• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Стелаж для сушіння

відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015 - 39221170-9 «Сушарки для посуду»; 39221190-5 «Стелажі для тарілок»

Завершена

209 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 091.00 UAH
Період оскарження: 07.06.2021 09:14 - 23.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: e50b21dcf9844fdba487a878f8b56f8e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-000227-c.c3
Назва: СКАРГА на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ код РНОКПП: 3217317274 61103, м. Харків, вул. Старицького, 29, кв.4-А Замовник: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького код ЄДРПОУ: 14321481 29003, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 46 Відомості про процедуру закупівлі: Відкриті торги «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» (відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015 - 39221170-9 «Сушарки для посуду»; 39221190-5 «Стелажі для тарілок») Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-07-000227-c С К А Р Г А Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, далі за текстом – Замовник, оголосило публічні закупівлі за процедурою «Відкриті торги» на закупівлю товарів: «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», далі за текстом – публічні закупівлі. Суб’єкт оскарження – ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ (надалі також – скаржник) прийняв участь у вищезазначеній публічній закупівлі, подавши найнижчу тендерну пропозицію. Крім Скаржника участь у цій публічній закупівлі також прийняли: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОДТОРГСЕРВІС ПЛЮС" ТОВ "ЮНІСТКОМ" ТОВ "ФУДПРОМ ДНІПРО" ТОВ "КІЙ - В" ФОП "МАЙСТРЕНКО СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ" ФОП "ДРОЗДОВСЬКИЙ ВІКТОР ВАСИЛЬОВИЧ" Разом з тим, згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника щодо розгляду тендерних пропозицій № 850 від 02 липня 2021 року відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилено тендерну пропозицію ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ щодо закупівлі «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», в кількості 12,0 шт. за оголошенням № UA-2021-06-07-000227-c. Вважаємо вищезазначене рішення про відхилення пропозиції ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ протиправним та необґрунтованим, а також таким, що порушує права ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ з огляду на наступне: Як зазначено в спірному рішенні (у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 850 від 02 липня 2021 року) «Учасник надав Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію видані Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачі та додаток до нього № 12.2-18-1/20509 від 07.09.2020 року, в даному документі - «висновок дiйсний: на термiн дiї ДСТУ» та «термiн придатності: гарантується виробником». Документа (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ(ДСТУ) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ (ДСТУ) з зазначенням дати до якої вони є дійсними - відсутні.». Так, відповідно до п.2.2. розділу 4 Додатку до Тендерної документації вимагається: У випадку, якщо Висновок не містить строку дії та виданий на строк дії ТУУ, необхідно додатково надати: Документ (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ з зазначенням дати до якої вони є дійсними. На виконання вимог тендерної документації ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ завантажив у складі тендерної пропозиції Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи (файл 20_СЕС Нейтральне обладнання.pdf). Висновок дiйсний: на термiн дiї ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови, ДСТУ EN 1672-2-2001 Обладнання для харчової промисловості. Вимоги щодо безпеки і гігієни. Основні положення. Частина 2., тобто Висновок не виданий на строк дії ТУУ, не гарантується виробником, а Висновок дійсний на термін дії ДСТУ. Відтак документи, підтверджуючи дійсність ТУУ, або лист від виробника про строк дії ТУУ з зазначенням дати до якої вони є дійсними, що прописані у вимогах Замовника, не надавалися. Тендерна документація не містила будь-яких вимог, щодо надання документів, підтверджуючих дійсність ДСТУ. Слід зауважити, що відповідно до п.22, ч.1, ст.1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги, поряд з цим стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері (п.20, ч.1, ст.1 Закону України «Про стандартизацію»). ТУ України - технічні умови України порівняно з ДСТУ мають обмежену сферу застосування. Такі документи не є тотожними. До того ж Державні стандарти України затверджуються центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання і дати до якої вони є дійсними встановлює не виробник. Зазначена Замовником у спірному рішенні інформація не є невідповідністю з підстав, що зазначені вище, адже Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи виданий на строк дії ДСТУ, а не ТУУ. У будь-якому випадку, документ, що підтверджує якість продукції не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, а також відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції учасників, а саме – необґрунтовано та протиправно відхиливши пропозицію ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Встановити наявність порушення у сфері публічних закупівель під час проведення Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-07-000227-c. 2. Зобов’язати Національну академію Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ у закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-07-000227-c. Додаток (документ, що був у складі тендерної пропозиції): 20_СЕС Нейтральне обладнання.pdf Фізична особа-підприємець Олександр ШЕВЧЕНКО
Дата розгляду скарги: 19.07.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.07.2021 18:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2021 21:36
Дата виконання рішення Замовником: 26.07.2021 13:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення №16421-р/пк-пз від 19.07.2021 року Антимонопольний комітет України, по суті скарги ФОП «Шевченко Олександр Семенович», ЄДРПОУ – 3217317274 № UA-2021-06-07-000227-с.с3 від 06.07.2021 року, зобов’язав - Національну академію Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП «Шевченко Олександр Семенович» відповідно Протоколу № 850 від 02.07.2021 р. Враховуючи вищевикладене та згідно ч. 22 ст 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - рішення органу оскарження є обов’язковим для виконання Замовником. 1.Скасувати рішення, Протокол № 850 від 02.07.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції, процедури закупівлі відкриті торги № UA-2021-06-07-000227-c по предмету Стелаж для сушіння за кодом ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», (відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015 - 39221170-9 «Сушарки для посуду»; 39221190-5 «Стелажі для тарілок»), в кількості 12,0 шт. - учасника ФОП «Шевченко Олександр Семенович», ЄДРПОУ – 3217317274. 2. Прийняти рішення про намір щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Шевченко Олександр Семенович», ЄДРПОУ – 3217317274, на підставі ст. 29 Закону.
Автор: ФОП "ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР СЕМЕНОВИЧ", Олександр Шевченко +380937430745 prompostach.kh@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції Учасника

Номер: c98715aa45384c83b10abf4c879b11b9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-000227-c.c2
Назва: Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції Учасника
Вимога:
Вих № 1-02.07.2021 від 02.07.2021 р. Замовник: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-07-000227-c «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» ВИМОГА Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, далі за текстом – Замовник, оголосило публічні закупівлі за процедурою «Відкриті торги» на закупівлю товарів: «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», далі за текстом – публічні закупівлі. ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ прийняв участь у вищезазначеній публічній закупівлі, подавши найнижчу тендерну пропозицію. Разом з тим, згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника щодо розгляду тендерних пропозицій № 850 від 02 липня 2021 року відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилено тендерну пропозицію ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ щодо закупівлі «Стелаж для сушіння» – код ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», в кількості 12,0 шт. за оголошенням № UA-2021-06-07-000227-c. Вважаємо вищезазначене рішення про відхилення пропозиції ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ протиправним та необґрунтованим, а також таким, що порушує права ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ з огляду на наступне: Як зазначено в спірному рішенні (у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 850 від 02 липня 2021 року) «Учасник надав Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію видані Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачі та додаток до нього № 12.2-18-1/20509 від 07.09.2020 року, в даному документі - «висновок дiйсний: на термiн дiї ДСТУ» та «термiн придатності: гарантується виробником». Документа (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ(ДСТУ) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ (ДСТУ) з зазначенням дати до якої вони є дійсними - відсутні.». Так, відповідно до п.2.2. розділу 4 Додатку до Тендерної документації вимагається: У випадку, якщо Висновок не містить строку дії та виданий на строк дії ТУУ, необхідно додатково надати: Документ (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ з зазначенням дати до якої вони є дійсними. На виконання вимог тендерної документації ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ завантажив у складі тендерної пропозиції Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи (файл 20_СЕС Нейтральне обладнання.pdf), дiйсний: на термiн дiї ДСТУ ГОСТ 16371:2016 Меблі. Загальні технічні умови, ДСТУ EN 1672-2-2001 Обладнання для харчової промисловості. Вимоги щодо безпеки і гігієни. Основні положення. Частина 2., тобто Висновок не виданий на строк дії ТУУ, а на термін дії ДСТУ. Відтак документи, підтверджуючиі дійсність ТУУ, що прописані у вимогах Замовника, не надавалися. Тендерна документація не містила будь-яких вимог, щодо надання документів, підтверджуючих дійсність ДСТУ. Слід зауважити, що відповідно до п.22, ч.1, ст.1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги, поряд з цим стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері (п.20, ч.1, ст.1 Закону України «Про стандартизацію»). ТУ України - технічні умови України порівняно з ДСТУ мають обмежену сферу застосування. Такі документи не є тотожними. Зазначена Замовником у спірному рішенні інформація не є невідповідністю з підстав, що зазначені вище, адже Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи виданий на строк дії ДСТУ, а не ТУУ. У будь-якому випадку, документ, що підтверджує якість продукції не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Враховуючи наведене, пропозиція ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав. Керуючись Законом України “Про публічні закупівлі”, просимо Замовника прийняти дану вимогу до розгляду, надати відповідь по суті та належну оцінку тендерних пропозицій, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ враховуючи інформацію викладену вище. В іншому випадку ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ буде змушений звертатися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно до ч. 3 ст. 31 «Про публічні закупівлі» «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.» 1. Враховуючи Тендерну документацію, Додатку 4 «Технічній специфікації», Замовник вимагав: «Висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію видані Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, дійсні на дату розкриття пропозиції та які мають строк дії до 31.12.2021 р. (з додатками (в разі їх наявності). У випадку, якщо Висновок не містить строку дії та виданий на строк дії ТУУ, необхідно додатково надати: Документ (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ з зазначенням дати до якої вони є дійсними.». Учасник «ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ» надав: Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоновану продукцію видані Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та додаток до нього № 12.2-18-1/20509 від 07.09.2020 року, в даному документі – «висновок дійсний: на термін дії ДСТУ» та «термін придатності: гарантується виробником». Документа (або витяг з документу), підтверджуючий дійсність ТУУ(ДСТУ) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій (під документом або витягом з документу розуміється титульна сторінка, що містить інформацію про строк, до якого документ дійсний) або лист від виробника про строк дії ТУУ (ДСТУ) з зазначенням дати до якої вони є дійсними – відсутні. Також Замовник в Тендерній документації вказав Висновки санітарно-епідеміологічної експертизи ТУ У, Учасник ФОП ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР CЕМЕНОВИЧ надав даний висновок ДСТУ. Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника, Протокол №850 від 02.07.2021 року, на підставі не відповідності вимогам тендерної документації відповідно до п.2 ч.1 ст.31 Закону України "Про публічні закупівлі" - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації. 2. Також повідомляємо, що повернути рішення на стадію оцінки чи скасувати рішення про дискваліфікацію, в системі ProZorro майданчик SmartTender, не є можливим, окрім як за рішенням АМКУ.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Скасована

відсутність обовязкової сертифікації

Номер: 636db662480e4f868be8d823e346d650
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-07-000227-c.c1
Назва: відсутність обовязкової сертифікації
Скарга:
Додатком 4 до тендерної документації передбачено надання учасниками у складі пропозиції сертифiкатів вiдповiдностi, якi пiдтверджують, що даний вид продукції відповідає нормам та вимогам, які дозволяють використання товару за призначенням. Інформуємо, що з 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, оскільки наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28 втратив чинність. Законом України «Про технічне регулювання і оцінку відповідності» передбачається об’єднано норми законів “Про підтвердження відповідності”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” та декрету Кабінету міністрів від 10 травня 1993 року № 46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію”, які одночасно визнано такими, що втратили чинність. Враховуючи вище викладене просимо Вас внести зміни до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо надання учасниками у складі пропозиції сертифiкатів вiдповiдностi, якi пiдтверджують, що даний вид продукції відповідає нормам нормам та вимогам, які дозволяють використання товару за призначенням, замінивши дану вимогу на вимогу надання учасниками у складі пропозиції декларації відповідності або паспорту якості на товар.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 19.06.2021 00:03
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОНЧАРЕНКО ВАЛЕРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Гончаренко Валерій 380674673322 2798005951@UKR.NET