• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”– 15110000-2: М’ясо (М'ясо яловиче, тушки курей, печінка яловича, свинина нежирна)

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).

Завершена

908 652.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 543.26 UAH
Період оскарження: 03.06.2021 21:26 - 15.06.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 21892cdad99a4c0c9796556c904e28b3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-03-012320-b.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику! Просимо усунути дискримінаційні вимоги прописані Вами у тендерній документації, що обмежують можливість участі в даній закупівлі потенційних Учасників, зокрема: 1. Відповідно до ч. 4 Технічної специфікації тендерної документації: "Учасники закупівлі повинні надати в складі своєї пропозиції Копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції, що мають включати реалізацію, постачання та транспортування; у разі використання послуг перевезення – Учасник додатково подає копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів щодо експедиції, постачання та транспортування, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитаціїУкраїни, на ім’я перевізника (дійсні на момент подання пропозиції): -ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008 IDT) та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT); - ДСТУ ISO 22000:2019(ISO 22000.2018, IDT) та/або ДСТУ ISO 22000:2007(ISO 22000:2005. IDT); -ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до інформації Листа Мінекономрозвитку від 12.01.18 р. № 3433-06/1382-07 «Щодо втрати чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію»(далі – Лист МКР 12.01.2018) зазначено, що «У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо: … З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.». Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації. …». Беручи до уваги, що починаючи з 1 січня 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету, який власне і втратив свою чинність, додатково, враховуючи, що саме із зазначеної дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягатиме обов’язковій сертифікації на території України, а тому у відповідності до вимог тендерної документації повідомляємо, що продукція, яка є предметом закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації. Таким чином, Ви порушили ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником". 2. При поставці товару, учасник повинен дотримуватися температурного режиму. Для підтвердження підтримання температурного режиму Учасник має подати наступні документи: • свідоцтво про калібрування, видане на прилад вимірювання виробником, • свідоцтво про калібрування, видане органом із калібрування, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсний на момент подання пропозиції, • атестат про акредтацію органу із калібрування. • Документ (довідку, лист), що свідчить про дотримання умов перевезення товару. Зазначена Довідка (або інший документ) має бути виданий органом із сертифікації (акредитованим Національним агентством з акредитації України), на ім’я учасника або перевізника щодо кількості та найменувань транспортних засобів із зазначенням температурного режиму, відповідно до яких проведено сертифікацію та надано сертифікати щодо постачання та транспортування. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, та свідчить про факт явної Змови Замовника з конкретним Учасником, зокрема, який виграв попередню закупівлю та уклав договір. Врахуйте те, що по тій закупівлі проводився моніторинг та не допускайте фактів зловживання своїми повноваженнями задля уникнення повторних негативних наслідків. Документи, які Ви вимагаєте жодним чином не підтверджують якість товару, а лише ускладнюють можливість участі у закупівлі. Вимагаємо усунути дані дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику. Розглянувши Вашу вимогу, вважаємо за необхідне повідомити наступне. 1. Щодо першого зауваження. Згадуваний у вашій вимозі Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» регулював сферу сертифікації продукції, зокрема питання видачі сертифікатів відповідності та свідоцтв про визнання відповідності на певну продукцію. Звертаємо вашу увагу, що тендерною документацією НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ подання учасниками таких сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності на певну продукцію. Замовник встановив вимогу щодо подання СЕРТИФІКАТІВ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТА БЕЗПЕЧНІСТЮ харчових продуктів, щодо їх реалізації, постачання та транспортування; експедиції. На сьогоднішній день системи управління якістю, розроблені відповідно до вимог стандарту ISO, є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції на всіх етапах її виробничого (життєвого) циклу. Тобто, ще до початку співпраці Замовник може бути впевненим у відповідальності Учасника, оскільки його діяльність була перевірена сторонньою організацією із сертифікації. Замовником встановлено в тендерній документації надання сертифікату на систему управління якістю -ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008 IDT) та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015. IDT); - ДСТУ ISO 22000:2019(ISO 22000.2018, IDT) та/або ДСТУ ISO 22000:2007(ISO 22000:2005. IDT); -ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT)., які не скасовані жодним нормативно-правовим документом та є чинними на сьогоднішній день. Зазначаємо, що отримання зазначених сертифікатів можливе будь-яким суб’єктом господарської діяльності (юридичні та фізичні особи). Тож Вас, як потенційного Учасника, ніщо не обмежує в отриманні даних сертифікатів для виконання вимоги Замовника. Дана вимога не являється дискримінаційною, адже кожен учасник протягом короткого терміну, що менший від періоду подачі пропозиції, може пройти сертифікацію та отримати такі сертифікати ISO. Крім того, Замовник звертає увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати ISO може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначеного стандарту, суб’єкт господарювання у свої діяльності дотримується певних правил, регламентів, дотримання яких виключає будь-який ризик, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Крім того, обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення господарської діяльності матеріально-технічну базу. Таким чином, вимоги наявності сертифікатів ISO є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам статей 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тому підстави для внесення змін у тендерну документацію відсутні. Цієї ж позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг АМКУ (рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019, № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 та інші). 2. Щодо другого зауваження. Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством ТА ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ до тендерної документації». Саме виходячи з даної норми закону, так як законодавець надав замовникам таке право, та для підтвердження технічних якостей було включено до тендерної документації вимогу щодо надання учасниками документів, що підтверджують проведене калібрування обладнання, задіяного в обігу товару. Вимогу щодо необхідності калібрування обладнання передбачено у ч.2 ст.45 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: " Обладнання має бути каліброваним відповідно до законодавства." Виходячи з вище наведеного, відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.06.2021 00:00