• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Суха медична термоплівка Agfa DRYSTAR DT 5000 20x25см (32354110-3 Рентгенівська плівка)

Завершена

180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 800.00 UAH
Період оскарження: 03.06.2021 15:15 - 15.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Внесення Замовником дискримінаційної вимоги

Номер: c36317d2691e4b3892ba43de6c3db5ea
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-03-008738-b.a1
Назва: Внесення Замовником дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. 07.06.2021 р. Вами було внесено зміни до Додатку 4 Тендерної документації, а саме: У Додаток 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі”, а саме у “Запропонований учасником товар за медико – технічними властивостями повинен відповідати наступним медико – технічним вимогам” додати пункт 10: “ 10. На підтвердження якості товару, надати сертифікати якості та/або паспорти якості. Надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником (надати підтверджуючі документи), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника торгів”. Слід зазначити, що медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в Додатку №4, є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом). Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкцій з експлуатації термічних принтерів сухого друку AGFA, які вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку відповідної торгівельної марки. Залишаючи наразі осторонь питання практичної необхідності встановлення вимоги про надання гарантійного листа від виробника, слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) такий документ може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто КОЛО ТАКИХ ГОСПОДАРЮЮЧИХ СУБ’ЄКТІВ, ЗАЗДАЛЕГІДЬ ВИЗНАЧЕНО ТА ОБМЕЖЕНО. Отже, знову таки, завдяки включенню «ексклюзивної» продукції з вимогою про надання «дилерського документа», вирішується завдання закупівлі продукції у конкретного постачальника (постачальників). До того ж, процедура була оголошена Замовником 03.06.2021 р. без вимоги надання такого гарантійного листа виробника, а зміни внесені лише 07.06.2021 р. Тому просимо обґрунтувати чому у Замовника раптом «виникла необхідність внести зміни до тендерної документації». Чи може хтось із суб’єктів господарювання, про яких йшла мова вище, підказав Замовнику таку ідею щоб забезпечити собі безконкурентну участь в даній процедурі закупівлі та можливість заробити набагато більше, адже впевненість у відсутності конкурентів через дискримінаційну вимогу дає можливість такому постачальнику ставити завищену ціну. Тобто Замовник внесенням такої вимоги в Документацію власноруч сприяє марній розтраті державних коштів. Отже, дана процедура при такій редакції Документації наразі може бути сприйнята не інакше як «завуальований» намір Замовника закупити продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, вимагаємо: - виключити з Додатку 4 до Документації пункт 10, що містить вимогу про надання гарантійного листа від виробника (представника) виробу. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Діяльність КНП «ТМО «БЛІМЛ та ШМД» ММР ЗО спрямована на забезпечення медичних гарантій пацієнта, згідно Закону України (пацієнти мають право на отримання необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України). Звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», такі закупівлі ґрунтуються у тому числі на принципі максимальної ефективності. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі. У даному випадку предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність. Так, відповідно до ст.24 ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою запобігання закупівлі неякісного або навіть фальсифікованого товару, використання якого призведе до додаткових витрат на ремонт або заміну медичного обладнання, замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа визначеного змісту. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може бути надано не лише від виробника, а й від його офіційного представника, філії, дилера чи дистриб’ютора, що дає потенційним учасникам широкий вибір можливого автора такого документу. Також звертаємо увагу на те, що автором вимоги не наведено конкретних обставин, які б завадили саме йому отримати гарантійний лист про який йдеться у пункті 10 Додатку 4 до Тендерної документації, або про те, яким чином дана умова обмежує його можливість прийняти участь у процедурі закупівлі. Також, під час здійснення дослідження українського ринку рентгенографічної (термографічної) продукції, встановлено, що товарні позиції, зазначені у Тендерній документації, можуть бути представлені продукцією різних виробників, що необмежене одним господарюючим суб'єктом , а саме: торгівельною маркою Agfa N.V. (Агфа НВ), як виробника принтерів DRYSTAR 5302 та Приватним підприємством «Фірма «ОНІКО» та іншими учасниками ринку (уповноважені представники в Україні). Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 22, частини третьої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Отже, зазначені Замовником вимоги є суттєвими для подальшої роботи з постачальником, які зазначені у тендерній документації та свідчать про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства та не є дискримінаційними. Тому, Ваше твердження щодо включення «ексклюзивної» продукції, з вимогою про надання «дилерського документа», з метою вирішення завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників) також є не правдивим і носить характер припущення, або навіть умисного викривлення ситуації, з огляду на відсутність будь-яких фактичних доказів нашої неконкурентної поведінки чи наявності ознак неконкурентних, узгоджених дій з будь-яким потенційним учасником процедури закупівлі. Отже, наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено