• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Євроконтейнер оцинкований із сферичною кришкою 1,1 м³ (ДК 021:2015 – 44610000 – 9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску») або еквівалент

Євроконтейнер оцинкований із сферичною кришкою 1,1 м³ (ДК 021:2015 – 44610000 – 9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску») або еквівалент

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 04.06.2021 11:13 - 16.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА Щодо порушення порядку проведення процедури відкритих торгів - Придбання обладнання для збору побутових відходів, а саме: контейнерів (ДК 021:2015: 44610000-9 "Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску") Інформація про закупівлю: 50302d0fe6de45ba9cc88c1c098c1a72 Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-04-003417-b

Номер: 2a25281b0fc24bfbad6dd64e3072b604
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-04-003417-b.b2
Назва: СКАРГА Щодо порушення порядку проведення процедури відкритих торгів - Придбання обладнання для збору побутових відходів, а саме: контейнерів (ДК 021:2015: 44610000-9 "Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску") Інформація про закупівлю: 50302d0fe6de45ba9cc88c1c098c1a72 Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-04-003417-b
Скарга:
СКАРГА Щодо порушення порядку проведення процедури відкритих торгів - Придбання обладнання для збору побутових відходів, а саме: контейнерів (ДК 021:2015: 44610000-9 "Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску") У відповідності до закупівлі номер у Prozorro: UA-2021-06-04-003417-b, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель КП АВТОТРАНССЕРВІС місто Білгород – Дністровський Код ЄДРПОУ: 32018333 (надалі - Замовник), про здійснення закупівлі товару за процедурою відкритих торгів (надалі – Предмет закупівлі): контейнери для збору твердих побутових відходів 1.1 м3, ДК 021:2015, код – 44610000-9 цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску, в кількості 37 шт, з орієнтовною вартістю закупівлі 400 000грн. з ПДВ. Кінцевим строком подання пропозицій учасниками цієї процедури закупівлі є: до 20.06.2021 17:00 Товариство з обмеженою відповідальністю «Запоріжкомунсталь» (надалі – Учасник) має намір прийняти участь у вищевказаній закупівлі. Учасник є виробником металоконструкцій та виробів з металу. При цьому, основним видом діяльності підприємства є саме виробництво металевих баків, резервуарів, контейнерів, якість яких підтверджена відповідною сертифікацією. Для виробництва металевих баків, резервуарів, контейнерів Учасник має: необхідне обладнання; кваліфікований персонал; затверджену в установленому порядку конструкторську документацію; сертифікацію серійного виробництва, матеріальні ресурси та інше. За час своєї діяльності Учасник зарекомендував себе виробником якісної продукції. З підстав наведеного, вважаємо, що Учасник є спроможним виконати прийняти участь у закупівлі та виконати належним чином договір із Замовником. Проте, уважно ознайомившись з умовами тендерної документації Замовника, опублікованої на веб порталі Prozorro вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні умови, застосування яких матиме наслідком обмеження конкуренції та проведення закупівлі з обмеженим колом учасників. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: - детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; - посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. У відповідності до ст. 22 Закону технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. З наведеного вбачається, що за загальним правилом замовники при визначені, розробці та встановлені необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі(товару) повинен достатньо якісно та повно сформулювати вимоги до характеристик предмета закупівлі керуючись стандартними характеристиками, вимогами, умовними позначеннями та термінологію, щоб потенційні учасники змогли запропонувати необхідну замовнику продукцію. Стандартними у розумінні наведеної норми, є характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологія визначена у діючих (існуючих) на території України міжнародних або національних стандартах, нормах та правилах. В цій закупівлі Замовником визначено, що товар повинен відповідати: ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги» (надалі – ДСТУ 8476:2015) Однак, дослідивши додаток № 3 зі змінами від 08.06.2021 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі (технічні вимоги), Учасником встановлено, що Замовником не дотримано вимогу ст. 22 Закону, що вбачається з наступного: Так, Замовником у п. 5 таблиці 1 Додатку №3 до технічного завдання тендерної документації встановлені наступні вимоги: Ребра жорсткості на передній і задній стінках контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; - непаралельні; - не менше 20 шт. Ребра жорсткості на кришці контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; - непаралельні; - не менше 10 шт. п.6 табл. 1 Рама контейнера: - квадратна труба; - перетин не менше 20 на 20 мм. П.12 табл 1 Кронштейни коліс: - товщина металу не менше 4 мм; - з вбудованим підсилювачем товщиною не менше 4 мм; - зварне кріплення. П .13 табл 1 Диск коліс з поліпропілену. П .14 табл 1 Штамповане місце для розміщення логотипів замовника на передній, задній стінці та кришці контейнера, відповідно до ескізу: З приводу цих вимог вимушені звернути увагу замовника По перше: Виготовлення чаші контейнера та боковин контейнера, так само як і кришки контейнера шляхом глибокого штампування з наявністю непаралельних штампованих ребер жорсткості та ще й в такій деталізованій кількості 20 шт. на корпусі та 10 на кришці. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 , відповідність до якого вимагає Замовник, передбачена наявність ребер жорсткості,але жодним пунктом не передбачено та не встановлена обов’язкова їх конфігурація: «Наявність непаралельних ребер жорсткості не менше 20 шт. виготовлених трирівнревим штампуванням», а тому зазначена вимога є дискримінаційною та являється особливістю виготовлення контейнерів конкретного виробника. Зазначена «Наявність непаралельних ребер жорсткості.» впливають лише на зовнішній вигляд контейнеру, а не його додаткову функцію контейнера також вона не має ніякого технічного обґрунтування та фізичного сенсу, оскільки: - всі контейнери, які мають сертифікати відповідності ДСТУ 8476:2015 пройшли випробування на навантаженість та цілісність конструкції у спеціалізованих лабораторіях наукових інститутів, мають підтверджену вантажопідйомність більше 500 кг, не враховуючи власну масу та достатню міцність конструкції без наявності саме «непаралельних», чи «перпендикулярних», чи то іншої форми ребер жорсткості та конкретизації їх кількості. Контейнери, що пропонує наша компанія, виготовлені з високоякісного матеріалу, з наявністю ребер жорсткості виконаних методом штампування глибокої витяжки по класичній схемі провідних виробників, що в повній мірі забезпечують можливість використання контейнеру за призначенням і жодним чином не впливають на погіршення його якості. Конструкція предмету закупівлі, що вимагається Замовником не є стандартною, адже ДСТУ 8476:2015, стандарт EN 840-3 не вбачає наявність якоїсь конкретної схеми ребер жорсткості на корпусі контейнера. По друге: Застосування конкретного типу труби- квадратна перетин не менше 20 на 20 мм. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, відповідність до якого вимагає Замовник, жодним пунктом не передбачена конфігурація труби (чи то кругла - чи то квадратна) для виготовлення рами жорсткості ні в якій мірі не регламентується ,хоча в основній своїй масі провідними виробниками застосовується кругла труба яка має кращі якісні показники. По третє: Товщина металу на кронштейнах коліс замовником вимагається не менш 4 мм. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, відповідність до якого вимагає Замовник, жодним пунктом не передбачено та не встановлено відповідність цієї вимоги. Нашим підприємством виготовляються контейнери з товщиною метала на кронштейні коліс 2,5 мм. що в повній мірі відповідає умовам користування. Таким чином ця вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників. В четверте: Штамповане місце для розміщення логотипів замовника на передній, задній стінці та кришці контейнера, відповідно до ескізу. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 наявність якихось додаткових площин для логотипів не регламентується, а при необхідності це можливо зробити різними іншими методами. Наявність цієї вимоги ще раз свідчить про лобіювання замовником інтересів ТОВ «РЕНТОК ГРУП» оскільки така особливість властива тільки продукції заводу «Сантекс» представниками якого вони є. В п’яте : В таблиці 3 Додаток 2 пункт 4 Замовником вимагається надання ТУ, якщо учасник є виробником товару. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що відповідно до закону України про технічне регулювання Технічні умови і стандарти не є обов'язковими для випуску продукції. В місці з тим виробник має право послатися в технічній документації, регламентуючій виробничий процес, на державний або галузевий стандарт відповідно до якого здійснюється випуск продукції, а саме: ДСТУ 8476:2015,що обов’язково відображається в технічному паспорті якості який надає виробник В шосте: Замовником у додатку №3 в примітках до технічних характеристик таблиці 1 передбачено підтвердження інформації про технічні характеристики товару, який пропонується Учасником. Учасник повинен вказати конкретні технічні характеристики запропонованого товару, які відповідають вимогам Замовника. Всі технічні характеристики запропонованого еквіваленту повинні мати не гірші технічні характеристики, ніж ті, що вказані Замовником. І надаються ознаки гірших характеристик : - Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, більшими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності): • менша товщина металу; • розміри, які не відповідають вказаному Замовником діапазону; • відсутні непаралельні штамповані ребра жорсткості на передній і задній стінці контейнера, бокових стінках контейнера; • менша кількість ребер жорсткості на передній, задній стінці та кришці контейнера які виготовлені методом багаторівневого штампування з трьома ступенями по висоті; • контейнер не має дві спіральні пружини та обладнаний елементами регулювання натягу пружини; • пружина не закрита з усіх сторін для захисту від попадання вологи; • важелі кріплення кришок контейнерів не виготовлені з цільного металу шляхом штампування, та з поперечним з’єднувальним швом; • важіль кришки контейнера кріпиться до кришки контейнера не за допомогою болтового з'єднання; • корпус вузлу кронштейну захвату та підйому контейнера виконаний із зварним з'єднанням не з цільного листа металу; • вузол кронштейну захвату та підйому контейнера не має вбудовані підсилювачі; • вузол захвату та підйому контейнера кріпиться до корпусу контейнера не болтовим з'єднанням; • корпус вузла захвату та підйому контейнера не закритий з усіх сторін та щільно не прилягає до стінки контейнера по всьому периметру; • диск колеса не з поліпропілену; • кронштейни для утримання коліс кріпляться до корпусу контейнера не методом зварювання; • рама з труби не квадратного перетину; • відсутні місця для розміщення логотипів або виготовлені не методом штампування на передній, задній стінці контейнера відповідно до ескізів замовника. Виходячи з цієї надмірної деталізації характеристик товару відповідності вимогам Замовника, по сукупності ознак,відповідає тільки продукція завода «Сантекс» республіки Білорусь офіційним представником, якого в Україні є ТОВ «РЕНТОК ГРУП» . Усі інші пропозиції будуть мати ознаку продукції з гіршими технічними характеристиками і будуть відхилені. Такі дії Замовника унеможливлюють доступ до закупівлі всіх охочих постачальників, адже подавши тендерну пропозицію, такий учасник буде відхилений замовником через невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо ,що згідно ЗУ про державні закупівлі ст..5 Недискримінація учасників п. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. На лице наявність корупційної складової в діях Замовника. У зв’язку з вищевикладеним, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,- статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються,зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель для недопущення обмеження конкуренції в цієї закупівлі, та порушень закону вимагаємо: 1) Виключити з тендерної документації пункти про виконання чаші контейнера, так само як і кришки контейнера з наявністю непаралельних штампованих ребер жорсткості на передній і задній стінці контейнера в кількості 20 шт. та кришки –в кількості 10 шт. виконаних трирівневим штампуванням,замінивши на формулювання - наявність ребер жорсткості виконаних методом штампування; 2)Виключити з тендерної документації пункт про використання квадратної руби 20х20 замінив на формулювання - використання труби перетином не менш 20 мм.; 3) Виключити з тендерної документації пункт товщина металу на кронштейнах коліс не менш 4 мм. замінив на формулювання - товщина металу на кронштейнах коліс не менш 2 мм.; 4)Видалити з тендерної документації вимогу що до «Штамповане місце для розміщення логотипів замовника» як таку що носить дискримінаційний характер; 5 )Видалити з тендерної документації вимогу про надання ТУ як обмежувальну і дискримінаційну; 6)Видалити з документації ознаки гірших характеристик предмету закупівлі; Також доводимо до відома замовника що за даним питанням є чимала практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію згідно наявним порушенням зокрема: Додатки: РІШЕННЯ АМКУ №10302-р/пк-пз від 11.05.2021 РІШЕННЯ АМКУ №6611 -р/пк-пз від 31.03.2021 РІШЕННЯ АМКУ № 19811-р/пк-пз від 23.10.2020 РІШЕННЯ АМКУ №11796 -р/пк-пз від 27.05.2021
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.06.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2021 17:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.07.2021 19:31
Автор: ТОВ "Запоріжкомунсталь", Сергій Шульга +380676100121, +380676100123 zapstal2016@gmail.com http://metalbox.in.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо усунення Замовником (КП «АВТОТРАНССЕРВІС»Одеська областьмісто Білгород - Дністровський) дискримінаційних вимог в зхакупівлі UA-2021-06-04-003417-b

Номер: 215e2f70f0594a778a9e52fc8de76cf9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-04-003417-b.b1
Назва: Щодо усунення Замовником (КП «АВТОТРАНССЕРВІС»Одеська областьмісто Білгород - Дністровський) дискримінаційних вимог в зхакупівлі UA-2021-06-04-003417-b
Вимога:
У відповідності до закупівлі номер у Prozorro: UA-2021-06-04-003417-b, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель КП АВТОТРАНССЕРВІС місто Білгород – Дністровський Код ЄДРПОУ: 32018333 (надалі - Замовник), про здійснення закупівлі товару за процедурою відкритих торгів (надалі – Предмет закупівлі): контейнери для збору твердих побутових відходів 1.1 м3, ДК 021:2015, код – 44610000-9 цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску, в кількості 37 шт, з орієнтовною вартістю закупівлі 400 000грн. з ПДВ.Кінцевим строком подання пропозицій учасниками цієї процедури закупівлі є: до 20.06.2021 17:00 Товариство з обмеженою відповідальністю « Запоріжкомунсталь» (надалі – Учасник) має намір прийняти участь у вищевказаній закупівлі. Учасник є виробником металоконструкцій та виробів з металу. При цьому, основним видом діяльності підприємства є саме виробництво металевих баків, резервуарів, контейнерів, якість яких підтверджена відповідною сертифікацією. Для виробництва металевих баків, резервуарів, контейнерів Учасник має: необхідне обладнання; кваліфікований персонал; затверджену в установленому порядку конструкторську документацію; сертифікацію серійного виробництва, матеріальні ресурси та інше. За час своєї діяльності Учасник зарекомендував себе виробником якісної продукції. З підстав наведеного, вважаємо, що Учасник є спроможним виконати прийняти участь у закупівлі та виконати належним чином договір із Замовником. Проте, уважно ознайомившись з умовами тендерної документації Замовника а саме із Перелiк змiн (протокол 53) від 08.06.2021 вважаємо, що опублікована тендерна документація містить дискримінаційні умови, застосування яких матиме наслідком обмеження конкуренції та проведення закупівлі з обмеженим колом учасників. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: - детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; - посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. У відповідності до ст. 22 Закону технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. З наведеного вбачається, що за загальним правилом замовники при визначені, розробці та встановлені необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі(товару) повинен достатньо якісно та повно сформулювати вимоги до характеристик предмета закупівлі керуючись стандартними характеристиками, вимогами, умовними позначеннями та термінологію, щоб потенційні учасники змогли запропонувати необхідну замовнику продукцію. Стандартними у розумінні наведеної норми, є характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологія визначена у діючих (існуючих) на території України міжнародних або національних стандартах, нормах та правилах. В цій закупівлі Замовником визначено, що товар повинен відповідати: ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги» (надалі – ДСТУ 8476:2015) . Однак, дослідивши додаток № 3 зі змінами від 08.06.2021 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики щодо закупівлі (технічні вимоги), Учасником встановлено, що Замовником не дотримано вимогу ст. 22 Закону, що вбачається з наступного. Так, Замовником у п. 5 таблиці 1 Додатку №3 до технічного завдання тендерної документації встановлені наступні вимоги: Ребра жорсткості на передній і задній стінках контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; - непаралельні; - не менше 20 шт. Ребра жорсткості на кришці контейнера: - виготовлені трирівневим штампуванням; - непаралельні; - не менше 10 шт. п.6 табл. 1 Рама контейнера: - квадратна труба; - перетин не менше 20 на 20 мм. П.12 табл 1 Кронштейни коліс: - товщина металу не менше 4 мм; - з вбудованим підсилювачем товщиною не менше 4 мм; - зварне кріплення. П .13 табл 1 Диск коліс з поліпропілену. П .14 табл 1 Штамповане місце для розміщення логотипів замовника на передній, задній стінці та кришці контейнера, відповідно до ескізу: З приводу цих вимог вимушені звернути увагу замовника По перше: Виготовлення чаші контейнера та боковин контейнера, так само як і кришки контейнера шляхом глибокого штампування з наявністю непаралельних штампованих ребер жорсткості та ще й в такій деталізованій кількості 20 шт. на корпусі та 10 на кришці. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 , відповідність до якого вимагає Замовник, передбачена наявність ребер жорсткості,але жодним пунктом не передбачено та не встановлена обов’язкова їх конфігурація :«Наявність непаралельних ребер жорсткості не менше 20 шт.», а тому зазначена вимога є дискримінаційною та являється особливістю виготовлення контейнерів конкретного виробника. Зазначена «Наявність непаралельних ребер жорсткості.» впливають лише на зовнішній вигляд контейнеру, а не його додаткову функцію контейнера також вона не має ніякого технічного обґрунтування та фізичного сенсу, оскільки: - всі контейнери, які мають сертифікати відповідності ДСТУ 8476:2015 пройшли випробування на навантаженість та цілісність конструкції у спеціалізованих лабораторіях наукових інститутів, мають підтверджену вантажопідйомність більше 500 кг, не враховуючи власну масу та достатню міцність конструкції без наявності саме «непаралельних», чи «перпендикулярних», чи то іншої форми ребер жорсткості. Контейнери, що пропонує наша компанія, виготовлені з високоякісного матеріалу, що в повній мірі забезпечують можливість використання контейнеру за призначенням і жодним чином не впливають на його якість.Конструкція предмету закупівлі, що вимагається Замовником не є стандартною, адже ДСТУ 8476:2015, стандарт EN 840-3 не вбачає наявність якоїсь конкретної схеми ребер жорсткості на корпусі контейнера. По друге: Застосування конкретного типу труби- квадратна перетин не менше 20 на 20 мм. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, відповідність до якого вимагає Замовник, жодним пунктом не передбачена конфігурація труби (чи то кругла - чи то квадратна) для виготовлення рами жорсткості ні в якій мірі не регламентується ,хоча в основній своїй масі провідними виробниками застосовується кругла труба яка має кращі якісні показники По третє:: товщина металу на кронштейнах коліс в замовником вимагається не менш 4 мм. . Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 або EN 840-3, відповідність до якого вимагає Замовник, жодним пунктом не передбачено та не встановлено відповідність цієї вимоги.Нашим підприємством виготовляються контейнери з товщиною метала на кронштейні коліс 2,5 мм.що в повній мірі відповідає умовам користування. Таким чином ця вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників. В четверте: Штамповане місце для розміщення логотипів замовника на передній, задній стінці та кришці контейнера, відповідно до ескізу. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що згідно ДСТУ 8476:2015 наявність якихось додаткових площин для логотипів не регламентується, а при необхідності це можливо зробити різними іншими методами.Наявність цієї вимоги ще раз свідчить про лобіювання замовником інтересів ТОВ «РЕНТОК ГРУП» оскільки така особливість властива тільки продукції заводу «Сантекс» представниками якого вони є. В п’яте : В розділі 3 Інші умови таблиця 2 п. 6.вимагається надання ТУ, якщо учасник є виробником товару. Заперечуємо щодо встановлення зазначеної вище вимоги та повідомляємо, що відповідно до закону України про технічне регулювання Технічні умови і стандарти не є обов'язковими для випуску продукції. В місці з тим виробник має право послатися в технічній документації, регламентуючій виробничий процес, на державний або галузевий стандарт відповідно до якого здійснюється випуск продукції, а саме: ДСТУ 8476:2015,що обов’язково відображається в технічному паспорті якості який надає виробник Звідси на лице маємо надмірну деталізацію технічних характеристик предмету закупівлі з метою обмеження Замовником конкуренції у цій закупівлі з підстав того, що тільки учасники у яких наявні штампи саме описаної конструкції можуть бути допущені до участі в цій закупівлі. Наразі відомо лише про одного виробника, опис конструкції якого відповідає встановленим Замовником вимогам - СЗАО «Завод Сантэкс», республіка Білорусь, офіційним представником, якого в Україні є ТОВ «РЕНТОК ГРУП» інтереси якого лобіює замовник переслідуючи корисливі, корупційні цілі
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно зі статтею 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Замовник має право встановлювати більш високі вимоги до якості продукції ніж встановлено стандартами. Варто зазначити, що чинним законодавством України передбачений національний стандарт ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги» який містить саме загальний опис товару, який є предметом закупівлі. При виготовленні продукції, виробники повинні дотримуватись вимог ДСТУ 8476:2015, однак конструкційні елементи, які не висвітлені у вказаному стандарті визначаються виробником на власний розсуд. Виробники мають можливість виготовлення продукції, яка має кращі показники, ніж встановлені у ДСТУ 8476:2015, тому Замовник має право встановлювати більш якісні вимоги до предмета закупівлі. Номерпунктувимоги Технічні вимоги Обґрунтування технічних вимог 1. Ребра жорсткості на передній і задній стінках контейнера:  виготовлені трирівневим штампуванням;  непаралельні;  не менше 20 шт. Ребра жорсткості на кришці контейнера:  виготовлені трирівневим штампуванням;  непаралельні;  не менше 10 шт. Кількість ребер жорсткості впливає на міцність, надійність та тривалість експлуатації конструкції. Замовник не встановлює конкретну кількість ребер жорсткості, таким чином учасники можуть надавати пропозиції на контейнери із відмінною в бік збільшення кількістю ребер жорсткості. Наявність непаралельних ребер жорсткості виготовлених трирівневим штампуванням значно збільшує жорсткість виробу, відбувається деформаційне зміцнення металу, що забезпечує довгострокове використання навіть при тих навантаженнях, які не встановлені у чинних стандартах. 2. Рама контейнера:  квадратна труба;  перетин не менше 20 на 20 мм. Рама контейнера, яка виготовлена із квадратної труби перетином не менше 20 на 20 мм краще витримує навантаження на вигин і скручування, ніж контейнери, які обладнанні іншими видами рами. Учасники можуть надавати пропозиції на контейнери із відмінним в бік збільшення перетином труби рами. 3. Кронштейни коліс:  товщина металу не менше 4 мм;  з вбудованим підсилювачем товщиною не менше 4 мм;  зварне кріплення. Під час експлуатації контейнерів, Замовником визначено, що даний елемент контейнера зазнає значних навантажень та механічних ударів, тому з метою надійності та довготривалої експлуатації, кронштейни для утримання коліс повинні бути виготовлені із металу товщиною не менше 4 мм. Менша товщина металу збільшує ризик деформації металу, що приводить до необхідності ремонту або заміни контейнера. 4. Штамповане місце для розміщення логотипів замовника на передній, задній стінці та кришці контейнера, відповідно до ескізу: Штамповане місце для розміщення логотипів необхідне для ідентифікації контейнерів, які будуть обслуговуватися Замовником, при можливій крадіжці контейнерів. Місце для розміщення логотипу виготовлене методом штампування безпосередньо на листі металу, з якого виготовлений контейнер, запобігає псуванню ідентифікуючих логотипів. У порівнянні з іншими методами нанесення, саме штамповане місце для розміщення логотипів є найбільш надійним та довговічним. Замовником проведено попередній моніторинг та аналіз ринку України на наявність потенційних виробників та учасників у процедурі закупівлі та виявлено не менше двох виробників продукції, яка відповідає усім технічним вимогам встановлених до предмету закупівлі, що відповідає умовам застосування відкритих торгів згідно зі ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). Щодо п’ятого питання. Технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Технічні умови встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання), та регулюють відносини між виробником (постачальником) і споживачем (користувачем). Розробку технічних умов регламентує ДСТУ – Н 1.3:2015 “Національна стандартизація. Настанова. Технічні умови України. Настанови щодо розробляння”. Технічні умови розробляють на один конкретний виріб, матеріал, речовину або декілька конкретних виробів, матеріалів, речовин і т. п. Вимоги, встановлені технічними умовами, не повинні суперечити обов’язковим вимогам державних або міждержавних стандартів, що поширюються на дану продукцію. У технічних умовах описуються вимоги до якості, виконання, основними характеристиками, сировини, методів випробувань, безпеки, пакування та маркування, транспортування та зберігання продукції, що виготовляється. Згідно п. 4.3 ДСТУ–Н 1.3:2015, Технічні умови розробляються: - за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог; - за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію. Технічні умови розробляються за рішенням розробника та (або) виробника продукції або на вимогу замовника (споживача) продукції. Згідно п. 4.4 ДСТУ -Н 1.3:2015, технічні умови входять до комплекту технічної документації та являються його невід’ємною частиною, як і паспорт товару. Однак, варто зауважити, що ТУ та Технічний паспорт, різні за змістом документи. ТУ – це перелік вимог, відповідно до яких розробляється продукція, а технічний паспорт це документ, який підтверджує відповідність продукції встановленим вимогам. Замовник має право переконатися, що технічна документація пропонованого товару відповідає всім необхідним вимогам чинного законодавства, тому вважаємо вимогу надання ТУ учасниками, які є виробниками товару необхідною та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства. Виробники, які мають намір прийняти участь у закупівлі, мають можливість розробити ТУ на продукцію, яку вони виготовляють, адже законодавством України, зокрема Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII, на який посилається ТОВ «Запоріжкомунсталь», не передбачено будь-яких унеможливлюючих обставин виготовлення продукції за власними ТУ. Крім того, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином вважаємо не доцільним видалення з Тендерної документації вимоги щодо надання учасниками, які є виробниками ТУ.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.07.2021 19:33