• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні гази (oxygen, nitrous oxide)

Завершена

735 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 675.00 UAH
Період оскарження: 30.06.2017 10:53 - 13.07.2017 00:00
Вимога
Відхилено

Роз’яснення

Номер: 220d3e9f6c7245c19ed5c77e78a6ba66
Ідентифікатор запиту: UA-2017-06-30-000094-a.b1
Назва: Роз’яснення
Вимога:
Замовнику: Державна установа «Інститут нейрохірургії ім. Акад. А.П.Ромоданова НАМН України» (ЄДРПОУ 02011930) від: Командитне товариство «ТОВ «Запорізький автогенний завод» і Компанія» (ЄДРПОУ 00204777) Запит щодо внесення змін та надання роз'яснень відповідно до умов документації закупівлі 30.06.2017 р. на на е-tender було розпочато процедуру закупівлі UA-2017-06-30-000094-а, де єдиним лотом зазначено: «Медичні гази (oxygen, nitrous oxide)» Під час ретельного вивчення та підготовки для участі у торгах, ознайомившись з документацію процедури закупівлі зазначаємо наступне: 1. Кисень медичний рідкий це рідина (субстанція) згідно реєстраційного посвідчення на лікарський засіб №UA/8158/01/01 не має Код АТС. Застосовується виключно для виготовлення кисню газоподібного у кріогенних ізотермічних ємностях; Кисень медичний газоподібний згідно реєстраційного посвідчення на лікарський засіб № UA/8190/01/01 не має Код АТС. 2. Азоту закис згідно реєстраційного посвідчення на лікарський засіб №UA/5158/01/01 має Код АТС: N01AX13, згідно анатомо-терапевтическо-химической классификации він відноситься до фармакотерапевтичної групи «Засоби, що діють на нервову систему, засіб для інгаляційної загальної терапії». Зазначаємо, що кисень медичний рідкий та кисень медичний газоподібний є продуктом промислового виробництва і класифікується як промисловий продукт. Гази як діючи речовини можуть бути отримані шляхом хімічного синтезу або з природних джерел за допомогою установок розділення повітря. Підприємства виробники вищезазначенного лікарського засобу при виробництві застосовують норми СТ-Н-МОЗУ 42-4.0:2013, мають відповідно діючого законодавства Ліцензію на виробництво лікарських засобів. Лікарські засоби, які вироблені виробником, відпускаються виключно наступним типам споживачів: - медичні заклади МОЗ України; - медичні заклади МО України; - приватні медичні заклади, які мають ліцензію на провадження медичної практики; - підприємствам , які мають ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами; - підприємствам, які мають ліцензію на виробництво кисню медичного газоподібного. Закис азоту є медичним газом (суміш) і класифікується як фармацевтичний продукт. За системою якості ISO 9002 єдине в Україні виробництво медичної закису азоту - завод компанії " Стиролфарм ". Реєстраційне посвідчення № UA/5158/01/01/. Зазначаємо , що ТОВ «Стіролбіофарм» має ліцензію на виробництво лише на закис азоту і не є учасником ринку промислових газів. Закис азоту з травня 2014 року и станом на 2017 рік на території України не виробляється. Закис азоту імпортується з території Росії. Як вище зазначалося вони не є лікарськими засобоми. Відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону товари – продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з поставкою товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів або заявки, або цінові пропозиції, на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Згідно з пунктом 2.1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (зі змінами та доповненнями), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 18 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010р. № 457, за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України, із зазначенням конкретної назви товару чи послуги. При цьому, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого - десятого знаків зазначеного Класифікатора, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Вважаємо, що формування лота з включенням найменування товару з різними технічними умовами виробництва, фармокотерапевтичною групою, класифікацією, походженням та оподаткуванням є порушенням частини 4 статті 22 Закону «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» а саме: Учасники виробники кисню медичного газоподібного та кисню медичного рідкого маючи лише ліцензію на виробництво не мають законних підстав для участі у тендеру. В свою чергу Учасники підприємства - посередники маючи лише ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами мають перевагу перед учасниками виробниками. Дії Замовника (в частині формування лоту найменування предмета закупівлі та виду предмета закупівлі тендерної документації) порушують вимоги 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме недискримінація учасників. Таким чином, Замовник, з урахуванням наведеної вище інформації, повинен привести умови тендерної документації у відповідність до вимог Закону та ДКПП шляхом внесення відповідних змін, а саме: 1. Сформувати тендерну документацію ЛОТ № 1 – Гази промислові (Водень, аргон, інертні гази, азот і кисень) код ДКПП 016:2010 – 20.11.11: (кисень медичний рідкий (рідина у кріогенних ємностях, Кисень медичний газоподібний). ЛОТ № 2 – Гази промислові код ДКПП 016:2010 – 20.11.12.Закис азоту Зазначаємо, у разі не проведення тендерної документації в рамки статті 3, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», будемо змушені звернутися до органу оскарження. З повагою, Генеральний директор В.О. Клєванов Виконувач Нікітюк Н.М. (061) 226-05-35 050 486 09 15 avtogenouszp@gmail.com
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 04.07.2017р. Командитне товариство «ТОВ «Запорізький автогенний завод» і Компанія» (далі - Учасник) оприлюднило вимогу, щодо приведення умов тендерної документації, роз-робленої тендерним комітетом Державної установи «Інститут нейрохірургії ім. акад. А.П.Ромоданова НАМН України» (далі – Замовник), у відповідність до вимог Закону Украї-ни «Про публічні закупівлі», стосовно відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 24100000-5 Гази (Медичні гази (oxygen, nitrous oxide)). Дана вимога розглянута, ретельно вивчена тендерним комітетом Замовника та не підлягає задоволенню з наступних підстав: 1. Твердження Учасника, про те, що кисень медичний рідкий та кисень медичний газоподібний є продуктом промислового виробництва і класифікується, як промисловий продукт є хибним, оскільки: відповідно до ст. 2 Закону України «Про лікарські засоби»: «лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу; Державний реєстр лікарських засобів України - нормативний документ, який містить відомості про лікарські засоби, дозволені для виробництва і застосування в медичній практиці;». Відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті МОЗ України http://www.drlz.com.ua/ «Державного реєстру лікарських засобів України» МОЗ України, кисень медичний газоподібний, закис азоту (газ у металевих балонах), кисень медичний рідкий включені до Державного реєстру лікарських засобів. 2. Міркування Учасника про те, що лікарські засоби, які вироблені виробником, відпускаються виключно наступним типам споживачів: - медичні заклади МОЗ України; - медичні заклади МО України; - приватні медичні заклади, які мають ліцензію на провадження медичної практики; - підприємствам , які мають ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами; - підприємствам, які мають ліцензію на виробництво кисню медичного газоподібного – є необґрунтованим та безпідставним, оскільки відповідно до статті 19 Закону України «Про лікарські засоби» оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами на території України здійснюється підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - підприємцями на підставі ліцензії, яка видається в порядку, встановленому законодавством. 3. Стосовно висловлення Учасника щодо того, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010р. № 457, за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України, із зазначенням конкретної назви товару чи послуги, то воно не відповідає вимогам чинного законодавства в частині закупівлі лікарських засобів, оскільки, відповідно до п.п.18, п.1, ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до аб.6, п.1, розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі (Уповноважений орган) № 454 від 17.03.2016р. (далі - Порядок): «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.» Крім того зазначаємо, що норма Порядку стосовно визначення Замовником окремих частин предмету закупівлі не є імперативною та може застосовуватись на його розсуд. При цьому Законодавець зазначає, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів, а оскільки група товарів даної закупівлі є газами з однією формою випуску та місцем поставки, то поділ на окремі частини даного предмету є недоцільним.
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2017 15:47
Підтвердження вирішення: Вимога не підлягає задоволенню