-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт спортивного майданчику за адресою: Полтавський район, село Гожули, вулиця Паркова, 7/1 (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)
Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Завершена
608 488.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 042.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 042.44 UAH
Період оскарження:
02.06.2021 17:10 - 08.06.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a3ec951e3f1744f7ae6b3448c96c635c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-06-02-011643-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до пп.6 п.14 Розділу І Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Капітальний ремонт спортивного майданчику за адресою: Полтавський район, село Гожули, вулиця Паркова, 7/1 (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» визначено вимогу про те, що учасникам необхідно надати в складі пропозиції Акт обстеження (огляду) об’єкту в довільній формі про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника. Аналогічна вимога міститься в Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Просимо Замовника – Департамент будівництва, містобудування і архітектури Полтавської обласної державної адміністрації, - звернути увагу на те, що зазначена вимога Замовника є дискримінаційною, тобто незаконною, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») визначено, що цей Закон застосовується, зокрема до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частини другої цієї статті. Також, згідно ч.2 ст.3 Закону Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно ст.14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Статтею 30 визначено порядок проведення аукціону електронною системою закупівель. Так, частиною 2 статті вказаної статті визначено, що для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників.
Принципами здійснення публічних закупівель, визначені частиною 1 статті 5 Закону є:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням. запобігання корупційним діям і зловживанням.
До того ж, згідно ж частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Встановлюючи відповідну вимогу про надання в складі пропозиції Акту обстеження (огляду) об’єкту за підписом представника Замовника, Замовник порушує зазначені принципи здійснення закупівель. Так, можливість виконання даної вимоги є умовою незалежною від учасника, так як саме за Замовником залишається право допускати чи не допускати потенційного учасника на об’єкт, підписувати чи ні відповідні акти потенційних учасників, що створює засади корупційних проявів та заважає добросовісній конкуренції потенційних учасників. Неоприлюднення інформації про проходження огляду потенційними учасниками та результатів підпасання актів огляду суперечить принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відтак дана вимога є дискримінаційною. Окрім того, надання акту учасниками до початку аукціону не відповідає вимогам щодо порядку проведення спрощеної закупівлі, оскільки розкриття інформації про учасника до проведення електронного аукціону не допускається.
Також зазначимо, що аналогічну позицію щодо дискримінаційності вимоги про попередній огляд об’єкту та складення відповідного акту підтримує і Орган оскарження, що знаходить підтвердження, у численних рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема таких: №10669-р/пк-пз від 29.05.2020, № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020; № 19212 від 13.10.2020, № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021.
Не приходиться сумніватись, що і судові органи також розділятимуть дану позицію у разі оскарження умов даної закупівлі в судовому порядку. Вочевидь, дане порушення не залишиться без уваги Державної аудиторської служби в разі направлення відповідного звернення. Також, дієві засоби реагування зможе задіяти Національне антикорупційне бюро за підсумком розгляду відповідного повідомлення корупційні умови закупівлі.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
На підставі викладеного ВИМАГАЄМО внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині видалення дискримінаційної вимоги пп.6 п.14 Розділу І та Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.06.2021 23:43
Вирішення:
Відповідно абзацу 2 п. 13 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі може містити іншу інформацію. Замовником, у відповідності до Розділу 14 оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено надання акту обстеження (огляду) об’єкту. Надання акту обстеження необхідно для того, щоб учасник до подання пропозиції оцінив фактичні обсяги та умови виконання робіт. Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту в довільній формі про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення спрощеної закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Умова надання акту обстеження об’єкту будівництва зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону а запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення спрощеної закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» – розкриття інформації про учасника до електронного аукціону не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі.
Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості.
З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій у спрощеній закупівлі, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження.
Відповідно до вищевикладеного, вимога учасника може бути такою, що спрямована вчинити неправомірний вплив на Замовника,
Ураховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником.
Окрім зазначеного, до спрощеної закупівлі Замовнику надійшло наступне питання: «Відповідно по Проекту Договору підряду в Розділі 4 «Права та обов’язки сторін» п4.4 Підрядник зобов’язаний: «виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи відповідно до проектної та кошторисної документації; закупити обладнання передбачене проектно-кошторисною документацією;» , при цьому в оголошенні про спрощену закупівлю Замовник не надає інформації - яке саме обладнання потрібно закупити. На нашу думку, предмет закупівлі не сформований, що в подальшому може призвести до скасування Держаудитслужбою відповідної спрощеної закупівлі. Вважаємо, що Замовнику необхідно надати більш детальну інформацію щодо предмету закупівлі.»
У зв’язку із відсутністю технічної можливості у Замовника скористатися правом, визначеним ч. 7 ст. 14 Закону, надаємо відповідь на запитання, поставлене у електронній системі закупівель 07.06.2021 року – чинним законодавством не передбачено обов’язок публікації проектно-кошторисної документації, що затверджена позитивним висновком експертизи, під час здійснення закупівлі будівельно-монтажних робіт відповідно до зазначеної проектно-кошторисної документації. Вимоги до предмету закупівлі передбачені у Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а проєкт договору розміщений на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема для зазначення істотних умов такого договору.
Статус вимоги:
Відхилено