-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої (ДК 021:2015-30230000-0 Комп’ютерне обладнання)
Торги відмінено
408 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 080.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 080.00 UAH
Період оскарження:
04.06.2021 13:26 - 24.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
4a87b075c4be41cd91daeb123cb183ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-006114-b.c3
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВ «Мегапринт» не погоджується з неправомірним рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції та наполягає на відсутності підстав для його прийняття, а також на повній відповідності тендерної пропозиції вимогам Закону та замовника, вказаних в тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ 08 07 21 року.doc.pdf 09.07.2021 11:39
- Аномально низька ціна.pdf 20.07.2021 08:07
- рішення від 13.07.2021 № 15887.pdf 14.07.2021 12:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.07.2021 № 16755.pdf 22.07.2021 16:23
- рішення від 21.07.2021 № 16755.pdf 26.07.2021 19:54
- Пояснення на скаргу _UA-2021-06-04-006114-b.docx 19.07.2021 13:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.07.2021 12:48
Дата розгляду скарги:
21.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.07.2021 12:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2021 19:54
Дата виконання рішення Замовником:
29.07.2021 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ щодо оскарження виконано
Вимога
Є відповідь
Скасування рішення про відхилення
Номер:
1ec2056951f9432a93cc0f36187a190c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-006114-b.c2
Назва:
Скасування рішення про відхилення
Вимога:
Шановний Замовнику !
ТОВ «Мегапринт» не погоджується з рішенням тендерного комітету (Протокол №4 від 01.07.21р) та вимагає його скасування. На нашу думку дане рішення є необґрунтованим, а саме :
Зауваження 1: Витратні матеріали –Картридж PC-211EV, не є сумісним з критеріями,які встановив Замовник
Пояснення ТОВ Мегапринт : Розділ 3 п.7 Тендерної документації вказано що у разі, якщо у цій тендерній документації (у тому числі у технічній специфікації) міститься посилання:
• на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами – вважати, що міститься вираз «або еквівалент»;
ТОВ «Мегапринт» пропонувало картридж PC-211EV що входить до складу БФП Пантум М6500, та є еквівалентом картриджу 725 який входить до складу БФП виробника Canon.
Зауваження 2 : Аномально низька ціна –Учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону.
Пояснення ТОВ Мегапринт : Стаття 29. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій, ч.14. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
Аукціон завершився 29-го червня 2021 о 11:50. Електронна система визначила дату та час до якого
необхідно надати обґрунтування аномально низької ціни -01.07.21 року 00:00.
ТОВ «Мегапринт» 30.06.21 року 16.17 г. було завантажено лист вих. №1 від 30.06.2021 року з обґрунтуванням аномально-низької ціни, а саме : спеціальна знижка виробника продукції
Таким чином можна стверджувати, що пропозиція ТОВ «Мегапринт» була необґрунтовано відхилена Замовника.
Вимагаємо скасування рішення про відхилення нашої пропозиції.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звертатись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога скасувані рішення про відхилення.pdf 05.07.2021 13:12
Дата подачі:
05.07.2021 13:12
Вирішення:
Уважно ознайомившись зі змістом Вашої вимоги, повідомляємо про наступне.
1. Частиною 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної пропозиції передбачено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів та/або інформації (сканованих з оригіналів та/або їхніх копій (за можливості у форматі PDF (Portable Document Format), що вимагається замовником у цій тендерній документації, а саме: • інформації та/або документів про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (у тому числі відповідної технічної специфікації) згідно із додатком 3 до тендерної документації.
Додатком 3 до тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації додаток 3 до тендерної документації та гарантування їх виконання у вигляді заповненої та підписаної технічної специфікації. Показники запропонованого учасником Товару повинні бути не гірші, ніж зазначені в Таблиці № 2.
Учасник у складі пропозиції подав заповнену таблицю № 2, яка не відповідає вимогам до тендерної документації, а саме: Витратні матеріали – Картридж РС-211ЕV, не є сумісним з критеріями, які встановив Замовник.
2. Відповідно до умов тендерної документації, Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Частина 14 статті 29 Закону також містить положення, що Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі ЩОДО ЦІН або ВАРТОСТІ відповідних товарів, робіт чи ПОСЛУГ пропозиції. Проте, завантажена Довідка (вих. № 1 від 30 червня 2021 року) НЕ МІСТИТЬ інформації ЩОДО ЦІН або ВАРТОСТІ відповідних товарів, робіт чи ПОСЛУГ пропозиції. Крім того, довідка НЕ МІСТИТЬ інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Зазначені підстави зобов’язують Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕГАПРИНТ СЕРВІС", код ЄДРПОУ: 31867934, з підстав не надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону (абз. 6 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону).
Виходячи з вищевикладеного, повідомляємо про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
1
Номер:
fa5f39925924483192c2f96b71932fd8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-04-006114-b.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2021 12:37
Вирішення:
Доброго дня. За результатами розгляду вимоги будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено