-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівництво спортивного майданчику Дубов'язівського навчально-виховного комплексу "спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області по вул. В. Глуховця, 3 смт. Дубов’язівка Конотопського району Сумської області. Коригування.
Торги не відбулися
8 392 777.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 963.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 41 963.89 UAH
Період оскарження:
16.06.2021 13:59 - 09.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
e67e775894364084b4a6a400c3bdb069
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-16-008574-b.a2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03035
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА МАРКА»
ідентифікаційний код юридичної особи – 40814542, адреса місцезнаходження:
вул. Гагаріна, будинок 9, м. Суми, Україна, 40000, тел.: 38(066)-522-18-66, адреса ел. пошти: 0669666965@UKR.NET
Замовник: Відділ освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради
ідентифікаційний код юридичної особи – 41848402, адреса місцезнаходження: 41655, Україна , Сумська обл., Конотопський район, смт. Дубов'язівка, вул. В. Глуховця, 8,
тел.: +380967950624,
адреса ел. пошти: p_a_lenthik@ukr.net ;
dubovyzovka@ukr.net
Процедура закупівлі:
відкриті торги
Предмет закупівлі: Будівництво спортивного майданчику Дубов'язівського навчально-виховного комплексу "спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області по вул. В. Глуховця, 3 смт. Дубов’язівка Конотопського району Сумської області. Коригування. (ДК 021:2015: 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт)
Номер оголошення про проведення процедури закупівлі:
UA-2021-06-16-008574-b
Очікувана вартість: 8 392 777,00 UAN
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА МАРКА» є учасником процедури закупівлі за предметом «Будівництво спортивного майданчику Дубов'язівського навчально-виховного комплексу "спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад" Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області по вул. В. Глуховця, 3 смт. Дубов’язівка Конотопського району Сумської області. Коригування. (ДК 021:2015: 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-16-008574-b. Замовником даної публічної закупівлі виступає Відділ освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради.
23 липня 2021 року уповноваженою особою Замовника О. І. Порохня було прийнято рішення, оформлене протоколом (без номера) «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», відповідно до якого ТОВ «АМК РЕМ-БУД» було визнано переможцем відкритих торгів.
Як вбачається з положень ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», органом оскарження є Антимонопольний комітет України і рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від його імені.
Згідно абз. 3 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Вищевказаний протокол тендерного комітету замовника від 23.07.2021 року було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 23.07.2021 року о 13:54 год. Таким чином, кінцевий строк подання скарги на рішення Замовника – 02 серпня 2021 р.
1. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до ст. 5 вищевказаного Закону до принципів здійснення закупівель відносяться: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
З вищевказаної норми вбачається, що даний Закон наділяє учасника процедури закупівлі таким правом, як право об’єктивну на неупереджену оцінку його тендерної пропозиції.
Крім того, з норми ч. 6 ст. 11 та ст. 32 Закону вбачається, що законодавець наділяє учасника процедури закупівлі такими правами як право на забезпечення рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця та право на визнання переможцем і укладення договору про закупівлю.
Як зазначив у своєму рішенні від 01.12.2004 р. № 18-рп/2004 Конституційний Суд України (справа № 1-10/2004) поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Господарська діяльність ТОВ «БУДІВЕЛЬНА МАРКА» здійснюється з метою отримання прибутку, що підтверджується обраними видами діяльності, серед яких наявні: будівництво інших споруд, н.в.і.у. (код КВЕД 42.99), підготовчі роботи на будівельному майданчику (код КВЕД 43.12), електромонтажні роботи (код КВЕД 43.21), покрівельні роботи (код КВЕД 43.91), організація будівництва будівель (код КВЕД 41.10) та будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20). Суб’єкт оскарження систематично бере участь у процедурах публічних закупівель, що підтверджується інформацією, оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу за оголошеннями про проведення процедури закупівлі: UA-2021-05-19-005285-b, UA-2021-05-17-010723-b, UA-2021-04-23-006039-a, UA-2021-05-07-008244-b, UA-2020-06-17-000112-c, UA-2020-07-15-004540-b, UA-2020-06-19-005851-c, UA-2021-04-23-005302-c, UA-2021-05-14-004299-b та інших.
Законний інтерес Скаржника в процедурі закупівлі, що проводиться Замовником, полягає в укладенні договору підряду на здійснення будівництва спортивного майданчику Дубов'язівського навчально-виховного комплексу "спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області по вул. В. Глуховця, 3 смт. Дубов’язівка Конотопського району Сумської області та отримання прибутку за результатом виконання умов вищевказаного договору.
В той же час, Замовник, діючи упереджено і не об’єктивно, без детального аналізу тендерної пропозиції ТОВ «АМК РЕМ-БУД», необґрунтовано визнав даного учасника переможцем публічних торгів, незважаючи на наявність визначених Законом України «Про публічні закупівлі» підстав до відхилення тендерної пропозиції даного учасника, позбавивши таким чином Скаржника законного права на розгляд його тендерної пропозиції, яка за ціновою пропозицією була визначена наступною після ТОВ «АМК РЕМ-БУД».
Такі дії Замовника порушують передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників і недискримінації учасників. Крім того, прийняте уповноваженою особою Відділу освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради рішення, порушує право Суб’єкта оскарження на об’єктивну на неупереджену оцінку його тендерної пропозиції, а також порушує його законний інтерес бути визначеним переможцем торгів та отримати прибуток в результаті укладення договору підряду та подальшого виконання його умов.
2. Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб’єкта оскарження
2.1. Згідно п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначаються інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаженням файлів з: – документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції.
Пункт 2 вищевказаного розділу містить вимоги Замовника щодо забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема, за умовами даного пункту тендерної документації, тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у формі електронної банківської гарантії на суму 35 000,00 (тридцять п'ять тисяч) грн. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції» від 14.12.2020 року №2628.
Гарантія має бути видана банком – гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) з метою забезпечення виконання зобов'язань за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 статті 25 Закону. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком - гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної підписом уповноваженої особи банку - гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, забезпеченої грошовим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування Принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі, що дорівнює сумі банківської гарантії. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляється Замовником. Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Разом з електронною банківською гарантією Учасник надає документ(и), що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, які повинні бути подані у вигляді сканованого оригіналу чи сканованої копії, завіреної банком. В складі тендерної пропозиції має міститися лист від банку-гаранта щодо платоспроможність та не знаходження в стадії ліквідації.
Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ з банку, що підтверджує наявність грошового покриття, а також надати довідку довільної форми, виданої банком, у якій міститься інформація про банківську гарантію забезпечену 100% грошовим покриттям та наявність грошових коштів, зарахованих Учасником на рахунок покриття банківської гарантії.
У разі, якщо надана Учаснику банком гарантія не відповідає умовам Тендерної документації Замовник вважає таку гарантію не наданою Учасником.
Зі змісту вищевказаного пункту тендерної документації вбачається, що Замовником встановлені вичерпні умови забезпечення учасником своєї тендерної пропозиції шляхом надання у його складі електронної банківської гарантії та супровідних до неї документів – оригіналів довідок та листів, банку, обов’язковий перелік яких вказано у пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АМК РЕМ-БУД» надано довідку АТ «Банк Альянс» (назва файлу Довідка.pdf завантаженого 13.07.2021), датовану 09.06.2021 р. про те, що даний банк на момент надання цієї довідки не знаходиться в стані ліквідації та є платоспроможним.
Разом з тим, згідно п. 2 розділу 5 «ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації Замовника, усі документи, які учасник отримує від інших осіб/юридичних осіб приватного чи публічного права (підприємств/установ/організації) повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі (за виключенням ліцензій, дозволів, сертифікатів, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, трудових книжок та наказі про призначення на посаду, що підтверджують повноваження на підпис документів тендерної пропозиції та договору).
В свою чергу, оголошення про проведення даної закупівлі було оприлюднено Замовником 16.06.2021 р., а тому, зважаючи на вимоги вищевказаного пункту 2 розділу 5 тендерної документації, всі документи банку, які стосуються забезпечення тендерної пропозиції та надані учасником у її складі, провинні бути видані (датовані) не раніше 16.06.2021 року.
В той же час, довідка АТ «Банк Альянс», датована 09.06.2021 р., тобто раніше, ніж оголошення про проведення даної закупівлі було оприлюднено, а тому даний документ не відповідає вимогам тендерної документації щодо забезпечення тендерної пропозиції ТОВ «АМК РЕМ-БУД».
Зі змісту рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вбачається, що учасники публічних закупівель, при надання банківської гарантії та супровідних до неї документів в якості забезпечення своїх тендерних пропозицій, повинні суворо дотримуватись вимог тендерної документації щодо форми та змісту такої гарантії та документів, що стосуються внесення змін до неї (рішення №11457-р/пк-пз від 19.08.2019 р. та №14294-р/пк-пз від 04.10.2019 р.).
Відповідно до абз. 5 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
В даному випадку, забезпечення тендерної пропозиції, що надане ТОВ «АМК РЕМ-БУД», не відповідає чітким та недвозначним умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення, а тому Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію даного учасника на підставі норми абз. 5 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та перейти до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна марка», яка є наступною за чергою.
2.2. Згідно п. 3 розділу 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» (умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції) тендерної документації, Учасник процедури закупівлі в складі документів тендерної пропозиції надає лист-згоду на подовження терміну дії гарантії забезпечення тендерної пропозиції на вимогу Замовника. Також в складі документів тендерної пропозиції надається відповідний лист-згода від Банку-Гаранту па внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника щодо продовження терміну її дії.
Зі змісту вищевказаного пункту вбачається, що згода банку (оформлена листом-згодою) на продовження терміну дії гарантії та на внесення змін до тексту гарантії щодо продовження терміну її дії має бути безумовною у разі звернення Замовника та не залежати від дій чи волевиявлення третіх осіб (в тому числі і учасника публічних торгів). З огляду на це, даний пункт містить чіткі вимоги щодо форми і змісту листів-згод, які надаються банком.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АМК РЕМ-БУД» надано лист-згоду від АТ «Банк Альянс», датовану 09.07.2021 р. (файл Лист згода.pdf, завантажений 13.07.2021 р.) про те, що банк-гарант погоджується щодо внесення змін до тексту гарантії та продовження терміну її дії на вимогу Замовника (Бенефіціара), за умови звернення ТОВ «АМК РЕМ-БУД» до Банку з відповідним проханням.
Даний лист-згоди за своїм змістом не відповідає вимогам п. 3 розділу 3 тендерної документації, оскільки з його тексту вбачається залежність продовження терміну дії та внесення змін до банківської гарантії як забезпечення тендерної пропозиції, від вчинення учасником публічних торгів певних дій, а саме – звернення до банку з відповідним проханням. Отже, за умови закінчення терміну дії гарантії та відсутності прохання ТОВ «АМК РЕМ-БУД» до банку про продовження її дії, тендерна пропозиція даного учасника не матиме забезпечення, а Замовник, в свою чергу, не матиме змоги жодним чином вплинути на дану ситуацію, оскільки без попереднього звернення даного учасника до банку, не зможе самостійно звернутись до даної фінансової установи. Натомість ТОВ «АМК РЕМ-БУД» отримує істотну перевагу перед іншими учасниками публічної закупівлі, оскільки такий чином набуває певних важелів впливу на банк щодо наданої останнім банківської гарантії.
Відповідно до абз. 5 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
В даному випадку, забезпечення тендерної пропозиції, що надане ТОВ «АМК РЕМ-БУД», не відповідає умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення, а тому Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію даного учасника на підставі норми абз. 5 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, як вже вказувалось вище, п. 2 розділу 3 тендерної документації Замовника встановлено, що у разі, якщо надана Учаснику банком гарантія не відповідає умовам Тендерної документації Замовник вважає таку гарантію не наданою Учасником. З огляду на зміст даного пункту, уповноважена особа Замовника у своєму протоколі повинна була констатувати невідповідність банківської гарантії умовам Тендерної документації, вважаючи таку гарантію ненаданою у складі тендерної пропозиції ТОВ «АМК РЕМ-БУД».
2.3. Відповідно до п. 1 розділу 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» (зміст і спосіб подання тендерної пропозиції), тендерної документації, Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Зі змісту вищевказаного пункту вбачається, що всі документи тендерної пропозиції, що видані (складені) учасником публічної закупівлі не у формі електронного документа (без КЕП на документі), обов’язково повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі із зазначенням її прізвища, ініціалів та посади.
Підписання документів уповноваженою посадовою особою є загальною умовою легітимності будь-якого письмового правочину чи документу, що вбачається із норм чинного законодавства.
Зокрема, відповідно до ч. 2 ст. 203 Цивільного кодексу України, особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Згідно ж ч. 2 ст. 207 ЦК України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства.
Відповідно до п. 1 розділу 7 Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 р. № 1000/5, посадові особи підписують документи в межах своїх повноважень, визначених у положеннях (статутах) установи, положеннях про структурні підрозділи, посадових інструкціях, розпорядчому документі про розподіл обов’язків між керівником та його заступниками тощо. У зазначених документах визначається також порядок підписання документів іншими особами в разі відсутності керівника установи та посадових осіб, які уповноважені їх підписувати. Право підписання документів може надаватися посадовим та іншим особам на підставі довіреності.
Слід зауважити, що вищевказані Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності, та є нормативно-правовим актом, обов’язковим для виконання всіма вищезазначеними суб’єктами.
ТОВ «АМК РЕМ-БУД» надало у складі тендерної пропозиції протокол загальних зборів учасників ТОВ «АМК РЕМ-БУД» від 12.07.2021 р. (назва файлу Протокол_.pdf оприлюдненого 13.07.2021 р.) яким Куковенку Андрію Михайловичу надано право на підписання документів тендерної пропозиції учасника на відповідну закупівлю.
В той час даний учасник у складі своєї тендерної пропозиції, у відповідності з вимогами до виконання робіт, встановленими Технічним завданням (додаток 2 до тендерної документації) надав лист щодо ознайомлення з об’єктом будівництва від 29.06.2021 р. №41 (назва файлу лист огляду об’єкту Дубовязівка.pdf завантаженого 13.07.2021), який підписано Куковенком А. М. Разом з тим, будь-якого письмового документу, який уповноважував би дану особу на підписання вищевказаного листа станом на вищезазначену дату, тендерна пропозиція ТОВ «АМК РЕМ-БУД» не містить.
З огляду на це, лист від 29.06.2021 р. №41 було підписано від імені ТОВ «АМК РЕМ-БУД» особою, яка станом на дату його підписання, не мала таких повноважень, оскільки набула їх значно пізніше. Вищевказана обставина залишилась поза увагою Замовника, який не розцінив вищевказаний лист з точки зору його легітимності, необґрунтовано визнавши даного учасника переможцем публічних торгів.
Відповідно до п. 11 Вимог до виконання робіт, визначених у ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ (додаток 2 до тендерної документації), вимагається обов'язкове відвідування та ознайомлення учасником закупівлі з об'єктом будівництва, що є предметом закупівлі та об'ємом робіт передбаченим в технічному завданні про що у складі пропозиції надається відповідний лист (Додаток 2 до цієї тендерної документації).
Таким чином, вищевказаний лист визначено Замовником як складовий документ технічної специфікації і його ненадання (або надання документу, що за формою не відповідає технічному завданню) є свідченням невідповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
З огляду на вищевикладене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «АМК РЕМ-БУД» на підставі абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, наданий ТОВ «АМК РЕМ-БУД» лист щодо ознайомлення з об’єктом будівництва від 29.06.2021 р. № 41, окрім підпису Куковенка А. М., містить також підпис начальника відділу освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради, хоча п. 11 Вимог до виконання робіт, визначених у Технічному завданні (додаток 2 до тендерної документації) не передбачає засвідчення вищевказаного листа підписом уповноваженої особи Замовника.
Підписанням листа ТОВ «АМК РЕМ-БУД» від 29.06.2021 р. № 41 начальник Відділу освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради фактично засвідчив свою обізнаність зі змістом даного документу до моменту його подання вищевказаним учасником у складі своєї тендерної пропозиції, усвідомлюючи при цьому, що даний лист буде її складовим в подальшому. В свою чергу, така дія представника Замовника є порушенням принципів добросовісної конкуренції та вимоги ч. 1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
2.5. Відповідно до п. 12 Вимог до виконання робіт, визначених у ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ (додаток 2 до тендерної документації), з метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати скан з оригіналу або нотаріально завірено копію сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва)* відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який офіційно акредитований в установленому порядку (НААУ).
Учасником ТОВ «АМК РЕМ-БУД» у складі тендерної пропозиції було надано сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, який не містить підтвердження відповідності системи управління якістю Учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно виконання будівельних робіт та надання послуг з організації будівництва.
Вищевказаний сертифікат визначено Замовником як складовий документ технічної специфікації і його ненадання (або надання документу, що за формою не відповідає технічному завданню) є свідченням невідповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
З огляду на вищевикладене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «АМК РЕМ-БУД» на підставі абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Застосувавши вибірковий, не об'єктивний та упереджений підхід під час оцінки тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі, знехтувавши визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, Замовник порушив законні інтереси ТОВ «БУДІВЕЛЬНА МАРКА», безпідставно і незаконно визнавши переможцем публічної закупівлі ТОВ «АМК РЕМ-БУД», тендерна пропозиція якого підлягала відхиленню з підстав, встановлених абз. 5 п. 1 ч. 1 ст. 31 та абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Вимоги Суб’єкта оскарження
Відповідно до п. 4 ч. 19 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються 4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково – зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що зважаючи на характер допущених Замовником порушень, а також фактичних наслідків, що зумовлені цими порушеннями, належними і відповідними заходами для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника є зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможцем публічних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «АМК РЕМ-БУД», оформлене протоколом уповноваженої особи Замовника від 23.07.2021 року.
Реалізація вищевказаного заходу матиме наслідком відновлення не лише порушених прав та законних інтересів ТОВ «БУДІВЕЛЬНА МАРКА», а і забезпечення дотримання визначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів здійснення закупівель.
У відповідності до абз. 2 ч. 15 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник висловлює бажання бути запрошеним на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень при розгляді його скарги.
На виконання вимог пункту 6 Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 року №292, зазначаємо реквізити рахунку, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених Законом та цим Порядком: UA723375460000026004055043698 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», ЄДРПОУ 40814542, отримувач ТОВ «БУДІВЕЛЬНА МАРКА».
На підставі вищевикладеного, керуючись ст., 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Відділ освіти, молоді та спорту Дубов'язівської селищної ради скасувати рішення про визнання переможцем публічних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «АМК РЕМ-БУД», оформлене протоколом уповноваженої особи Замовника від 23.07.2021 року за процедурою закупівлі «Будівництво спортивного майданчику Дубов'язівського навчально-виховного комплексу "спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області по вул. В. Глуховця, 3 смт. Дубов’язівка Конотопського району Сумської області. Коригування. (ДК 021:2015: 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-16-008574-b.
Додаток: 1. Копія протоколу уповноваженої особи (без номера) від 23 липня 2021 року
Директор Павленко А. В.
02 серпня 2021 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ БУДІВЕЛЬНА МАРКА.docx 02.08.2021 22:20
- Скарга ТОВ БУДІВЕЛЬНА МАРКА _1_.pdf 02.08.2021 22:20
- Визначення переможця ТОВ АМК РЕМ БУД_20210723_0001.pdf 02.08.2021 22:20
- sign.p7s 11.08.2021 19:50
- рішення від 04.08.2021№17819.pdf 05.08.2021 12:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2021 №18636.pdf 16.08.2021 15:47
- рішення від 13.08.2021№18636.pdf 18.08.2021 15:55
- відповідь на скаргу.docx 10.08.2021 10:31
- додаток_20210810_0001.pdf 10.08.2021 10:31
- Відповідь на скаргу_20210810_0001.pdf 10.08.2021 10:31
- протокольне рішення_20210819_0001.pdf 19.08.2021 09:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2021 22:25
Дата розгляду скарги:
13.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2021 12:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.08.2021 15:57
Дата виконання рішення Замовником:
19.08.2021 09:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення ПОСТІЙНОДІЮЧОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ № 18636-р/пк від 13.08.2021р., УО було прийняте протокольне рішення від 19 серпня 2021 р. про скасування рішення про визначення ТОВ "АМК РЕМ-БУД" переможцем процедури закупівлі № UA-2021-06-16-00574-b та відхилити пропозицію учасника ТОВ "АМК РЕМ-БУД у зв'язку з наявністю для цього підстав передбачених Законом.
Скарга
Скасована
Суперечливість вимог
Номер:
1697498a47954cfa9abea5e05a91fc6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-16-008574-b.b1
Назва:
Суперечливість вимог
Скарга:
В Додатку 6 до тендерної документації пунктом п.1.2. передбачено, що застосування сертифікованої системи управління добровільне та НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ. Проте, в Додатку 2 до тендерної документації у Вимогах до виконання робіт (пункт 12) ВИМАГАЄТЬСЯ у складі тендерної пропозиції "... надати скан з оригіналу або нотаріально завірено копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015)".
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
23.06.2021 19:35