• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Сода каустична, ДК 021-2015 (CPV) 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини

для використання у ветеринарній медицині

Торги відмінено

1 320 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
Період оскарження: 14.06.2021 17:49 - 26.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга про надання аналогічного досвіду

Номер: bfcd7e00cf404aeab23f74af83b955ad
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-14-002737-a.c1
Назва: Скарга про надання аналогічного досвіду
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 14.06.2021 р., ідентифікатор № UA-2021-06-14-002737-a (далі – Закупівля), Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Сода каустична 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (для використання у ветеринарній медицині). Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з приписами частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наше підприємство має намір брати участь у Закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ В Додатку ІІ "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника" до ТД зазначено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасник повинен надати: "Копії аналогічних договорів з наданням підтверджуючих документів про виконання договорів (первинні бухгалтерські документи, копії інших документів, що підтверджують факт виконання відповідного аналогічного договору з виконання його у повному обсязі). Лист-відгук від контрагента, який повинен містити наступні дані: предмет закупівлі, стан виконання аналогічного договору, зазначення номеру, дати, суми, договору; підписаний керівником та виданий в поточному році. Аналогічними договорами вважаються договори на постачання препаратів для використання у ветеринарній медицині". Вважаємо зазначену вище вимогу ТД щодо надання аналогічного договору виключно на "…постачання препаратів для використання у ветеринарній медицині" дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників Закупівлі, які мають намір взяти участь у Закупівлі, але раніше не поставляли соду каустичну (натрій їдкий) для підприємств, установ, організацій, які здійснюють свою діяльність у сфері ветеринарної медицини. При цьому включення такої вимоги до тендерної документації взагалі не може бути будь-яким чином виправдане та обґрунтоване, адже сода каустична є, по-перше, неорганічною хімічною речовиною, а не препаратом, а по-друге, відсутні будь-які кількісні та якісні показники предмету Закупівлі, які б визначали соду каустичну як специфічний препарат для використання саме у ветеринарній медицині. Тобто, відсутні будь-які технологічні процеси та виробники, які виробляють специфічну каустичну соду, призначену саме або тільки для використання у ветеринарній медицині. Як вбачається з відкритих джерел у мережі Інтернет, сода каустична застосовується в різних галузях господарської діяльності без поділу на види (сорти) соди каустичної за специфікою (галуззю) застосування. Веб-сайт одного з постачальників https://imetalua.com/soda_kausticheskaya/: Каустична сода Синоніми соди каустичної: каустік, натр їдкий, натрію гідроокис, гідроксид натрію. Продаємо каустичну соду (гранула, порошок) оптом і в роздріб. Для оптових обсягів вартість каустичної соди буде перерахована. Мінімальне замовлення - один мішок (25 кг). На сайті вказана ціна за 1 кг. Каустична сода застосування Використовується: • Для дезінфекції; • Для промивання каналізації / каналізаційних труб, очищення від засмічень; • Для очищення вигрібних ям; • Для очищення септика; • Для дезінфекції стільникових рамок і чищення вуликів в бджільництві; • Для травлення алюмінію; • Для миловаріння; • Для дезінфекції приміщень в ветеринарії; • Для промивки радіатора, мийки двигуна; • Для боротьби з шкідниками в саду; • У побуті - для прання, чищення посуду, раковин і т.д. • У харчовій, бурової, будівельної, текстильної та інших промисловостях. Інтернет-ресурс Вікіпедія – Вільна енциклопедія (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%96%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B4_%D0%BD%D0%B0%D1%82%D1%80%D1%96%D1%8E): Гідроксид натрію застосовується в багатьох галузях промисловості та у побуті: • Каустик застосовується в целюлозно-паперовій промисловості для делігніфікації (сульфатний процес) целюлози, у виробництві паперу, картону, штучних волокон, деревно-волоконних плит. • Для омилення жирів при виробництві мила, шампуню та інших миючих засобів. Останнім часом продукти на основі гідроксиду натрію (з додаванням гідроксиду калію), нагріті до 50—60 градусів Цельсія, застосовуються в сфері промислової мийки для очищення виробів з нержавіючої сталі від жиру та інших масляних речовин, а також залишків механічної обробки. • В хімічних галузях промисловості — для нейтралізації кислот і кислотних оксидів, як реагент або каталізатор в хімічних реакціях, в хімічному аналізі для титрування, для травлення алюмінію та у виробництві чистих металів, в нафтопереробці — для виробництва масел. • Для виготовлення біодизельного палива — яке отримують з рослинних олій і використовують для заміни звичайного дизельного палива. Для отримання біодизелю до дев'яти масових одиниць рослинної олії додають одну масову одиницю спирту (тобто дотримується пропорція 9:1), а також лужний каталізатор (NaOH). Отриманий ефір (головним чином лінолевої кислоти) відрізняється чудовою займистістю, що забезпечується високим цетановим числом. Якщо для мінерального дизпалива характерний показник в 50—52%, то метиловий ефір відповідно 56—58% цетана. Сировиною для виробництва біодизеля можуть бути різні рослинні олії: ріпакова, соєва та інші, крім тих, у складі яких високий вміст пальмітинової кислоти (пальмова олія). При її виробництві в процесі етерифікації також утворюється гліцерин, що використовується в харчовій, косметичній та паперовій промисловості або переробляється в епіхлоргідрин за методом Сольве. • Як агент для розчинення засмічень каналізаційних труб, у вигляді сухих гранул або у складі гелів. Гідроксид натрію дезагрегує засмічення і сприяє легкому просуванню його далі по трубі. • В цивільній обороні для дегазації та нейтралізації отруйних речовин, у тому числі зарину, в ребрізерах (ізолюючих дихальних апаратах (ІДА), для очищення повітря, що видихається, від вуглекислого газу. • Гідроксид натрію також використовується для мийки прес-форм автопокришок. • В приготуванні їжі: для миття та очищення фруктів та овочів від шкірки, у виробництві шоколаду і какао, напоїв, морозива, фарбуванні карамелі, для розм'якшення маслин і надання їм чорного забарвлення, при виробництві хлібобулочних виробів. Зареєстровано як харчову добавку E524. • У косметології для видалення ороговілих ділянок шкіри: бородавок, папілом. Тому наше підприємство вважає, що вимога ТД про надання аналогічного договору виключно на "…постачання препаратів для використання у ветеринарній медицині" включена Замовником виключно в інтересах певних суб'єктів господарювання, які добре відомі Замовнику та мають аналогічні договори на постачання соди каустичної із зазначенням сфери застосування: "для використання у ветеринарній медицині". Тобто, Замовник, добре знаючи, що не існує специфічної каустичної соди для використання у ветеринарній медицині включенням вищезазначеної умови ТД штучно обмежує коло потенційних учасників Закупівлі, чим порушує встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, аналогічний за предметом поставки договір не є тотожнім в частині найменування товару. Зокрема, відповідно до п. 3 розділу І наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015). Тобто, вважаємо, що в даному випадку Замовник всупереч вимогам законодавства про публічні закупівлі необґрунтовано та надмірно деталізує предмет аналогічного договору, що по суті є дискримінацією значної частини потенційних учасників. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ ОСОБИ ВНАСЛІДОК ВКЛЮЧЕННЯ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УМОВ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТОВ "СТОУНСЕНД" має намір брати участь у даній Закупівлі та на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)) готовий надати в складі тендерної пропозиції договори на постачання, в тому числі соди каустичної (натрію їдкого). Але дискримінаційні умови ТД щодо надання аналогічного договору виключно на "…постачання препаратів для використання у ветеринарній медицині" наше підприємство не може виконати, оскільки раніше не мало відносин з підприємствами, установовами, організаціями, які здійснюють свою діяльність у сфері ветеринарної медицини (копії аналогічних договорів ТОВ "Стоунсенд" додаються). Таким чином, вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які добре відомі Замовнику та мають аналогічні договори на постачання соди каустичної із зазначенням сфери застосування: "для використання у ветеринарній медицині". Враховуючи викладене, вважаємо, що Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог ст.ст. 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі". ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2021-06-14-002737-a. 3. Зобов’язати ДЕРЖАВНУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом внесення змін до Тендерної документації, а саме: Із Додатку ІІ "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника" до ТД абзац Аналогічними договорами вважаються договори на постачання препаратів для використання у ветеринарній медицині" – ВИКЛЮЧИТИ. Реквізити рахунку, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292): IBAN: UA 68 320649 00000 26006052668301 (Р/р 26006052668301) в ПАТ КБ «ПриватБанк», МФО 320649. Додатки: Копія аналогічного Договору про закупівлю товарів від 31.03.2021 р. № 314/ДЗЗ-21. Копія аналогічного Договору про закупівлю товарів від 15.04.2021 р. № 363/ДЗЗ-21.
Дата розгляду скарги: 09.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2021 10:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2021 20:04
Дата виконання рішення Замовником: 28.07.2021 14:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "СТОУНСЕНД" від 25.06.2021 № UA-2021-06-14-002737-а.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія) зобов’язала (Рішення № 16469-р/пк-пз від 19.07.2021) Замовника: внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -"Сода каустична, ДК 021 - 2015 (CPV) 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини" в частині визначення поняття «Аналогічних договорів». Відповідно до 18 статті Закону Замовник зобов’язаний виконати рішення Колегії. Замовник виконує рішення Колегії та вносить зміни до тендерної документації в частині визначення «Аналогічних договорів».
Автор: ТОВ "СТОУНСЕНД", Андрей Радионов +380509998145 tenderkrss@gmail.com