• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо

ДК 021:2015 09110000-3 ТВЕРДЕ ПАЛИВО (ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА ПАЛИВНІ БРИКЕТИ З ДЕРЕВИНИ ЛИСТЯНИХ ПОРІД)

Торги не відбулися

1 720 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 602.50 UAH
Період оскарження: 07.06.2021 18:01 - 09.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Cкарга на рішення про визнання переможцем ПП «Вуглетрейдінг»

Номер: 6a815da6f3ed4963a33587bfed053172
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-010874-b.c4
Назва: Cкарга на рішення про визнання переможцем ПП «Вуглетрейдінг»
Скарга:
Cкарга на рішення про визнання переможцем ПП «Вуглетрейдінг»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.10.2021 11:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.10.2021 16:42
Дата виконання рішення Замовником: 23.10.2021 17:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення, протоколу від 21 вересня 2021 року, про визначення Приватного підприємства "Вуглетрейдінг" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-07-010874-b СКАСОВАНЕ!
Автор: ПП ЕНЕРГОАВЕРС, Карпов Олександр Анатолійович +380553039003 energoavers@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга.

Номер: 208e8448751b4933aefd4011378052bd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-010874-b.b3
Назва: Скарга.
Скарга:
Про порушення порядку проведення процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 14.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2021 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.09.2021 14:09
Дата виконання рішення Замовником: 21.09.2021 17:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про визначення переможця скасоване
Автор: Приватне підприємство "ВУГЛЕТРЕЙДІНГ", Піско Федір 380994621180 coaltrading@meta.ua
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги замовника

Номер: 059e033b10bd422282f8126a6fd7e5e9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-010874-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги замовника
Вимога:
Шановний замовнику, у Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Додаток 3) встановлено наступні дискримінаційні вимоги: 1)Згідно ч.2 Додатку №3 до Документації Замовник вимагає надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції: копії усіх ДСТУ або ТУ, яким відповідає товар, що пропонується до постачання та сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару на кожну марку вугілля, що є предметом закупівлі, дійсні на дату подання тендерної пропозиції та завірені виробником. Якщо учасник торгів не має договірних відношень з виробником, то він повинен надати копії вказаних документів, які завірені постачальником, з яким учасник торгів має договірні відносини, а також надати оригінал гарантійного листа від виробника товару, адресований на ім’я постачальника, який завіряє документи, в якому зазначено право використання вищезазначених копій документів та можливість поставки товару, а також аналогічний гарантійний лист від постачальника адресований на ім'я учасника торгів. Вказані вимоги є дискримінаційними, оскільки вугілля марки А (6-13) та А (13-25) (антрацит) не видобувається в Україні, а імпортується з-за кордону, в той час як видача вищезазначених документів не передбачена законодавством країни-імпортера. Так, при ввезенні на митну територію України вугілля марки А (6-13) та А (13-25) (антрацит) вимагаються такі документи як сертифікат походження, посвідчення про якість, сертифікат якості, які учасник готовий надати. Таким чином, вимоги, передбачені абз.4 ч.2 Додатку №3 до Документації є дискримінаційними, значно обмежують коло потенційних учасників і унеможливлюють участь у зазначеній закупівлі багатьом учасників, а тому повинні бути виключити із тендерної документації. 2) Останнім абзацом ч.1 Додатку 3 до Документації Замовник вимагає надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження якості товару: копії протоколу випробування, або посвідчення якості, або декларації на товар, або іншого документу. Вказана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне. Так, до предмету закупівлі, крім інших, входить вугілля марок А (13-25) та А (6-13) (антрацит), які на сьогоднішній день не видобуваються на підконтрольній Україні території, а імпортуються виключно із-за кордону. Документами, що надаються виробником-імпортером на підтвердження належної якості товару, є посвідчення про якість вугілля, сертифікат походження та сертифікат якості, в той час як законодавством країни-імпортера не передбачені такі документи як «протокол випробування, або декларація на товар». Не передбачені вказані документи і вимогами українського законодавства. Так, у разі, якщо вугілля українського виробництва, то документами на підтвердження належної якості товару є сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. Крім того, вказане положення тендерної документації є неконкретизованим, оскільки фраза «інший документ» може у майбутньому бути трактована у вигідному для замовника значенні. Таким чином, просимо виключити дану вимогу Тендерної документації як дискримінаційну. 3) Абз.7 ч.2 Додатку 3 до Документації замовник вимагає надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції: договору із лабораторією та копію атестату (свідоцтва) про акредитацію лабораторії або інший документ, що підтверджує компетентність лабораторії, яка видала документи, що підтверджують якісні характеристики товару, що пропонується до постачання, в тому числі, сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. Вказані вимоги є дискримінаційними оскільки обмежують участь у торгах учасників, які закуповують вугілля у посередників. Учасник не в праві вимагати від третьої особи, а саме виробника вугілля, надати вищезазначені документи. В той же час посередник, у якого учасник закуповує вугілля, не має у своєму розпорядженні договору із лабораторією та копію атестату (свідоцтва) про акредитацію лабораторії або інший документ, що підтверджує компетентність лабораторії, яка видала документи, що підтверджують якісні характеристики товару, що пропонується до постачання, в тому числі, сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. ЗУ «Про публічні закупівлі» жодним чином не передбачає можливості встановлення даних критеріїв до інших осіб, крім учасника закупівлі. Крім того, до предмету закупівлі, крім інших, входить вугілля марок А (13-25) та А (6-13) (антрацит), які на сьогоднішній день не видобуваються на підконтрольній Україні території, а імпортуються виключно із-за кордону, в той час як видача вищезазначених документів не передбачена законодавством країни-імпортера. Керуючись викладеним, просимо виключити дану вимогу Тендерної документації як дискримінаційну. 4)Положеннями ч.3 Додатку 3 встановлено, що на підтвердження відповідності продукції Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції один з наступних документів: - для продукції, яка підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів надати оригінал або копію декларації про відповідність, складену відповідно до вимог технічних регламентів або сертифікат відповідності; - для продукції, яка не підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів надати підтверджуючий лист, виданий підприємством з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та декларацію про відповідність, яка складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEС 17050-1:2006. Разом з тим, такі документи як декларація про відповідність, сертифікат відповідності для вугілля кам’яного чинним законодавством України не передбачені. На теперішній час наказ Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 14.10.2010 N 467 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів в Україні» скасовано!!! на підставі Наказу Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів N 293 (v0293853-11 ) від 02.08.2011. Разом з тим, ч.2 ст.26 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах!!!, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Відповідно до ч.11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Отже, зазначені вимоги є порушенням норм чинного законодавства України та направлені на дискримінацію учасників закупівлі, а тому повинні бути виключені з Тендерної документації. 5) Положенням ч.4 Додатку 3 передбачено подання Учасником наступних документів: технічні, якісні характеристики товару повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції обов’язково надає довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" №2059-VIII від 23.05.2017р., або оригінал чинного сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. З пункту 3 частини третьої статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" вбачається, що у переліку сфер застосування оцінки впливу на довкілля, що встановлений Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" імпорту чи постачання вугілля кам'яного не зазначено. Таким чином, вищевказана вимога Замовника звужує коло потенційних учасників, адже участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники що пропонують імпортоване вугілля, що потребує додаткової обробки/переробки в України, а ті учасники, що пропонують готове до споживання імпортоване вугілля – такі як Скаржник не можуть прийняти участь у закупівлі. Так учасник закуповує вугілля марки антрацит у постачальника, який у свою чергу купує готове до споживання вугілля у виробника нерезидента України. Вказане вугілля у повному обсязі відповідає вимогам Замовника за якісними і технічними характеристиками. Разом з тим, виробник, так як він не є резидентом України, не зобов'язаний виконувати вимоги українського законодавства і як наслідок не зобов'язаний отримувати висновок, оприлюднений в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля. Крім того, постачальник також не зобов'язаний отримувати висновок, оприлюднений в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля, так як згідно ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" у переліку сфер застосування оцінки впливу на довкілля імпорту та постачання вугілля кам'яного не встановлено, а отже постачальники вугілля не підпадають під дію вказаного Закону. Таким чином, дана вимога штучно обмежує коло учасників торгів і грубо порушує права учасників на участь у даному тендері, а тому просимо виключити її із Тендерної документації. 6. Крім того, дискримінаційною є вимога ч.4 Додатку 3 до Документації про надання сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 та вимога ч.5 Додатку 3 до Документації про надання копії сертифікату системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001-2015 (ISO 9001:2015 IDT). Так, організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001. Разом з тим, в Україні відповідно до ч.2 та ч.3 ст.23 ЗУ «Про стандартизацію» діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. Більше того, сертифікати ISO не є необхідними для законного виробництва вугілля кам'яного та його постачання Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином, просимо виключити дані вимоги Тендерної документації як дискримінаційні.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: 1.) Згідно з пунктом 7.10 ДСТУ 4671:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки. Таким чином, вимога щодо надання копій усіх ДСТУ або ТУ, яким відповідає товар, що пропонується до постачання та сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик товару на кожну марку вугілля є правомірною. 2.) Відповідно до вимог тендерної пропозиції для підтвердження якості товару учасник при поставці повинен надавати замовнику копію протоколу випробування, або посвідчення якості, або декларацію на товар., або інший документ. Тобто, один із перелічених документів. Однак, враховуючи Ваше звернення слова «інший документ» вилучено із даної вимоги. 3.) З тендерною документації вилучено вимогу щодо необхідності надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції договору із лабораторією та копію атестату (свідоцтва) про акредитацію лабораторії або іншого документу, що підтверджує компетентність лабораторії, яка видала документи, що підтверджують якісні характеристики товару, що пропонується до постачання, в тому числі, сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. 4.) Вами не доведено та документально не підтверджено неможливість виконання вказаної вимоги тендерної документації. Відповідно до частини 2 та частини 3 статті 23 Закону України «Про стандартизацію» діє принцип добровільної сертифікації. Отже, учасники можуть на добровільній основі провести сертифікацію продукції. В іншому випадку, якщо продукція, не підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів, необхідно надати підтверджуючий лист, виданий підприємством з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та декларацію про відповідність, яка складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEС 17050-1:2006. Таким чином, вказана умова не є дискримінаційною. Підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині відсутні. 5.) Згідно з пунктом 4 додатку 3 до тендерної документації технічні, якісні характеристики товару повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції обов’язково надає довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" № 2059-VIII від 23.05.2017р., або оригінал чинного сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. Тобто, якщо учасник у складі своєї тендерної пропозиції не надає довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" № 2059-VIII від 23.05.2017 то він має надати оригінал чинного сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. Вказана вимога не обмежує коло учасників. Підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині відсутні. 6.) Щодо надання копії сертифікату системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001-2015 (ISO 9001:2015 IDT). Відповідно до наказу ДП "УкрНДЦ" № 221 від 31.12.2015 міжнародний стандарт ISO 9001-2015 "Системи управління якістю: ВИМОГИ" був прийнятий у якості Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001-2015. ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю, встановлена згідно зі стандартом ISO 9001-2015 і є в повній мірі правомірною. Така вимога не є дискримінаційною, має на меті захист від недобросовісних учасників. Щодо надання сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. Відповідно до наказу ДП "УкрНДЦ" № 203 від 21.12.2015 міжнародний стандарт ISO 14001-2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування" був прийнятий у якості Національного стандарту України ДСТУ ISO 14001-2015. Призначеність цього стандарту – надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Згідно з розділом 4 ДСТУ 7146:2010 вугілля за ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії. Атмосферне повітря населених місць на границі санітарно-захисної зони необхідно охороняти згідно з ДСП 201. Загальні вимоги щодо безпеки під час роботи з вугіллям повинні відповідати ГОСТ 12.1.007, ГОСТ 12.3.002 та ДСП 3.3.1.095. Питома активність природних радіонуклідів у вугіллі повинна відповідати вимогам НРБУ. Стічні води треба очищати згідно з вимогами СанПин 4630. Ґрунт від забруднення побутовими та промисловими відходами охороняють відповідно до вимог СанПин 42-128-4690 . Враховуючи те, що технічні, якісні характеристики товару повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 є в повній мірі правомірною. Така вимога не є дискримінаційною, має на меті захист довкілля від шкідливого впливу забруднюючих речовин. Згіно із Законом Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Вирішено: 1. Внести зміни до тендерної документації на закупівлю твердого палива згідно з оголошенням № UA-2021-06-07-010874-b, зокрема, вилучити з тендерної документації вимогу щодо необхідності надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції договору із лабораторією та копію атестату (свідоцтва) про акредитацію лабораторії або іншого документу, що підтверджує компетентність лабораторії, яка видала документи, що підтверджують якісні характеристики товару, що пропонується до постачання, в тому числі, сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик товару. 2. Затвердити та оприлюднити тендерну документації на закупівлю твердого палива згідно з оголошенням № UA-2021-06-07-010874-b в новій редакції разом із переліком змін, що додається, продовжити строк подання тендерних пропозицій до 26 червня 2021 року 00 годин 00 хвилин. 3. Надати відповідь на вимогу та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга.

Номер: ab1a0597fe2c4c8d92f21922611bd917
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-010874-b.a2
Назва: Скарга.
Скарга:
Про порушення порядку проведення процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 27.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.07.2021 19:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.07.2021 10:55
Дата виконання рішення Замовником: 02.08.2021 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуте. Рішення про відміну торгів скасоване.
Автор: Приватне підприємство "ВУГЛЕТРЕЙДІНГ", Піско Федір 380994621180 coaltrading@meta.ua