-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул. Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул. Короленка в м. Борислав Львівської області
Завершена
6 702 973.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 515.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 515.00 UAH
Період оскарження:
16.06.2021 16:23 - 01.07.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА надати обґрунтовану інформацію про підстави визначення переможцем тендерної пропозиції ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», яка не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Номер:
a4406d317dd9431f9820dcc9728d6cbc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-16-013521-b.b2
Назва:
ВИМОГА надати обґрунтовану інформацію про підстави визначення переможцем тендерної пропозиції ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», яка не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Вимога:
ВИМОГА надати обґрунтовану інформацію про підстави визначення переможцем тендерної пропозиції ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», яка не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Portal.html 20.07.2021 17:12
- Лист САД у Х.о. №789 від 25.04.2019.pdf 20.07.2021 17:12
- Вимога Гірна ІІ.pdf 20.07.2021 17:12
- Звіт про виконання договору №28 UA-2017-05-13-000577-b-contract-ongoing.pdf 20.07.2021 17:12
- Відповідь на вимогу 26.07.2021 10:35
Дата подачі:
20.07.2021 17:12
Вирішення:
Відповідно до Тендерної документації Затвердженої Рішенням тендерного комітету протокол № 27 від 16.06.2021 року (далі – ТД), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Розділ 3 ч.1 ТД). Відповідно до пунктів Розділу 3 ч.5 ТД, учасники повинні відповідати кваліфікаційним критеріям, визначеним ст. 16 Закону (п.5.1.) Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи (5.2.): Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогіного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідка в довільній формі про виконання аналогічного* (аналогічних) договору підряду протягом 2017-2020 року зі всіма додатками до нього (договорів), що відповідає за змістом визначеному предмету закупівлі, яка повинна включати відомості про замовника (назва замовника, його код ЄДРПОУ, місце знаходження, контактний телефон, предмет закупівлі, номер та дату укладення договору, дату виконання договору), з підтверджуючими документами (копією договору та відповідного акту (актів)/видаткової накладної (накладних), що свідчать про виконання договору. Позитивний відгук від замовника про виконання робіт за договором, зазначеним у довідці. Відгук повинен бути належно оформлений, містити дату видачі такого документа, предмет, номер та дату договору, вихідний номер (абз.3.). Додатком №4 ТД затверджено бланк довідки про наявність досвіду.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749 «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007», затверджено такий, що додається, національний класифікатор України з набранням чинності з 01.01.2016. Згідно єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (далі – ЄЗС), установлено коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
Згідно загальних положень ЄЗС, CPV складається з основного словника і додаткового словника. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
Додатковий словник містить більш детальний опис предмету контракту. Він базується на системі абетково-цифрових кодів, яким відповідає формулювання, що може деталізувати характер чи призначення товарів.
Абетково-цифровий код складається з трьох рівнів:
перший рівень складає літера, що позначає секцію;
другий рівень складає літера, що позначає групу;
третій рівень складають три цифри, що позначають підрозділ.
Остання цифра — контрольна.
ЄСЗ визначено, код CPV та опис такого коду. Відповідно до ЄСЗ, Код CPV- 45000000-7 є будівельні роботи та поточний ремонт. Код CPV 45453000-7,капітальний ремонт і реставрація. Слід враховувати, що відповідно до перших двох цифр коду (45), код CPV 45000000-7 та CPV 45453000-7 входять до єдиного розділу коду, відповідають найменуванню та стосуються тотожних робіт, послуг.
2. Учасник ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» в складі тендерної пропозиції надав Довідку відповідно до форми визначеної ТД, також надано Договір підряду №0917/1 від «15» вересня 2017 року, договірну ціну, Акти КБ-2в, Акти КБ-3 та інше.
При поданні тендерної пропозиції учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» допущено формальну помилку, а саме в Довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, не зазначено ціни Договору, однак надано документи для підтвердження такого кваліфікаційного критерію які підтверджують виконання вказаних робіт та їх вартість.
Відповідно до п. 2.1. Тендерного завдання «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме на виконання вимог викладених в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації - технічні помилки, описки в тексті документа та/або орфографічні помилки в словах.»
Дана помилка не впливає ціну тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» та не вказує на невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації які є підставою для відхилення такої тендерної пропозиції.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – «Закон»), документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з Закону та дотриманням принципів, закріплених у Законі.
За загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом закупівлі.Поданий учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» договір подібний за видом та предметом закупівлі та визначений відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.
Предметом закупівлі є «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул. Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул. Короленка в м. Бориславі Львівської області».
Відповідно до предмету Договору субпідряду №0917/1 від 15 вересня 2017 року, наданого учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», підрядник зобов’язується провести «Капітальний ремонт мосту через р. Мукша на км 275+208 автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці (Хмельницька область) (45000000-7 Будівельні роботи) (ГБН Г.1-218-182:2011)»
Замовник повідомляє, що як зазначено у вимозі відповідно до ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених Наказом Служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 N 301 (надалі-ГБН). Відповідно до п.3.2Капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортноексплуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремихелементів, з врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень, до діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг. Згідно п.5.1 Критерієм для призначення капітального ремонту є такийтранспортно-експлуатаційний стан дороги, який не задовольняє вимогам міцності дорожньої конструкції (дорожній одяг та земляне полотно) та /або безпеки дорожнього руху відповідно до чинних нормативно-технічних документів.
Капітальний ремонт необхідно виконувати комплексно по всіх спорудах і елементах дороги, що ремонтуються. При відповідному обґрунтуванні допускається проведення вибіркового капітального ремонту окремих ділянок і елементів дороги, а також дорожніх споруд (капітальний ремонт мостів, переправ, споруд дорожньої служби тощо). Капітальний ремонт виконується відповідно до розробленої і затвердженої у встановленому порядку проектно-кошторисної документації.
Як зазначено у вимозі п.5.2 ГБНдо капітального ремонту автомобільних доріг і дорожніх спорудналежать роботи відповідно до 5.2.1 - 5.2.7.
5.2.1 Земляне полотно та водовідведення згідно з ВБН В.2.3-218-171.
5.2.2 Дорожній одяг та покриття згідно з ВБН В.2.3-218-186 таВБН В.2.3-218-008.
5.2.3 Штучні споруди згідно з ДБН В.2.3-14, ДБН В.2.3-20, ДБН В.2.3-6.
5.2.4 Дорожні пристрої і облаштування доріг згідно з ДБН В.2.3-4.
5.2.5 Організація та безпека дорожнього руху згідно з ДСТУ 3587,ДСТУ 4092, ДСТУ 4100.
Зокрема дані пункти ГБН, містять перелік конкретизованих робіт. З аналізу яких можна дійти висновку, що до складу Капітального ремонту мосту входять і капітальний ремонт проїзної частини, доріг, тротуар мосту. Отже до складу робіт Капітального ремонту мосту можуть входити: Ремонт дорожнього одягу; Ремонт мостових підходів. При цьому дані роботи визначаються проектно-кошторисною документацією. Більше того з аналізу наданих учасником переліку виконаних робіт наданих учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», вбачаються роботи по асфальтуванню доріг.
Окрім того зазначаємо що тендерним завданням в розділі специфікація передбачено не тільки роботи «Земляне полотно та водовідведення» і «Дорожній одяг та покриття» як помилково зазначає Скаржник, а весь комплекс робіт: «Штучні споруди», «Дорожні пристрої і облаштування доріг» та «Організація та безпека дорожнього руху».
Щодо закінчення строку дії доровору, замовник звертає увагу на то факт, що згідно відомостей опублікований у вільному доступі системою Prozorro, Службою автомобільних доріг у Хмельницькій області опубліковано звіт про Дострокове розірвання договору. Зокрема визначено, що Сума фактичної оплати за договором, становить: 6 234 643,99 грн. без ПДВ, аціна договору: 11 499 999,99 грн.Договір виконувався у 2017 – 2018 роках, про що є позитивний відгук Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області. Договір розірваний у 2019 році. Поданий як підтвердження досвіду договір виконувався у 2017 та 2918 роках.
2. Відповідно до ТД, учасники повинні підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Довідка в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження вказаної інформації слід надати сканкопії оригіналів трудових книжок та/або сканкопії наказів про призначення та/або сканкопії оригіналів цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання робіт. Учасник зобовязаний підтвердити наявність в нього працівників відповідної кваліфікації, які є необхідними для виконання робіт за предметом закупівлі відповідно до Технічного завдання (додаток №3 до ТД) та відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, Обов’язковою є наявність в учасника закупівлі фахівця з охорони праці, що підтверджується посвідченням та випискою з протоколу про перевірку знань дійсним на дату подання пропозиціїв тому числі інженера-кошторисника (надається копія кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника у частині кошторисної документації).
Учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД», на підтвердження вказаному кваліфікаційному критерію, надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Зокрема в складі пропозиції Учасник ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» надано сканкопії цивільно-правових угод, додаткових угоди, наказів та інше. Інформація щодо наявності працівників в учасника ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» відповідає поданим учасником документами. Це випливає з цивільно-правових угод, додаткових угод та наказів. Замовником не вбачається порушень щодо поданої учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» інформації. Зокрема п.12,13,14 «Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» №050721/13 від 05.07.2021 року, знаходить своє підтвердження у файлах поданих учасником ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» (Довідки.pdf, Самар – цпу.pdf, ЦПУ – Додаткові угоди. pdf, ЦПУ 05.2021.pdf). Граматична описка у внутрішніх документах Учасника, не впливає на зміст тендерної пропозиції та не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД». Дані угоди співпадають з поданою учасником Довідкою.
3.
Вказана Скаржником Відсутність відомостей визначених відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів), не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» з огляду на наступну.
Згідно усталеної практики Антимонопольного комітету України, зазначена вище норма стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи.
У відповідності до пункту 9 частини 1 статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
Замовник зазначає, що відповідно до ТД перелік документів для підтвердження відповідності учасника (в т.ч. переможця) вимогам, визначеним у статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 5 до цієї тендерної документації. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Згідно з пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності.
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" термін "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" кінцевий бенефіціарний власник - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція.
Кінцевим бенефіціарним власником є:
для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
для трастів, утворених відповідно до законодавства країни їх утворення, - засновник, довірчий власник, захисник (за наявності), вигодоодержувач (вигодонабувач) або група вигодоодержувачів (вигодонабувачів), а також будь-яка інша фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність трасту (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
для інших подібних правових утворень - особа, яка має статус, еквівалентний або аналогічний особам, зазначеним для трастів.
Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи.
Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов’язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння.
При цьому кінцевим бенефіціарним власником не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є комерційним агентом, номінальним власником або номінальним утримувачем, або лише посередником щодо такого права.
Таким чином, зазначена вище норма стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи.
Відповідно до інформації розміщено до ЄДР, засновником юридичної особи є: Урумян Леон Айкасович, Країна громадянства: Україна, Місцезнаходження:Україна, 82400, Львівська обл., місто Стрий, вулиця Січових Стрільців, будинок 22, квартира 8. Розмір внеску до статутного фонду (грн.):10000,00. Кінцевий бенефіціарний власник (Контролер) –Урумян Леон Айкасович. Власник істотної участі–Урумян Леон Айкасович.
Висновок АМКУ, Рішення № 9550 -р/пк-пзвід 29.04.2021.
Вказаний пункт у Витягу ЄДР:
«Інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомості про юридичних осіб, через яких здійснюється опосередкований вплив на юридичну особу:
Відомості відсутні»
Стосується лише того випадку коли власником учасника є юридична особа.
5. Замовник повідомляє, що Учасники на виконання умов ТД, повинні в складі тендерної пропозиції надати Відомості про учасники відповідно до вимог визначених додатком №2 до ТД. Зокрема зазначає, що у п.9 Відомостей, учасники повинні зазначити: «*Банківські реквізити обслуговуючого банку (найменування банку, що фінансує Учасника, поштова адреса, телефон, телефакс, розрахунковий рахунок Учасника, МФО, ЗКПО):». Також слід взяти до уваги, що Банківська гарантія повинна бути видана банком, реквізити якого зазначені у п. 9 відомостей про учасника (додаток №2 до цієї тендерної документації). Замовником не вбачається, порушень зі сторони ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» при поданні вказаних документів. Зокрема, з пропозиції ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» вбачається, що Банківська гарантія надана учаснику АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ». Зокрема в п.9 Відомості про учасника зазначено наступну інформацію, АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»; 04119, м.Київ, Шевченківський район, вул.. Юрія Іллєнка, будинок 83-Д; телефон:+380442077020; Факс: +380442077022; UA653802810000026003000000273; МФО:380281; ЗКПО (код ЄДРПОУ): 33695095.
В тендерній пропозиції відсутні вимоги, про надання учасниками всіх банківських реквізитів зі всіх банків в яких обслуговується учасник, який бере участь в закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА (відповідно до ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Номер:
85eec8833c3b4106bde8c7019d46d12b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-16-013521-b.c1
Назва:
ВИМОГА (відповідно до ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
ВИМОГА
(відповідно до ч.4 ст.33 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
16.06.2021 року Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради (далі- Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднив оголошення номер UA-2021-06-16-013521-b про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області» (Код ДК 021:2015 (CPV)45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація).
Тендерні пропозиції, на участь в цих торгах подали ТОВ «АЛОВ-БУД», ПП «СПЕЦАВТОГІДРОБУД» та ТОВ «МАКОШ ІНВЕСТ».
09.07.2021 року Замовником опубліковано рішення - Протокол засідання тендерного комітету №30 від 09.07.2021р. відповідно до якого тендерну пропозицію ТОВ «АЛОВ-БУД» відхилено через невідповідність умовам тендерної документації.
Вважаю, що Замовник неправомірно прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АЛОВ-БУД». Таким прийнятим рішенням, діями та бездіяльністю Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження (далі – Скаржника), що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 02.04.2020р. (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Проте, наведене рішення вказує на порушення Замовником принципів добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, є таким що призводить до дискримінації учасників.
Не об’єктивний, дискримінаційний підхід Замовника до оцінювання нашої тендерної пропозиції порушує право нашого підприємства на добросовісну конкуренцію, неупереджену оцінку тендерних пропозицій та інші, що витікають з основоположних принципів здійснення публічних закупівель та вимог Закону.
ТОВ «АЛОВ-БУД» як учасник закупівлі має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Відповідно до протоколу №30 засідання тендерного комітету Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради від 09.07.2021р. тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛОВ-БУД» було відхилено з наступних підстав:
По - перше, «Відповідно до Розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю робіт «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» -«ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», учасник повинен надати заповнений проект договору де невід’ємною частиною договору є Додаток 1 – Договірна ціна та Додаток 2 – Графік виконання робіт. Учасником не подано додаток №2 – Графік виконання робіт до проекту договору».
По - друге, «Відсутнє підтвердження органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду відповідно до вимог ІІІ Розділу тендерної документації (Чинний Сертифікат системи управління (менеджменту) якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001 з підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату)».
Вважаємо, що Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника, оскільки вона відповідає вимогам тендерної документації встановленим Замовником для процедури закупівлі робіт по об’єкту : «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області» (Код ДК 021:2015 (CPV)45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація).
Вважаємо неправомірним висновок тендерного комітету Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Бориславської міської ради, оформлений протоколом №30 від 09.07.2021р., згідно якого тендерна пропозиція ТОВ «АЛОВ-БУД» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації відповідно до п.2 ч.1 ст.31 Закону, в зв’язку з чим вказаний протокол підлягає скасуванню, виходячи з нижченаведеного.
ПЕРШЕ
Звертаємо увагу Замовника на те, що згідно тендерної документації на закупівлю робіт «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області» (Код ДК 021:2015 (CPV)45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація), затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника 16.06.2021р. протокол №27, Розділом ІІІ ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ тендерної документації, а саме п.1 п.п.1.1 Замовником вимагається: заповнений проект договору (завірений підписом учасника, як підтвердження згоди учасника із умовами договору) (додаток № 6). Як бачимо, даний пункт тендерної документації не вимагає від учасників подання додатків до проекту договору.
Нами, як учасником закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції було подано «Проект договору.pdf», який міститься у окремому завантаженому файлі на фірмовому бланку учасника під вихідним номером 636 від 02.07.2021р. Варто вказати, що Проект договору подано, як вимагалось Замовником згідно Розділу VІ РЕЗУЛЬТАТИ ТОРГІВ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ п.3 п.п.3.1. «Проект договору про закупівлю передбачений у Додатку № 6. Проект договору подається в окремому файлі. Проект договору, з печаткою та підписом уповноваженої особи учасника, надається у складі пропозиції учасника як невід’ємна її частина. Скан-копія проекту договору з підписами та печатками учасника на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності)».
Підписанням та погодженням з Проектом договору ТОВ «АЛОВ-БУД» розуміє, що в разі визнання нас переможцем, нами буде подано та підписано Договір з усіма його додатками (Додаток 1 -Договірна ціна та Додаток 2 -Графік виконання робіт).
Наведене свідчить про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛОВ-БУД» не порушило вимог тендерної документації під час подання документів тендерної пропозиції для участі у закупівлі робіт по Капітальному ремонту проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області (Код ДК 021:2015 (CPV)45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація).
Таким чином, ТОВ «АЛОВ-БУД» повністю виконало вимогу Замовника відповідно до Розділу ІІІ, щодо подання заповненого Проекту договору згідно Додатку 6.
ДРУГЕ
Відповідно до вимог Розділу ІІІ ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ тендерної документації Замовника, а саме п.1 п.п.1.3 Замовником вимагається: Чинний Сертифікат системи управління (менеджменту) якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001, з підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату).
На виконання вимог тендерної документації за предметом закупівлі – «Капітальний ремонт проїзної частини дороги на вул.Гірна від медичного коледжу до перехрестя з вул.Короленка в м.Бориславі Львівської області» Код ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (UA-2021-06-16-013521-b), Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛОВ-БУД» у складі своєї тендерної пропозиції надає чинний Сертифікат на систему управління якістю за стандартами ДСТУ ISO 9001:2015 чинний від 15.05.2020 року до 14.05.2023 року, який міститься в файлі «ПОВНОВАЖЕННЯ+ Ліцензія+ Виписки.rar», також до Сертифікату додано Договір №121.05/2020 про надання послуг з організації процедури сертифікації системи управління якістю, укладений між ТОВ «АЛОВ-БУД та ТОВ «ЗЦРБ» 06.05.2020 року.
Відповідно до пункту 4.2. вищезгаданого Договору «Замовник» (тобто ТОВ «АЛОВ-БУД») зобов’язується:
«4.2.8. Після успішного проходження сертифікації системи управління якістю та отримання сертифікату вчасно, згідно погодженого із «Виконавцем» плану робіт (додаток 1 цього Договору) та процедури сертифікації систем управління якістю, проходити наглядові аудити за сертифікованою системою управління якістю.»
З Додатку №1 до цього Договору вбачається, що у майбутньому передбачено організацію першого та другого наглядового аудиту.
Відповідно до Тендерної документації вимагається «підтвердження органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату)». Водночас, Замовником не конкретизовано поняття «щорічний технічний нагляд» та періоди його проведення таких наглядів.
ТОВ «АЛОВ-БУД» повідомляє про те, що наглядові аудити за функціонуванням системи менеджменту якості проводяться щорічно. Так, як сертифікат видано 15.05.2020 року, період проведення наглядового аудиту ще триває (у 2020 році проведено аудит, за результатами якого видано сертифікат, у 2021 році повинен бути проведений перший наглядовий аудит, у 2022 році повинен бути проведений другий наглядовий аудит, а у 2023 році проведений ресертифікаційний аудит, ), а відтак такий аудит на даний час ще не проводився, проте запланований на серпень поточного року. У зв’язку з цим, в складі тендерної пропозиції не надається підтвердження органу сертифікації щодо проведення наглядового аудиту (технічного нагляду), натомість надано Договір №121.05/2020 про надання послуг з організації процедури сертифікації системи управління якістю, який підтверджує замовнику, що такий аудит має проводитися у майбутньому.
Окрім цього, слід зазначити, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. ВИМОГИ» не використовує такі поняття як «щорічний технічний аудит» та «наглядовий аудит» і відповідно не визначає періоди проведення таких аудитів, натомість оперує лише поняттям «внутрішній аудит».
Відповідно до розділу 9 «Оцінювання дієвості» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. ВИМОГИ»:
«9.2 Внутрішній аудит
9.2.1 Організація повинна провадити внутрішні аудити в заплановані проміжки часу для отримання
інформації про те, чи система управління якістю
a) відповідає:
1) власним вимогам організації до її системи управління якістю;
2) вимогам цього стандарту;
b) результативно запроваджена та її підтримують.
9.2.2 Організація повинна
а) планувати, розробляти, виконувати та актуалізувати програму(-и) аудиту, охоплюючи періодичність,
методи, відповідальність, вимоги щодо планування і звітність. Потрібно, щоб у програмі(-ах) аудиту було враховано важливість процесів, яких це стосується, зміни, що впливають на організацію,
і результати попередніх аудитів;
b) визначати критерії аудиту та сферу застосування кожного аудиту;
c) добирати аудиторів і провадити аудити так, щоб було забезпечено об’єктивність і неупередженість
процесу аудиту;
сі) забезпечувати звітування про результати аудитів перед відповідним керівництвом;
е) виконувати відповідні коригування та коригувальні дії без необґрунтованої затримки;
І) зберігати задокументовану інформацію як доказ виконання програми аудиту та результатів аудиту.»
Слід зазначити, що відповідно до п.3.13.1 ДСТУ ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів» дає визначення поняття «аудит»:
«3.13.1 аудит (audit)
Систематичний, незалежний і задокументований процес (3.4.1) отримання об’єктивних доказів (3.8.3) та їх об’єктивного оцінювання, щоб визначити ступінь дотримання критеріїв аудиту (3.13.7).
Примітка 1. Основоположні елементи аудиту охоплюють визначання (3.11.1) відповідності (3.6.11) об'єкта (3.6.1) відповідно до методики (3.4.5), що його провадить персонал, який не відповідає за об'єкт, який піддають аудиту.
Примітка 2. Аудит може бути внутрішнім аудитом (аудит першою стороною) чи зовнішнім аудитом (аудит другою чи третьою стороною), а також може бути скомбінованим аудитом (3.13.2) або спільним аудитом (3.13.3).
Примітка 3. Внутрішні аудити, що їх іноді називають «аудити першою стороною», провадить сама організація (3.2.1) чи за її дорученням певна особа для аналізування (3.11.2) стосовно управління (3.3.3) та для інших внутрішніх цілей, і вони можуть слугувати організації основою для декларування відповідності. Незалежність аудитора може бути доведено тим, що він не відповідає за діяльність, аудит якої провадять.
Примітка 4. До зовнішніх аудитів належать ті, що їх зазвичай називають «аудити другою стороною» та «аудити третьою стороною». Аудити другою стороною провадять сторони, що мають певний інтерес до діяльності організації, наприклад, замовники (3.2.4) або інші особи за їхнім дорученням. Аудити третьою стороною провадять зовнішні незалежні аудиторські організації, наприклад, ті, які здійснюють сертифікацію/реєстрацію відповідності, чи державні органи.
Примітка 5. Це один із загальних термінів і основних визначень поняття для стандартів ISO на системи управління, наведених у додатку SL консолідованого доповнення ISO до директив ISO/IEC, частина 1. Первісне визначення поняття та примітки було змінено, щоб уникнути ефекту циркулярності між термінами «критерії аудиту» та «доказ аудиту», а також додано примітки 3 та 4»
Водночас, ДСТУ ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів» не визначає поняття «щорічний технічний нагляд» та «наглядовий аудит», як і періоди проведення таких аудитів, хоч відповідно до ВСТУПУ до ISO 9000:2015:
«Цей стандарт подає основоположні поняття, принципи та словник термінів стосовно систему управління якістю (СУЯ) та забезпечує основу для інших стандартів СУЯ. Цей стандарт має допомогти користувачеві зрозуміти основоположні поняття, принципи та терміни стосовно управління якістю з тим, щоб він був у змозі результативно та ефективно запровадити СУЯ та реалізувати цінність від інших стандартів СУЯ.
Цей стандарт пропонує чітко визначену СУЯ, базовану на структурі, що об’єднує в собі встановлені основоположні поняття, принципи, процеси та ресурси, пов’язані з якістю, щоб допомогти організаціям реалізувати свої цілі.
Цей стандарт застосовний до всіх організацій незалежно від їхнього розміру, складності чи бізнес-моделі. Ціль цього стандарту — збільшити обізнаність організації з її обов’язками та зобов’язанням щодо задоволення потреб і очікувань її замовників і зацікавлених сторін, а також щодо досягнення задоволеності її продукцією та послугами.
У цьому стандарті зазначено сім принципів управління якістю на підтримання основоположних понять, описаних у 2.2. У 2.3 для кожного принципу управління якістю подано «тверд
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА КР вул.Гірна м.Борислав 12.07.2021.pdf 13.07.2021 11:58
Дата подачі:
13.07.2021 11:58
Вирішення:
Розділом III. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, п.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерної документації визначено, що Учасник повинен надати Чинний Сертифікат системи управління (менеджменту) якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001, з підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату).
В складі тендерної пропозиції Учасником надано Сертифікат на систему управління якістю №80117 від 15 травня 2020 року. Зокрема долучено Договір №121.05/2020 року про надання послуг з організації процедури сертифікації системи управління якістю від 06 травня 2020 року.
Учасник ТОВ «АЛОВ-БУД» звернувся до Замовника із поясненнями щодо ненадання ним підтвердження органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду, однак такі не можуть бути взяти до уваги з врахуванням наступного.
Згідно п.4 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Відповідно до частини 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Частина 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», визначає, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість, за якої Замовник має право відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» вимагати надання учасниками підтверджень щодо відповідності послуг, робіт та товарів відповідним нормам стандарту. Також Замовник хоче наголосити, що на усталену практику розгляду скарг в Антимонопольному комітеті України, вимоги надання сертифікату якості, протоколу випробувань (лабораторні дослідження) не є дискримінацією. Більше того якщо вимогами замовника передбачений сертифікат ISO, учасник має право оскаржити у Колегії таку вимогу. Якщо таким правом учасник не скористався, то він погоджується з умовами тендерної документації та повинен виконати всі вимоги замовника. В іншому випадку його тендерна пропозиція буде правомірно відхилена.
Відповідно до наданого Учасником Сертифікату на систему управління якістю вбачається, що його чинність розпочинається з 15 травня 2020 року до 14 травня 2023 року.
Замовник хоче наголосити Учаснику, що Наказом від 26.12.2017 № 470 Державного підприємства "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ", «Про прийняття національних нормативних документів, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування чинності національних нормативних документів» прийнято національні нормативні документи, гармонізовані з міжнародними та європейськими нормативними документами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2019 року: Системи управління якістю. Настанови щодо застосування ISO 9001:2015 – Вперше.
Національним агентством з акредитації України затверджено Наказ від 01 лютого 2016 № 205-Я, оцінка відповідності – Вимоги згідно ISO/IEC 17021-1:2015 до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту (далі-«Наказ»).
Відповідно до п. 9.1.3.2 Наказу, програма аудиту щодо первинної сертифікації повинна включати два етапи первинного аудиту, наглядові аудити в першому і другому році після прийняття рішення про сертифікацію та аудит повторної сертифікації на третій рік до закінчення сертифікації. Перший трирічний цикл сертифікації починається з рішення щодо сертифікації. Подальші цикли починаються з рішення щодо повторної сертифікації (див. 9.6.3.2.3). Визначення програми аудиту та будь-які подальші її коригування повинні враховувати розмір організації-клієнта, сферу застосування та складність його системи менеджменту, продукції та процесів, а також продемонструвати рівень ефективності системи менеджменту та результати будь-яких попередніх аудитів.
9.1.3.3 Наглядові аудити необхідно проводити щонайменше один раз на рік, за винятком років, коли проводиться повторна сертифікація. Дата першого наглядового аудиту, наступного після первинної сертифікації, не повинна бути пізніше, ніж через 12 місяців від дати прийняття рішення щодо сертифікації.
Відповідно до частини абз.3 п.1 ч. 1 Статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Договір та Додаток до Договору не підтверджує факту підтвердження органом сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду. Договір передбачає послуги щодо отримання сертифікату. Зокрема учасником не зазначено обставин за яких підтвердження планується здійснювати в лише серпні 2021 року, а не до дати річної видачі Сертифікату.
Розділом III. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, п.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерної документації визначено Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, одним з яких є заповнений проект договору (завірений підписом учасника, як підтвердження згоди учасника із умовами договору) (додаток № 6). Розділом VI. РЕЗУЛЬТАТИ ТОРГІВ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, п. 3. Проект договору про закупівлю передбачено, що Проект договору про закупівлю передбачений у Додатку № 6. Проект договору подається в окремому файлі. Проект договору, з печаткою та підписом уповноваженої особи учасника, надається у складі пропозиції учасника як невід’ємна її частина. Скан-копія проекту договору з підписами та печатками учасника на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).
Відповідно до розділу 12. Додатки до Договору, невід’ємною частиною даного Договору є: 12.1. Додаток 1 - Договірна ціна; 12.2. Додаток 2 - Графік виконання робіт.
Додаток до договору - це документ, який містить доповнення, уточнення, додаткові роз'яснення, пояснення умов договору, перелік конкретних товарів, послуг тощо. Тобто додаток до договору - це документ, який уточнює або більш детально розкриває зміст договірних умов. Неподання Додатоку 2 - Графік виконання робіт унеможливлює планування замовником видатків та виконання умов договору.
Відповідно до частини абз.3 п.1 ч. 1 Статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено