-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл за кодом ДК 021-2015 (CPV) 31210000-1 (Елементи електричних схем)
категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади (відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»).Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 0.5 % очікуваної вартості закупівлі.
Завершена
3 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 000.00 UAH
Період оскарження:
14.06.2021 11:14 - 26.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Безпідставність технічних вимг
Номер:
83c7796cfa5840fbb8217f3712e882ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-14-003779-b.a1
Назва:
Безпідставність технічних вимг
Вимога:
Відповідно до норм чинного законодавства України, сертифікація продукції електротехнічного призначення не є обовязковою. Єдиним документом, що підтверджує відповідність продукції є Декларація про відповідність технічним регламентам, передбачена Постановами Кабінету Міністрів України №1067 та 1077, видана виробником або постачальником проудкції. Крім того, вимога замовника про надання сертифікату відповідності ISO 9001 та ISO 14001 є також необгрунтованою, оскільки така сертифікація є також добровільною і не носить обовязкового характеру.
Враховуючи, що Директиви з низковольтного обладнання 2014/35/EU не розповсюджуються на територію України та не імплементовані в законодавство України, вимога надання сертифікату TUV Rheinland є також безпідставною.
Враховуючи викладені вище безпідставні вимоги замовника, вимагаємо внести зміни до документації конкурсних торгів та виключити обовязковість надання зазначених вище сертифікатів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2021 11:17
Вирішення:
Доброго дня.
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог частини третьої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що запропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. На виконання вищезазначених норм чинного законодавства Замовник зазначив у Додатку № 6 до тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікат відповідності системи управління впливом на навколишнє середовище ISO 9001:2015 з виробництва і продажу низьковольтних електричних компонентів в рамках 3С, продажу комплектних низьковольтних розподільчих пристроїв та Сертифікат відповідності системи управління впливом на навколишнє середовище ISO 14001:2015 з виробництва і продажу низьковольтних електричних компонентів в рамках 3С, продажу комплектних низьковольтних розподільчих пристроїв.
Замовнику необхідно отримати достовірну інформацію про можливість поставки товару у стислий термін та належної якості протягом терміну дії Договору поставки.
Слід зазначити, що застосування системи управління якістю гарантує якість надання послуг щодо поставки товару, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на Замовника та системний підхід до діяльності. Це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність товару; це забезпечення упевненості в тому, що товари, які постачаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні чинники, що впливають на якість товарів, знаходяться під контролем.
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо постачання якісного товару.
Вимогу щодо надання міжнародного сертифікату TUV Rheinland не можна розглядати як безпідставну або як таку, що дискримінує потенційних Учасників. Міжнародний сертифікат TUV Rheinland підтверджує якість продукції, наявність протоколів обстежень та сертифікатів відповідності. Дотримання підприємцями обов'язкових вимог стандартів залежить здоров'я і безпека споживачів, безпека праці в процесі виробництва, охорона навколишнього середовища, сумісність продукції. Крім того, вимоги обов'язкових стандартів захищають споживачів від продукції низької якості. Обов'язкові вимоги стандартів підлягають безумовному виконанню органами виконавчої, державної влади, всіма підприємствами, їх об'єднаннями, установами, організаціями та громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, на діяльність яких поширюється дія стандартів.
Умови Документації не обмежують коло учасників лише виробниками або суб’єктами господарювання, безпосередньо пов’язаними виробниками предмета закупівлі, оскільки передбачають можливість надання документів від виробників, їх офіційних представників, дилерів, дистриб’юторів, покупців продукції, що становлять предмет закупівлі.
Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації, тому не вважаємо дану вимогу «безпідставною» та/ або недоцільною, або такою що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (приклад Рішення №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 по Скарзі UA-2018-05-17-000313-b.b2) та Верховного суду (приклад справа № 826/15639/17).
Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною, тому вимога щодо внесення змін до тендерної документації є недоцільною.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.06.2021 12:02