-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1)
Завершена
1 179 460.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 794.60 UAH
мін. крок: 1% або 11 794.60 UAH
Період оскарження:
25.05.2017 15:53 - 07.06.2017 00:00
Скарга
Відхилено
оскарження рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
649894cda43444d19a07c456dcb46b84
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-25-001575-b.b1
Назва:
оскарження рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Міністерство екології та природних ресурсів України (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2017-05-25-001575-b на закупівлю послуг: «Послуги міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1) (код за ДК 021:2015-79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги)».
Сума зазначеної закупівлі не перевищує поріг у 133 тис. євро, отже процедура проведення торгів не передбачає попередню кваліфікацію пропозицій, що надаються учасниками.
В зазначеній процедурі закупівлі приймали участь такі учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД";
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БДО";
ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА".
Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції від 27.06.2017 № 47/2, опублікованого в електронній системі закупівель 27 червня 2017 року, пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" визначено, такою що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1), визначено переможцем Учасника - ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" по процедурі закупівлі відкриті торги щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1) та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1).
Скаржник вважає проведення зазначених торгів такими, що відбуваються зі значними порушеннями законодавства про публічні закупівлі, у зв’язку з тим, що тендерним комітетом Замовника неправомірно прийнято рішення про визначення пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД", такою що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1), визначення переможцем Учасника ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" по процедурі закупівлі відкриті торги щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1) та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1), що порушує права нашого підприємства, як учасника, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації вимагається надання інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації). Пунктом 3 Додатком №1 до Тендерної документації вимагається надання «Довідки в електронному вигляді в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та печаткою Учасника з інформацією про виконання за 3 останні роки аналогічного договору, який безпосередньо стосувався предмета закупівлі». Згідно з умовами Тендерної документації (п. 4.1 розділу І) предметом закупівлі є «Послуги міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1)».
Необхідно зазначити що відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2017» (ст. 12), та попередні роки, джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України є надходження, зокрема коштів отриманих від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату, в тому числі кошти отримані відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1, що є безпосередньо предметом закупівлі. Таким чином, використання зазначених коштів регулюється бюджетним законодавством та умовами Договору продажу ОУК.
В складі своєї пропозиції ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" надало Довідку з інформацією про виконання за 3 останні роки аналогічного договору, який безпосередньо стосувався предмета закупівлі (файл - Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору - 2), в якій зазначив про виконання аналогічних договорів які стосуються аудиторських перевірок надходжень та витрат коштів за проектами в рамках надання грантів, що не відповідає предмету закупівлі, оскільки тендерною документацією вимагається проведення міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1), зазначений Договір продажу одиниць установленої кількості не є грантом. Необхідно зазначити, що відповідно до визначення грант - це грошові або інші засоби, що передаються громадянами та юридичними особами (в тому числі іноземними), а також міжнародними організаціями для проведення конкретних наукових досліджень, розробки законопроектів, підготовки кадрів та інших цілей на умовах, передбачених грантодавцем. Згідно законодавчого визначення термін Грант -означає фінансові чи інші ресурси, надані на безоплатній і безповоротній основі юридичними, фізичними особами і міжнародними організаціями для проведення конкретних фундаментальних та прикладних наукових досліджень за напрямами і на умовах, визначених надавачами гранта (ст.1 Закону України "Про науково-технічну діяльність"). Гранти надаються безкоштовно і без повернення.
Крім того питання використання коштів отриманих в рамках надання грантів не підпадає під дію та не регулюється бюджетним законодавством, тобто зазначений досвід виконання аналогічних договорів не стосується безпосередньо предмета закупівлі.
Також, в переліку організацій зазначених в довідці, як отримувачі грантових коштів не має органів виконавчої влади. Зазначаємо, що замовник - Міністерство екології та природних ресурсів України, відповідно до «Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 №32, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Інша підстава, яка свідчить про упередженість дій Замовника при розгляді документів Учасника, який заявив найнижчу ціну, є неналежна оцінка поданих цим Учасником документів. Пунктом 2 Додатка №1 до тендерної документації встановлено обов'язок надати копії першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або договорів (контрактів, угод) для з'ясування наявності працівників відповідної кваліфікації, які маєть необхідні знання та досвід. Однак з доданих копій документів трудової книжки Сафінського В. неможливо зробити певний висновок про стаж роботи, оскільки остання її сторінка, на якій міститься надпис про прийом на посаду, не містить ідентифікатора (серії та номера) трудової книжки, а тому Замовник не мав змоги впевнено пересвідчитись, що цей запис зроблено у трудовій книжці Сафінського В. Викладене є підставою вважати порушеним Замовником основний принцип здійснення закупівель - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, що визначений ст. 3 Закону.
Відповідно до частини четвертої статті 30 Закону невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації є підставою для відхилення пропозиції учасника. Отже очевидним є той факт, що визначення пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД", такою що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника, відповідно визначення переможцем учасника ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" по процедурі закупівлі відкриті торги щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1) та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" щодо закупівлі Послуг міжнародного фінансового аудиту проектів та заходів (відповідно до укладеного Договору продажу ОУК з компанією 1) є порушенням законодавства про публічні закупівлі та порушує права Скаржника, як учасника, так як визначення переможцем учасника, який не підтвердив технічні вимоги та кваліфікаційні критерії відповідно до ст. 16, визначені тендерною документацією, спотворюється основна мета щодо забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД" мала бути відхилена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 18 Закону встановлено, що скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Частина дев’ята статті 18 Закону встановлює, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БДО» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі в частині визначення пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД", такою що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника (по відкритим торгам за № UA-2017-05-25-001575-b).
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ "Ю ЕЙЧ УАЙ ПРОСТІР ЛТД", такою що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації Замовника, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій від 27.06.2017 № 47/2.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення_1.pdf 07.07.2017 16:56
- Скарга_1.pdf 07.07.2017 16:56
- Рішення від 11.07.2017 № 4560.pdf 12.07.2017 22:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.07.2017 №4966.pdf 27.07.2017 18:23
- Рішення від 26.07.2017 № 4966.pdf 31.07.2017 18:08
- пояснення_1.pdf 21.07.2017 12:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.07.2017 16:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
31.07.2017 18:08