-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічний нагляд по об’єкту: Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м. Одеса, Траса Здоров’я, пляж «Отрада», 15/1
Завершена
50 432.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 252.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 252.17 UAH
Період оскарження:
15.06.2021 08:53 - 22.06.2021 09:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо відхилення тендерної пропозиції
Номер:
189ff21ab7664358a2279df41e1f7f25
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-15-000619-b.a2
Назва:
Вимога щодо відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Фізична особа-підприємець Наумов Микола Степанович
67801, смт Овідіополь, Одеська область, вул. Чижикова, 14, код ЄДРПОУ 1884701735
№ 57/тн 01 липня 2021 року
Уповноваженій особі Управління інженерного захисту
території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради
Олександрі АНТОНОВІЙ
Тендер ID UA-2021-06-15-000619-b
Вимога
щодо роз’яснення відхилення тендерної пропозиції, що є предметом закупівлі
для здійснення технічного нагляду по об’єкту «Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м.Одеса, Траса здоров’я, пляж «Отрада», 15/1.
Код ДК 021:2015-45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи»»
(назва предмету закупівлі)
Ознайомившись з Вашою відповідью на вимогу від 30.06.2021 № 56, я рахую що це формальна відписка і Ви не врахували лист Мінцифри від 16.03.2021 № 1/6-3-15, в якому міністерство згодне з можливістю до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Уповноважена особа проводить процедури закупівель/спрощених закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівель/спрощених закупівель, а частиною 9 статті 29 передбачено, що замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна (питома вага цінового критерію – 100%). Та найбільш економічно вигідну пропозицію Ви не прийняли, а формально зачепилися за підписи. Ваш підхід до справи не державний і підлягає висновкам правоохоронних органів.
Пробачте, але Ви не праві.
Фізична особа-підприємець __________________ Микола НАУМОВ
(Посада) (Підпис) М.П.* (Ім’я та прізвище)
без печатки
Пов'язані документи:
Учасник
- 2 - вимога до протоколу № 119 від 30.06.21.docx 01.07.2021 12:42
Дата подачі:
01.07.2021 12:42
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування» посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а також керуючись Положенням про уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в Управлінні інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради, що затверджене наказом начальника Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради від 21.04.2020 року № 11, уповноважена особа Управління у першу чергу керується Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
"Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі" розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце.
Також, абзацом 3 пункту 3 Порядку вимагається накладання саме КЕП на інформацію після її внесення в електронні поля. Тож, загалом, у електронній системі закупівель всі суб’єкти повинні користуватись КЕП. Але Закон України «Про публічні закупівлі» такого чіткого правила не містить.
Частиною 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначені обов’язкові складові оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також цією ж частиною передбачена можливість зазначати ІНШУ інформацію у відповідному оголошенні. Вимоги до предмета закупівлі, у тому числі технічні, якісні та інші характеристики, визначаються замовником безпосередньо у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
В даному конкретному випадку, замовником у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі: Технічний нагляд по об’єкту: Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м. Одеса, Траса Здоров’я, пляж «Отрада», 15/1 (UA-2021-06-15-000619-b) визначена вимога про накладення учасником на пропозицію КЕП, тобто при його перевірці має відображатися інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений». Якщо ж перевірка говорить про те, що «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», тоді це значить, що у замовника наявні підстави для відхилення пропозиції учасника, визначені пунктом 1 частини 13 статті 14 цього Закону.
Якщо у оголошеннях про проведення спрощеної процедури замовником зазначається «КЕП/УЕП», то учасник може підписати пропозицію як КЕП, так і УЕП. І підстав для відхилення не буде.
АМКУ в інформації, розміщеній на власному сайті 04.03.2021 р. (Головна — Напрями — Оскарження публічних закупівель — Інформація щодо електронних підписів) рекомендує звернути увагу на відмінності УЕП та КЕП та врахувати зазначене при поданні пропозицій.
Отже, учасники можуть користуватись УЕП до кінця 2021 року і накладати його, зокрема, на електронні документи, що утворюються/подаються у складі пропозиції до закупівель, але з урахуванням вимог замовника. Згідно пункту (питання) 3 листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.03.2021 № 1/6-3-15 чітко визначено: «Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Як висновок: до 31.12.2021 р. замовник у оголошенні про спрощену закупівлю має право визначити вимоги до електронного підпису учасників.
Водночас, визначення найбільш економічно вигідної пропозиції здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Після чого відбувається розкриття пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощених закупівель, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Ви абсолютно вірно зазначили, що частиною 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник розглядає на відповідність ВИМОГАМ ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. ЗАМОВНИКОМ ПЕРШОЧЕРГОВО ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ПЕРЕВІРКА НАКЛАДЕНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО ЕЛЕКТРОННОГО ПІДПИСУ УЧАСНИКА У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ДОДАТКУ №1 ДО ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ, А САМЕ «ВИМОГ ЩОДО СКЛАДАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ ЦІНОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ».
У зв’язку з вищевикладеним, замовник відхиляє вимогу учасника, як таку, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та оголошенню про проведення вищевказаної закупівлі з зазначенням аргументованих заперечень до такої вимоги та інформацію про причини прийняття такого рішення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо відхилення моєї пропозиції до закупівлі технічного нагляду по об’єкту «Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м.Одеса, Траса здоров’я, пляж «Отрада», 15/1. Код ДК 021:2015-45450000-6 – «Інші завершальні будівельні
Номер:
193caa245fa248fa95b57b82bb3735bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-15-000619-b.b1
Назва:
Вимога щодо відхилення моєї пропозиції до закупівлі технічного нагляду по об’єкту «Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м.Одеса, Траса здоров’я, пляж «Отрада», 15/1. Код ДК 021:2015-45450000-6 – «Інші завершальні будівельні
Вимога:
Фізична особа-підприємець Наумов Микола Степанович
67801, смт Овідіополь, Одеська область, вул. Чижикова, 14, код ЄДРПОУ 1884701735
№ 56/тн 30 червня 2021 року
Уповноваженій особі Управління інженерного захисту
території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради
Олександрі АНТОНОВІЙ
Тендер ID UA-2021-06-15-000619-b
Вимога
щодо роз’яснення відхилення тендерної пропозиції, що є предметом закупівлі
для здійснення технічного нагляду по об’єкту «Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м.Одеса, Траса здоров’я, пляж «Отрада», 15/1.
Код ДК 021:2015-45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи»»
(назва предмету закупівлі)
Ознайомившись з протоколом № 119 від 30.06.2021 року про розгляд пропозиції учасників, поданими щодо закупівлі здійснення технічного нагляду по об’єкту «Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м.Одеса, Траса здоров’я, пляж «Отрада», 15/1. Код ДК 021:2015-45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи»» на відповідність вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, прошу надати роз’яснення щодо відхилення моєї пропозиції, через, на мою думку, не правильний висновок на відхилення пропозиції, через накладання КЕП на пропозицію - щодо електронного підпису Учасника, який не відповідає Оголошенню про спрощену закупівлю.
У Законі України "Про електронні довірчі послуги" у пункті 23 частини 1 статті 1 чітко прописано, що кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. З огляду на тлумачення Закону УЕП це той самий КЕП. Єдина відмінність кваліфікованого електронного підпису від удосконаленого електронного підпису — зберігання на захищеному носії — токені чи у хмарі. Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ від 03.03.2020 № 193, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року (але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.) приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами, якщо інше не передбачено тендерною документацією Замовника. А виходячи з вищевикладеного тлумачення п.23 ст.1 Закону: "кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис..." на теперішній час однакове. Давати роз'яснення з приводу КЕП/УЕП може тільки Мінцифра.
Водночас Мінцифри листом від 16.03.2021 № 1/6-3-1587 наголошує на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Враховуючи вищезазначене, я вважаю прийняте Вами рішення не обґрунтоване і при можливості прийміть правильне рішення.
Фізична особа-підприємець __________________ Микола НАУМОВ
(Посада) (Підпис) М.П.* (Ім’я та прізвище)
без печатки
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога до протоколу № 119 від 30.06.21.docx 30.06.2021 18:24
Дата подачі:
30.06.2021 18:24
Вирішення:
Відповідно до Додатку №1 «Вимоги щодо складання та оформлення цінової пропозиції» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Технічний нагляд по об’єкту: Капітальний ремонт та благоустрій спортивного майданчику за адресою: м. Одеса, Траса Здоров’я, пляж «Отрада», 15/1» (UA-2021-06-15-000619-b), а саме: під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки, документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». На пропозицію в цілому обов’язково повинен бути накладений КЕП посадової/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. У випадку відсутності КЕП, пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеними у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі.
При перевірці електронного цифрового підпису Учасника на сайті CZO з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений. Оскільки пропозиція Фізичної особи - підприємця Наумова Миколи Степановича (РНОКПП 1884701735) підписана вцілому УЕП – удосконаленим електронним підписом, вважаючи його аналогом КЕП, хоча і в оголошенні Замовника, зазначена вимога щодо використання кваліфікованого підпису, але це різні підписи з різним рівнем захисту.
Відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги”, удосконалений електронний підпис – це електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Крім того, різниця між ними в тому, що УЕП зберігається на незахищеному носії, а КЕП – на захищеному.
Міністерство цифрової трансформації Листом від 16.02.2021 року №1/06-3-1587 повідомило наступне: “що тип підпису “удосконалений”, то такий підпис не може вважатись кваліфікованим”.
Оскільки, пунктів 3-6, частини 10 статтею 11 уповноважена особа проводить процедури закупівель/спрощених закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівель/спрощених закупівель, а частиною 9 статті 29 передбачено, що замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Тобто, Законом зобов’язано замовника розглядати/ перевіряти пропозиції учасників на відповідність вимогам, що вказані в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, іншими словами, відхилення Вашої пропозиції не є правом замовника, а визначений Законом обов’язок.
У зв’язку з вищевикладеним замовник відхиляє вимогу учасника, як таку, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з вказанням аргументованих заперечень до такої вимоги та інформацію про причини прийняття такого рішення замовником.
Статус вимоги:
Відхилено