• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015 - 45310000-3 Електромонтажні роботи «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу).

Завершена

734 063.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 670.32 UAH
Період оскарження: 09.06.2021 12:06 - 21.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо неправомірного визнання переможця процедури закупівлі

Номер: d45451ecf0784c798c894a39db266f23
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-004848-b.b5
Назва: Скарга щодо неправомірного визнання переможця процедури закупівлі
Скарга:
Вих. № 3223 від 26.07.2021 року Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ Cкаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» Код за ЄДРПОУ: 39486590 Адреса: 31226, вул. Перемоги, буд.10, с. Купіль, Волочиський р-н., Хмельницька обл. Тел.:0986468166, 39486590rvs@gmail.com Замовник: Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради Код: 40211011 Адреса: 47501, Тернопільська обл., м. Бережани, вул. Шевченка, 15, тел. (03548) 2-10-37, e-mail: ber_osvita.ms@ukr.net Уповноважена особа: Швець Оксана Григорівна, провідний спеціаліст Інформація про закупівлю: Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-09-004848-b Скарга щодо неправомірного визнання переможця процедури закупівлі Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради , на вебпорталі оприлюднив закупівлю: ідентифікатор UA-2021-06-09-004848-b; вартість закупівлі: 734 063 грн без ПДВ; процедура закупівлі: відкриті торги; предмет закупівлі: «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу). ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи». Товариство з обмеженою відповідальністю «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» ( надалі – Скаржник), вирішив взяти участь в тендері. Для цього, згідно умов тендерної документації та у встановлений Замовником термін, подав тендерну пропозицію в повному обсязі, яка відповідає діючому законодавству. 29 червня 2021 року відбувся електронний аукціон та закінчився з наступним результатом: 1. ПП «Юлком-Сервіс» - остаточна пропозиція – 399 999 грн без ПДВ. 2. ТОВ «УКРЗАХІДСПЕЦМОНТАЖ» - остаточна пропозиція - 400 000 грн без ПДВ 3. Управління поліції охорони в Тернопільській області - остаточна пропозиція - 419 999,99 грн без ПДВ. 4. ТОВ "ПРОЕКТНО-МОНТАЖНЕ ОБ'ЄДНАННЯ "БІНОМ" - остаточна пропозиція - 420 000 грн без ПДВ. 5. ФОП "Савченко Віра Степанівна" - остаточна пропозиція - 475 000 грн без ПДВ. 6. ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» - остаточна пропозиція - 500 000 грн без ПДВ. 7. ТОВ «Укртехнобез» - остаточна пропозиція - 578 000 грн без ПДВ. 06 липня 2021р., відбулось засідання тендерного комітету Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради, на якому було прийнято рішення про визнання переможцем згідно предмету закупівлі: «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу). ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи» - ПП «Юлком-Сервіс», код за ЄДРПОУ 34856197, відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету №63 від 06.07.2021р. Повідомлення про намір укласти договір з ПП «Юлком-Сервіс» оприлюднене на веб- порталі 06.07.2021р. о 17:12. Скаржник вважає, що рішення Замовника про визнання переможцем ПП «Юлком-Сервіс» є неправомірним та таким, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі». В Протоколі засідання тендерного комітету №63 від 06.07.2021р., Замовник вказує наступну підставу прийняття тендерної пропозиції ПП «Юлком-Сервіс»: що згідно з п. 18 ч. 1 ст.1. Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі по тексту цього протоколу – «Закон») учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначенні у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю є переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі: «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу). ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи». Скаржник не погоджується із висновками, наведеними у вище вказаному протоколі №63 від 06.07.2021р., а відтак вважає, що рішення прийняте тендерним комітетом з порушенням процедури закупівлі є незаконним, порушує права та законні інтереси Товариства, а тому підлягає скасуванню з огляду на наступне: 1. Невиконання, Учасником, вимог п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації. У Тендерній Документації у Додатку 1, п.1.3 Замовник вимагає Документальне підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії та сертифікат або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додаток до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей). Учасник ПП «Юлком-Сервіс» у своїй пропозиції надає файл «1.3. Договір лабораторія.pdf» в якому немає сертифікату або свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Також даний документ відсутній і в інших файлах та документах Тендерної Пропозиції даного Учасника. 2. Невиконання, Учасником, вимог п.7 Розділу I тендерної документації. У Тендерній документації, а саме у п.7 Розділу І вказано: «У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою». Учасник закупівлі ПП «Юлком-Сервіс» у своїй пропозиції надає документи, такі як паспорт на мегаомметр, мультиметр, імітатор тепла та дим іноземною мовою, без надання перекладу. 3. Невиконання, Учасником, вимог п.6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Згідно з п 6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Учасник у складі пропозиції обов’язково надає сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п 6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції не надав у складі пропозиції Сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». 4. Звертаємо увагу Органу оскарження на Додаток 2 до Тендерної документації (Технічне завдання). У Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання) Замовник вимагає у п. ІV. Гарантії якості: «1. Виконавець надає гарантії якості на виконані роботи, встановлене обладнання та використані матеріали терміном від 1 року з дати підписання Замовником Акту здачі-приймання виконаних робіт. Несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно, інші несправності усуваються у передбачені регламентом терміни. Учасник, юридична чи (або) фактична адреса якого є поза межами Тернопільської області, повинен окремим листом обґрунтувати, яким чином буде забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність». ПП «Юлком-Сервіс» у своїй пропозиції надає файл 2»7 Лист пояснення негайного усунення несправностей.pdf» в якому зазначає, що: « ПП «Юлком-Сервіс» в особі директора, Костюченка Юрія Миколайовича гарантує, забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність», оскільки має працівника з місцем проживання в м. Тернополі.» Звертаємо Вашу увагу на те, що для виконання даного пункту НЕ ДОСТАТНЬО мати працівника з місцем проживання в м. Тернопіль (жодних документів для підтвердження даного пункту не надано). Для забезпеченя усунення несправностей та гарантійного обслуговування потрібна наявність матеріально-технічної бази та підготовлених кадрів, які пройшли навчання та отримали відповідні допуски, оскільки несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно. Місце знаходження матеріально-технічної бази та підготовлених кадрів ПП «Юлком-Сервіс» вказує за адресою: м. Київ, вул. Німанська, 3, офіс 31. У проекті договору також зазначено: «п. 9.1.Підрядник надає гарантію на надання послуг, що є предметом даного Договору. Гарантійний строк на надання послуг складає 12 (дванадцять) місяців з моменту підписання і скріплення печатками Сторін акту приймання надання послуг, при умові технічного обслуговування, яке протягом цього терміну безкоштовно забезпечує підрядник». ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п. ІV. Гарантії якості Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання) не надав у складі тендерною пропозиції обґрунтування, яким чином та ким буде забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність» в Тернопільській області. 5. Невиконання вимог п.2 Додатку 1 до тендерної документації. Згідно п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації Учасник повинен надати копії медичних карток (відповідного зразка, затвердженого МОЗ України) працівників підприємства, які будуть залучені для виконання монтажних робіт, щодо працівників Учасника, зазначених у довідці згідно п. 2.1 даного Додатку. Для працівників, що виконують роботи з встановлення системи пожежної сигналізації та й електромонтажні роботи застосовуються положення Наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р. «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Додаток 7 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій: « КАРТКА працівника, який підлягає попередньому (періодичному) медичному огляду», де передбачений алгоритм проходження медогляду працівників учасників даної закупівлі. ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації не надав Медичні картки працівників, які підлягають попередньому (періодичному) медичному огляду за формою зазначеною у Додатку 7 Наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р. «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій». 6. Невиконання вимог п. 2 Додатку 1 до тендерної документації. Згідно п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації у часник має надати документ, що підтверджує проходження навчання щодо монтажу, налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування запропонованого пожежного обладнання щодо працівників Учасника, зазначених у довідці згідно п. 2.1 даного Додатку. ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації не надав документи, що підтверджують проходження навчання щодо монтажу, налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування запропонованого пожежного обладнання щодо працівників Учасника: - обладнання ПП"Артон" - відсутні сертифікати про проходження навчання усіх працівників. - обладнання ВЕЛЛЕЗ – відсутній сертифікат про проходження навчання Костюченко Ю.М., - обладнання ТОВ "Тірас-12"– відсутній сертифікат про проходження навчання Костюченко Ю.М. Не відхиливши тендерну пропозицію ПП «Юлком-Сервіс», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та встановлених абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тому, зазначенні дії Замовника порушують не тільки охоронювані законом права та інтереси ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС», а й норми ст.ст. 5, 11, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі». 07.07. 2021р., та 09.07. 2021р., відповідно до п. 4 ст. 33 Закону, учасник закупівлі – ТОВ «Укрзахідспецмонтаж» звернувся через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо невиконання переможцем - ПП «Юлком-Сервіс» вимог тендерної документації та відповідно порушень при визначенні переможця. У відповідь, Замовник вчиняє дії, що суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» і грубо порушують Законодавство України. Замовник видаляє Протокол засідання тендерного комітету №63 від 06.07.2021р. ( на даний момент, його можна знайти тільки в розділі «подивитись історію кваліфікації» ) та 12 липня 2021р., повертає ще раз, ПП «Юлком-Сервіс», на кваліфікацію. Після цього, 14 липня 2021р. о 15:18год., Відділ освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради в супереч положенням ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» на вебпорталі оприлюднює для ПП «Юлком-Сервіс» вимогу про усунення порушення. В свою чергу, ПП «Юлком-Сервіс» 14 та 15 липня 2021р. через вебпортал оприлюднює документи частина яких з датою виготовлення 12 липня 2021р. ( вже після визнання переможцем та ще до оприлюднення вимоги Замовником про усунення порушень). Зокрема, сертифікати про проходження навчання працівниками ПП «Юлком-Сервіс» щодо монтажу, налаштування, введення в експлуатацію та обслуговування запропонованого пожежного обладнання в ПП"Артон" датоване 12 липня 2021р. Дані факти можуть свідчити про узгодженність дій Замовника та учасника - ПП «Юлком-Сервіс». Виходячи з вище зазначеного і Замовник і Учасник підтведжують, що визначення переможця відбулись з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі». 16 липня 2021р. відбувається засідання тендерного комітету Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради, на якому приймають ще одне рішення про визнання переможцем згідно предмету закупівлі: «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу). ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи» - повторно ПП «Юлком-Сервіс» код за ЄДРПОУ 34856197, відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету №65 від 16.07.2021р. Повідомлення про намір укласти договір з ПП «Юлком-Сервіс» оприлюднене на веб- порталі 16.07.2021р. о 08:55. В Протоколі засідання тендерного комітету №65 від 16.07.2021р. Замовник знову вказує підставу прийняття тендерної пропозиції ПП «Юлком-Сервіс»: що згідно з п. 18 ч. 1 ст.1. Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі по тексту цього протоколу – «Закон») учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначенні у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю є переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі: «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу). ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи». В таких діях Замовника, Скаржник вбачає вчинення порушень передбачених п. 5 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі». Скаржник не погоджується із висновками, наведеними у вище вказаному протоколі №65 від 16.07.2021р., а відтак вважає, що рішення прийняте тендерним комітетом з порушенням процедури закупівлі є незаконним, порушує права та законні інтереси Товариства, а тому підлягає скасуванню з огляду і на наступне: 1. Невиконання, Учасником, вимог п.6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. Згідно з п 6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Учасник у складі пропозиції обов’язково надає сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п 6.4. ч. 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції не надав у складі пропозиції Сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». 2. Невиконання, Учасником, вимог п.2 Додатку 1 до тендерної документації. Згідно п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації Учасник повинен надати копії медичних карток (відповідного зразка, затвердженого МОЗ України) працівників підприємства, які будуть залучені для виконання монтажних робіт, щодо працівників Учасника, зазначених у довідці згідно п. 2.1 даного Додатку. Для працівників, що виконують роботи з встановлення системи пожежної сигналізації та й електромонтажні роботи застосовуються положення Наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р. «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Додаток 7 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій: « КАРТКА працівника, який підлягає попередньому (періодичному) медичному огляду», де передбачений алгоритм проходження медогляду працівників учасників даної закупівлі. ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації не надав Медичні картки працівників, які підлягають попередньому (періодичному) медичному огляду за формою зазначеною у Додатку 7 Наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р. «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій». 3. Невиконання, Учасником, вимог Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання). У Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання) Замовник вимагає у п. ІV. Гарантії якості: «1. Виконавець надає гарантії якості на виконані роботи, встановлене обладнання та використані матеріали терміном від 1 року з дати підписання Замовником Акту здачі-приймання виконаних робіт. Несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно, інші несправності усуваються у передбачені регламентом терміни. Учасник, юридична чи (або) фактична адреса якого є поза межами Тернопільської області, повинен окремим листом обґрунтувати, яким чином буде забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність». ПП «Юлком-Сервіс» у своїй пропозиції надає файл 2»7 Лист пояснення негайного усунення несправностей.pdf» в якому зазначає, що: « ПП «Юлком-Сервіс» в особі директора, Костюченка Юрія Миколайовича гарантує, забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність», оскільки має працівника з місцем проживання в м. Тернополі.» Звертаємо Вашу увагу на те, що для виконання даного пункту НЕ ДОСТАТНЬО мати працівника з місцем проживання в м. Тернопіль (жодних документів для підтвердження даного пункту не надано). Для забезпеченя усунення несправностей та гарантійного обслуговування потрібна наявність матеріально-технічної бази та підготовлених кадрів, які пройшли навчання та отримали відповідні допуски, оскільки несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно. Місце знаходження матеріально-технічної бази та підготовлених кадрів ПП «Юлком-Сервіс» вказує за адресою: м. Київ, вул. Німанська, 3, офіс 31. У проекті договору також зазначено: «п. 9.1.Підрядник надає гарантію на надання послуг, що є предметом даного Договору. Гарантійний строк на надання послуг складає 12 (дванадцять) місяців з моменту підписання і скріплення печатками Сторін акту приймання надання послуг, при умові технічного обслуговування, яке протягом цього терміну безкоштовно забезпечує підрядник». ПП «Юлком-Сервіс» не виконав п. ІV. Гарантії якості Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання) не надав у складі тендерною пропозиції обґрунтування, яким чином та ким буде забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність» в Тернопільській області. Зазначенні вище дії Замовника порушують не тільки охоронювані законом права та інтереси ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС», а й норми ст.ст. 5, 11, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи усе вище наведене та керуючись ст.ст. 5, 8, 11, 18, 22, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради скасувати рішення про визнання переможцем торгів по закупівлі товару по коду ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи «Влаштування системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу порошкового пожежогасіння кухні та блискавкозахисту закладу дошкільної освіти ясла-садок «Золотий Ключик» по вул. Січових Стрільців, 28 А, в м. Бережани, Тернопільської області» (пожежна сигналізація та оповіщення людей про пожежу)» учасника торгів ПП «Юлком-Сервіс», код за ЄДРПОУ 34856197, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-09-004848-b. 3. Зобов’язати Відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради відмінити тендер, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-09-004848-b, за неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Додатки: 1. Копія Протоколу засідання тендерного комітету №63 від 06.07.2021р.; 2. Копія Протоколу засідання тендерного комітету №65 від 16.07.2021р. З повагою, Директор ТОВ «РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС» С.В. Гупалюк
Дата розгляду скарги: 09.08.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2021 13:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.08.2021 18:01
Автор: ТОВ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС, Гупалюк Сергій Васильович +380986468166 39486590@ukr.net
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ

Номер: 621caa98521844f2a5cf94513ec58971
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-004848-b.b4
Назва: ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
У Додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання) Замовник вимагає у п. ІV. Гарантії якості: 1. Виконавець надає гарантії якості на виконані роботи, встановлене обладнання та використані матеріали терміном від 1 року з дати підписання Замовником Акту здачі-приймання виконаних робіт. Несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно, інші несправності усуваються у передбачені регламентом терміни. Учасник, юридичначи (або) фактична адреса якого є поза межами Тернопільської області, повинен окремим листом обґрунтувати, яким чином буде забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність». ПП Юлком-Сервіс у своїй пропозиції надає файл 2»7 Лист пояснення негайного усунення несправностей.pdf» в якому зазначає, що: « ПП «Юлком-Сервіс» в особі директора, Костюченка Юрія Миколайовича гарантує, забезпечувати негайне усунення несправностей та гарантійне обслуговування встановленої системи протипожежного захисту при спрацюваннях в тому числі хибних та при виникненні сигналу «Несправність», оскільки має працівника з місцем проживання в м. Тернополі.» Звертаємо Вашу увагу на те, що для виконання даного пункту НЕ ДОСТАТНЬО мати працівника з місцем проживання в м. Тернопіль (жодних документів для підтвердження даного пункту не надано). Для забезпеченя усунення несправностей та гарантійного обслуговування потрібна наявність матеріально-технічної бази та підготовлених кадрів, які пройшли навчання та отримали відповідні допуски, оскільки несправності, які впливають на працездатність СПЗ повинні усуватись негайно. У проекті договору також зазначено: п 9.1.Підрядник надає гарантію на надання послуг, що є предметом даного Договору. Гарантійний строк на надання послуг складає 12 (дванадцять) місяців з моменту підписання і скріплення печатками Сторін акту приймання надання послуг, при умові технічного обслуговування , яке протягом цього терміну безкоштовно забезпечує підрядник… По даному пункту ситуація АНАЛОГІЧНА. Вимагаємо скасувати рішення про визнання переможця та рішення про намір укласти договір, по причині не відповідності пропозиції Учасника ПП Юлком-Сервіс вимогам Тендерної Документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В складі пропозиції Переможця наявне підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам предмету закупівлі. В складі пропозиції наданно обгрунтування яке вимагалось згідно вимог тендерної документації. Разом з тим, документів для підтвердження не вимагалось згідно умов тендерної документації. Враховуючи зазначенне Переможець виконав умови тендерної документації та надав документи, що вимагались відповідно до умов документації. Враховуючи вищевикладене відхилити вважаємо за доцільне відхилити вимогу.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ

Номер: 5a76d1a7ee01471b8620de5d115593bf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-004848-b.c3
Назва: ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
У Тендерній докуметації, а саме у п.7, Розділу І вказано що, під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Учасник закупівлі ПП Юлком-Сервіс у своїй пропозиції надає листи та довідки, складені українською мовою. Проте, деякі інші документи, такі як паспорт на мегаомметр та мультиметр подаються на іноземній мові, без надання перекладу. Вважаємо, що ПП Юлком-Сервіс визнаний переможцем процедури закупівлі не правомірно, оскільки в документації Учасника присутні підстави для відхилення його пропозиції. Вимагаємо скасувати рішення про визнання переможця та рішення про намір укласти договір, по причині не відповідності пропозиції Учасника ПП Юлком-Сервіс вимогам Тендерної Документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зодовольнити вимогу учасника
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ

Номер: da0769bfe1d648a79dfe774aefc604a3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-004848-b.c2
Назва: ВИМОГА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
Ми, як учасник закупівлі, не погоджуєтьмось з визнанням переможцем ПП «Юлком-Сервіс», так як тендерна пропозиція даного Учасника не відповідає вимогам ТД Замовника, а саме: У Тендерній Документації у Додатку 1, п.1.3 Замовник вимагає Документальне підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії та сертифікат або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додаток до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей) Учасник ПП «Юлком-Сервіс» у своїй пропозиції надає файл «1.3. Договір лабораторія.pdf» в якому немає сертифікату або свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Також даний документ відсутній і в інших файлах та документах Тендерної Пропозиції даного Учасника. Враховуючи вищезазначене ВИМАГАЄМО визнати пропозицію ПП «Юлком-Сервіс» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям ТД, відхилити дану пропозицію на підставі ст. 31 Закону та дискваліфікувати Учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Задоволено вимогу учасника закупівлі
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

дискримінаційні вимоги

Номер: cc2482476ed34241ac08dbed247afa50
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-004848-b.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати такий документ як сертифікат та звіт про аудит ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», а також звіт про аудит, що підтверджує що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», звіт про аудит, що підтверджує що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування, звіт про аудит, що підтверджує що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». Щодо вищезазначених сертифікатів варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В результатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників. Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: • рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014 (http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=102688&schema=main); • рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6915c7d4b28.pdf); • рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691458baae7.pdf); • рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-21-001496-c). Аналогічні висновки містить і судова практика. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. Для прикладу у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 23932:2018 зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). ПРИ ЦЬОМУ, ЩОДО НАДАННЯ СЕРТИФІКАТУ ЩОДО ІНЖИНІРИНГУ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ, ТО УМОВАМИ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО НАДАННЯ ІНЖИНІРИНГОВИХ ПОСЛУГ. Варто зазначити і те, що виготовлення даного сертифікату та звітів про аудит потребує значних матеріальних і часових ресурсів, оскільки вони видаються після проходження аудиту, що займає більше місяця. Крім цього, проведення аудиту є ускладненим через карантин у зв'язку з COVID-19. Тому учасники, у яких відсутній зазначений сертифікат та звіти про аудит позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі. При цьому не зрозуміло, яке відношення мають даний сертифікат та звіти про аудит до предмету закупівлі чи яким чином гарантують якісне виконання договору про закупівлю. З огляду на це, вимоги щодо вищезазначених сертифікатів та звітів про аудит спрямовані на свідоме штучне звуження кола учасників, які зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, що свідчить про корупційну складову та грубо порушує принцип максимальної економії при здійсненні закупівлі. Крім цього, зазначені вимоги грубо порушують норму ч.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому доцільним є виключення із умов ТД вимоги щодо надання вищезазначеного сертифікату та звітів про аудит або доповнення ТД умовами, відповідно до яких у разі відсутності вищезазначених сертифікатів та звітів про аудит в учасника, ним подається довідка, у якій зазначаються причини відсутності цього сертифікату та звітів про аудит. З огляду на вищезазначене, вимагаємо внесення відповідних змін до тендерної документації. Крім цього, вимога щодо наявності в учасника власної чи орендованої електротехнічної лабораторії є необгрунтованою та безпідставною вимогою з огляду на наступне. Вимоги щодо матеріально-технічної бази у суб'єктів господарювання, що надають послуги, виконують роботи протипожежного призначення визначені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. У даному переліку відсутня вимога щодо наявності власної чи орендованої електротехнічної лабораторії. Також замовником визначений код класифікатора закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи. На підставі даного класифікатору і предмету закупівлі, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності електротехнічної лабораторії, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг. Вимога із наявності електротехнічної лабораторії стосується іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, наприклад: 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовування. Електротехнічні лабораторії атестуються згідно з Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та можуть надавати наступні послуги у сфері поширення державного метрологічного нагляду: - вимірювання значення опору заземлювального пристрою, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралів; - вимірювання значення опору ізоляції, випробування підвищеною напругою чистоти 50 Гц, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралю; - визначення відсутності обривів оболонок жил кабелів та фазування кабельних ліній, вимірювання значення опору ізоляції, перевірка чутливості захисту ліній напругою до 1000 В із заземленою нейтралю; - наявність кіл між заземлювачами й елементам, що заземлюються тощо. Крім того, даний вид послуг регулюється ще й правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258. Тому електротехнічна лабораторія здійснює іншу господарську діяльність, ніж передбачено тендерною документацію, та жодного відношення до предмету даної закупівлі не має. Аналізуючи предмет проекту договору також можна прийти до висновку, що для виконання зобов’язань за договором наявність електротехнічної лабораторії не є необхідною. Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримання) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. На законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим більше, ще й такі, що жодного відношення до послуг із встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння не мають. Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішенням № 5370-р/пк-пз від 05.06.2018 за скаргою UA-2018-04-19-001720-c.b1(посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-19-001720-c), рішенням 12121-р/пк-пз від 30.08.2019 за скаргою UA-2019-07-31-000004-b.a3 (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-31-000004-b). Вимога щодо надання документів, які підтверджують наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників, а також не відповідає чинному законодавству України. З огляду на це просимо внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії. Те саме стосується і вимоги "Учасник повинен мати власний, або орендований ліцензований програмний комплекс АВК-5".Предметом закупівлі є надання послуг, а не виготовлення проектної чи кошторисної документації. ЗРОЗУМІЛО, ЩО ЗАМОВНИК СВІДОМО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ У ДАНІЙ ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПО ЗАКУПІВЛІ СТАВ "СВІЙ" УЧАСНИК, У ЧОМУ ВБАЧАЄТЬСЯ КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА. У випадку невнесення відповідних змін ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України дляприведення ТД до умов чинного законодавства та скасування дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація є ключовим документом, який готує замовник під час проведення процедури закупівлі. Основні вимоги щодо змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару/послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. В чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови оголошення про закупівлю з метою отримання якісних послуг. Отримати необхідні сертифікати відповідності встановленим вимогам може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови його відповідності стандартам якості. Сертифікат є документом, що передбачений чинним законодавством України – відповідним ДСТУ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує право Замовника вимагати відповідность Учасника вимогам ДСТУ ISO, зокрема: Рішеннями № 52-р/пк-ск від 18.01.2016 року, №731-р/пк-пз від 16.01.2021 року - вимога щодо наявності та надання сертифікатів ДСТУ ISO не є дискримінаційною; Рішення № 9526 -р/пк-пз від 29.04.2021. – вимога щодо наявності та надання сертифікатів ДСТУ ISO та Електротехнічної лабораторії не є дискримінаційною тощо. Відповідно до п. 1.6. Розділ ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції : «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, утому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником». Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Разом із тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Також, коли мова йде про державні кошти, для вірного прорахунку Тендерної пропозиції необхідно скласти кошторисну документації з обгрунтування вартості, для чого потрібно мати кваліфікацію та технічні можливості.Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель закріпленими у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням законодавства України в цілому.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Так