• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

45210000-2 Будівництво будівель (Реконструкція з розширенням Полянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Полянської сільської ради Свалявського району Закарпатської області за адресою село Поляна вул. Духновича 59)

Завершена

42 565 183.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 425 651.83 UAH
Період оскарження: 07.06.2021 11:14 - 19.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника

Номер: ad8252ab6c8c4c1483ba18380e574273
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-003104-b.b1
Назва: Неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника
Вимога:
Відділом освіти, молоді та спорту, культури, туризму та зовнішніх зв’язків Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (надалі Замовник) 07.06.2021 року було оголошено закупівлю «Реконструкція з розширенням Полянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Полянської сільської ради Свалявського району Закарпатської області за адресою село Поляна вул. Духновича 59»(ДК 021:2015 – 45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація) ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013,» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-07-003104-b). Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 22.06.2021, до 23.59. Очікувана вартість закупівлі – 42565183,00 грн. Відповідно до п.,2 3 Т Додатку 4 до ТД Замовник - вимагає надання: Для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, Учасник повинен надати його копію з усіма додатками до нього. Період за який може включатися інформація про виконані роботи – до 3 років. Аналогічним вважається договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції будівель і споруд в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами вартістю не менше 20% очікуваної вартості даного предмету закупівлі. Зобов’язання згідно такого договору мають бути виконані в повному обсязі. Сейсмічність ділянки забудови – 7 балів. Учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання робіт на об’єктах в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами. Тобто, участь у даній закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, що мають досвід з виконання аналогічних договорів лише із Закарпатської області, тому як лише Закарпатська область належить до району з підвищеною сейсмічною активністю у 7 балів та складними інженерно-геологічними умовами Даний критерій не є визначальним під час виконання аналогічних робіт, визначальним є досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі згідно з тендерною документацією. У нас є багаторічний досвід з виконання аналогічних послуг, ми маємо досвід виконання робіт у школах аналогічних до предмету закупівлі на суму 15 млн. з ПДВ та вище , маємо ліцензію на виконання робіт СС2 та СС3. Проте відповідно до умов ТД, ми все одно не зможемо взяти участь у даній закупівлі. Крім того, окремої ліцензії на виконання робіт на об’єктах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами, не існує. Встановленням даної вимоги Замовник значно обмежив кількість потенційних Учасників, нас у тому числі, а також порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, та викласти її в наступній редакції: Для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, Учасник повинен надати його копію з усіма додатками до нього. Період за який може включатися інформація про виконані роботи – до 3 років. Аналогічним вважається договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції будівель і споруд не менше 20% очікуваної вартості даного предмету закупівлі. Зобов’язання згідно такого договору мають бути виконані в повному обсязі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Ми вдячні, що Ви звернули увагу на нашу закупівлю та, у відповідь на Ваше звернення, повідомляємо наступне. Відповідно до вимог частини другої статті 1 Закону, Замовник в тендерній документації установлює один або декілька з зазначених у Законі кваліфікаційних критеріїв. Будь-який кваліфікаційний критерій однозначно звужує коло потенційних учасників, що можуть взяти участь у закупівлі. Вимога підтвердити наявність в учасника не менше двох автомобілів для перевезення матеріалів та обладнання та підйомний механізм (автокран) згідно кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» не дозволить взяти участь у закупівлі учасникам які не мають такого обладнання, але така вимога є обґрунтованою з огляду на види та обсяги робіт, що є предметом закупівлі. Вимога підтвердити наявність в учасника принаймні двох інженерів з профільною вищою освітою (інженер-будівельник та виконроб), сертифікованого інженера-кошторисника та принаймні п’ять працівників робітничих спеціальностей згідно кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» не дозволить взяти участь у закупівлі учасникам які не мають такого штату, однак, така вимога також є обґрунтованою з огляду на види та обсяги робіт, що є предметом закупівлі. Вимога підтвердити наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції будівель і споруд в районах з підвищеною сейсмічною активністю та складними інженерно-геологічними умовами вартістю не менше 20% очікуваної вартості даного предмету закупівлі згідно кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» також є обґрунтованою, оскільки сейсмічність ділянки забудови – 7 балів. Крім того, необхідно зауважити, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Оскільки встановлені в тендерній документації кваліфікаційні критерії абсолютно обґрунтовані і виправдані, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої Вимоги.
Статус вимоги: Відхилено