-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт території за адресою: м. Боярка, вул. Молодіжна, біля №5-б з влаштуванням майданчику для скейт-парку; 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
Якість робіт, що виконуються, повинна відповідати вимогам стандартів, технічних умов, інших нормативних актів, що встановлюють вимоги до їх якості і підтверджуватися документами, необхідними для такого підтвердження відповідно до законодавства України.
Завершена
228 770.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 143.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 143.85 UAH
Період оскарження:
08.06.2021 18:36 - 14.06.2021 17:00
Вимога
Відхилено
Щодо акредитації
Номер:
5c73d61876664404ba1113b3c62e1689
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-08-011709-b.b1
Назва:
Щодо акредитації
Вимога:
З метою пiдтвердження вiдповiдностi якостi робiт Учасник у складi тендерноi пропозицii має надати сертифiкат на систему управлiння якiстю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який пiдтверджує, що система управлiння якiстю Учасника стосовно виконання будiвельних робiт (надання послуг iнженерних) на автомобiльних дорогах вiдповiдає вимогам ДСТУ 9001:2015 (сертифiкат має бути чинним на кiнцеву дату подання тендерної пропозицii; виданим органом з сертифiкацii (органом з оцiнки вiдповiдностi), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитацii якого мiстить будiвництво - на пiдтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завiрену Нацiональним агентством з акредитацii України).
Питання: Вимоги Замовника про надання акредитованого НААУ сертифікату підпадають під дію ч. 11 ст 26 ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме: Замовником вимагаються документи, які є не обов'язковими для учасників згідно із законом. Так акредитація НААУ є добровільною, що відображено зокрема в ЗУ "Про акредитацію органів оцінки відповідності". Просимо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом виключення вимоги про надання акредитованого НААУ сертифікату.
У разі ігнорування даної вимоги ми будемо вимушені звернутися до органу, що здійснює контроль над Вами (замовником), суду та до органів прокуратури і державної аудиторської служби.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.06.2021 15:36
Вирішення:
Добрий день. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. З приводу розгляду Вашої вимоги, що надійшла до Замовника через електронну систему закупівель повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Таким чином, враховуючи положення ст. 13 Закону спрощена закупівля не відноситься до процедур закупівель.
Частиною 19 статті 1 Закону визначено, що переможець спрощеної закупівлі - учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. Отже, пропозиція учасника спрощеної закупівлі повинна відповідати лише умовам, визначеним в оголошенні, та вимогам до предмета закупівлі.
В пункті 15 Додатку №1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що з метою пiдтвердження вiдповiдностi якостi робiт Учасник у складi тендерноi пропозицii має надати сертифiкат на систему управлiння якiстю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який пiдтверджує, що система управлiння якiстю Учасника стосовно виконання будiвельних робiт (надання послуг iнженерних) на автомобiльних дорогах вiдповiдає вимогам ДСТУ 9001:2015 (сертифiкат має бути чинним на кiнцеву дату подання тендерної пропозицii; виданим органом з сертифiкацii (органом з оцiнки вiдповiдностi), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитацii якого мiстить будiвництво - на пiдтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завiрену Нацiональним агентством з акредитацii України).
Відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 міжнародний стандарт ISO 9001:2015, IDT був прийнятий також у якості Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі Пропозицій учасників відповідного Сертифікату є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Відповідно до закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», процедура підтвердження компетентності реалізується шляхом акредитації органу з оцінки відповідності. Акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів. НААУ проводить акредитацію органів з оцінки відповідності (ООВ) з сертифікації систем менеджменту — згідно з вимогами ISO/IEC 17021:2011 «Вимоги до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту».
Підсумовуючи вищевикладене, органи оцінки відповідності які мають право оцінювати відповідність системи менеджменту учасників вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 проходять відповідну акредитацію органом з оцінки відповідності. З метою підтвердження правомочності видачі сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 органом з оцінки відповідності, Замовником встановлена вимога, щодо надання у складі пропозиції відповідної сфери акредитації. Скаржником жодним чином не доведено, що у нього, як потенційного учасника, відсутня можливість отримати даний сертифікат, виходячи з цього дана вимога не може вважатися дискримінаційною. Документація не містить жодних дискримінаційних умов та є такою, що складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства.
Стосовно посилання скаржника на ч. 11 ст 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» вважаємо за необхідне зазначити наступне.
Посилання Скаржника на частину 11 статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» взагалі не має жодного відношення до даного випадку. Законодавцем дійсно передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів. Однак, дану норму необхідно трактувати з врахуванням інших положень зазначеної статті та беручи до уваги ЗУ «Про публічні закупівлі» в цілому. Фрагментарне дослідження норм призводить до спотворення закладеного в них змісту, та як наслідок до неправильного трактування та розуміння.
Норма на яку посилається Скаржник зокрема означає, але не виключно, що фізична особа - підприємець, яка, наприклад, не є платником ПДВ, може не подати витяг з реєстру платників податку на додану вартість, якщо така вимога встановлена Замовником. А Замовник в свою чергу не може відхилити такого учасника з цієї підстави, з огляду на те, що в учасника об’єктивно немає можливості отримати такий витяг.
Таким чином, посилання Скаржника на ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» не звільняє його від негативних наслідків пов’язаних з поданням пропозиції, яка містить помилки, а також, жодним чином не свідчить про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі вищевикладеного, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», замовником прийнято рішення про відхилення даної вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено