• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. № 141999

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999 (детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації).

Завершена

19 222 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 100 000.00 UAH
Період оскарження: 09.06.2021 10:48 - 31.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження рішення про відхилення пропозиції

Номер: d391708c9f2849439a7a099cb0681d00
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-000758-a.c4
Назва: Оскарження рішення про відхилення пропозиції
Скарга:
АТ «ВІТ» (ЄДРПОУ 00216757) (скаржник) подало документи на участь у відкритих торгах за предметом закупівлі: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999 (детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації), ідентифікаційний номер закупівлі - UA-2021-06-09-000758-a, очікувана вартість - 19 222 500,00 грн. 02.09.2021 р. на офіційному сайті «prozorro.gov.ua» замовником було оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-06-09-000758-a, за яким пропозицію АТ «ВІТ» було відхилено та не допущено до участі в аукціоні, а три інших учасника (незважаючи на недоліки в їхніх пропозиціях) – допущені до участі в аукціоні. Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам чинного законодавства України, тому просить його скасувати з огляду на наступне: І. Тендерний комітет замовника незаконно відхилив пропозицію АТ «ВІТ» 1. В оскарженому протоколі відносно АТ «ВІТ» замовник зазначає, що «Тендерна пропозиція не допущена до аукціону відповідно до висновку протоколу технічної комісії з оцінки вимог до продукції (предмету закупівлі) та пропозицій потенційних постачальників №787 від 01.09.2021 р.» Втім, що це за технічна комісія, який її статус для проведення процедури публічної закупівлі, що саме міститься в її висновку – не відомо, протокол не оприлюднений, підстави для висновків скаржнику не доведені. Замовником порушена ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що «інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель». Обгрунтування позиції замовника документом, зміст якого не доводиться до відома зацікавленого учасника, є порушенням основних принципів та засад процедури закупівлі, створює перешкоди для ефективного захисту прав та законних інтересів. 2. В оскарженому рішенні замовник зазначає, що «в тендерній пропозиції учасника відсутній дозвіл Держпраці на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (вимога п. 3 Додатка 1 до тендерної документації «Інші документи, що повинен надати учасник», п 10.6 Додатка 3 до ТД зі змінами «Технічна специфікація до предмета закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. «Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999» №0.ЕЦ.3839.ТС-21)». Скаржник вважає, що ним був наданий повний пакет необхідних документів: • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №210.16.23 (строк дії до 28.03.2026 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №15.12.30 (строк дії до 03.01.2022 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №1520.12.30 (строк дії до 24.10.2024 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №203.16.23 (строк дії до27.12.2021 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №201.16.23 (строк дії до 27.12.2021 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №260.13.30 (строк дії до 07.03.2023 р.); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794). Всі документи надані в належному електронному форматі, справно відкриваються для ознайомлення, повний текст документів сканований якісно та чітко. Всі вищезазначені дозволи та декларації видані у встановленому законом порядку, є чинними на час подання тендерної пропозиції та всього строку, необхідного для виконання робіт. Жодний нормативно-правовий акт в даній сфері регулювання не скасував дію документів, що були видані на підставі чинного законодавства, а також не зобов’язав господарюючі суб’єкти отримати нові варіанти замість чинних. Дозвільний порядок виконання робіт підвищеної небезпеки врегульований Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 р. №1107, до якої неодноразово вносилися суттєві зміни: Постановами КМУ № 927 від 10.10.2012, № 76 від 11.02.2016, № 48 від 07.02.2018 № 330 від 10.04.2019, № 207 від 03.03.2020, № 77 від 03.02.2021. В період дії з 03.03.2020 р. до 10.03.2021 р. чинна редакція Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 (в редакції Постанови КМУ від 03.03.2020 р. №207) містила наступні переліки обмежень: ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Вибухові роботи та роботи, пов’язані з використанням енергії вибуху. 3. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки. 4. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах. 5. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу. 6. Підземні та відкриті гірничі роботи. (НЕМАЄ РОБІТ В ЕЛЕКТРОУСТАНОВКАХ) ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки 1. Устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Технологічне устатковання для утилізації зброї, боєприпасів та виробів ракетної техніки. 3. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин та огрудкування руд і концентратів у вугільній, гірничорудній, нерудній та коксохімічній промисловостях. 4. Устатковання та технічні засоби для виготовлення, використання і транспортування вибухових матеріалів і виробів на їх основі, комплекси для їх переробки та зберігання.” (НЕМАЄ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК) ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 … 11 12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. 13 … 27 ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 .. 6 7. Устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання). 8 … 13 Скаржник в період дії вищезазначеної редакції Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 зареєстрував Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607) та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794), в яких чітко зазначено право на роботи підвищеної небезпеки, в т.ч.: «5. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В (до 1150 кВ включно змінного струму, до 1600 кВ (+- 800 кВ) включно постійного струму)». 03.02.2021 р. Постановою КМУ №77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» було чітко передбачено: 1. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесені змін до таких декларацій. 2. Ця постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування. За даними офіційного порталу «zakon.rada.gov.ua» ця постанова була опублікована в Урядовому кур’єрі №27 – 10.02.2021 р., набрала законної сили – 10.03.2021 р. Таким чином, оскільки декларація АТ «ВІТ» щодо робіт підвищеної небезпеки була зареєстрована 05.03.2021 р. - до набрання чинності постановою до 10.03.2021 р., то, відповідно, вона зберігає свою чинність до внесення в неї змін. Станом на подання тендерної пропозиції та на даний час зміни до декларації не вносилися, вона є чинною, належною та такою, що відповідає нормам чинного законодавства та підтверджує право АТ «ВІТ» на ведення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. Що ж стосується вимог тендерної документації на подання саме дозволу, то слід зазначити, за ч.ч. 1,2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. За п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, норми закону мають перевагу перед вимогами замовника: якщо закон дозволяє дію декларації замість дозволу, то декларація є належним підтвердженням кваліфікаційної вимоги. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, рішення замовника про дискваліфікацію скаржника з причини невідповідного тлумачення норм чинного законодавства є безпідставним та незаконним.
Дата розгляду скарги: 20.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2021 11:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2021 17:10
Дата виконання рішення Замовником: 28.09.2021 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення від 20.09.2021 №21318-р/пк-пз керуючись частиною 22 статті 18 Закону України № 922 «Про публічні закупівлі» по вищевказаній закупівлі вирішили скасувати рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій ЛЬВІВСЬКОГО УПРАВЛІННЯ ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ЕЛЕКТРО", товариства з обмеженою відповідальністю "Луч" та товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВЕНЕРГОРЕМОНТ" (протокол засідання ТК від 02.09.2021 №1579)
Задовільнена: Так
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ТА ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРАНСФОРМАТОРОБУДУВАННЯ", Ладинський Сергій 380612845767 tender@vit.zp.ua http://vit.zp.ua
Скарга
Скасована

Оскарження рішення про відхилення пропозиції

Номер: 943b26ef0deb4ef480740124c948021b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-000758-a.c3
Назва: Оскарження рішення про відхилення пропозиції
Скарга:
АТ «ВІТ» (ЄДРПОУ 00216757) (скаржник) подало документи на участь у відкритих торгах за предметом закупівлі: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999 (детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації), ідентифікаційний номер закупівлі - UA-2021-06-09-000758-a, очікувана вартість - 19 222 500,00 грн. 02.09.2021 р. на офіційному сайті «prozorro.gov.ua» замовником було оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-06-09-000758-a, за яким пропозицію АТ «ВІТ» було відхилено та не допущено до участі в аукціоні, а три інших учасника (незважаючи на недоліки в їхніх пропозиціях) – допущені до участі в аукціоні. Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам чинного законодавства України, тому просить його скасувати з огляду на наступне: І. Тендерний комітет замовника незаконно відхилив пропозицію АТ «ВІТ» 1. В оскарженому протоколі відносно АТ «ВІТ» замовник зазначає, що «Тендерна пропозиція не допущена до аукціону відповідно до висновку протоколу технічної комісії з оцінки вимог до продукції (предмету закупівлі) та пропозицій потенційних постачальників №787 від 01.09.2021 р.» Втім, що це за технічна комісія, який її статус для проведення процедури публічної закупівлі, що саме міститься в її висновку – не відомо, протокол не оприлюднений, підстави для висновків скаржнику не доведені. Замовником порушена ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що «інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель». Обгрунтування позиції замовника документом, зміст якого не доводиться до відома зацікавленого учасника, є порушенням основних принципів та засад процедури закупівлі, створює перешкоди для ефективного захисту прав та законних інтересів. 2. В оскарженому рішенні замовник зазначає, що «в тендерній пропозиції учасника відсутній дозвіл Держпраці на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (вимога п. 3 Додатка 1 до тендерної документації «Інші документи, що повинен надати учасник», п 10.6 Додатка 3 до ТД зі змінами «Технічна специфікація до предмета закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. «Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999» №0.ЕЦ.3839.ТС-21)». Скаржник вважає, що ним був наданий повний пакет необхідних документів: • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №210.16.23 (строк дії до 28.03.2026 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №15.12.30 (строк дії до 03.01.2022 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №1520.12.30 (строк дії до 24.10.2024 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №203.16.23 (строк дії до27.12.2021 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №201.16.23 (строк дії до 27.12.2021 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №260.13.30 (строк дії до 07.03.2023 р.); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794). Всі документи надані в належному електронному форматі, справно відкриваються для ознайомлення, повний текст документів сканований якісно та чітко. Всі вищезазначені дозволи та декларації видані у встановленому законом порядку, є чинними на час подання тендерної пропозиції та всього строку, необхідного для виконання робіт. Жодний нормативно-правовий акт в даній сфері регулювання не скасував дію документів, що були видані на підставі чинного законодавства, а також не зобов’язав господарюючі суб’єкти отримати нові варіанти замість чинних. Дозвільний порядок виконання робіт підвищеної небезпеки врегульований Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 р. №1107, до якої неодноразово вносилися суттєві зміни: Постановами КМУ № 927 від 10.10.2012, № 76 від 11.02.2016, № 48 від 07.02.2018 № 330 від 10.04.2019, № 207 від 03.03.2020, № 77 від 03.02.2021. В період дії з 03.03.2020 р. до 10.03.2021 р. чинна редакція Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 (в редакції Постанови КМУ від 03.03.2020 р. №207) містила наступні переліки обмежень: ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Вибухові роботи та роботи, пов’язані з використанням енергії вибуху. 3. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки. 4. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах. 5. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу. 6. Підземні та відкриті гірничі роботи. (НЕМАЄ РОБІТ В ЕЛЕКТРОУСТАНОВКАХ) ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки 1. Устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Технологічне устатковання для утилізації зброї, боєприпасів та виробів ракетної техніки. 3. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин та огрудкування руд і концентратів у вугільній, гірничорудній, нерудній та коксохімічній промисловостях. 4. Устатковання та технічні засоби для виготовлення, використання і транспортування вибухових матеріалів і виробів на їх основі, комплекси для їх переробки та зберігання.” (НЕМАЄ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК) ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 … 11 12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. 13 … 27 ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 .. 6 7. Устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання). 8 … 13 Скаржник в період дії вищезазначеної редакції Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 зареєстрував Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607) та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794), в яких чітко зазначено право на роботи підвищеної небезпеки, в т.ч.: «5. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В (до 1150 кВ включно змінного струму, до 1600 кВ (+- 800 кВ) включно постійного струму)». 03.02.2021 р. Постановою КМУ №77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» було чітко передбачено: 1. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесені змін до таких декларацій. 2. Ця постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування. За даними офіційного порталу «zakon.rada.gov.ua» ця постанова була опублікована в Урядовому кур’єрі №27 – 10.02.2021 р., набрала законної сили – 10.03.2021 р. Таким чином, оскільки декларація АТ «ВІТ» щодо робіт підвищеної небезпеки була зареєстрована 05.03.2021 р. - до набрання чинності постановою до 10.03.2021 р., то, відповідно, вона зберігає свою чинність до внесення в неї змін. Станом на подання тендерної пропозиції та на даний час зміни до декларації не вносилися, вона є чинною, належною та такою, що відповідає нормам чинного законодавства та підтверджує право АТ «ВІТ» на ведення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. Що ж стосується вимог тендерної документації на подання саме дозволу, то слід зазначити, за ч.ч. 1,2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. За п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, норми закону мають перевагу перед вимогами замовника: якщо закон дозволяє дію декларації замість дозволу, то декларація є належним підтвердженням кваліфікаційної вимоги. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, рішення замовника про дискваліфікацію скаржника з причини невідповідного тлумачення норм чинного законодавства є безпідставним та незаконним.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.09.2021 09:30
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ТА ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРАНСФОРМАТОРОБУДУВАННЯ", Ладинський Сергій 380612845767 tender@vit.zp.ua http://vit.zp.ua
Скарга
Скасована

Оскарження рішення про відхилення пропозиції

Номер: a78d26b8a76643b1bad8bd63c9b93b24
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-000758-a.c2
Назва: Оскарження рішення про відхилення пропозиції
Скарга:
АТ «ВІТ» (ЄДРПОУ 00216757) (скаржник) подало документи на участь у відкритих торгах за предметом закупівлі: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999 (детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації), ідентифікаційний номер закупівлі - UA-2021-06-09-000758-a, очікувана вартість - 19 222 500,00 грн. 02.09.2021 р. на офіційному сайті «prozorro.gov.ua» замовником було оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-06-09-000758-a, за яким пропозицію АТ «ВІТ» було відхилено та не допущено до участі в аукціоні, а три інших учасника (незважаючи на недоліки в їхніх пропозиціях) – допущені до участі в аукціоні. Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам чинного законодавства України, тому просить його скасувати з огляду на наступне: І. Тендерний комітет замовника незаконно відхилив пропозицію АТ «ВІТ» 1. В оскарженому протоколі відносно АТ «ВІТ» замовник зазначає, що «Тендерна пропозиція не допущена до аукціону відповідно до висновку протоколу технічної комісії з оцінки вимог до продукції (предмету закупівлі) та пропозицій потенційних постачальників №787 від 01.09.2021 р.» Втім, що це за технічна комісія, який її статус для проведення процедури публічної закупівлі, що саме міститься в її висновку – не відомо, протокол не оприлюднений, підстави для висновків скаржнику не доведені. Замовником порушена ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що «інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель». Обгрунтування позиції замовника документом, зміст якого не доводиться до відома зацікавленого учасника, є порушенням основних принципів та засад процедури закупівлі, створює перешкоди для ефективного захисту прав та законних інтересів. 2. В оскарженому рішенні замовник зазначає, що «в тендерній пропозиції учасника відсутній дозвіл Держпраці на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (вимога п. 3 Додатка 1 до тендерної документації «Інші документи, що повинен надати учасник», п 10.6 Додатка 3 до ТД зі змінами «Технічна специфікація до предмета закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. «Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999» №0.ЕЦ.3839.ТС-21)». Скаржник вважає, що ним був наданий повний пакет необхідних документів: • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №210.16.23 (строк дії до 28.03.2026 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №15.12.30 (строк дії до 03.01.2022 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №1520.12.30 (строк дії до 24.10.2024 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №203.16.23 (строк дії до27.12.2021 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №201.16.23 (строк дії до 27.12.2021 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №260.13.30 (строк дії до 07.03.2023 р.); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794). Всі документи надані в належному електронному форматі, справно відкриваються для ознайомлення, повний текст документів сканований якісно та чітко. Всі вищезазначені дозволи та декларації видані у встановленому законом порядку, є чинними на час подання тендерної пропозиції та всього строку, необхідного для виконання робіт. Жодний нормативно-правовий акт в даній сфері регулювання не скасував дію документів, що були видані на підставі чинного законодавства, а також не зобов’язав господарюючі суб’єкти отримати нові варіанти замість чинних. Дозвільний порядок виконання робіт підвищеної небезпеки врегульований Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 р. №1107, до якої неодноразово вносилися суттєві зміни: Постановами КМУ № 927 від 10.10.2012, № 76 від 11.02.2016, № 48 від 07.02.2018 № 330 від 10.04.2019, № 207 від 03.03.2020, № 77 від 03.02.2021. В період дії з 03.03.2020 р. до 10.03.2021 р. чинна редакція Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 (в редакції Постанови КМУ від 03.03.2020 р. №207) містила наступні переліки обмежень: ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Вибухові роботи та роботи, пов’язані з використанням енергії вибуху. 3. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки. 4. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах. 5. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу. 6. Підземні та відкриті гірничі роботи. (НЕМАЄ РОБІТ В ЕЛЕКТРОУСТАНОВКАХ) ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки 1. Устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Технологічне устатковання для утилізації зброї, боєприпасів та виробів ракетної техніки. 3. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин та огрудкування руд і концентратів у вугільній, гірничорудній, нерудній та коксохімічній промисловостях. 4. Устатковання та технічні засоби для виготовлення, використання і транспортування вибухових матеріалів і виробів на їх основі, комплекси для їх переробки та зберігання.” (НЕМАЄ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК) ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 … 11 12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. 13 … 27 ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 .. 6 7. Устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання). 8 … 13 Скаржник в період дії вищезазначеної редакції Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 зареєстрував Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607) та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794), в яких чітко зазначено право на роботи підвищеної небезпеки, в т.ч.: «5. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В (до 1150 кВ включно змінного струму, до 1600 кВ (+- 800 кВ) включно постійного струму)». 03.02.2021 р. Постановою КМУ №77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» було чітко передбачено: 1. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесені змін до таких декларацій. 2. Ця постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування. За даними офіційного порталу «zakon.rada.gov.ua» ця постанова була опублікована в Урядовому кур’єрі №27 – 10.02.2021 р., набрала законної сили – 10.03.2021 р. Таким чином, оскільки декларація АТ «ВІТ» щодо робіт підвищеної небезпеки була зареєстрована 05.03.2021 р. - до набрання чинності постановою до 10.03.2021 р., то, відповідно, вона зберігає свою чинність до внесення в неї змін. Станом на подання тендерної пропозиції та на даний час зміни до декларації не вносилися, вона є чинною, належною та такою, що відповідає нормам чинного законодавства та підтверджує право АТ «ВІТ» на ведення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. Що ж стосується вимог тендерної документації на подання саме дозволу, то слід зазначити, за ч.ч. 1,2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. За п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, норми закону мають перевагу перед вимогами замовника: якщо закон дозволяє дію декларації замість дозволу, то декларація є належним підтвердженням кваліфікаційної вимоги. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, рішення замовника про дискваліфікацію скаржника з причини невідповідного тлумачення норм чинного законодавства є безпідставним та незаконним.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.09.2021 09:12
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ТА ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРАНСФОРМАТОРОБУДУВАННЯ", Ладинський Сергій 380612845767 tender@vit.zp.ua http://vit.zp.ua
Скарга
Скасована

Оскарження рішення про відхилення пропозиції

Номер: 02bfb533f63440ca8c2be8cf4080bc0a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-09-000758-a.b1
Назва: Оскарження рішення про відхилення пропозиції
Скарга:
АТ «ВІТ» (ЄДРПОУ 00216757) (скаржник) подало документи на участь у відкритих торгах за предметом закупівлі: «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999 (детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації), ідентифікаційний номер закупівлі - UA-2021-06-09-000758-a, очікувана вартість - 19 222 500,00 грн. 02.09.2021 р. на офіційному сайті «prozorro.gov.ua» замовником було оприлюднено Протокол розгляду тендерних пропозицій UA-2021-06-09-000758-a, за яким пропозицію АТ «ВІТ» було відхилено та не допущено до участі в аукціоні, а три інших учасника (незважаючи на недоліки в їхніх пропозиціях) – допущені до участі в аукціоні. Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам чинного законодавства України, тому просить його скасувати з огляду на наступне: І. Тендерний комітет замовника незаконно відхилив пропозицію АТ «ВІТ» 1. В оскарженому протоколі відносно АТ «ВІТ» замовник зазначає, що «Тендерна пропозиція не допущена до аукціону відповідно до висновку протоколу технічної комісії з оцінки вимог до продукції (предмету закупівлі) та пропозицій потенційних постачальників №787 від 01.09.2021 р.» Втім, що це за технічна комісія, який її статус для проведення процедури публічної закупівлі, що саме міститься в її висновку – не відомо, протокол не оприлюднений, підстави для висновків скаржнику не доведені. Замовником порушена ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що «інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель». Обгрунтування позиції замовника документом, зміст якого не доводиться до відома зацікавленого учасника, є порушенням основних принципів та засад процедури закупівлі, створює перешкоди для ефективного захисту прав та законних інтересів. 2. В оскарженому рішенні замовник зазначає, що «в тендерній пропозиції учасника відсутній дозвіл Держпраці на виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В (вимога п. 3 Додатка 1 до тендерної документації «Інші документи, що повинен надати учасник», п 10.6 Додатка 3 до ТД зі змінами «Технічна специфікація до предмета закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. «Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №141999» №0.ЕЦ.3839.ТС-21)». Скаржник вважає, що ним був наданий повний пакет необхідних документів: • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №210.16.23 (строк дії до 28.03.2026 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №15.12.30 (строк дії до 03.01.2022 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №1520.12.30 (строк дії до 24.10.2024 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №203.16.23 (строк дії до27.12.2021 р.); • Дозвіл ГУ Держпраці у Запорізькій області №201.16.23 (строк дії до 27.12.2021 р.); • Дозвіл ДС Гірничого нагляду та промислової безпеки №260.13.30 (строк дії до 07.03.2023 р.); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607); • Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794). Всі документи надані в належному електронному форматі, справно відкриваються для ознайомлення, повний текст документів сканований якісно та чітко. Всі вищезазначені дозволи та декларації видані у встановленому законом порядку, є чинними на час подання тендерної пропозиції та всього строку, необхідного для виконання робіт. Жодний нормативно-правовий акт в даній сфері регулювання не скасував дію документів, що були видані на підставі чинного законодавства, а також не зобов’язав господарюючі суб’єкти отримати нові варіанти замість чинних. Дозвільний порядок виконання робіт підвищеної небезпеки врегульований Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 р. №1107, до якої неодноразово вносилися суттєві зміни: Постановами КМУ № 927 від 10.10.2012, № 76 від 11.02.2016, № 48 від 07.02.2018 № 330 від 10.04.2019, № 207 від 03.03.2020, № 77 від 03.02.2021. В період дії з 03.03.2020 р. до 10.03.2021 р. чинна редакція Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 (в редакції Постанови КМУ від 03.03.2020 р. №207) містила наступні переліки обмежень: ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Вибухові роботи та роботи, пов’язані з використанням енергії вибуху. 3. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки. 4. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах. 5. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу. 6. Підземні та відкриті гірничі роботи. (НЕМАЄ РОБІТ В ЕЛЕКТРОУСТАНОВКАХ) ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки 1. Устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 29, ст. 1357). 2. Технологічне устатковання для утилізації зброї, боєприпасів та виробів ракетної техніки. 3. Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин та огрудкування руд і концентратів у вугільній, гірничорудній, нерудній та коксохімічній промисловостях. 4. Устатковання та технічні засоби для виготовлення, використання і транспортування вибухових матеріалів і виробів на їх основі, комплекси для їх переробки та зберігання.” (НЕМАЄ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК) ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 … 11 12. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. 13 … 27 ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці 1 .. 6 7. Устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання). 8 … 13 Скаржник в період дії вищезазначеної редакції Постанови КМУ від 26.10.2011 р. №1107 зареєстрував Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 25.02.2021 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 05.03.2021 р. №3607) та Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 09.07.2020 р. (дата реєстрації у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.07.2020 р. №2794), в яких чітко зазначено право на роботи підвищеної небезпеки, в т.ч.: «5. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000 В (до 1150 кВ включно змінного струму, до 1600 кВ (+- 800 кВ) включно постійного струму)». 03.02.2021 р. Постановою КМУ №77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» було чітко передбачено: 1. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесені змін до таких декларацій. 2. Ця постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування. За даними офіційного порталу «zakon.rada.gov.ua» ця постанова була опублікована в Урядовому кур’єрі №27 – 10.02.2021 р., набрала законної сили – 10.03.2021 р. Таким чином, оскільки декларація АТ «ВІТ» щодо робіт підвищеної небезпеки була зареєстрована 05.03.2021 р. - до набрання чинності постановою до 10.03.2021 р., то, відповідно, вона зберігає свою чинність до внесення в неї змін. Станом на подання тендерної пропозиції та на даний час зміни до декларації не вносилися, вона є чинною, належною та такою, що відповідає нормам чинного законодавства та підтверджує право АТ «ВІТ» на ведення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В і в зонах дії струму високої частоти. Що ж стосується вимог тендерної документації на подання саме дозволу, то слід зазначити, за ч.ч. 1,2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. За п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, норми закону мають перевагу перед вимогами замовника: якщо закон дозволяє дію декларації замість дозволу, то декларація є належним підтвердженням кваліфікаційної вимоги. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, рішення замовника про дискваліфікацію скаржника з причини невідповідного тлумачення норм чинного законодавства є безпідставним та незаконним.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.09.2021 09:09
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ТА ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТРАНСФОРМАТОРОБУДУВАННЯ", Ладинський Сергій 380612845767 tender@vit.zp.ua http://vit.zp.ua