-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»)
Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Установи виконання покарань та слідчі ізолятори Державної пенітенціарної служби України
Торги не відбулися
26 970 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
04.05.2016 16:59 - 01.09.2016 10:00
Скарга
Залишено без розгляду
Недостатня аргументація, зазначена в повідомленні про відхилення пропозиції
Номер:
b0593fad878f4f81a29b28a2584ef771
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-05-04-000047-c.c4
Назва:
Недостатня аргументація, зазначена в повідомленні про відхилення пропозиції
Скарга:
У відповідності з ч. 3 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" звертаємося до Вас з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності пропозиції ТОВ "Енерго Прайм" умовам тендерної документації чи кваліфікаційним критеріям.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- №685 від 15.09.2016.pdf 15.09.2016 21:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.09.2016 09:50
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.09.2016 21:07
Задовільнена:
Ні
Вимога
Залишено без розгляду
Скарга стосовно документів, що підтверджують якісні характеристики продукції
Номер:
f62176d2302d43a6a544d8591cab606a
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-05-04-000047-c.a1
Назва:
Скарга стосовно документів, що підтверджують якісні характеристики продукції
Вимога:
1. Вимога пункту 1 Додатку 3 є незаконною та дискримінаційною.
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необовязкову сертифікацію.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Тому, Замовник повинен виключити дану вимогу з документації або замінити її на довідку в довільній формі про необовязкову сертифікацію.
2. Крім того, Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації), сертифікат відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації) та протокол випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного. Однак, подати оригінали даних документів неможливо, оскільки сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається в 1 екземплярі для виробника вугілля, а посвідчення про якість видається в 2 примірниках, перший залишається у виробника, а другий безпосередньо супроводжує товар та залишається у кінцевого споживача.
Щодо сертифікату відповідності, то він також не вимагається чинним законодавством України для вугілля камяного, крім того, такий документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.05.2016 17:56
Вирішення:
ДПтС України відмовляє у задоволені звернення та надає наступні роз’яснення:
Замовником не встановлено дискрімінаційних вимог стосовно надання в складі пропозиції декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС ( пункт 1 Додатку 3 Документації) та протоколу випробувань (пункт 4 Додатку 3 Документації).
Згідно із вимогами статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII – оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції були виконані; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно із вимогами статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII для підтвердження відповідності здійснюється добровільна оцінка відповідності на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того державними стандартами на вугілля кам’яне, в т.ч. п.6 ДСТУ 7146:2010 передбачено обов’язкове проведення лабораторних випробувань за встановленими показниками, щодо його якості та безпечності. На підставі проведених випробувань лабораторією видається протокол випробувань з фактичними значеннями показників зразків продукції, що виробляється.
Для підтвердження спроможності Учасника постачати вугілля кам’яне у кількості 13500 тонн, якість якого відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ з технічними, якісними характеристиками товару, що відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам), Замовником вимагаються документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленим вимогам.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання сертифікату відповідності (пункт 1 Додатку 3 Документації).
У разі відсутності вищезазначеного документа у Учасника Замовником передбачено надання в складі тендерної пропозиції листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником не встановлюються дискримінаційні вимоги, щодо надання в складі тендерної пропозиції Учасника листа з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмету закупівлі.
Замовником вимагається підтвердження того, що на момент проведення процедури закупівлі предмет закупівлі не включено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Будь-який Учасник має можливість звернутися із запитом до державних органів з сертифікації і згідно чинного законодавства отримати відповідь, щодо наявності або відсутності предмету закупівлі в вищезазначеному Переліку.
Замовником не встановлено дискримінаційних вимог щодо надання зразків супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Замовником передбачено надання в складі пропозиції не оригіналів сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик і посвідчення про якість вугілля кам’яного, а надання в складі пропозиції зразку документів, що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції.
Таким чином, Замовник вимагає від Учасника документи для підтвердження відповідності запропонованого товару, отримання яких можливо для всіх потенційних Учасників і передбачено чинним законодавством та нормативною документацією на продукцію
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Про призупинення процедури закупівлі у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
b39f851946c54be4b8bb32db59d0e18d
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-05-04-000047-c.a2
Назва:
Про призупинення процедури закупівлі у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скарга:
СКАРГА
про призупинення процедури закупівлі та зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами)
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП»
Код ЄДРПОУ 33784148, місто Київ, 01133,
бульвар Ліхачова, будинок 1/27,
телефон/факс 044 2091769
Замовник: Державна пенітенціарна служба України
вулиця Мельникова,81, м. Київ, 04050, Україна
Телефон: (044) 481-05-41, факс (044) 461-86-72
E- mail: tender_kvs@ukr.net
Відомості про процедуру закупівлі:
Відкриті торги на закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон.
Оголошення про проведення процедури закупівлі розміщено через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 4 травня 2016 року № UA-2016-05-04-000047-c
Відповідно до ч.2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року, Державною пенітенціарної службою України (далі - Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон. (надалі – процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю «УНІВЕРСАЛПРОМ ГРУП» маючи досвід у постачанні предмету закупівлі розпочало ретельну підготовку тендерної пропозиції з метою прийняття участі у зазначеному тендері.
Стаття 3 Закону передбачає здійснення закупівель зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
Однак, при вивченні тендерної документації наше підприємство дійшло висновку, що тендерною документацією встановлені дискримінаційні вимоги, що можуть призвести до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі а також до порушення інтересів саме нашого підприємства при здійсненні оцінки пропозицій учасників, зокрема, встановлення обмежуючих вимог в частині визначення ціни та методики оцінювання тендерних пропозицій. Ця вимога ставить наше підприємство , яке не є платником ПДВ у гірши умови, ніж учасників, яки є платниками цього податку.
Так, пунктом 1 розділу IV тендерної документації визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель шляхом застосування електронного аукціону. Проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені Замовником згідно вимог цієї документації при перевірці кваліфікації учасників після розкриття їх тендерних пропозицій. Критерієм оцінки є ціна.
У разі, якщо Учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних Учасників без урахування ПДВ. Але ж платники ПДВ мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету(таким чином платник компенсує частину вартості закупівлі ним вугілля), а не платник ПДВ позбавлен можливості такої компенсації, сума закупівлі вугілля разом з ПДВ його виробника цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є зазделегіть діскрімінаційним підходом при здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких зостасовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства.
Замовником було порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Тобто, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства.
Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків , то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси нашого підприємство , а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства.
Відповідно до ч.2 ст. 18 Закону Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року кінцевий строк подання тендерних пропозицій становить 9 червня 2016 року.
На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами), прошу:
1.Прийняти дану скаргу до розгляду;
2.Призупинити процедуру закупівлі Вугілля кам’яне (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Вугілля марки і класу ДГР 0-200- 13500 тон. № UA-2016-05-04-000047-c що було розміщене через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року до прийняття рішення за даною скаргою;
3.Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства про здійснення державних закупівель та іншого законодавства України.
Додатки:
1. Тендерна документація в електронному вигляді у форматі pdf.
2. Оголошення про проведення відкритих торгів у електронному вигляді у форматі pdf
3. Платіжне доручення про сплату за подання скарги із підтвердженням зарахування коштів за подання скарги до органу у оскарження до Державного бюджету України у електронному вигляді у форматі pdf
Пов'язані документи:
Учасник
- tender-na-vugllya.PDF 31.05.2016 18:32
- Квитанція.pdf 31.05.2016 18:32
- оголошення.pdf 31.05.2016 18:32
- скарга.pdf 31.05.2016 18:32
- № 28 від 02.06.16 +запит.PDF 03.06.2016 09:45
- № 40 від 10.06.16.PDF 15.06.2016 14:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.05.2016 18:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.06.2016 14:53
Дата виконання рішення Замовником:
02.09.2016 10:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі вугілля кам’яного
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
0017050773794fb79a332b0790388b6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-05-04-000047-c.a3
Назва:
СКАРГА щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
02.06.2016 р. Вих. № 0206/4 м. Львів
АнтимонопольнийкомітетУкраїни
(Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель)
03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник (суб’єктоскарження)
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕНЕРГО ПРАЙМ»
79026, Львівська обл., м. Львів, вул. Ак. Сахарова, 82/82
поштова адреса: 79026, Львівська обл., м. Львів, вул. Ак. Сахарова, 82/82
код ЄДРПОУ: 39508928
тел./факс. (032) 227-46-94 (-95,-96)
моб. (050) 933-44-50
електронна пошта – energoprime@i.ua
Замовник, дії якого оскаржуються
Державна пенітенціарна служба України
Київська область, м. Київ, вул. Мельникова 81, 04050
Код ЄДРПОУ: 37534799
тел.(04448) 1-05-41,097-965-75-49
електронна пошта – tender_kvs@ukr.net
СКАРГА
щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог
у тендерній документації
Відповідно до оголошення № UA-2016-05-04-000047-c, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року Державною пенітенціарної службою України (Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю вугілля кам’яного (вугілля марки і класу ДГР 0-200) ДК 016:2010 – 05.10.1 (код CPV згідно ДК 021-2015: 09111100-1 «Вугілля»). Кінцевий термін подання тендерних пропозицій – 09.06.2016 р. о 10:00 год.
Ознайомившись із тендерною документацією щодо проведення даної процедури закупівлі вугілля кам’яного, звертаємо Вашу увагу на наступне.
На нашу думку, умови, викладені у документації конкурсних торгів не відповідають нормам чинного законодавства України, є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників.
1. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, по закінченні етапу аукціону, Учасник з найнижчою запропонованою ціною повинен протягом 2 робочих днів надати пакет оригіналів документів Замовнику особисто або через уповноваженого представника, або кур’єром – «особисто в руки»…У разі не надання повного пакету документів у зазначений термін, Замовник має право дискваліфікувати учасника.
Дана вимога є протиправною, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обов’язку подання пакету оригіналу документів Замовнику, а тим більше не передбачено такої підстави для відхилення пропозиції учасника. У частині 3 статті 17 вищевказаного Закону передбачено обов’язок подання документів. що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір виключно для переможця торгів.
Окрім того, подати дані документи в дводенний строк створює переваги для місцевих учасників і являється фізично неможливим для ТОВ «Енерго Прайм», як і для інших учасників, що зареєстровані та здійснюють свою діяльність в інших, віддалених від Замовника, областях.
Отже, в даному випадку Замовник вийшов за межі своїх повноважень, встановивши вимогу документації, яка не відповідає вимогам чинного законодавства України та дискримінує потенційних учасників процедури закупівлі.
2. Згідно з пунктом 6 Розділу 3 ТД, вугілля, яке пропонується до постачання, повинно мати наступні якісні характеристики: зольність 15-25%, масова доля вологи 6-10%.
Незрозумілим є той факт, яким чином Замовник визначав дані якісні характеристики, оскільки такі не передбачено для предмета закупівлі вугілля кам’яного марки ДГР 0-200 в чинних національних стандартах, а саме в ДСТУ 7146:2010.
Крім того, Замовник, визначивши межі даних якісних показників, дискримінує учасників, які зможуть запропонувати якісніше вугілля та з нижчими показниками, оскільки дані показники не будуть відповідати вимогам Замовника, так як не знаходяться у вищезазначених межах.
Дана вимога дискримінує ТОВ «Енерго Прайм» як потенційного учасника. ТОВ «Енерго Прайм» має договірні відносини з різними постачальниками вугілля кам’яного марки ДГР 0-200, які пропонують дане вугілля з різними показниками зольності та вологи, що засвідчується сертифікатами генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного, які видані установами, уповноваженими по сертифікації вугільної продукції.
Наприклад, виробник ТзОВ ТД «СВІТ СР» пропонує вугілля марки ДГР 0-200 із показником зольності – 11,4%, показником вологи – 4,9%, виробник ВП «Шахтоуправління «Нововолинське» ДП «Волиньвугілля» пропонує вугілля марки ДГР 0-200 із показником зольності – 34,5%, показником вологи –7,9%. Однак, жоден з цих сертифікатів не відповідає даним необґрунтованим та безпідставним вимогам Замовника, оскільки дані показники знаходяться поза межами, окресленими Замовником.
Отже, Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині.
3. Відповідно до пункту 19 Додатку 2 тендерної документації, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати копії актів звіряння, накладні, роздруківку з системи реєстрації податкових накладних (у разі коли учасник є платником ПДВ), акти приймання-передачі товару та платіжні доручення (або інші документи), які підтверджують факт проведення розрахунків (не менше одного екземпляру кожного документу).
Однак, подати оригінал накладних неможливо для ТОВ «Енерго Прайм», оскільки накладні є первинними бухгалтерськими документами та видаються тільки по одному примірнику для кожного з контрагентів, які зобов’язані зберігати їх. Тому вимога про подання оригіналів таких документів є дискримінаційною.
Також, обов’язок реєстрації податкових накладних в електронному вигляді був покладений на платників податку з 01.07.2015 р., а отже для відповідності вимогам Замовника учасники можуть підтвердити досвід виконання виключно договорів, що виконувалися після 01.07.2015 р.
Таким чином, Замовник дискримінує учасника ТОВ «Енерго Прайм» та усуває від участі в процедурі закупівлі і інших учасників, які мають позитивний досвід виконання аналогічних договорів до 01.07.2015 р.
Крім того, акти приймання-передачі не є обов’язковими документами, їх складання не є обов’язком, згідно чинного законодавства України, якщо при поставці видавалися накладні. Потенційний учасник ТОВ «Енерго Прайм» при здійсненні поставок вугілля кам’яного не складав акти приймання-передачі. Відповідно, незважаючи на великий досвід постачання вугілля, ТОВ «Енерго Прайм» не може виконати вимогу Замовника.
Тому, існує необхідність внесення змін у вищезазначені вимоги тендерної документації.
4. Вимога пункту 1 Додатку 3 документації є незаконною та дискримінаційною.
Враховуючи те, що предмет закупівлі "вугілля кам’яне" не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не вправі вимагати від учасника лист з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію та не вправі зобов’язувати потенційних учасників, в тому числі ТОВ «Енерго Прайм», виконувати вимоги, які не встановлені чинним законодавством та звертатися до уповноважених установ з вимогою надавати відповіді, які ітак є очевидними і підтверджуються чинним законодавством України.
Відповідно до частини 4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Крім того, дана вимога жодним чином не підтверджує технічні характеристики товару, кваліфікацію учасника чи його можливість поставити товар.
Тому, Замовник повинен виключити дану дискримінаційну, необґрунтовану та незаконну вимогу з документації.
5. Відповідно до пункту 1 Додатку 3 ТД Замовником вимагається подати декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/ІЕС та сертифікат відповідності на предмет закупівлі.
Проте, дані документи не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного.
Крім того, дані документи, які вимагає Замовник, надаються лише за заявою виробника до уповноважених установ. Оскільки ТОВ «Енерго Прайм» не є виробником вугілля, то Замовник зобов’язує його до договірних відносин із безпосереднім виробником вугілля. У випадку придбання вугілля безпосередньо не у виробника, а у посередника, та за відсутності договірних відносин із виробником надати вищевказані документи не вбачається можливим, а тим більше – зобов’язати виробника звертатися до уповноважених установ та отримувати дані документи, які не передбачені та не вимагаються нормативно-правовими актами України.
Отже, даною вимогою Замовник надає переваги виробникам вугілля і дискримінує учасників, що не є виробниками, в тому числі і ТОВ «Енерго Прайм», а тому є незаконною та дискримінаційною.
6. Згідно з п.2 Додатку 3 ТД учасники повинні надати зразки супроводжувальних документів постачальника (виробника, дилера, тощо), що підтверджують якість та походження продукції і будуть надані при постачанні продукції (зразок сертифікату якості, або зразок паспорту, тощо завірені виробником товару).
Однак, в чинному законодавстві не передбачено таких документів як сертифікат чи паспорт якості. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля кам’яного. Відповідно, учасники, в тому числі і ТОВ «Енерго Прайм» не взмозі надати такі документи у зв’язку з їх відсутністю.
Отже, Замовник не вправі вимагати від учасників подання документів (зразків), що не передбачені чинним законодавством України та національними стандартами.
Крім того, у випадку придбання вугілля не безпосередньо у виробника, в ТОВ «Енерго Прайм» не буде можливості надати дані документи (зразки), завірені виробником.
Тому, дані вимоги є незаконними та дискримінаційними.
7. Відповідно до пункту 3 Додатку 3 Замовник вимагає подання копій стандартів (ТУ або ДСТУ) яким відповідає продукція, що є предметом закупівлі.
Однак, дані нормативні документи встановлюють правила для загального і багаторазового застосування, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, є частиною чинного законодавства України та знаходяться у вільному доступі.
Дана вимога жодним чином не підтверджує технічні характеристики товару, кваліфікацію учасника чи його можливість поставити товар. Кількість таких нормативних актів є численною і необґрунтоване подання усіх цих документів значно утрудняє процес підготовки учасників до участі у процедурі закупівлі.
Отже, Замовником безпідставно, недоцільно та необґунтовано встановлено дану вимогу у документації.
8. У пункті 4 Додатку 3 документації встановлено вимогу про подання протоколу випробувань за показниками якості, виданий відповідною лабораторією, в якому зазначено результати всіх випробувань продукції, що є предметом закупівлі, згідно з показниками, передбаченими стандартами.
Дана вимога є дискримінаційною огляду на те, що протокол випробувань видається на товар, який вже є у наявності в учасника.
Враховуючи немалу кількість предмету закупівлі, учасник ТОВ «Енерго Прайм» не має в наявності на момент подання пропозицій товару, а планує його придбання у разу укладання договору за результатами процедури закупівлі.
Отже, Замовник даною вимогою надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар.
Також, протокол випробувань не є обов’язковими згідно вимог чинних національних стандартів для вугілля кам’яного. Згідно ДСТУ 7146:2010 для вугілля кам’яного вимагається лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення про якість вугілля камяного.
Окрім того, даний документ є платним і його ціна в свою чергу буде впливати на формування ціни пропозиції та призведе до її здорожчання.
Встановивши таку вимогу, Замовник порушує такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи наведене, дані вимоги є дискримінаційними та незаконними, та потенційні учасники не зможуть їх виконати.
9. Відповідно до п.2.6 Додатку 4, в умови договору про закупівлю повинно бути включене наступне положення: «Товар пакується у тару, яка відповідає вимогам ДСТУ 3472-96 або ТУ, та забезпечує схоронність продукції при перевезенні та зберіганні.»
Однак, даним нормативно-правовим актом не передбачено тари для вугілля кам’яного, а відтак, Замовник вимагає від учасників підписання договору на умовах, які неможливо виконати.
Дана вимога є дискримінаційною для учасника ТОВ «Енерго Прайм» та інших потенційних учасників, а тому потребує виключення з документації.
Принагідно хочемо зазначити, що на неодноразові звернення учасників про усунення порушень та дискримінаційних вимог тендерної документації, Замовник надавав необґрунтовані відповіді та пояснення, що не відповідали суті поставлених Замовнику запитань, зобов’язувався внести зміни у частину вимог документації та в результаті не виконував своїх зобов’язань.
Таким чином, Замовник встановив вимоги до документації конкурсних торгів, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують добросовісну конкуренцію, чим порушив вимоги ст.ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Додатки:
1. Оголошення № UA-2016-05-04-000047-c, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 4 травня 2016 року у форматі pdf
2. Копії сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля кам’яного у форматі pdf
3. Платіжне доручення про внесення плати за подання скарги з печаткою кредитної установи у форматі pdf
Директор О.В. Морозов
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 02.06.2016 20:10
- оголошення про закупівлю 02.06.2016 20:10
- копії сертифікатів 02.06.2016 20:10
- платіжне доручення 02.06.2016 20:10
- від 06.06.16 № 34+ запит.PDF 07.06.2016 11:04
- від 10.06.16 № 41.PDF 15.06.2016 16:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.06.2016 20:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.06.2016 16:48
Дата виконання рішення Замовником:
02.09.2016 10:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі вугілля кам’яного