-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лікарські засоби 2 Лоти: Лот №1 Наркотики, психотропні та прекурсор, МНН: Кетамін, Морфін, Діазепам, Фентаніл, Натрію оксибутират Лот № 2 Міорелаксанти, МНН: Суксаметоній, Тіопентал, Пропофол, Піпекуронію бромід, Дексмедетомидин, Атракуріум
Торги не відбулися
224 890.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 533.58 UAH
мін. крок: 0.2% або 533.58 UAH
Період оскарження:
11.06.2021 12:02 - 24.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
7cd5654122dc4483b8fb395939fc03d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-11-005702-b.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Детально у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист МОЗ та МЕРТ.pdf 17.06.2021 17:42
- Рішення від 22.06.2018 № 6135.pdf 17.06.2021 17:42
- Вимога UA-2021-06-11-005702-b.docx 17.06.2021 17:42
Дата подачі:
17.06.2021 17:42
Вирішення:
1. Щодо встановлення вимоги надання гарантійного листа від виробника лікарського засобу
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації..
Тому, замовником встановлено вимогу про те, що З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, Учасник повинен надати оригінал Гарантійного листа виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в термін поставки, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. Як засвідчує практика, без надання учасниками торгів гарантій виконання майбутніх поставок товарів у формі листів авторизації від виробників чи офіційних дистриб’юторів, ризики невиконання учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими. Тендерний комітет вважає за необхідне зберегти відповідну вимогу у складі Медико-технічних вимог тендерної документації та безсумнівно стверджує, що такі документи є необхідними для уникнення можливості фальсифікації товару та забезпечення законності процедури поставки лікарських засобів.
Сьогодні поширеною ситуацією є випадки постачання імпортних та дороговартісних препаратів в обхід офіційних каналів, що в майбутньому може призвести до незворотних наслідків, адже мова йде про належне надання медичної допомоги, життя та здоров’я людини.
Виробники медичних препаратів, як вітчизняні так і іноземні, це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представника (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Тому, вимога про надання листів авторизації (гарантійних листів) не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні товари, що є предметом зазначеної процедури закупівлі.
2. Щодо поділу предмету закупівлі на окремі лоти
Відповідно до Наказу МЕРТУ № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Тобто, розділення предмету закупівлі за його окремими частинами (лотами) не є обов’язком, а є виключно правом Замовника. При цьому, рішення щодо встановлення або не встановлення окремих частин предмету закупівлі (лотів) належить до виключної компетенції Замовника торгів виходячи з потреб та умов закупівлі конкретного предмету закупівлі виходячи з особливостей постачання товару, що закуповується.
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником на поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Додатковою підставою нелотової закупівлі, є доцільність придбання продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на оперативність і своєчасність здійснення поставок та зменшує ризики відміни торгів з причини відсутності учасників по лотах, де сума закупівлі невелика.
3. Щодо листа №3301-04/55905-03/01.7/33810 виданого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров‘я України
На сьогодні Замовник ознайомлений із рекомендаціями, наведеними у вищевказаному листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров‘я України, однак, хочемо звернути Вашу увагу на той факт, що він має лише рекомендаційний характер. Замовник може, проте не зобов’язаний враховувати відповідні рекомендації при проведенні закупівель, відповідно користується таким правом.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.06.2021 18:04