• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (інтерактивний мультимедійний комплекс)

Завершена

180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
Період оскарження: 16.06.2021 14:17 - 23.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення умов закупівлі

Номер: 17e97e46c1884ba3b15806479d9997df
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-16-001826-a.a1
Назва: Порушення умов закупівлі
Вимога:
Шановний замовнику! Ви вимагаєте надання Копії листа від виробників (їх офіційних представництв в Україні) або компаній авторизованих дистриб’юторів на території України запропонованого Учасником програмного забезпечення, а саме на: Електронні освітні ресурси, із зазначенням найменування замовника, номера тендеру (ідентифікатора закупівлі) в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій. Звертаємо вашу увагу, що така вимога обмежує кількість учасників, які можуть взяти участь в ваші закупівлі, адже під подібний опис підпадають лише ЄОР Розумники, а авторизаційний лист зможе отримати лише одние учасник. Так, згідно зі ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі Закону) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на РІВНИХ умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 3 статті 5 та частиною 4 статті 22 Закону прямо заборонено включати до тендерної документації дискримінаційні вимоги. Дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси. Таким чином, виписані Вами технічні параметри проектора і є саме тією перевагою (відмінністю), що дає неправомірну ЕКСКЛЮЗИВНУ можливість взяти участь у закупівлі виключно ОДНОМУ виробнику Вимагаєом привести вашу тендерну документацію у відповідність до вимог ЗУ "Про тенедерні закупівлі" та прибрати дискрімінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий вечір! В технічному завданні до закупівлі не описується програмне забезпечення конкретного виробника як це зазначено Вами у вимозі. Вимоги до електронних освітніх ресурсів розроблені та встановлені відповідно до вимог наказів МОН України №574 від 29.04.2020, №1060 від 01.10.2012, №440 від 02.05.2018. На ринку України існує щонайменше 5 (п'ять) виробників освітнього програмного забезпечення, продукція яких відповідає встановленим вимогам, а саме: ТОВ «Техносайн», ТОВ «МАЙСОФТ», ТОВ «Видавництво Розумники», ТОВ «Є-підручники», Mozaik Education. Лист від виробників (їх офіційних представництв в Україні) потрібен для запобігання порушення авторського права, запобігання закупівлі нелегальної продукції, забезпечення оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та програмного забезпечення - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів та програмного забезпечення у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника або ліцензійні умови використання. Замовник у технічних характеристиках не посилається на конкретного виробника, відтак, учасники можуть пропонувати еквівалентні товари різних виробників. Таким чином, Замовником не порушені принципи публічних закупівель викладені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018, № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018, №14805-р/пк-пз від 16.10.2019 тощо. Отже, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та частини 4 Статті 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з офіційним представництвом виробника або виробником товару. Враховуючи вищезазначене, ваша вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.06.2021 23:48