• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Роботи з капітального ремонту на об’єкті: «Капітальний ремонт дорожнього покриття вул. Адмірала Ушакова від житлового будинку №8А до №2Б у Корабельному районі м. Миколаєва» (код за ДК 021-2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Торги не відбулися

1 857 751.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 288.76 UAH
Період оскарження: 03.06.2021 14:31 - 19.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 5d3194defe9547c28e6410d115b96bd0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-03-003813-c.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга, що стосуються прийнятих рішень (дій) замовника.
Дата розгляду скарги: 19.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2021 10:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.08.2021 18:27
Дата виконання рішення Замовником: 04.08.2021 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ
Автор: ФОП ЧОРНИЙ ВІТАЛІЙ ВІКТОРОВИЧ, Чорний Віталій Вікторович +380990772976 chornyivit@ukr.net
Вимога
Вирішена

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 055ea61a7ce847e9a1a46dfc30576814
Ідентифікатор запиту: UA-2021-06-03-003813-c.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановні члени тендерного комітету! Доводимо до вашого відома, що ваша тендерна документація містить низку порушень вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель! Так, зокрема, але не виключно вами у тендерній документації встановлено вимогу, що «Тендерні пропозиції повинні бути складені українською мовою. У складі тендерної пропозиції допускається подання документів тільки українською мовою.». І, одночасно ви зазначаєте, що «Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на інших мовах, учасник разом з таким документом в складі тендерної пропозиції подає його переклад українською мовою. Такий переклад (або справжність підпису перекладача) повинен бути засвідчений нотаріально або легалізований в інший, встановлений законодавством України порядок.». Таким чином, ваша тендерна документація містить розбіжності між наведеними вище положеннями. Враховуючи вищевикладене, ви, як замовник закупівлі, повинні усунути розбіжності між умовами тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до неї. Означене підтверджується численними рішеннями Уповноваженого органу оскарження – Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно рішенням №15640-р/пк-пз від 17.08.2020. Крім того, у тендерній документації ви вимагаєте від учасників «- інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону». Натомість, стаття 17 Закону України «Про публічні закупівлі» містить саме «підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі», а не «відповідності якимось вимогам». До того ж, ви вимагаєте, що «Тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто КОЖЕН ДОКУМЕНТ та пропозиція повинні містити накладений УЕП (удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованих сертифікатах) або КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі …». Також, у тендерній документації вимагається низка документів, авторами яких не є учасники закупівлі. З цього приводу, вважаємо за доцільне ознайомити тендерний комітет не тільки з деякими положеннями Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а ще й з рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2020 р. № 520/12782/2020, у якому цей суд робить однозначний висновок з цього приводу: «Згідно статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відповідно до положень статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачено, що оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ай ТіДіалог» не є автором ані виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ані довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів. ТАКИМ ЧИНОМ, УЧАСНИК-ПЕРЕМОЖЕЦЬ НЕ МАВ ПРАВО НАКЛАДАТИ ЕЦП НА ДОКУМЕНТИ, АВТОРОМ ЯКИХ ВІН НЕ Є.». Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 затверджено «Перелік формальних помилок». Залишається незрозумілим, чому члени тендерного комітету не дотримуються положень цього наказу? Замовником у тендерній документації встановлено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник завантажує в електронну систему закупівель уточненні або нові документи протягом 24 години з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». Однак, ця вимога у даному викладенні суперечить частині 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником у декільком місцях тендерної документації встановлено вимоги такого змісту: «В разі неможливості надання учасником окремих документів, він надає лист-пояснення з зазначенням причини неможливості надання такого документу з обов’язковим посиланням (як обґрунтування) на діючий нормативно-правовий акт в України.». Ці вимоги суперечать частині 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки цими положеннями Закону не перебачена жодна необхідність обґрунтування відсутності документів, що не передбачені законодавством для відповідних учасників. Тендерним комітетом, під час складання тендерної документації також не враховано вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачено, що у тендерній документації повинен бути проект договору про закупівлю З ОБОВ'ЯЗКОВИМ ЗАЗНАЧЕННЯМ ПОРЯДКУ ЗМІН ЙОГО УМОВ. Крім того, у тендерній документації наявні розбіжності в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв, а саме – кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Означене підтверджується численними рішеннями Уповноваженого органу оскарження – Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно рішенням № 2708-р/пк-пз від 15.02.2021 (UA-2021-01-15-000800-c). Слід окремо наголосити, що тендерним комітетом у тендерній документації не враховано вимоги частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині надання документів переможцем закупівлі. І на останок, у тендерній документації Замовником вимагається документальне підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (Місце та дата реєстрації організації; Види діяльності за КВЕД; Інформація про систему оподаткування, на якій перебуває учасник як суб’єкт господарювання). Означене грубо порушує вимоги частини 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи все вищенаведене, і той факт, що ваша тендерна документація у нинішній редакції не дає змогу підготувати належним чином тендерні пропозиції, вимагаємо привести її у повну відповідність до вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель. У іншому разі будемо вимушені звернутися до Уповноваженого органу оскарження – Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з відповідної скаргою що стосується тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: у відповідності до частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» нами, як замовником цієї закупівлі, внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено