ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжних приміщень в будівлі Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти м. Берислав, Херсонської області» (Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
1. Найменування замовника: Управління освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради. 2. Категорія замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої ст.2 Закону (п.1 ч.4 ст.2 Закону). 3. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: 44104074. 4. Місцезнаходження замовника: вул. 1 Травня, 244, м. Берислав, Бериславський район, Херсонська область, 74300. 5. Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: Матвієнко Дар'я Григорівна, уповноважена особа управління освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради, тел. +380994244572, ел. пошта: osvita-beryslav@ukr.net. 6. Вид предмета закупівлі: Роботи. 7. Конкретна назва предмета закупівлі: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжних приміщень в будівлі Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти м. Берислав, Херсонської області». 8. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. 9. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація, технічне завдання). Усі посилання в технічному завданні документації на конкретну торговельну марку чи фірму, чи патент, чи конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент» та застосовується до кожного посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, чи патент, чи конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Пропозиція Учасника повинна відповідати технічному завданню: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжних приміщень в будівлі Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти м. Берислав, Херсонської області» (Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація, технічне завдання): згідно із Додатком 1 до даного Оголошення. 10. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 1 (одна) робота. 11. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: вул. 1 Травня, 266, м. Берислав, Бериславський район, Херсонська область, 74300. 12. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 01.09.2021 року. 13. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): Розрахунки за виконані роботи здійснюються при надходженні коштів з відповідного бюджету на зазначені цілі, в межах наявного фінансового ресурсу на єдиному казначейському рахунку протягом 14 календарних днів та на підставі пред’явлених та підписаних Сторонами форм КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт». 14. Очікувана вартість предмета закупівлі: 1 421 615,60 грн. (один мільйон чотириста двадцять одна тисяча шістсот п'ятнадцять гривень 60 копійок) з ПДВ. 15. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): не передбачено. 16. Джерело фінансування закупівлі: Кошти місцевого бюджету. 17. Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. 18. Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Критерії оцінки тендерних пропозицій: ціна (питома вага цінового критерію – 100 %). Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі вцілому. Оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки. Для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону. Найбільш економічною вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ. Якщо учасники подали тендерні пропозиції/пропозиції з однаковим значенням ціни/приведеної ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати учасник, який подав свою тендерну пропозицію/пропозицію пізніше, ніж інші учасники з аналогічним значенням ціни тендерної пропозиції/пропозиції. Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни. Електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
Завершена
1 421 615.60UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 216.16 UAH
Вирішення:«Управлінням освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради (далі – Замовник) розглянуто Вимогу Вих. № 518 від 24.06.2021 року та Вимогу Вих. № 519 від 24.06.2021 року, які подані Приватним підприємством «ЮРБУД» (далі – Скаржник) та повідомляємо наступне.
Щодо визначення переможця Фізичної особи-підприємця Махник Євген Мирославович (далі – Переможець).
На виконання вимоги розділу 7 Документації до оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжних приміщень в будівлі Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти м. Берислав, Херсонської області» (Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (далі – Документація) Переможцем надано Проект договору із зазначенням виразу «згодні із умовами договору» (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього), що викладений в Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Не заповнення реквізитів, відомостей та гарантійного строку, не являється порушенням в розумінні переліку вимог до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, так як Замовником не вимагалося заповнення граф проекту договору.
На виконання вимог розділу 7 Документації Переможцем надано повний опис предмета закупівлі.
Додатково зазначаємо, що інформація, яка прописана в додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі після опису предмета закупівлі, а саме: «Посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій. Еквівалентом вважається матеріали та/або обладнання, що відповідає технічним та технологічним характеристикам матеріалів та/або обладнання, передбаченого проектом. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями.
У складі пропозиції учасник надає Акт обстеження об`єкту, засвідчений підписами уповноважених осіб та печатками (за наявності) Учасника та Замовника, про те, що Учасник здійснив попередній виїзд для обстеження на об’єкт Замовника з метою запобігання суперечностей під час проведення та завершення ремонтних робіт
Учасники мають право ознайомлюватися з іншими необхідними документами за адресою Замовника в період уточнень визначений системою “ProZorro” автоматично», це інструкція з підготовки пропозицій потенційними учасниками.
На виконання вимог пункту 1.1. Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Переможцем надано Інформаційну довідка про наявність необхідного обладнання і механізмів, що повністю відповідає тексту: «1.1. Учасник надає інформаційну довідку (в довільній формі) про наявність обладнання і механізмів для виконання робіт; (власних та/ або орендованих та/або надання послуг, або інше право користування);
Інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання і механізмів повинна містити інформацію про назву(тип) обладнання та механізмів, які планується залучити до виконання робіт; стан; зазначення приналежності (власне, орендоване, надання послуг, або інше право користування)».
Щодо не надання додаткових документів, зазначаємо що Замовником не передбачено вимоги надання документів на право власності на обладнання та механізми.
Щодо кваліфікації і досвіду працівників, Замовником не встановлено порушення так як відповідно до приписів статті 34 Закону України «Про освіту» кваліфікації за обсягом класифікуються на повні та часткові, за змістом - на освітні та професійні.
Зокрема, освітня кваліфікація - це визнана закладом освіти чи іншим уповноваженим суб`єктом освітньої діяльності та засвідчена відповідним документом про освіту сукупність встановлених стандартом освіти та здобутих особою результатів навчання (компетентностей).
Професійна кваліфікація - це визнана кваліфікаційним центром, суб`єктом освітньої діяльності, іншим уповноваженим суб`єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання), що дозволяють виконувати певний вид роботи або здійснювати професійну діяльність.
Результати навчання та компетентності, необхідні для присудження освітніх та/або присвоєння професійних кваліфікацій, можуть досягатися та здобуватися у системі формальної, неформальної чи інформальної освіти.
Освітні кваліфікації присуджуються, визнаються і підтверджуються закладами освіти чи іншими суб`єктами освітньої діяльності.
Професійні кваліфікації присвоюються, визнаються і підтверджуються суб`єктами, уповноваженими на це законодавством, зокрема суб`єктами освітньої діяльності.
Процедури присудження (присвоєння), підтвердження кваліфікацій, а також порядок утворення та діяльності і правовий статус суб`єктів, що здійснюють діяльність з оцінювання і визнання освітніх та/або професійних кваліфікацій, визначаються спеціальними законами та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1341 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» кваліфікація - визнана уповноваженим суб`єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою компетентностей (результатів навчання).
Професія - здатність виконувати подібні роботи, які вимагають від особи певної кваліфікації.
Робота є статистичною одиницею, що класифікується відповідно до кваліфікації, необхідної для її виконання.
Однак, зважаючи на викладені вище норми законодавства, надання інформації про наявність відповідної кваліфікації працівника в розумінні здатності виконувати завдання та обов`язки відповідної роботи, яка визначається через назву професійної кваліфікації не може бути порушенням чинного законодавства України.
Щодо довідок виданих банківською установою про наявність поточного рахунку та про відсутність заборгованості, зазначаємо що вони завірені від 15.06.2021 печаткою банківської установи, що не являється порушенням розділу 7 Документації.
Згідно з Переліком формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 формальними (несуттєвими) вважаються помилки коли подано документ (документи) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складені у довільній формі та не містять вихідного номера.
Враховуючи викладене, подання деяких документів у довільній формі є формальною (несуттєвою) помилкою.
Відповідно до вимоги Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: «У складі пропозиції учасник надає Акт обстеження об`єкту, засвідчений підписами уповноважених осіб та печатками (за наявності) Учасника та Замовника, про те, що Учасник здійснив попередній виїзд для обстеження на об’єкт Замовника з метою запобігання суперечностей під час проведення та завершення ремонтних робіт».
Тобто Замовник не визначав підписання Акту обстеження об’єкту саме уповноваженою особою з проведення процедур закупівель, тому підписання Акту уповноваженою особою Замовника, а саме керівником не являється порушенням Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вимог пункту 2.1. Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Переможцем надано розрахунок ціни пропозиції у програмному комплексі АВК-5 (3.5.3.).
Крім цього відповідно до вимоги розділу 7 Документації: «Всі завантажені документи окрім кошторисних розрахунків та оригіналів документів сторонніх організацій, повинні мати особистий (оригінал) підпис уповноваженої особи учасника», кошторисні розрахунки не повинні мати особистий підпис та печатку або КЕП.
Згідно з Переліком формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 формальними (несуттєвими) вважаються помилки коли помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Тобто, комп'ютерна коректура у Локальному кошторисі є формальною помилкою.
Також необхідно додатково зазначити, що умови оголошення про проведення спрощеної закупівлі не передбачали оформлення документів саме відповідно до ДСТУ 4163-2003.
Тому, відповідно до результатів розгляду пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Махник Євген Мирославович у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції учасника відповідно до положень частини тринадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім цього, зміст зазначеної вимоги прямо суперечить основним принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дана вимога може бути розцінена Замовником як втручання у спрощену процедуру закупівлі та впливу на прийняття рішення.
Статтею 32 Господарського кодексу України встановлено, що недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії у конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності. Недобросовісною конкуренцією є неправомірне використання ділової репутації суб'єкта господарювання, створення перешкод суб'єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції, неправомірне збирання, розголошення та використання комерційної таємниці, а також інші дії, що кваліфікуються відповідно до частини першої цієї статті.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» відносини, пов’язані із захистом від недобросовісної конкуренції, регулюються цим Законом, Законом України «Про захист економічної конкуренції», Законом України «Про Антимонопольний комітет України», Паризькою конвенцією про охорону промислової власності від 20 березня 1883 року, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, іншими актами законодавства, виданими на підставі законів чи постанов Верховної Ради України.
Згідно зі статтею 10 Паризької конвенції про охорону промислової власності від 20.03.1883, яка набула чинності для України 25.12.1991 року, актом недобросовісної конкуренції вважається будь-який акт конкуренції, що суперечить чесним звичаям у промислових і торговельних справах, зокрема, підлягають забороні неправильні ствердження при існуванні комерційної діяльності, що здатні дискредитувати підприємство, продукти чи промислову або торговельну діяльність конкурента. Отже, недобросовісна конкуренція пов’язана із здійсненням дій, нечесних стосовно конкурентів. При цьому, такі дії завдають або можуть завдати шкоди іншому суб’єкту господарювання.
Таким чином, дії Приватного підприємства «ЮРБУД», які полягають у безпідставних вимогах, є порушенням, що передбачене частиною першою статті 1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді недобросовісної конкуренції, що суперечить торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.
Враховуючи викладене, вимогу відхилено.
Щодо правомірності відхилення пропозиції скаржника.
Пропозиція скаржника була вивчена Замовником відповідно до покладених на нього обов’язків статтями 14 та 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлено що вона не відповідає по трьом критеріям, а саме:
Розділ 7 Документації до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу: «Пропозиції вважаються дійсними протягом 120 робочих днів із дати кінцевого строку подання пропозицій, пропозиція з меншим строком підлягає відхиленню».
Учасником ПП «ЮРБУД» надано пропозицію Вих. № 439 від 10.06.21 яка не відповідає зазначеним вимогам, а саме: «2. Ми погоджуємося дотримуватися умов пропозиції протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Наша пропозиція буде обов’язковою для нас і може бути прийнята замовником у будь-який час до закінчення встановленого Законом терміну».
Враховуючи викладене учасником ПП «ЮРБУД» не виконано умов Розділу 7 Документації до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Замовник дійшов такого висновку на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарг з аналогічних питань, зокрема рішення №4472-р/пк-пз від 11.05.2018 року, винесеного за результатами розгляду скарги ТОВ "Прибрежний" №UA-2018-03-19-000968-а.Ь2.
Додатком 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджено вимоги: «Учасник надає інформаційну довідку (в довільній формі) про наявність обладнання і механізмів для виконання робіт; (власних, або орендованих, або надання послуг, або інше право користування);
Інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання і механізмів повинна містити інформацію про назву(тип) обладнання та механізми, які планується залучити до виконання робіт; стан; зазначення приналежності (власне, орендоване, надання послуг, або інше право користування).
Учасником ПП "ЮРБУД" у своїй пропозиції надано Довідку про перелік матеріально-технічної бази Вих. 448 від 15.06.2021 в якій перелічено обладнання і механізми, проте відповідно до вимог: «Інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання і механізмів повинна містити інформацію про: «стан».
Враховуючи викладене учасником ПП "ЮРБУД" не виконано умов Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Щодо наданих документів учасником ПП "ЮРБУД", які підтверджують наявність обладнання і механізмів на обліку у підприємства, зазначаємо, що вони не містять графи стан.
Учасником не виконано вимоги Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, так як не надано лист-роз’яснення щодо відсутності необхідності ліцензування для виконання робіт: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжних приміщень в будівлі Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти м. Берислав, Херсонської області» (Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) у зв’язку з тим що їх віднесено до класу наслідків СС1.
Замовником не враховано копію Ліцензії СС2, яка була надана скаржником, так як копія не може вважатися доречним і допустимим аналогом вимогам Замовника в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі щодо надання листа-роз’яснення.
Скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином вищезазначена вимога порушує його права та законні інтереси, так як мав можливість надати лист-роз’яснення у відповідності до вимог Замовника.
Враховуючи викладене, вимогу відхилено.»