-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)
Торги не відбулися
5 108 264.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 51 082.65 UAH
мін. крок: 1% або 51 082.65 UAH
Період оскарження:
03.06.2021 18:32 - 15.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження протоколу№30 від 24.06.2021
Номер:
38d8def8925447ba89b4979fe1f51f5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-03-011979-b.c4
Назва:
Оскарження протоколу№30 від 24.06.2021
Скарга:
Згідно Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1), передбачено, що :
1. Ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника та повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами і доповненнями), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат. Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. До ціни тендерної пропозиції включаються наступні витрати:
- витрати на доставку, розвантаження обладнання і матеріалів до місця монтажу;
- зберігання матеріалів;
- вартість витратних матеріалів;
- всі загально будівельні витрати, податки, збори, страхування;
- можливі ризики всіх учасників будівництва;
- можливі додаткові витрати, пов’язані з інфляційними процесами, інші витрати.
Відповідно до пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023» роки на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньорічний показник інфляції у 2021 році прогнозується на рівні 8,1% .
Відповідно до пункту 6.3.4 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.
Також додаємо, що на підставі пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, вимога про включення коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами носить обов'язковий, характер, а не право учасника включати чи не включати дані витрати до складу розрахунку договірної ціни.
У складі Пропозиції ТОВ «Моноліт-Центр» міститься файл «Кошторис» в форматі .pdf (Завантажено в ЦБД Prozorro: 17.06.2021 13:15 Розкрито: 22.06.2021 14:14), в складі якої міститься «ДОГОВІРНА ЦІНА на ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1), що здійснюється в 2021 роцi» в якій є напис «Визначена згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013», проте у рядку «кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами» зазначено "-"
Враховуючи наведене, ТОВ «Моноліт-Центр» до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами встановленими згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023», що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
На основі вищеперерахованого з упевненістю можемо стверджувати що Кошторисна документація на виконання ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1) не відповідає нормам згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1: 2013.
Отже Пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тому тендерна пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» підлягає відхиленню відповідно до вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга СИМ.PDF 02.07.2021 10:00
- Скарга СИМ.PDF.p7s 02.07.2021 10:00
- Скарга в АМКУ.doc 02.07.2021 10:00
- рішення від 06.07.2021 №15155.pdf 07.07.2021 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2021 № 16131.pdf 15.07.2021 15:26
- Рішення від 14.07.2021 №16131.pdf 19.07.2021 21:20
- пояснення до скарги.pdf 08.07.2021 14:47
- Договірні ціни та вартість будівництва № 1 2019.pdf 08.07.2021 14:47
- Відповідь АМКУ 08.07.2021.docx 08.07.2021 14:47
- виконання рішення органу оскарження.pdf 20.07.2021 11:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2021 11:03
Дата розгляду скарги:
14.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2021 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.07.2021 21:21
Дата виконання рішення Замовником:
20.07.2021 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно з п. 22 ст. 18 «Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються», скасувати рішення про визначення ТОВ "МОНОЛІТ-ЦЕНТР" переможцем процедури закупівлі - «ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-03-011979-b.
Вимога
Є відповідь
Не відповідає ст.16 Закону
Номер:
b94b659b78b04f0da215bd77b9d883bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-03-011979-b.a3
Назва:
Не відповідає ст.16 Закону
Вимога:
Згідно до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1), передбачено, що :
1. Учасник повинен надати згідно п.11 додатка 3 лист-гарантію про гарантійний строк виконаних робіт 5 років. ТОВ «Моноліт-Центр» не надав такої гарантії
2. ТОВ «Моноліт-Центр» не надав довідку про можливість виконання робіт без авансу.
3. ТОВ «Моноліт-Центр» не надав витяг платника ПДВ.
4. Згідно Локального кошторису ТОВ «Моноліт-Центр» указав, що на виконання усіх робіт потрібно 12933,83 люд.-годин. Згідно календарного графіку, який надав ТОВ «Моноліт-Центр» строк виконання робіт – 57 днів. Згідно розрахунку 12933,83 люд-год /57 днів/8 годин= 28 людин (необхідна кількість працівників для виконання робіт). Згідно довідки про працівників ТОВ «Моноліт-Центр» кількість працівників – 10 чол., в т.ч. 1 інженер-кошторисник. Тому ТОВ «Моноліт-Центр» надає для виконання робіт – 9 працівників. Згідно довідки про незалучення субпідрядників додатково теж не має людей.
На основі вищеперерахованого з упевненістю можемо стверджувати що ТОВ «Моноліт-Центр» для виконання ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1) не відповідає нормам згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1: 2013 та статті 16 Закону . Тому тендерна пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» підлягає відхиленню відповідно до вимог пункту 5.1.2 розділу 3 тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.06.2021 17:38
Вирішення:
1. Детально вивчивши вимогу UA-2021-06-03-011979-b.a3 надаємо наступну інформацію:
1.1. Згідно п. 11 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)»: «Гарантійний термін робіт повинен становити 5 років із дня підписання акту приймання виконаних будівельних робіт. Підтвердження даної інформації в тендерній пропозиції забезпечується шляхом надання Учасником гарантійного листа у довільній формі.». Факт підтвердження та погодження з даною інформацією ТОВ «Моноліт-Центр» надало в інших документах своєї тендерної пропозиції, а саме:
- в проекті договору (Додаток 4 до тендерної документації) в п. 10.2.1. «Підрядник гарантує експлуатацію Об’єкту протягом гарантійного строку 5 років з моменту підписання акту прийому-передачі виконаних робіт Замовнику» чітко встановлена вищезазначена вимога. Цей проект договору та кожна його сторінка, включаючи сторінку з пунктом 10.2.1 підписана та погоджена Учасником. А згідно ст. 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції переможця процедури;
- в письмовій згоді Учасника, згідно Додатку 1 до тендерної документації: «1. Учасник погоджується з проектом договору про закупівлю згідно Додатку 4 тендерної документації в повному обсязі, у Учасника відсутні будь-які зауваження щодо його змісту, Учасник гарантує виконання робіт на умовах встановлених у проекті договору про закупівлю згідно Додатку 4 тендерної документації у повному обсязі, своєчасно та якісно;
2. Учасник погоджується з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі згідно Додатку 3 тендерної документації в повному обсязі, у Учасника відсутні будь-які зауваження щодо його змісту, Учасник гарантує виконання робіт за технічним завданням згідно Додатку 3 тендерної документації у повному обсязі, своєчасно та якісно.». Ця згода також підписана та погоджена Учасником;
- в самому Додатку 3 до тендерної документації, включаючи п. 11, який також підписано та погоджено Учасником.
1.2. Відповідно розділу 5 тендерної документації «п. 1.2. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%.» та «п. 1.4. Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі вцілому.», керуючись Бюджетним кодексом України з метою дотримання жорсткого режиму економії бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни), на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами), зазначений недолік в тендерній пропозиції Учасника вважається несуттєвим, що не впливає на об’єм та якість виконання робіт і не може бути істотною причиною для відхилення його тендерної пропозиції.
1.3. Щодо вимоги Скаржника про ненадання Учасником ТОВ «Моноліт-Центр» листа про можливість виконання робіт без авансу, що встановлено в Додатку 3 та п. 1 розділу 3 тендерної документації, ця вимога не відповідає дійсності! В складі пропозиції Учасника міститься файл з назвою: «Згода виконати роботи без отримання авансу», який складено на фірмовому бланку Учасника, містить всі необхідні реквізити, підпис та печатку, в якому чітко вказано, що учасник згоден виконати роботи без отримання авансу.
1.4. Щодо вимоги Скаржника про ненадання Учасником ТОВ «Моноліт-Центр» копії свідоцтва про реєстрацію податку на додану вартість або копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість - для учасників-платників ПДВ, що встановлено в п. 1 розділу 3 тендерної документації, ця вимога не відповідає дійсності! В складі пропозиції Учасника міститься файл з назвою: «Копія свідоцтва платника ПДВ». В самому файлі міститься копія витягу № 1620344500569 з реєстру платників податку на додану вартість. Помилка невірної назви документа та його змісту зазначена в тендерній документації «п.1.7.3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.» та вважається формальною (несуттєвою) помилкою, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст пропозиції, а саме - технічна помилка та описка.
1.5. Щодо вимоги Скаржника про недостатню кількість працівників ТОВ «Моноліт-Центр»:
- в Додатку 2 до тендерної документації в п.п. 2.1 та 2.2, відповідно до статті 16 Закону, Замовник встановив до учасників кваліфікаційні критерії, зокрема, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Серед переліку працівників, вказаних у довідці, обов’язкова наявність в учасника: - не менше 1 (одного) робітника, який має посвідчення та/або протоколи (або витяги з них) про проходження навчання відповідно до НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» з наданням копій цих посвідчень; - не менше 1 (одного) робітника, який має посвідчення та/або протоколи (або витяги з них) про проходження навчання відповідно до НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації підйомних кранів, пристроїв та відповідного обладнання» з наданням копій цих посвідчень; - працівника (інженера з проектно-кошторисної роботи або кошторисника або інженера-проектувальника тощо), який пройшов професійну атестацію, що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам та спроможності виконання робіт (послуг) в частині кошторисної документації;
- Учасником було виконано вказані вимоги! Тендерна документація Замовника не містить обмежень щодо подальшого залучення працівників за договором надання послуг тощо, також не містить вимог, щодо залучення Учасником працівників до початку виконання робіт повного штату робітників. Крім того, Учасником у довідці про наявність працівників була надана гарантія того, що додатково буде залучено необхідна кількість робітників достатньої кваліфікації для виконання будь якого об’єму робіт. Таким чином, ТОВ "Моноліт-Центр" не порушило умови тендерної документації в цій частині;
- в п.7.3 розділу 3 тендерної документації зазначено «Якщо для виконання робіт замовником встановлено кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, то учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців (ч.3 ст.16 Закону)». Це свідчить, що в довідці про субпідрядників не повинні бути додаткові люди-працівники, а додаткове залучення потужностей;
- до речі, вказана позиція підтверджується практикою АМКУ, зокрема рішенням № 18648-р/пк-пз від 16.12.2019 року.
1.6. Згідно достатньої кількості працівників, Учасник ТОВ «Моноліт-Центр» виконав всі вимоги Замовника та надав гарантію про додаткове залучення працівників у разі визнання його переможцем.
2. Отже, всі вимоги Скаржника щодо тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Моноліт-Центр» ні яким чином не впливають на об’єм та якість виконання робіт і не можуть бути істотною причиною для відхилення його тендерної пропозиції. Пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» відповідає умовам тендерної документації щодо предмета закупівлі згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога на протокол переможця
Номер:
50180814657f49b8ab0911316c07530f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-03-011979-b.c2
Назва:
Вимога на протокол переможця
Вимога:
гідно Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1), передбачено, що :
1. Ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника та повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами і доповненнями), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат. Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. До ціни тендерної пропозиції включаються наступні витрати:
- витрати на доставку, розвантаження обладнання і матеріалів до місця монтажу;
- зберігання матеріалів;
- вартість витратних матеріалів;
- всі загально будівельні витрати, податки, збори, страхування;
- можливі ризики всіх учасників будівництва;
- можливі додаткові витрати, пов’язані з інфляційними процесами, інші витрати.
Відповідно до пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023» роки на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньорічний показник інфляції у 2021 році прогнозується на рівні 8,1% .
Відповідно до пункту 6.3.4 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.
Також додаємо, що на підставі пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, вимога про включення коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами носить обов'язковий, характер, а не право учасника включати чи не включати дані витрати до складу розрахунку договірної ціни.
У складі Пропозиції ТОВ «Моноліт-Центр» міститься файл «Кошторис» в форматі .pdf (Завантажено в ЦБД Prozorro: 17.06.2021 13:15 Розкрито: 22.06.2021 14:14), в складі якої міститься «ДОГОВІРНА ЦІНА на ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1), що здійснюється в 2021 роцi» в якій є напис «Визначена згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013», проте у рядку «кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами» зазначено "-"
Враховуючи наведене, ТОВ «Моноліт-Центр» до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами встановленими згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023», що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
На основі вищеперерахованого з упевненістю можемо стверджувати що Кошторисна документація на виконання ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1) не відповідає нормам згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1: 2013.
Отже Пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тому тендерна пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» підлягає відхиленню відповідно до вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога нам протокол переможця.pdf 25.06.2021 14:07
Дата подачі:
25.06.2021 14:08
Вирішення:
1. Надання інформації щодо зазначення переваг Переможця закупівлі перед Скаржником:
1.1. В Додатку 3 п.1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)» вказано, що ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника та повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами і доповненнями), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат, а також включення до ціни тендерної пропозиції можливих витрат ризиків всіх учасників будівництва, та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами;
1.2. Пунктами 6.1.5.3, 6.2.3, 6.2.10.1 та 6.2.12 зазначеного стандарту передбачено, що до складу ціни тендерної пропозиції, а далі і до твердої договірної ціни включати кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Ці кошти призначені на відшкодування: - збільшення вартості обсягів робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені при проектуванні та уточнюються при визначенні робіт виконавця або в процесі будівництва; - збільшення вартості будівництва, спричиненого зміною державних стандартів на окремі матеріали, вироби, конструкції, устаткування тощо, в зв’язку з підвищенням протипожежних, санітарних та експлуатаційних вимог до будівель та споруд, з поліпшенням технічних та якісних характеристик матеріалів, виробів, конструкцій; - збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Цитуємо п.6.2.10.1 «Під час розгляду проектної документації підрядник вивчає можливість виникнення ризиків для себе та обчислюючи ціну своєї пропозиції, визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсувати його втрати на такий випадок»;
1.3. Таким чином, включення вищезазначених витрат до розрахунку ціни тендерної пропозиції носить не обов’язковий, а рекомендаційний характер за ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Замовником також не було встановлено вимоги про обов’язковість включення вищезазначених витрат;
1.4. В даному випадку, якщо підрядник не включив дані витрати при розрахунку тендерної пропозиції, як це рекомендовано нормативними документами (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) та тендерною документацією Замовника, то підрядник добровільно взяв на себе ризики можливого подорожчання вартості матеріальних ресурсів у період будівництва, можливого подорожчання вартості обсягів робіт та витрат, можливого подорожчання вартості будівництва, спричиненого зміною державних стандартів тощо;
1.5. В Додатку 4 тендерної документації «Проект договору підряду» зазначена ціна договору як тверда та залишається незмінною до кінця виконання робіт. За п. 6.3.2.2 вищезазначеного стандарту «Твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну». Можливі випадки зміни договірної ціни зазначені в Проекті договору також за п. 6.3.2.2 вищезазначеного стандарту та ні в якому разі не включають ризики та інфляційні витрати. Це свідчить, що у випадку підвищення підрядником твердої договірної ціни, не передбаченого договором підряду, всі пов'язані з цим витрати, якщо інше не встановлено законом, несе сам підрядник. Між іншим, Учасник, якого визнано переможцем, у складі своєї тендерної пропозиції надав підписаний Проект договору та «Письмову згоду Учасника» на погодження з проектом договору про закупівлю згідно Додатку 4 тендерної документації в повному обсязі, у Учасника відсутні будь-які зауваження щодо його змісту, Учасник гарантує виконання робіт на умовах встановлених у проекті договору про закупівлю згідно Додатку 4 тендерної документації у повному обсязі, своєчасно та якісно;
1.6. До речі, схоже питання договірних цін та вартості будівництва було роз’яснено у збірнику офіційних документів та роз'яснень "Ціноутворення в будівництві" за 1 січня 2019 р. стор. 26-30.
2. Отже, відсутність в складі розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Моноліт-Центр» можливих витрат ризиків всіх учасників будівництва та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами не яким чином не впливає на об’єм та якість виконання робіт і не може бути істотною причиною для відхилення його тендерної пропозиції. Пропозиція ТОВ «Моноліт-Центр» відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога на на умови закупівлі відповідно доЗакону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
c822eeddc1084219bb891ec3b6e9dab8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-03-011979-b.b1
Назва:
Вимога на на умови закупівлі відповідно доЗакону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Ознайомившись з Тендерною документацією, ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, що у свою чергу робить неможливу нашу участь у відповідній процедурі закупівлі, хоча ми маємо можливості надати послуги відповідно до предмету закупівлі.
Тендерна пропозиція Учасника повинна містити наступні документи:
… 10.. В період уточнень, який вказаний в електронній системі закупівель, Учасник закупівлі має відвідати об’єкт для уточнення обсягів робіт. Після відвідання об’єкту учасником, замовник підписує йому довідку в довільній формі, яку учасник розміщує у складі своєї тендерної пропозиції. Відвідування об’єкту для уточнення обсягів робіт після закінчення періоду уточнень немає сенсу!
Вважаємо, що така вимога є дискримінаційною та незаконною по відношенню до нас адже, відповідно до ч.1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» «Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватись з гарантуванням цілісності даних про учасників і їх тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття пропозицій.
Вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту Учасниками з підписанням Акту огляду балансоутримувачем до моменту розкриття тендерних пропозицій суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», таким чином буде порушена норма конфіденційності до моменту розкриття пропозицій.
Звертаємо Вашу увагу, що ані Замовник, ані будь-хто інший, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» не повинен знати перелік учасників, які подадуть свої пропозиції, до моменту розкриття.
Вимога надання підписаного Акту, є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників.
Позиція Скаржника ґрунтується на аналогічних рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, рішення №9264-р/пк-пз від 13.05.2020(UA-2020-04-10-002019-a.)
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 2.docx 04.06.2021 09:36
Дата подачі:
04.06.2021 09:36
Вирішення:
1. Детально вивчивши вимогу UA-2021-06-03-011979-b.b1, оприлюднену в електронній системі закупівель щодо умов закупівлі ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1) UA-2021-06-03-011979-b в період уточнень, задовольнити вимогу.
2. Внести відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної документації протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення в електронній системі закупівель, у порядку, передбаченому у ст. 10 Закону.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на відміну тендеру
Номер:
fc2a46b87c4643d990199737c0712428
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-03-011979-b.a5
Назва:
Скарга на відміну тендеру
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-06-03-011979-b. ТОВ "СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ" (надалі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації (надалі – ТД) подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було, - ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи.
Втім для ухилення від укладання з нами договору замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру з наступним обґрунтуванням -
«
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити тендер за предметом закупівлі «ДК 021:2015 45260000-7 - ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)» з таких підстав:
Замовником закупівлі виявлено ряд невідповідностей між кресленнями та кошторисом в наданій замовнику проектно-кошторисної документації, а саме:
- Решітка металева слухового вікна (в проекті - 20 шт., в кошторисі - 12 шт.);
- болти оцинковані стяжні, діаметр різьби 14 мм (в проекті - довжина 250 мм, кіл. - 100 шт., в кошторисі - довжина 200 мм, кіл. - 24 шт.);
- вказані невідповідності призвели до невірного формування відомості обсягів робіт, яку на цій стадії закупівлі неможливо відкоригувати та це порушення неможливо усунути в електронній системі;
- згідно п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Відмінити тендер за предметом закупівлі «ДК 021:2015 45260000-7 - ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)» ІІА-2021-06-03-011979-Ь згідно п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону.
»
Також у системі закупівель зазначено -
«Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Коментар щодо відміни: Замовником закупівлі виявлено ряд невідповідностей між кресленнями та кошторисом в наданій замовнику проектно-кошторисної документації, а саме: решітка металева слухового вікна (в проекті – 20 шт., в кошторисі – 12 шт.);болти оцинковані стяжні, діаметр різьби 14 мм (в проекті – довжина 250 мм, кіл. – 100 шт., в кошторисі – довжина 200 мм, кіл. – 24 шт.);вказані невідповідності призвели до невірного формування відомості обсягів робіт, яку на цій стадії закупівлі неможливо відкоригувати та це порушення неможл.»
Вважаємо це рішення безпідставним та таким, що порушує наші права з наступних підстав.
1. Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції, та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником. Втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю навіть не обґрунтовуючи своє рішення. А просто зазначає про якісь невідповідності у технічних вимогах.
2. Відповідно до п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник відміняє тендер у разі - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Зазначимо, що на нашу думку замовник у власному рішенні та у інформації з порталу про відміну процедури так і не зазначив яке саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель та якої саме норми закону було здійснено.
Аналогічні рішення Органу Оскарження по справам – UA-2020-09-16-010392-a.a1, UA-2020-08-13-005548-a.c1, UA-2020-09-07-008196-b.b21, UA-2020-11-09-007984-c.a2, UA-2021-05-06-003075-a.b2.
В зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасованим
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.5, ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну тендеру ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи, номер оголошення UA-2021-06-03-011979-b.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 25.08.2021 № 19243.pdf 27.08.2021 18:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.08.2021 № 19243.pdf 26.08.2021 16:00
- рішення від 16.08.2021 № 18668.pdf 17.08.2021 10:01
- лист до Управління ЖКХ Слов'янської міської ради.pdf 19.08.2021 19:17
- лист від ТОВ Сервіс-будінинірінг.pdf 19.08.2021 19:17
- виконання рішення АМКУ 07,09,2021.pdf 07.09.2021 16:14
- Відповідь АМКУ 19.08.2021.docx 19.08.2021 19:17
- відповідь АМКУ.pdf 19.08.2021 19:17
- СИМ скасування торгів.PDF 12.08.2021 12:42
- СКАРГА СИМ.doc 12.08.2021 12:42
- СИМ скасування торгів.PDF.p7s 12.08.2021 12:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.08.2021 13:33
Дата розгляду скарги:
25.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.08.2021 10:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.08.2021 18:41
Дата виконання рішення Замовником:
07.09.2021 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно з п. 22 ст. 18 «Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються», скасувати рішення про відміну процедури закупівлі «ДК 021:2015 45260000-7 – ПОКРІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ІНШІ СПЕЦІАЛІЗОВАНІ БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ (Капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 розташованої за адресою: Донецька обл., м. Авдіївка, б-р Шевченко, 1)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-03-011979-b.