів ринку (https://dpss.gov.ua/diyalnist/reyestrividkritidani) інформація щодо ФОП Жиліна О.С. відсутня. Таким чином, тендерна пропозиція ФОП Агапова О.С. не відповідає вимогам тендерної документації, що в свою чергу є підставою для її відхилення. Враховуючи вищезазначене, не відхиливши учасника з зазначеної підстави, замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», спотворив результати процедури закупівлі та порушив право на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасника, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції і, внаслідок цього, були порушені права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД. 30 липня 2021 року ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД виявивши зазначену невідповідність вимогам тендерної документації звернувся до Замовника через електронну систему закупівель щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі» номер вимоги: UA-2021-06-17-003782-c.c3. 02 серпня 2021 року Замовником була оприлюднена відповідь, відповідно в якій Замовник зазначає, що «залучений ФОП Агаповим О.С., на підставі договору про надання транспортно-експедиторських ФОП Жиліна О.С. не є оператором ринку харчових продуктів в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а отже і не має обов’язку в здійсненні реєстрацію потужностей у відповідності до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»». Зазначена відповідь підтверджує факт необ’єктивного та упередженого визначення переможцем зазначеної процедури закупівлі ФОП Агапов О.С. Ґрунтуючись на вищезазначеному, тендерна пропозиція ФОП Агапова О.С., не відповідає умовам тендерної документації та повинна бути відхилена замовником на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Дії Замовника щодо неправомірного визначення учасника ФОП Агапова О.С. переможцем процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є порушенням ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Дії замовника щодо прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка) та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП Агаповим О.С. є неправомірними, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, суперечать принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, а також неупередженої оцінки тендерних пропозицій, внаслідок чого Замовником порушуються права та охоронювані законом інтереси ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД як учасника даної процедури закупівлі, у якого наявна необхідна матеріально-технічна база, кваліфікований персонал та всі документи необхідні для якісного та своєчасного постачання предмету закупівлі. Враховуючи вищезазначене та керуючись ст. ст. 5, 18, 29, 31, 33 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити перебіг строків закупівель, в порядку передбаченому статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі» до прийняття рішення за результатом розгляду цієї скарги. 3. Визнати неправомірними дії Замовника та зобов’язати Замовника скасувати рішення тендерного комітету про визначення ФОП Агапова О.С. переможцем у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-06-17-003782-c. 4. Визнати неправомірними дії Замовника та зобов’язати Замовника скасувати рішення тендерного комітету про намір укласти договір з ФОП Агаповим О.С. за результатами процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-06-17-003782-c. Додатки: 1. Протокол №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» від 28 липня 2021 року. 2. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФОП Агапова О.С. 3. Договір поставки від 25 травня 2021 року. 4. Договір оренди нежитлових приміщень від 16 січня 2020 року. 5. Договір про надання транспортно-експедиторських послуг від 22 січня 2021 року. 6. Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі» Код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка) реєс. № б/н від 30 липня 2021 року. 7. Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі» Код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2. Яловичина крупно-кускова без кістки, яловичина на кості, напівтушка) реєс. № б/н від 03 серпня 2021 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2021 10:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2021 17:08
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2021 18:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення тендерного комітету протокол № ЦОЗ-08-06/328 від 28.07.2021 року про Розгляд тендерних пропозицій що були подані на відкриті торги щодо закупівлі (визначення переможця): Код ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо (Лот 2 - Яловичина крупно-кускова без кістки, печінка яловичини) для потреби Харківських клінічних лікарень на залізничному транспорті №1, №2 філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця», очікувана вартість 498 921,12 грн з ПДВ, номер оголошення UA-2021-06-17-003782-c, в частині визначення фізичної особи-підприємця Агапова Олександра Сергійовича переможцем.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "ХАЗАР" ЛТД, Омаров Шахін 380577199336 Baglay@hazar.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 22cc0699b3e54422b9408567307b8bd7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-17-003782-c.c3
Назва: Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що Ваші дії з обрання переможцем торгів та оголошення наміру про укладення договору з ФОП Агаповим Олександром Сергійовичем (Далі – ФОП Агапов О.С., учасник) Протоколом №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії "Центр охорони здоров'я" АТ "Укрзалізниця" від 28 липня 2021 року суперечать основним принципам проведення публічних закупівель, та призводять до неправомірності обрання Переможця, чим порушують права інших учасників процедури закупівлі. Отримавши Вашу відповідь від 02 серпня 2021 року о 14:15 на вимогу UA-2021-06-17-003782-c.a2 від 30 липня 2021 року, надаємо детальне пояснення щодо неправомірності обрання Переможцем ФОП Агапова О.С. 1) Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» ФОП Агапов О.С. підпадає під визначення - оператор ринку харчових продуктів (далі – оператор ринку) та займається обігом харчових продуктів. Згідно пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» обіг - реалізація та/або зберігання харчових продуктів для цілей реалізації, включаючи пропонування до реалізації та/або іншої форми передачі, реалізації, розповсюдження або будь-яку іншу форму передачі незалежно від її здійснення на платній чи безоплатній основі. У той же час, відповідно до пункту 75 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» реалізація - передача, обмін, поставка за договором та відчуження іншим шляхом харчового продукту від однієї особи до іншої безвідносно від того, чи відбулася реалізація платно та/або в іншій формі. Відповідно статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. В свою чергу, ФОП Агапов О.С. в складі тендерної пропозиції надає Інформаційну довідку про наявність у учасника процедури закупівлі обладнання вих. № 16 від 10.07.2021р., тим самим він підтверджує факт наявності складського приміщення для зберігання харчових продуктів за предметом закупівлі. У складі тендерної пропозиції ФОП Агапова О.С. відсутня інформація щодо можливості зберігання товару, що є предметом закупівлі, іншими операторами ринку. Таким чином, пропонуючи до постачання товар, учасник бере на себе зобов’язання щодо його зберігання. Також у складі тендерної пропозиції учасником надано договір поставки від 25 травня 2021 року, укладений з виробником ФОП Шевченко Тетяною Дмитрівною. Згідно цього договору предметом договору є поставка товару за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо. В наданому договорі поставки не зазначено послугу зберігання для учасника ФОП Агапова О.С., та не має підстав вважати, що товар постачатиметься безпосередньо з потужностей виробника. В тендерній документації у пункті 6 Додатку 2, Ви зазначаєте, що учасник, який не є виробником запропонованого товару, зобов’язаний надати експлуатаційний дозвіл на потужності. Таким чином, наголошуємо, що ФОП Агапов О.С. є оператором ринку та зобов’язаний надати експлуатаційний дозвіл відповідно до вимог тендерної документації Замовника. Згідно статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом. Слід зазначити, що в Реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, інформація щодо ФОП Агапова О.С. відсутня (https://docs.google.com/spreadsheets/d/18InVh_ItDkT3dbG4ydzlm_IkeRybL1glee2HRfVvPP0/edit#gid=1975419581). До того ж, в Реєстрі потужностей операторів ринку (https://docs.google.com/spreadsheets/d/12KVNWWrjliYSg5tDV0jskGNdcM7rjOd_YCeHLJX0dfM/edit#gid=0) інформація щодо ФОП Агапова О.С. також відсутня. Тобто оператор ринку ФОП Агапов О.С. на теперішній час здійснює обіг харчових продуктів без реєстрації потужностей, що суперечить вимогам діючого законодавства. Таким чином, учасник ФОП Агапов О.С. не виконав вимог тендерної документації, а отже, рішення Замовника щодо визначення переможця та надана відповідь щодо вимоги UA-2021-06-17-003782-c.a2 від 30 липня 2021 року суперечить умовам тендерної документації, та порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі». 2) ФОП Агапов О.С. для транспортування продуктів харчування залучає ФОП Жиліна О.С. на підставі Договору про надання транспортно-експедиторських послуг від 22 січня 2021 року. Згідно пункту 82 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено, що однією із стадій виробництва та обігу харчових продуктів є транспортування. Відповідно пункту 69 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» транспортні засоби також відносяться до потужностей оператора ринку. За пунктом 4 частини 2 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом. ФОП Жилін О.С. залучається ФОП Агаповим О.С. для перевезення харчових продуктів , тобто для здійснення обігу предмету закупівлі. Таким чином, враховуючи вищезазначене, ФОП Жилін О.С. є оператором ринку, що підтверджується фактом володіння транспортних засобів, якими здійснюється перевезення харчових продуктів та обіг продуктів харчування, а саме транспортування, у зв’язку з чим, його потужності повинні бути зареєстровані в Державному реєстрі потужностей операторів ринку. Отже, ФОП Агапов О.С. у складі тендерної пропозиції повинен був надати копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при транспортуванні харчових продуктів щодо оператора ринку ФОП Жиліна О.С. Також слід відмітити, що в Реєстрі потужностей операторів ринку (https://docs.google.com/spreadsheets/d/12KVNWWrjliYSg5tDV0jskGNdcM7rjOd_YCeHLJX0dfM/edit#gid=0) інформація щодо ФОП Жиліна О.С. відсутня. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо припинити спотворення результатів торгів, порушення прав на добросовісну конкуренцію серед учасників, необ’єктивну та упереджену оцінку тендерної пропозиції та скасувати Протокол №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії "Центр охорони здоров'я" АТ "Укрзалізниця" від 28 липня 2021 року, відмінити визначення переможцем тендерної закупівлі ФОП Агапова Олександра Сергійовича та відмінити рішення про намір укласти договір з ФОП Агаповим Олександром Сергійовичем. У разі незадоволення цієї вимоги, ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД залишає за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі», з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Вирішення: Шановний Учасник, на вашу вимогу повідомляємо наступне : Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» ФОП Агапова О.С. підпадає під визначення - оператор ринку харчових продуктів. У той же час, відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Разом з тим, процес постачання ФОП Агаповим О.С. продуктів тваринного походження для потреб замовника не передбачає обов’язкового зберігання та складування, тобто може здійснюватися без зберігання та складування на орендованих у ФОП Закопайло О.В. потужностях. Таким чином на думку замовника ФОП Агапов О.С. не здійснює виробництво та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження і може провадити свою діяльність без отримання експлуатаційного дозволу. Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», обіг це - реалізація та/або зберігання харчових продуктів для цілей реалізації, включаючи пропонування до реалізації та/або іншої форми передачі, реалізації, розповсюдження або будь-яку іншу форму передачі незалежно від її здійснення на платній чи безоплатній основі. Таким чином залучений ФОП Агаповим О.С., на підставі договору про надання транспортно-експедиторських ФОП Жиліна О.С. не є оператором ринку харчових продуктів в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а отже і не має обов’язку в здійсненні реєстрацію потужностей у відповідності ло статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 9f762e2236e248808dd6ccd5d37d050d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-17-003782-c.a2
Назва: Вимога щодо усунення порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що Ваші дії з обрання переможцем торгів та оголошення наміру про укладення договору з ФОП Агаповим Олександром Сергійовичем (Далі – ФОП Агапов О.С., учасник) Протоколом №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії "Центр охорони здоров'я" АТ "Укрзалізниця" від 28 липня 2021 року суперечать основним принципам проведення публічних закупівель, та призводять до неправомірності обрання Переможця, чим порушують права інших учасників процедури закупівлі. Неправомірність обрання Переможцем ФОП Агапова О.С. полягає в наступному: Пунктом 6 частини «Інші вимоги» Додатку 4 до тендерної документації було визначено документи, які учаснику необхідно надати: Учасник, в складі технічної частини пропозиції повинен надати наступні документи та інформацію: - копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва харчових продуктів (стосується виробників товару), у разі якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; - копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів (стосується Учасників, які не є виробниками товару), у разі якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; - копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, у разі якщо це передбачено вимогами ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». 1. Відповідно до документів наданих у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Агаповим О.С., вбачається, що учасник не є виробником запропонованого товару, у зв’язку з чим відповідно до вимог Тендерної документації, учасник повинен надати копію експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/або реалізації харчових продуктів. ФОП Агаповим О.С. у складі документів містяться документи: Договір оренди нежитлових приміщень від 16 січня 2020 року, укладений між ФОП Агаповим О.С. та ФОП Закопайло Оленою Вікторівною, відповідно до якого ФОП Агапову О.С. передаються нежитлові приміщення з метою використання для здійснення підприємницької діяльності. Відповідно до частини 1 статті 283 Господарського кодексу України, визначено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності. Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», визначено, оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Таким чином, вбачається що у володінні ФОП Агапова О.С. є приміщення за адресою Харківська обл., м. Куп’янськ, м-н Ювілейний, 1, які використовуються для обігу та/або зберігання, та/або реалізації харчових продуктів, та учасник ФОП Агапов О.С. в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» є оператором ринку харчових продуктів. Відповідно до статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов’язані отримати експлуатаційний дозвіл на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку. Предметом даної закупівлі є харчові продукти тваринного походження, на підставі чого на виконання умов тендерної документації та статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» учасник зобов’язаний був надати експлуатаційний дозвіл на потужність, яку він використовує для обігу предмета закупівлі із зазначенням оператора ринку, тобто експлуатаційний дозвіл повинен бути виданий – ФОП Агапову С.О. як оператору ринку. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Агапов О.С. на виконання умов тендерної документаціїї не надав експлуатаційний дозвіл, також слід відмітити, що в Реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1XSkUHi2Vupbag2YgxVkOd13qnBDFT9hogMjHHHYMiK8/edit#gid=0) інформація щодо ФОП Агапова О.С. відсутня. Враховуючи вищезазначене, не відхиливши учасника з зазначеної підстави, замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», спотворив результати процедури закупівлі та порушив право на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасника, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції і, внаслідок цього, були порушені права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД. 2. Відповідно до документів наданих у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Агаповим О.С., вбачається, що учасник для обігу харчових продуктів залучає ФОП Жиліна О.С. на підставі Договору про надання транспортно-експедиторських послуг від 22 січня 2021 року, який надається у складі тендерної пропозиції учасника. Відповідно до п. 69 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», транспортні засоби також відносяться до потужностей оператора ринку. Відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність. Таким чином, вбачається, що учасник ФОП Агапов О.С. у складі тендерної пропозиції повинен був надати копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів щодо ФОП Жиліна О.С. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Агапов О.С. на виконання умов тендерної документації не надав копію рішення про державну реєстрацію потужностей ФОП Жиліна О.С., також слід відмітити, що в Реєстрі потужностей операторів ринку (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1XSkUHi2Vupbag2YgxVkOd13qnBDFT9hogMjHHHYMiK8/edit#gid=0) інформація щодо ФОП Жиліна О.С. відсутня. Враховуючи вищезазначене, не відхиливши учасника з зазначеної підстави, замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», спотворив результати процедури закупівлі та порушив право на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасника, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції і, внаслідок цього, були порушені права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо від Замовника: 1. Скасувати Протокол №ЦОЗ-08-06/328 засідання тендерного комітету філії "Центр охорони здоров'я" АТ "Укрзалізниця" від 28 липня 2021 року, як такий що не відповідає дійсності проведення тендерної закупівлі. 2. Відмінити визначення переможцем тендерної закупівлі ФОП Агапова Олександра Сергійовича 3. Відмінити рішення про намір укласти договір з ФОП Агаповим Олександром Сергійовичем. У разі незадоволення цієї вимоги, ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД залишає за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою про порушення Замовником Закону України «Про публічні закупівлі», з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Вирішення: Шановний Учасник!Відповідно до пункту 55 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» ФОП Агапова О.С. підпадає під визначення - оператор ринку харчових продуктів. У той же час, відповідно до частини 1 статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Разом з тим, процес постачання ФОП Агаповим О.С. продуктів тваринного походження для потреб замовника не передбачає обов’язкового зберігання та складування, тобто може здійснюватися без зберігання та складування на орендованих у ФОП Закопайло О.В. потужностях. Таким чином на думку замовника ФОП Агапов О.С. не здійснює виробництво та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження і може провадити свою діяльність без отримання експлуатаційного дозволу. Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», обіг це - реалізація та/або зберігання харчових продуктів для цілей реалізації, включаючи пропонування до реалізації та/або іншої форми передачі, реалізації, розповсюдження або будь-яку іншу форму передачі незалежно від її здійснення на платній чи безоплатній основі. Таким чином залучений ФОП Агаповим О.С., на підставі договору про надання транспортно-експедиторських ФОП Жиліна О.С. не є оператором ринку харчових продуктів в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а отже і не має обов’язку в здійсненні реєстрацію потужностей у відповідності ло статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного відхилення

Номер: 326e4c8879d24bedb97355acd963e8ba
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-17-003782-c.b1
Назва: Вимога щодо неправомірного відхилення
Вимога:
Відповідно до протоколу №ЦОЗ-08-06/241 засідання тендерного комітету філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» від 14 липня 2021 року пропозицію нашого товариства було відхилено, у зв’язку з тим, що наше Товариство, ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ», надало документи якості на товар за ДСТУ 4589:2006 всупереч документації. Однак, ДСТУ 4426:2005, якому повиннен відповідати товар згідно документації поширюється лише на яловичину у відрубах торгового, промислового призначення з кістками. Схема ділення півтуші зображена на рисунках 2 -5, які наведені у ДСТУ 4426:2005 (до вимоги додається витяг з ДСТУ 4426:2005) Відповідно до п.4.1 ДСТУ 4426:2005 залежно від схеми ділення та за призначеністю використання яловичу півтушу ділять на такі відруби: -торговий; -промисловий. Згідно з п.5.1.4.3 ДСТУ 4426:2005 У торговий відруб входять: вісім грудних хребців з ребрами і грудною кісткою від шостого до тринадцятого включно, і частина п’ятого, а також поперекові та два хвостові хребці, крижова, клубова, сіднича, лобова та стегнова кістки, колінна чашечка, гомілкові кістки і сканальний суглоб. Пунктом 5.1.4.8 передбачено, що у промисловий відруб входять: сім шийних хребців, чотири перших грудних хребці повністю та п’ятий частково з відповідними їм ребрами, лопатка, лопатково-плечовий суглоб, плечова, променева, ліктьова кістки, зап’яток та грудна кістка з хрящами до шостого ребра. Оскільки, філією «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» закуповується Яловичина крупно-кускова без кістки, ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» надало у складі тендерної пропозиції документи якості на товар за ДСТУ 4589:2006 та надало відповідні пояснення у гарантійному листі та довідці на товар. Так, відповідно до ДСТУ 4589:2006 Напівфабрикати м’ясні натуральні від комплексного ділення яловичини за кулінарним призначенням поділяють на великокускові м’якушеві безкісткові та дрібнокускові м’якушеві м’ясокісткові (витяг з ДСТУ 4589:2006 надається). Виходячи з вищенаведеного, Яловичина крупно-кускова без кістки, що закупається філією «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» не може відповідати ДСТУ 4426:2005 М’ясо. Яловичина у відрубах. Технічні умови. Враховуючи зазначене, ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» вважає, що нашу пропозицію було відхилено неправомірно, та у разі не скасування протоколу №ЦОЗ-08-06/241 засідання тендерного комітету філії «Центр охорони здоров’я» АТ «Укрзалізниця» від 14 липня 2021 року та не визнання переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ», ми будемо змушені звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вирішення: Прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги звернення ТОВ "Проект Інвест ХХІ"
Статус вимоги: Не задоволено