• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 50530000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (послуги з ремонту асинхронних електродвигунів змінного струму, з заміною статорних обмоток)

Завершена

981 023.24 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 810.23 UAH
Період оскарження: 04.06.2021 09:43 - 16.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом визнання переможцем учасника, щодо якого наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”

Номер: f6f22ab0bd58447387bc86a9b9259cd5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-04-001305-b.c1
Назва: СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом визнання переможцем учасника, щодо якого наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”
Скарга:
Звертаємось на Вашу адресу даною скаргою встановленим законом порядком, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії та бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси нашого підприємства в частині заборони законом дискримінаційного та упередженого ставлення до такого учасника, за наступних обставин. З боку нашого підприємства ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт", як учасника таких торгів, була надана сама вигідна цінова тендерна пропозиція, як до початку аукціону так і після його закінчення. 24 червня 2021 року на засіданні тендерного комітету Комунального підприємства “Харківські теплові мережі” в результаті розгляду тендерних пропозицій ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт" (протокол № 1093) та ТОВ "КВАНТІ ЛІМІТЕД" (протокол № 1094) було дискваліфіковано, а тендерні пропозиції відхилені. 24 червня 2021 року на засіданні тендерного комітету Комунального підприємства “Харківські теплові мережі” (Протокол № 1095) було визнано, що тендерна пропозиція ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ відповідає вимогам Тендерної документації, є найбільш економічно вигідною та не має підстав для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі. Таким чином, ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ було визнано переможцем та прийнято рішення укласти договір. Ми не погоджуємося із рішенням Замовника визнати переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс”, так як нами були виявлені суттєві порушення вимог Закону, за наявності яких Замовник повинен був відхилити і пропозицію такого Учасника. Зазначене обґрунтоване наступним: По-перше: Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” (ідентифікаційний код юридичної особи 23760848) зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при кваліфікації учасника. Так в тендерній документації Розділ 5 на вимогу Замовника : «Також учасники (резиденти та нерезиденти) повинні надати лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (в довільній формі). Складається та підписується особисто кожною особою уповноваженою на підписання договору за результатами здійснення процедури закупівлі, тендерної пропозиції та представлення інтересів учасника під час проведення процедури закупівлі» Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” надав лист-згоду на обробку персональних даних на ім'я Кравченко Олени Олександрівни, яка не має ніякого відношення до процедури закупівлі та до кола осіб такого учасника закупівель, як юридичної особи. Відповідно до статей 3, 32, 34 Конституції України, Закону України «Про захист персональних даних», Конвенції Ради Європи 1981 року № 108 «Про захист осіб стосовно автоматизованої обробки персональних даних» (ETS № 108) підпис фізичної особи (яка представляє учасника) на документах, передбачених та встановлених для оформлення під час проведення процедури закупівлі, є підтвердження одержання згоди фізичних осіб, які діють від імені учасника, на обробку (збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, адаптування, зміну, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, передачу), знеособлення, знищення) персональних даних учасника або фізичних осіб, які є посадовими особами/працівниками та уповноваженими особами учасника, а також на реалізацію інших дій, визначених Законом України «Про захист персональних даних». Згідно ч. 6 ст. 6 Закону України “Про захист персональних даних” - не допускається обробка даних про фізичну особу, яка є конфіденційною інформацію, без її згоди. Згідно ст. 2 цього Закону персональні дані — відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Відповідно до чого лист-згода повинна подаватися від імені фізичної особи, яка має відношення до юридичної особи-учасника і дані якої надаються у складі тендерної пропозиції (витяг з ЄДРПОУ та інше). Офіційна письмова згода такої особи повинна повністю збігатися з офіційною (відкритою та/або наданою) інформацією про таку особу. Але всупереч закону та логіки офіційна згода директора ТОВ ВП “Енергоремонтсервіс” (код ЄДРПОУ 23760848) Строкуса В.І. була надана від особи Кравченко Олени Олександрівни, яка взагалі не ідентифікована за пов’язаністю з таким учасником торгів. Таким чином, Директор ТОВ Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” Строкоус Віктор Іванович, такого листа-згоди на своє ім'я не надано, і відсутність такого обов’язкового документу, в силу статті 17 Закону України «Про державні закупівлі» та відповідно до вимог тендерної документації Замовника свідчить про невідповідність наданої таким учасником тендерної пропозиції, а можливо і ознаки змови з подальшим наданням конкурентних переваг такому учаснику. Відсутність такої згоди з боку такого учасника є порушенням ст. 17 Закону України «Про державні закупівлі» та не відповідає тендерної документації, а такий учасник підлягає дискваліфікації в силу статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене, пропозиція ТОВ Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” не відповідає умовам тендерної документації в тій частині та повинна бути відхилена Замовником з наведеної вище підстави, тобто в силу закону – ст.ст. 17, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі». У випадку проведення перевірок за прийнятою скаргу, у разі необхідності, для встановлення порушення, прошу витребувати всі інші необхідні документи від Замовника та учасника торгів – ТОВ ВП “Енергоремонтсервіс” встановленим порядком. За таких обставин такого учасника необґрунтовано визнано переможцем, що є порушенням в публічних закупівлях і яке підлягає в тому числі і перевірці державними аудиторами Державної аудиторської служби України як одним з основних контролюючих органів в сфері публічних закупівель з обов’язком здійснювати контроль за дотриманням законодавства про закупівлі. Держаудитслужба має не тільки виявляти порушення, а й запобігати їм. Саме для цього її фахівці моніторять закупівлі в Prozorro. По-друге: Відповідно до змісту протоколу № 1095 від 24 червня 2021 року на засіданні тендерного комітету Комунального підприємства “Харківські теплові мережі” (Протокол № 1095) було визнано, що тендерна пропозиція ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ відповідає вимогам Тендерної документації, є найбільш економічно вигідною та не має підстав для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі. Таким чином, ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ було визнано переможцем та прийнято рішення укласти договір. Так, в мотивувальній частині (абзац третій - слухання питання, заявленого з боку голови тендерного комітету Ганженко О.В.) вищезгаданого протоколу, міститься інформація, що «під час вивчення тендерної пропозиції учасника, з врахуванням додаткової інформації, наданої в порядку п. 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», було встановлено, що пропозиція учасника відповідає всім вимогам тендерної документації, оформлена вірно». Відповідно до п. 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповіднос-тей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Таким чином, незважаючи на той факт, що з боку нашого підприємства була надана сама низька та обґрунтована цінова пропозиція, Замовник встановив невідповідності саме у учасника ТОВ ВП "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" та навіть скористався п. 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» - правом звернення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані таким учасником у тендерній пропозиції, а на наше підприємство, як учасника таких торгів з пропозицією самої низької ціни, навіть не намагався скористатись таким правом в порядку передбаченому п. 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», що б усунути невідповідності, які ним були зазначені у рішенні Замовника - в протоколі № 1093 від 24.06.2021 року, за яким нас було дискваліфіковано як Учасника, а тендерні пропозиції відхилені. Згідно протоколу № 1093 від 24 червня 2021 року на засіданні тендерного комітету Комунального підприємства “Харківські теплові мережі” в результаті розгляду тендерних пропозицій нашого підприємства - ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт", нас було дискваліфіковано як Учасника, а тендерні пропозиції відхилені. Відповідно до змісту вищезазначеного протоколу - Підставою для такої дискваліфікації зазначено: що за результатами розгляду наданих в електронному вигляді тендерної пропозиції учасника ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт", встановлено, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: - в порушення п. 1.2. розділу 5 документації у складі тендерної пропозиції учасника відсутній лист-погодження щодо невідшкодування Замовником витрат, пов’язаних з підготовкою та поданням тендерної пропозиції. В порушення вимог п. 3 розділу 6 тендерної документації Учасником не надано лист-погодження із проектом договору. Така обставина прямо вказує на надання з боку Замовника конкурентних переваг учаснику ТОВ ВП "ЕНЕРГОРЕМОНТСЕРВІС" та вказує на явну неправомірну дискваліфікацію, як учасника торгів ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт", тобто відбулося відхилення пропозиції учасника на надуманих замовником підставах, які чітко не випливають з вимог тендерної документації, та які є надмірним формалізмом з боку Замовника в часті обмеження доступу до однакового (не дискримінаційного) застосування правил та норм Закону України «Про публічні закупівлі», а саме трактування та реалізацію статті 17 Закону. Таке поняття «щодо надмірного формалізму», в даному випадку застосовуємо як безпідставність нарікань Замовника на повноту подання тендерної пропозиції з боку нашого підприємства, а Антимонопольний комітет України є своєрідним органом правосуддя в системі державних закупівель, і може шляхом проведення перевірок детально зв’язувати такі обставини в рамках наданих йому законом повноважень. Відповідно до частин 2, 3, 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також, такі обставини та питання, які виникли за таких обставин, є підставою, в тому числі і для здійснення перевірки в порядку громадського контролю встановленим законом порядком. Змови — це антиконкурентні узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення або обмеження конкуренції. Вчинення таких дій забороняється і тягне за собою відповідальність. Документи на підтвердження такого порушення додаються: 1. Протокол № 1093 від 24.06.2021 року. 2. Протокол № 1095 від 24.06.2021 року. У випадку проведення перевірок за прийнятою скаргу, у разі необхідності, для встановлення порушення, прошу витребувати всі інші необхідні документи від Замовника та учасника торгів – ТОВ ВП “Енергоремонтсервіс” встановленим порядком. За зазначених обставин, відбулося порушення прав нашого підприємства на законне, неупереджене та однакове ставлення та розгляду тендерної пропозиції нашого підприємства, як учасника торгів, що нам гарантоване принципами здійснення публічних закупівель та недискримінацією учасників, відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. На підставі вищезазначеного, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення, допущені Замовником Комунальним підприємством “Харківські теплові мережі” шляхом витребування всіх документів від Замовника та проведення ретельної перевірки на їх відповідність вимогам чинного законодавства України з цих питань. 3. Зобов'язати Замовника, в особі Комунального підприємства “Харківські теплові мережі”(код ЄДРПОУ 31557119) скасувати рішення про обрання переможця та повідомлення про намір укласти договір з ТОВ Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” у процедурі закупівлі оголошення UA -2021-06-04-001305-b (протокол № 1095 від 24.06.2021рік) за кодом ДК 021-2015-50530000-9- Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки( послуги з ремонту асинхронних електродвигунів змінного струму, з заміною обмоток) та/або прийняте інше правомірне рішення в рамках Ваших завдань та повноважень по заявленим у скарзі порушенням, в тому числі і вчинення між Замовником та учасником торгів (переможцем) ТОВ Виробниче підприємство “Енергоремонтсервіс” антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендеру у процедурі зазначеної закупівлі.
Дата розгляду скарги: 12.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.07.2021 11:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.07.2021 18:35
Автор: ТОВ "Дослідне випробовувально-виробниче підприємство "Променергоремонт", Леонід Дениско +380675701960 promenergo_vs@ukr.net