-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональний комп’ютер (ноутбук) в комплекті
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
04.06.2021 15:55 - 16.06.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо не правомірного акцепту.
Номер:
70ae0c6737b14835b20f5b69c42142b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-004994-c.a3
Назва:
Вимога щодо не правомірного акцепту.
Вимога:
щодо скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЧІП-СЕРВІС»
та про намір укласти договір
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (ТОВ «ЧІП-СЕРВІС») (2).pdf 09.08.2021 15:39
Дата подачі:
09.08.2021 15:39
Вирішення:
Тендерний комітет КП "Хмельницький міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1" Хмельницької міської ради розглянув Вашу вимогу від 09.08.2021 року №09082021/28, та повідомляє, що у Замовника відсутні правові підстави у її задоволені.
Тендерним комітетом розглянуті невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс» наведені у Вашій скарзі, та прийнято рішення віднести вказані невідповідності до формальних помилок.
Стосовно факту відсутності відомостей про виробника ноутбуків та відомостей про виробника мишок у Порівняльній таблиці запропонованого товару №27 від 17.06.2021, повідомляємо, що зазначена невідповідність не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово приймалися рішення, щодо неправомірності відхилення тендерних пропозицій учасників через відсутність у довідках довільної форми, що надаються учасниками, будь-якої інформації що вимагається умовами тендерної документації, у випадку якщо така інформація міститься у інших документах тендерної пропозиції учасника, що вимагалися Замовником. Відомості про виробників ноутбуків та мишок які пропонуються до поставки ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс» наявні в наданих учасником документах тендерної пропозиції, а саме – деклараціях про відповідність.
Стосовно факту відсутності інформації про юридичну адресу ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс» у довідці №3456 від 17.06.2021 року, учасником ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс» листом №29 від 18.06.2021 надано пояснення стосовно причини відсутності відповідної інформації у листі №3456 від 17.06.2021. Тендерним комітетом було прийняте рішення, що відсутність вказаних даних жодним чином не суперечить вимозі тендерної документації, вимога щодо зазначення юридичної адреси у відповідному листі була включена до тендерної документації задля того, щоб Замовник міг ідентифікувати чи дійсно вказаний лист виданий на учасника, а не на юридичну особу, яка могла мати ідентичну назву із учасником торгів. Водночас, у наданому учасником лист №3456 від 17.06.2021 містяться відомості про код ЄДРПОУ ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс», тобто вказаний гарантійний лист однозначно виданий саме на учасника торгів.
Тендерним комітетом розглянуті невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «ЧІП-Сервіс» наведені у Вашій скарзі, та прийнято рішення віднести вказані невідповідності до формальних помилок.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірні дії замовника
Номер:
c6c231ef89ee4fa59111b5426f4229b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-004994-c.b2
Назва:
Скарга на неправомірні дії замовника
Скарга:
Наше товариство не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує наші права та законні інтереси, оскільки воно прийняте з порушенням вимог діючого законодавства. Аргументи і докази наведені в скарзі та додатках до скарги
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД компи 2.doc 16.07.2021 12:50
- Довіреність (право на отримання інформації).pdf 16.07.2021 12:50
- скарга1.pdf 16.07.2021 12:50
- Сертифікати Мышка Lenovo Essential USB Mouse.pdf 16.07.2021 12:50
- Порівняльна таблиця відповідності.pdf 16.07.2021 12:50
- Додаток 2 до ТД зміни.doc 16.07.2021 12:50
- Скарга та додатки з КЕП.rar 16.07.2021 12:50
- Декларація_про_відповідність_470_G8.pdf 16.07.2021 12:50
- Авторизація HP.pdf 16.07.2021 12:50
- Скарга UA-2021-06-04-004994-c.docx 16.07.2021 12:50
- Протокол 19.pdf 16.07.2021 12:50
- Рішення від 20.07.2021 № 16534.pdf 21.07.2021 09:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.07.2021 № 17328.pdf 29.07.2021 15:03
- Рішення від 28.07.2021 № 17328.pdf 02.08.2021 15:55
- Пояснення 23.07.2021 10:18
- Пояснення док 23.07.2021 10:18
- Протокол 23.07.2021 10:20
- Авторизація 23.07.2021 10:20
- Довіреність 23.07.2021 10:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2021 12:58
Дата розгляду скарги:
28.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2021 09:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.08.2021 15:56
Дата виконання рішення Замовником:
04.08.2021 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Із рішення Колегії ознайомлені.
Вимога
Залишено без розгляду
1
Номер:
1e717c67e7e64496a987e5b08fa627f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-004994-c.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2021 12:31
Вирішення:
Доброго дня. На Вашу вимогу про внесення змін до Тендерної документації, повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 2 Загальних вимог Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації - Учасник надає інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом надання під час проведення процедури (завантажені в електронну систему на момент проведення аукціону) закупівлі, сканованих копій наступних документів, завірених печаткою учасника.
- порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в Додатку 2 (обов’язково зазначається виробник, модель та артикул для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника.
У разі відсутності зазначених вимог, Замовник залишає право відхилити пропозицію);
- копію листа від виробників, їх офіційних представництв в Україні, філій виробників, дилерів, дистриб'юторів та партнерів запропонованого Учасником обладнання для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій.
Звичайно, ця вимога, як і будь-яка інша вимога тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога тендерної документації щодо надання гарантійного листа виробника або їх офіційних представництв в Україні, філій виробників, дилерів, дистриб'юторів та партнерів запропонованого Учасником обладнання убезпечує від можливої поставки неякісного та неоригінального товару, не постачання товару в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Є вірогідність поставки ноутбуків, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки товарів Учасником торгів. Надання гарантійного є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку постачання комп’ютерної техніки України, що дозволяє йому звернутися до виробника, або до офіційного представництва, філій виробника, дилера, дистриб'ютора чи партнера, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику.
2. Забезпечення належної якості ноутбуків, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники товару (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником (офіційним представником в Україні, філєю виробника, дилером, дистриб'ютором чи партнером).
3. Забезпеченні мінімальної націнки на товарі, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (офіційного представника в Україні, філії виробника, дилера, дистриб'ютора чи партнера) підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.
Враховуючи викладене, тендерний комітет вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Крім того, Замовником в Додатку 2 зазначено розширене коло можливих надавачів гарантійного листа, зокрема гарантійний лист може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником в Україні, філією виробника, дилером, дистриб'ютором чи партнером.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.06.2021 18:03